Als de polls altijd gelijk hadden dan was Kerry president geweest en had Reagan nooit van Carter gewonnen.
Enig evidentie voor dit ?
De polls zijn net als in ons eigen landje vaak gewoon onbetrouwbaar.
Waarom/hoezo ?
De media gebruikt ze natuurlijk wel graag om kiezers te beïnvloeden
Ik haal ze vanuit de website van josh putnam, is gewoon een politiek wetenschapper. Polls zijn ook gewoon interessant voor de politiekers zelfs, ze maken zelf enorme belangrijke beslissingen daarop (santorum heeft gedropt van de race op basis van polls die aantoonden dat romney meer stemmen zal halen dan hem in zijn thuisstaat vb)
Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat het heel makkelijk is om peilingen te manipuleren als degene die de peilingen doet ook op één van beide partijen gaat stemmen?
True more or less. Maar:
1) als je polls amper voorspellingen zal maken, dan zal mensen die onzin niet meer bekijken wegens onbetrouwbaar.
2.) fox news (anti-obama) geeft ook obama aan als winnaar in hun polls in de swing states
3) 1 poll kan een statistisch anomalie zijn,
2 independent polls ook,
3 independent polls misschien ook,
5 independent polls...not likely,
10 independent polls...now you are desperate,
20 independent polls....please,
50+ independent polls...now you are delusional.

4) als je van alle polls een globale gemiddelde neemt, dan heft dat alle onbetrouwbaarheden weg (slechte selectie, slechte vraagstuk, slechte whatever)
Ik heb zelfs btw persoonlijk naar de predicties van polls gekeken tijdens de primary republican verkiezingen op vraag van paulbots die claimden dat de primaries gefraudeerd waren, ze konden niet geloven dat ron paul amper 10-15% van de stemmen kreeg. Wat bleek, independent polls 1-2 weken voor de eigenlijke verkiezingen voorspelden een 10-15% winst voor ron paul. Super-accurate predicties van de pollsters dus. Hun verklaring was: pollsters en gop officials werken samen of gop officials manipuleerden ron pauls stemmen zodat ze overeenstemden met de polls
En verder moeten de debatten nog komen, dus afwachten wat dat zal worden.
Josh putnam, jonathan bernstein en andere politiek wetenschappers zeggen dat dat 3x niks uitmaakt. Tenzij obama 'phuck N*ggas' roept, komt alles gewoon goed'. You already dun goofed als men al hoopt op de debatten. Ik denk dat obama zelfs beter zal doen tijdens de debatten omdat 1) Romney geen glade spreker is en 2) obama genoeg ammo heeft om romney goed zwart te maken (oorlog met iran, 47%, tax increase voor 100k verdieners, gebrek aan leiderschap)