XXL Nutrition

Obama of Romney?

Peiling Peiling Wie moet volgens jou de volgende president van de USA worden?

• Obama

Stemmen: 80 70,8%
  • Romney

Stemmen: 16 14,2%
  • Ik vind ze allebei wel wat hebben

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik weet het niet

Stemmen: 7 6,2%
  • Anders

Stemmen: 10 8,8%

• Totaal stemmers
    113
Betalen de kandidaten dat niet uit eigen zak en door aanhangers?

Als ik Amerikaan was en er was ooit een kandidaat die op tv aangaf dat het complete budget van de marketing in het land wordt gestoken ipv dat er miljoenen aan reclame worden uitgegeven zou die mijn stem krijgen... Ongeacht of het goed voor het land is of niet. (semi-srs) Ik wordt echt niet goed van als je hoort dat ze x miljoen bezuinigen voor scholing en dat het budget voor marketing van de kandidaten 4x zo hoog is. Kansloze wereld. Hier in NL gaat het al dezelfde kant op.

Nu begrijp ik ook wel dat dat allemaal niet zo makkelijk ligt, maar het geeft wel te denken.
Sommige dingen in deze wereld zijn echt ****ed up.

Enigste oplossing is een limiet leggen daarop door bipartisan support.
Er is al een limiet op donaties, dus zou ook mogen voor hoeveel ze allemaal spenderen (dit jaar gaan ze ook een record verbreken peisk)

De president is slechts een marionet.

Het maakt geen k*t uit waar je op stemt.

Obama all the ****in' way, ook al is hij een marionet van de Rockefellers en Rothchilds.

Het moet niet of Obama of Romney zijn. Jullie maken dezelfde fout als de Amerikanen. :duh:

Verdiep je eens in Obama, onmogelijk om op die man te stemmen als je weet wat zijn verleden is en wat hij in de afgelopen jaren heeft verwezenlijkt. Romney kan de zaak ook niet omkeren.

Tja, Ross Perot stelt zich deze keer niet meer verkiesbaar, T.
Je bent dus niet eens op de hoogte van de andere kandidaten? En er is ook nog gewoon niet stemmen. Hallo?

Ik sta telkens weer te kijken hoe mensen zich in het tweepartijenstelsel laten pushen. :dunno:

Big T gaat toch nog zorgen dat Ron Paul zich verkiesbaar kan stellen.

niet stemmen bereik je natuurlijk veel mee :clown:

Stem gewoon direct op Goldman Sachs.

Nee, het gaat toch tussen deze twee?

Nee, alleen als je dat zelf wilt.

Big T gaat toch nog zorgen dat Ron Paul zich verkiesbaar kan stellen.

Er kan nog steeds op RP gestemd worden.

Dit zijn de keuzes:

- Obama (democraten)
- Romney (republikeinen)
- Ron Paul (write-in candidate)
- Gary Johnson (libertarian party, derde grootste partij in Amerika)
- Jill Stein (Green Party of the United States)
- Virgil Goode (Constitution Party)
- niet gaan stemmen

Beetje jammer dat mensen zich laten hersenspoelen door de media. En voor iemand met het excuus komt dat alleen één van de twee grootste partijen kan winnen: dat is niet hoe je gaat stemmen. Je stemt vanuit jouw overtuiging, je stemt voor de partij waar je het meest achter kan staan. Net omdat mensen zich laten vangen door het tweepartijenstelsel dat het kan blijven bestaan en zo blijft de elite altijd aan de macht. The lesser of two evils is ook bullshit, want Obama of Romney willen beiden ongeveer hetzelfde systeem in stand houden, beiden bieden ze nauwelijks verandering. Niet gaan stemmen is verder ook een belangrijke keuze die veel Amerikanen maken, als protest tegen het systeem omdat ze het beu zijn om er nog langer aan deel te nemen.

Jij bent degene die zich laat meeslepen nu, net alsof er ook maar iets zou veranderen als alle Amerikanen massaal zouden stemmen op bijvoorbeeld de Constitution Party.

Laatst bewerkt:
Jij bent degene die zich laat meeslepen nu, net alsof er ook maar iets zou veranderen als alle Amerikanen massaal zouden stemmen op bijvoorbeeld de Constitution Party.

Meeslepen met wat? Mijn eigen keuze? ;)

Ja het zou wat uitmaken, want zo haal je stemmen weg bij één van de andere kandidaten die dan volgende keer meer rekening moeten gaan houden met jouw stemgedrag.

Ik heb me daar dit keer niet zo in verdiept, maar vindt niet dat obama het slecht heeft gedaan in zijn perdiode. Romney doet me denken aan John McCain maar goed. ik hou me neutraal.

Race is zo goed als voorbij.

electoral.college.map.2012_09.19.gif

Romney heeft teveel steken laten vallen dat ie nu nooit de independents kan aantrekken. Bijna alle nieuwste polls in de swing states zijn nu in het voordeel van Obama.

Zegt toch heel veel over de gop nu: als je al niet een president kan verslaan met 8% werkloosheid, dan kan je maar heel goed nadenken over een nieuw strategie voor je partij.

De GOP heeft de Ron Paul aanhangers onvoldoende aandacht gegeven. Volgens mij is het echt dat wat hen de verkiezing gaat kosten. De partij gaat na de verkiezingen eens ernstig moeten nadenken over een grondige verandering.

Toch ligt het niet alleen aan de partij. Romney zelf slaagt er ook niet echt in om potentiële kiezers te overtuigen. Obama heeft het anderzijds ook een stuk makkelijker om kiezers te overtuigen. Meer overheidsuitgaven beloven kan iedereen en maakt je populair, maar het lost natuurlijk niets op (integendeel).

Let trouwens op met die peilingen, die zouden vaak gemanipuleerd worden.

Lol @ die Romney.. Die kerel vindt het vreemd dat een vliegtuig geen raampjes heeft zodat de passagiers een raampje kunnen opendraaien.. Stel je voor die gast is President :D

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12991333/__Romney__raampjes_moeten_open_in_vliegtuig__.html

Haha Romney is gewoon intelligent. Hij is niet voor niets een succesvol zakenman. Die opmerking was gewoon een grapje van hem: http://www.ijreview.com/2012/09/173...ctly-skewer-romney-over-airplane-window-joke/

Laat je niet zo vangen door de Amerikaanse liberale media. In Amerika is het gebruikelijk dat de liberalen met allerlei leugens en misverstanden de republikeinen proberen zwart te maken. Niet dat ik een Romney fan ben trouwens.

Gemanipuleerd in welke zin ?

Polls komen van rasmussen, public policy, field poll, new york times, fox news, maines people research center (voor maine), MassaINC, cnn, marquette law school, gravis, masslive.com, suffolk, marketing resource group, arg, survey usa, morning call, washington post, public service enterprise group, philadelphia inquirer*, consensus communications, elway...das nie eens de helft peis ik.

Politieke wetenschappers zouden polls ook niet gebruiken als ze niet predictief waren lijkt me ook.

Terug
Naar boven