XXL Nutrition

Noten en vetten

Bezoekers in dit topic

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
64
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Laatste 2 maanden druk bezig met sporten en aankomen. Kort even wat ik me afvroeg: ik lees op internet dat noten erg gezond zijn. Dit lijkt mij opzich wel een goede toevoeging in me voedingsschema als ik nog calorien nodig heb. 1 pak duyvis ongezouten almonds is 730 kcal ongeveer. Hier zit wel veel vet in: 70gram ruim. Ik weeg ongeveer 72.2kg. Als ik dan zoveel vet binnenkrijg, in totaal bijv. 190 gram vet, ook door pindakaas enzo, is dat dan teveel?

Alvast bedankt.
 
Als je ook genoeg van andere voedingstoffen binnenkrijgt niet perse.
 
Probleem met zoveel vet is dat je dan vaak weinig kcals over houdt voor je andere macro's. 190 gram vet is al 1710 kcals.
 
Ik at die dag 211g eiwit, 415g koolhydraten en 195g vet (32g verzadigd) wat neer komt op 20/40/40%
 
Dus zo'n 4200 kcals. Niks mis mee. Die percentages boeien geen ruk. 195 gr vet kan, maar is niet nodig. 70 gr zou ook al volstaan, maar als jij bijvoorbeeld noten en pindakaas lekkerder vindt dan rijst en andere carb bronnen moet je dat vooral eten.
 
Tis niet perse zo dat ik noten en pindakaas lekkerder vind, maar meer dat dit makkelijk te kopen is in de supermarkt of te eten tijdens de les. Mijn ouders helpen me graag met aankomen, maar ze vinden het niet oké als ik zomaar even wat rijst ga staan koken. Een zakje noten kopen is dan veel makkelijker dan rijst. Zijn er misschien andere dingen die je in de supermarkt kan kopen en makkelijk kan eten?
 
zalm , advocado , kaas , andere noten. tonijn op oliebasis, kipfilet in blik op oliebasis.
 
Volkoren boterhammen met boter en kaas. Tikt lekker aan qua kcal.

Volkoren boterhammen met pindakaas.
 
Ongezouten pinda's zijn echt super goedkoop.
 
volkoren boterhammen met boter,pindakaas,kaas en olijfolie.
 
Tis niet perse zo dat ik noten en pindakaas lekkerder vind, maar meer dat dit makkelijk te kopen is in de supermarkt of te eten tijdens de les. Mijn ouders helpen me graag met aankomen, maar ze vinden het niet oké als ik zomaar even wat rijst ga staan koken. Een zakje noten kopen is dan veel makkelijker dan rijst. Zijn er misschien andere dingen die je in de supermarkt kan kopen en makkelijk kan eten?

godver...:duh:
 
Tis niet perse zo dat ik noten en pindakaas lekkerder vind, maar meer dat dit makkelijk te kopen is in de supermarkt of te eten tijdens de les. Mijn ouders helpen me graag met aankomen, maar ze vinden het niet oké als ik zomaar even wat rijst ga staan koken. Een zakje noten kopen is dan veel makkelijker dan rijst. Zijn er misschien andere dingen die je in de supermarkt kan kopen en makkelijk kan eten?

Ik koop alleen maar dingen die moeilijk te eten zijn.
 
Ik vind 4200 best veel voor jou gewicht om aan te komen .. maar het kan... verder is het persoonlijk of jeje vet of carbs hoog houd zolang je eiwit inname minimaal 25% is dan zit het wel goed.
 
Waarom minimaal 25%. Bij 4200 kcal is 15% al 157g eiwitten, wat meer dan 2,2g per kg lichaamsgewicht is en al ruim boven wat nodig is ligt.

25% komt neer op 3,6g eiwitten per kg lichaamsgewicht voor TS. En dat ook nog het minimum...
 
ik ben de afgelopen 2 weken op 72.2 kilo niet aangekomen op 3800+ calorien, ik sport elke dag, 3 in de week sportschool en 4x in de week minstens 2uur lang voetballen daarom misschien.
 
Back
Naar boven