AndroidHealthClinic

Nononsense progressie

Bezoekers in dit topic

Mooie training!!
Ben blij dat de pijn een beetje meevalt. Hoop dat t snel heelt, dat verband er om is alleen maar vervelend.

Vandaag weer on track is het belangrijkste, hoop dat je wel van gisteren hebt kunnen genieten! En nu weer door.

Ik herken het helemaal..heb t gevoel dat ik meer eet dan wie dan ook en t voelt tegenstrijdig. Maar aan de andere kant merk ik ook héél erg dat mn lichaam t nodig heeft om überhaupt te kunnen functioneren, laat staan er af en toe ook nog een workout uit te knallen. Ik probeer niet te veel te denken en gewoon doen. Lekker makkelijk gezegd..je weet gelukkig wie t zegt ;)
Je kan het, doel in beeld en go go go girl!💪
 
Je log begint vorm te krijgen N2!
 
Bulken kan voor sommigen mentaal wat zwaar zijn. Probeer je te focussen op de positieve effecten! Minder honger, meer ruimte voor wat lekkers, hogere verbranding, meer spierwinst, meer energie!!:)
 
Bulken kan voor sommigen mentaal wat zwaar zijn. Probeer je te focussen op de positieve effecten! Minder honger, meer ruimte voor wat lekkers, hogere verbranding, meer spierwinst, meer energie!!:)
Dank je wel voor je reactie! Ik moet me maar voorhouden dat het inderdaad o.a. meer spierwinst betekent... Strong is the new skinny...
En vertrouwen op het proces en vasthouden aan het langetermijn doel. Maar man wat voelt het dubbel...
 
Dank je wel voor je reactie! Ik moet me maar voorhouden dat het inderdaad o.a. meer spierwinst betekent... Strong is the new skinny...
En vertrouwen op het proces en vasthouden aan het langetermijn doel. Maar man wat voelt het dubbel...
Lekker op 1 lijn wij.. (nee dat was geen bewuste woordgrap haha)
Ik heb hier ook weer veel aan, deze peptalk van SP1988 dus ook namens mij: dank! #endoorrrrr
 
Laatste training van de week! Keertje om 11.00 pas in de sportschool. Is ook wel eens lekker! Eerst rustig opgestaan, koffie gedronken en rustig ontbeten. Training ging weer lekker! Goede flow, goede muziek, goede progressie 💪

20200725_222447.jpg


Fijn weekend all!
 
Gisteravond laat weer in de sportschool staan beuken. Echt een fan-tas-tis-che workout gehad! Ik was moe maar ontzettend voldaan!! Wat een heerlijk schema 😍 (had ik jullie al bedankt voor het meedenken?? ;)).
Bekijk bijlage 497422

Morgenochtend staat UB weer op het programma :)

Zoals ik eerder zei verhoogd met kcal sinds gisteren. Vanochtend weer -/- 200gram... dus het lijkt nog niet echt zoden aan de dijk te zetten, maar we gaan het nog even proberen. Voeding gaat overigens uitstekend!

Tja dan m'n menstruatiecyclus... deze week stopweek en dat gaat eigenlijk wel goed. Morgen zou ik moeten beginnen met de 2e strip maar besloten om het even uit te stellen. De eerste strip was drama en ondanks dat het vaak beter gaat naarmate je de pil langer slikt (3 maanden). Wil ik eerst wat anders proberen. Ik merk namelijk ook dat de pil van invloed is op mijn mentale gesteldheid (somberder, vlakker).

Vanochtend had ik contact met de bioresonantie therapeut waar ik in het verleden ben geweest voor mijn migraine klachten. Ik belde haar omdat ik graag mijn blaasmeridiaan weer wil opschonen maar toen kwam mijn cyclus en de pil ter sprake. Zij gaf aan dat een verstoorde hormoonbalans vaak de reden is van premenstruele spotting e.d. en dat een hormoonprogramma van 3 sessies in 80 tot 90% van de gevallen de hormonen weer in balans zijn en dus het probleem van de premenstruele spotting zouden zijn verholpen.
Gezien mijn bevindingen in het verleden met bioresonantie therapie, het principe baat het niet dan schaadt het niet en omdat de pil ook zo zijn mentale weerslag heeft heb ik besloten dit eerst te gaan proberen, aankomende maandag staat de eerste afspraak gepland :)

Overigens verkies ik normaliter reguliere gezondheidszorg boven alternatieve geneeswijzen. Maar omdat er medisch gezien niets uit de onderzoeken naar voren kwam, mijn huisarts en gynaecoloog een hormoononderzoek niet zien zitten en de pil ook niet de oplossing voor de lange termijn is ga ik dit proberen :)
Zo vlot al last van de pil ? Mijn lijf had er na 20 jaar ook genoeg van en ik voel me nu ook lekkerder zonder de pil ( beter humeur, meer lef/ zelfvertrouwen, beter weten wat je wil ipv eeuwig twijfelen, meer libido) maar de eerste 15 jaar ging prima. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven.
Bioresonantie heb ik ook wel eens gedaan alleen ik was wel duurder uit omdat ik een baklading supplementen voorgeschreven kreeg om de boel weer in evenwicht te brengen. Zolang je de reguliere zorg niet mijdt en alternatief puur ziet als aanvulling is er niks mis mee hoor.
 
Mooie training!! Zo leuk om te volgen op deze manier.

Lekker kan dat zijn he. Gewoon even alles op je gemakje doen.

Hoe is het met je wond nu? Valt de pijn mee?
 
Hi all!

Inmiddels weer 2 trainingen achter de rug!
Maandagochtend stond ik al om 07.00uur in de sportschool. Het kon helaas niet anders met de planning... dus na 3 bqkken koffie aan de gang gegaan. Het is niet helemaal mijn ding zo 's ochtends vroeg 🤣 maar voor de afwisseling wel leuk! Het heeft wel iets om er dan al te zijn...

20200729_105454.jpg


Overall lekkere training en zelfs bij mijn buikspieren boek ik progressie 😍. Volgende training voeg ik wat enkelgewichtjes toe. Bij de ohp nog niet echt progressie... ik blijf hangen op 20,5kg... dus als iemand een idee heeft? (Misschien toch verlagen in geicht en dan met 2x losse dumbells? Of 15kg stang pakken en heel langzaam loaden?)

's Middags met de kids naar een binnenspeeltuin. Mamsie ging ook van de glijbaan met de telefoon in haar kontzak... hele scherm aan gort.. meteen weggebracht naar zo'n mannetje qangezien het toestel nog geen 2 maand oud was en ik mijn toestel echt niet kan missen (o.a. apps voor het werk..). Gistermiddag kon ik hem weer ophalen 😄. Vandaar ook dat ik maandag nu pas log...

Gisteravond weer lekker getraind! Het voelt zo lekker!
20200729_111031.jpg


Gewicht blijft rare dingen doen...
20200729_111328.jpg
Ik kijk nog even een paar weekjes aan hoe het gaat... sowieso wil ik proberen om wat minder waarde te hechten aan de weegschaal en me meer te focussen op centimeters en progressiefoto's. Al vind ik dat wel lastig omdat dat maar eens in de 2 weken/eens per maand een meetmoment is en ik dus het gevoel heb een langere periode niet in control te zijn...

Verder heb ik nu 2 sessies bioresonantie therapie gehad voor mijn hormoonhuishouden/ menstruatiecyclus. De volgende (en tevens laatste) staat gepland op 11 augustus. Tot nu toe is alles rustig 🙂. Maar het spannende moment komt dit weekend, dan is het 6 dagen voor mijn menstruatie en had ik tot nu toe premenstruele spotting... we shall see 🤞
 
Zo vlot al last van de pil ? Mijn lijf had er na 20 jaar ook genoeg van en ik voel me nu ook lekkerder zonder de pil ( beter humeur, meer lef/ zelfvertrouwen, beter weten wat je wil ipv eeuwig twijfelen, meer libido) maar de eerste 15 jaar ging prima. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven.
Ik ben toen ik zwanger wilde worden gestopt met de pil, daarvoor 13 jaar de pil geslikt zonder problemen. Na de geboorte van mijn twee kids weer begonnen met de pil tot 2017 ongeveer. In april 2019 kreeg ik echter klachten (voornamelijk premenstruele spotting) en begin 2020 was mijn menstruatiecyclus niet meer regelmatig (46, 42, 28, 22 dagen). Allerlei onderzoeken gehad maar zowel de huisarts als gynaecoloog konden niks vinden, gelukkig! Dus hoogstwaarschijnlijk hormonaal. In samenspraak met de huisarts weer begonnen met de pil maar dat was dus echt drama, heb het de kans ook niet meer gegeven na de eerste strip en ben dus gestopt met de pil om eerst bioresonantie te proberen... daarvan heb ik nu 2 behandelingen gehad en de derde (en laatste) staat gepland voor 11 augustus. Als dat niet helpt zal ik alsnog de pil overwegen.
Ik herken precies de bijwerkingen die jij schetst! Je bent gewoon niet helemaal jezelf...

Bioresonantie heb ik ook wel eens gedaan alleen ik was wel duurder uit omdat ik een baklading supplementen voorgeschreven kreeg om de boel weer in evenwicht te brengen. Zolang je de reguliere zorg niet mijdt en alternatief puur ziet als aanvulling is er niks mis mee hoor
haha ja dat had ik de eerste keer ook, promotieartikelen en vitamine b12 en dan ook nog eens van een speciaal merk... nu heb ik mijn vitaminen en mineralen supplementen redelijk op orde. Hoe is de bioresonantie bij jou verlopen? Heb je er uiteindelijk baat bij gehad?

Hoe is het met je wond nu? Valt de pijn mee
De pijn valt reuze mee! Ik maak het wel elke dag netjes schoon en doe er dan een nieuw verbandje omheen. Al volstaat denk ik een pleister al wel, ik vind een verbandje toch net iets fijner , mocht het toch gaan bloeden en als stootkussentje...

Mooie training!! Zo leuk om te volgen op deze manier.
Dank je wel! 😍
 
Wbt je OHP. Ik denk dat je de eerste set sowieso wat te zwaar doet of je neemt te weinig rust als je de eerste set met 9 reps doet en de laatste met 4 reps. Ik zou starten met een lager gewicht en iets meer reps per set gemiddeld (bijv 4x8x17,5 kg). De eerste set zou je nog minstens 3 reps moeten kunnen doen met dat gewicht en ik zou ca 2 min rust houden tussen de sets.

Vanaf daar kun je elke week omhoog in gewicht met minder reps maar meer sets (tot je bijv op 5x5x22 kg zit).

Voorbeeld van een progressie schema kan het volgende zijn>> week 1 4x8x17,5 week 2 5x6x20 week 3 5x5x22

Vanaf 5x5x22 kun je dan weer terug naar week 1 maar dan bijv 4x8x18,5 kg ipv 4x8x17,5 enz

Daarnaast heeft het zeker wel een positief effect je op je trainingen als je ook in gewicht omhoog gaat. Alles wat nieuw is zal je sowieso wel progressie op kunnen maken, maar ook daar zul je sneller op stagneren als je lichaamsgewicht niet omhoog gaat.

Voor de rest goed bezig hoor:)
 
Afgelopen vrijdag en zaterdag weer getraind.

Vrijdag LB:
20200803_141850.jpg


En zaterdag UB:
20200803_141019.jpg

Overhead press aangepast naar advies van SP1988. Helaas geen lying knee raises gedaan vanwege pijn in onderrug die af en toe opspeelt.

Vanavond weer een training op de planning 😍

Verder goed weekend gehad! Zaterdag met het bootje gevaren, pilsje gedonken op het strand en 's avonds met wat mensen hapje gegeten. Zondag lunch met vriendinnen gehad. Beide dagen te veel gedronken en gesnaaid. Vanochtend gaf de weegschaal 82,0kg aan. Tis ok, vanaf vandaag gewoon weer normaal doen 😄. Ik merk dat ik het getal op de weegschaal iets beter los kan laten, gewicht is zo bewerkelijk...
 
Afgelopen maandag- en dinsdagavond weer getraind! Maandag ging prima! Zat in een lekkere flow en oefeningen gingen goed. Dinsdag zat ik niwt helemaal lekker in mijn vel, training ging zwaar en beleefde er geen lol aan... iets meer rust genomen tijdens de setjes en de training wel afgemaakt 💪
20200806_211617.jpg

20200806_211645.jpg


Ik wilde eigenlijk gister loggen maar gedurende de dag voelde ik fikse hoofdpijn opkomen en resulteerde in migraine... ik was even vergeten hoe hels de pijn ook al weer was... uiteindelijk met 2 zetpillen in slaap gevallen... vanochtend was de migraine grotendeels weg, maar trainen vanavond zat er nog niet in. Daarom verplaatst naar zaterdag.

Gewicht gaat ok, vanochtend 81,3kg. Dus weer iets gezakt na de uitspatting van afgelopen weekend!
Voeding gaat goed, hou me aan mijn kcal en macro's maar heb de hele dag zin in eten 🤪
 
Hoppa! Ik ben weer helemaal het vrouwtje 😃, dus vanmiddag weer getraind. Ik was een beetje bang voor de hitte in de sportschool maar het was er lekker koel, en sowieso, als je een ritje hebt gemaakt in mijn koekblik zonder airco, is alles een aangename temperatuur...

Training ging lekker! Alleen de buikspieren blijven lastig, voornamelijk door de pijn in mijn onderrug... misschien toch maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts..

20200807_204836.jpg


Eten gaat redelijk, heb echt super veel trek, gisteren en vandaag binnen mijn macro's gebleven maar morgen staat er een etentje gepland met mijn vent... en daar ga ik wel van genieten.

Weegschaal was vanochtend wel iets minder lief 82,1kg. Ik vermoed vocht vast houden door de warmte of aankomende menstruatie. Nou ja, we zien het wel hoe het gewicht verder loopt...
 
Probeer voor je rug eens wat yoga oefeningen. (sfinx)

Veelal bollen we onze rug in het dagelijks leven veel en hollen we de rug niet. Doro het flexibeler maken naar hol toe kan rugpijn enorm verminderen.
Heb dat zelf ervaren door bedlegerigheid. Maar misschien het proberen waard
 
Hoppa! Ik ben weer helemaal het vrouwtje 😃, dus vanmiddag weer getraind. Ik was een beetje bang voor de hitte in de sportschool maar het was er lekker koel, en sowieso, als je een ritje hebt gemaakt in mijn koekblik zonder airco, is alles een aangename temperatuur...

Training ging lekker! Alleen de buikspieren blijven lastig, voornamelijk door de pijn in mijn onderrug... misschien toch maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts..

Bekijk bijlage 499758

Eten gaat redelijk, heb echt super veel trek, gisteren en vandaag binnen mijn macro's gebleven maar morgen staat er een etentje gepland met mijn vent... en daar ga ik wel van genieten.

Weegschaal was vanochtend wel iets minder lief 82,1kg. Ik vermoed vocht vast houden door de warmte of aankomende menstruatie. Nou ja, we zien het wel hoe het gewicht verder loopt...
Ziet er goed uit! Blij te lezen dat je weer t vrouwtje bent!
Ik denk door de warmte of combi idd, tenminste , ieder lichaam reageert anders l natuurlijk en van mezelf weet ik dat ik snel een kg meer weeg met dit weer.
Geniet van jullie etentje!💋
 
Afgelopen zaterdag LB getraind! Ging lekker, het was lekker cool in de sportschool alle oefeningen in gewicht verhoogd!
20200812_225141.jpg


's Avonds lekker uit eten geweest met mijn vent. Was fijn even quality time te hebben.

Zondags lekker op het sloepje gezeten met bubbels en lekkere hapjes. Waarschijnlijk iets te veel bubbels en de hele dag in de zon gezeten, 's avonds lag ik weer met hoofdpijn op bed...

Gisteravond UB getraind, training ging niet zo lekker, het was warm, batterij van mijn koptelefoon was halverwege weer leeg (volgende keer iets langer opladen) en last van mijn rug. Training m.u.v. buikspieren wel afgemaakt. Alle oefeningen op bicep curl na verhoogd, merkte de vorige keer al dat het aantal reps moeilijker ging...
20200812_225201.jpg


Rugpijn lijkt weer erger te worden, ook nu gedurende de dag blijft hij pijnlijk. Morgen staat afspraak met de fysio gepland.

Voeding gaat op en af, net zoals mijn gewicht... merk dat ik niet veel eetlust heb door de warmte met als gevolg dat ik later op de dag en avond zin in eten krijg..
20200812_232015.jpg

Ondanks dat ik nog niet heel veel ben aangekomen voel ik me wel een dikke pad... komt misschien ook omdat er meer ruimte is voor ongezondere producten als het maar binnen mijn macro's blijft...
 
Mooie trainingen hoor! Wat naar van je rug, hopelijk is dit snel verholpen met en aantal fysio sessies.

Het "dikke pad" gevoel ligt voornamelijk aan de hitte denk ik ;). Vocht is deze dagen echt een hel, en dat toont zich zowel op de weegschaal als qua gevoel omdat kleding iets ongemakkelijker zit enzo.
Het zal volgende week wel beteren als de temperaturen ook weer wat normaler worden :).
 
Afgelopen zaterdag LB getraind! Ging lekker, het was lekker cool in de sportschool alle oefeningen in gewicht verhoogd!
Bekijk bijlage 500272

's Avonds lekker uit eten geweest met mijn vent. Was fijn even quality time te hebben.

Zondags lekker op het sloepje gezeten met bubbels en lekkere hapjes. Waarschijnlijk iets te veel bubbels en de hele dag in de zon gezeten, 's avonds lag ik weer met hoofdpijn op bed...

Gisteravond UB getraind, training ging niet zo lekker, het was warm, batterij van mijn koptelefoon was halverwege weer leeg (volgende keer iets langer opladen) en last van mijn rug. Training m.u.v. buikspieren wel afgemaakt. Alle oefeningen op bicep curl na verhoogd, merkte de vorige keer al dat het aantal reps moeilijker ging...
Bekijk bijlage 500273

Rugpijn lijkt weer erger te worden, ook nu gedurende de dag blijft hij pijnlijk. Morgen staat afspraak met de fysio gepland.

Voeding gaat op en af, net zoals mijn gewicht... merk dat ik niet veel eetlust heb door de warmte met als gevolg dat ik later op de dag en avond zin in eten krijg..
Bekijk bijlage 500274

Ondanks dat ik nog niet heel veel ben aangekomen voel ik me wel een dikke pad... komt misschien ook omdat er meer ruimte is voor ongezondere producten als het maar binnen mijn macro's blijft...
Je gaat goed. Moet je kijken wat een drempels er afgelopen week in jouw weg zaten en hoe je er nu bij staat. Het is altijd jammer dat gevoel de overhand heeft he? Ik sluit me bij Bubs aan. Dat dikke pad gevoel waarschijnlijk door t weer, en dat alles wat je naar eigen mening buiten je schema om eet in je hoofd blijft hangen. Misschien heb ik het fout hoor, maar zo werkt t hier.
Trots op jou!
 
Back
Naar boven