MuscleMeat

Nieuws NSMB New Commers Strong Man Cup

tuurlijk is het mogelijk. maar je blijft dan wel echt keihard in het nadeel. kijk is hoe facking groot verschil in gewicht het is met een stone op je schouder of normaal.

Sommige oefeningen zijn beter voor kleine mensen, andere voor grote mensen. Ik ben het deze keer wel eens met Minotaures. Het enige excuus dat je hebt ivm lengte is als het fysiek echt niet mogelijk is (ik zal bv nooit een stone op 2m leggen of ik moet hem er op kunnen werpen). In alle andere gevallen moet je je techniek maar aanpassen en sterker worden, niet zeiken ;)

Ja met stenen klopt het.
Met Conan is het makkelijk als het verstelbaar is, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.

Dat is bij mij weten nooit mogelijk, zelfde met de yoke. Het staat op een hoogte en of het nou te laag of te hoog is dat maakt niet uit jij hoort het gewoon zo te moeten uitvoeren, hoe je dat doet is uiteindelijk jou verantwoording.

Yoke is meestal toch verstelbaar, of toch in belgië. Nogal k*t als je dat ding niet kan optillen omdat je schouders niet hoog genoeg komen he :p Dat valt onder de categorie van fysisch onmogelijke oefeningen.

en daarom zijn er gelukkig meerdere onderdelen. iedereen heeft qua lengte en kracht voordelen en nadelen afhankelijk van het onderdeel. en zo speel je op een ander onderdeel je zwakte weg. Korte pootjes bij duck walk...dan maar een sterke log press er na ;)

Yoke staat op nederlandse wedstrijden op 1 bepaalde hoogte waar iedereen het maar mee te doen heeft. een kort iemand heeft easy uit tillen. een andere gast moet bijna een paralel squat doen om het uit te tillen.

Yoke is meestal toch verstelbaar, of toch in belgië. Nogal k*t als je dat ding niet kan optillen omdat je schouders niet hoog genoeg komen he :p Dat valt onder de categorie van fysisch onmogelijke oefeningen.

Ik dacht gehoord te hebben dat de yoke gewoon op 1 hoogte staat en dat ze dat niet voor je gaan verstellen. Ik dacht dat Jan Haring dat had vermeld over de Sterkste man van Nederland. :p

Zolang het laag genoeg is zodat alle deelnemers er iets mee kunnen, maakt het mij niet uit :p

dat klopt als je ergens slecht presteert door je lengte kan je dat later wel compenseren.
en ja een yoke moet wel verstelbaar zijn. als je er niet bij kan word het heel moeilijk. op je hoofd dan maar denkt mino dan. je moet je maar aanpassen :p

dat klopt als je ergens slecht presteert door je lengte kan je dat later wel compenseren.
en ja een yoke moet wel verstelbaar zijn. als je er niet bij kan word het heel moeilijk. op je hoofd dan maar denkt mino dan. je moet je maar aanpassen :p

Dan maar op je teentjes rennen. :p

Bij de Sterkste Man van Nederland is de yoke niet verstelbaar. Op andere wedstrijden (andere organisatoren) is meestal de yoke wel verstelbaar. Conan's wheel daarentegen op bijna alle wedstrijden een vaste hoogte!

wat doen ze dan eigenlijk als iemand te klein is voor de yoke? of staat ie gewoon zo onwijs laag?

Die heeft het dan gewoon erg k*t. Net zoals die oude spanjaard die in de euro champions geval mee deed. Die moest op zijn tenen staan en kwam niet ver :P

Geloof dat de hoogte van de Yoke op tepelhoogte staat van een gemiddeld persoon a 1.80m lang.

Die heeft het dan gewoon erg k*t. Net zoals die oude spanjaard die in de euro champions geval mee deed. Die moest op zijn tenen staan en kwam niet ver :P

Geloof dat de hoogte van de Yoke op tepelhoogte staat van een gemiddeld persoon a 1.80m lang.

Juan Carlos Heredia?

Dat viel toch wel mee?

juan carlos is toch niet zo klein ?

Als je een Yoke op je tenen zou moeten lopen kan je beter ineens stoppen. Kans op blessure is veel te groot en de afgelegde afstand zal ook niet vet zijn... Je kan hem miss wel 10 cm uitpakken om dan punten te winnen op diegene die hem niet kunnen uitpakken...

Bij Yannick staat ook een Yoke, niet verstelbaar en daar ben ik ook veel te klein voor. Meestal pak ik de Yoke uit low-bar en kom ik een 2 tal cm te kort. Ik kan hem wel wat shruggen met een gewicht tot een x aantal kg, maar vanaf 200 gaat dit al wel moeilijk...

De meeste van de deelnemers zitten hier op het forum heb ik het idee. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn mij even jullie persoonlijke gegevens te mailen, zoals woonplaats, leeftijd, lengte en gewicht?

Graag mailen aan info@realdutchpower.nl

Ik heb de puntenuitslagen alvast gepubliceerd, in afwachting van het verslag.

Terug
Naar boven