MuscleMeat

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
het wordt wel een beetje genant nu, B&F die gedwongen wordt om door het slijk te kruipen en individueel te reageren op alle gespuwde gal hier. paar maanden geleden staken een paar van de kwaaie tongen hier nog diep in de poeperd van aforementioned supp boer, en ik ken geen enkele prostituee die dat soort diensten aanbiedt voor wat samples bij haar bestelling whey.

Ik vind het wel een beetje overdreven allemaal. Moet nou echt iedereen het jongetje dat op de grond ligt nog even een schop na geven om zich beter te voelen? Het staat buiten kijf dat B&F een mooi bedrijf heeft opgebouwd waar je voor praktisch alle benodigde producten / hulpmiddelen voor de sport terecht kan met hele chille levertijden.

Ontzettend mooi om te zien dat consumenten het recht in eigen hand nemen en op deze manier de tekortkomingen van een product tentoon stellen, dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Dat het dan wat extra overtuigingskracht kost om B&F het zelf in te laten zien is jammer, maar het eindresultaat is hetzelfde. Ze gaan werken aan een beter product en daarmee lijkt mij de doelstelling van het testen van het product behaald, right?

Om ieder voor zich dan even te vertellen hoe zielig je wel niet bent dat er 20gr eiwit minder in je shake zat is gewoon kinderachtig om maar niet te beginnen over de sloebers die gaan vragen om geld. Geef B&F de kans om zich te herstellen en haal in de tussentijd je whey ergens anders.

Voordat iedere vraag straks nog 100x langskomt is het misschien verstandig een apart topic aan te maken waarin jullie je eigen statement kenbaar maken en ook alvast antwoorden op vragen zoals bovenstaand. Houdt het wel zo overzichtelijk.
Klopt. Die vraag heb ik bovenstaand al beantwoord ook. We hebben nog geen tijd gehad voor een statement maar die komt. Dank je! ---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------
Ik vind het wel een beetje overdreven allemaal. Moet nou echt iedereen het jongetje dat op de grond ligt nog even een schop na geven om zich beter te voelen? Het staat buiten kijf dat B&F een mooi bedrijf heeft opgebouwd waar je voor praktisch alle benodigde producten / hulpmiddelen voor de sport terecht kan met hele chille levertijden. Ontzettend mooi om te zien dat consumenten het recht in eigen hand nemen en op deze manier de tekortkomingen van een product tentoon stellen, dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Dat het dan wat extra overtuigingskracht kost om B&F het zelf in te laten zien is jammer, maar het eindresultaat is hetzelfde. Ze gaan werken aan een beter product en daarmee lijkt mij de doelstelling van het testen van het product behaald, right? Om ieder voor zich dan even te vertellen hoe zielig je wel niet bent dat er 20gr eiwit minder in je shake zat is gewoon kinderachtig om maar niet te beginnen over de sloebers die gaan vragen om geld. Geef B&F de kans om zich te herstellen en haal in de tussentijd je whey ergens anders.
Dank je. We hebben ook direct de Whey die het kan betreffen eruit gehaald. We hebben nu ook maar 4 smaken. Deze zijn net geproduceerd. Morgen komen er 4-8 smaken bij. (weet ik nog niet precies).

We hebben het logischerwijs zelf ook gelezen. Onze reactie is hetzelfde als die van jullie. Naar het zich laat aanzien hebben ze om het smaakaroma beter te krijgen inderdaad de aminozuren Glycine en Alanine toegevoegd. Ook al zijn het aminozuren hierdoor wordt het eiwitgehalte heel simpel wel lager als wat je mag verwachten! Dit hebben ze nooit bij ons gemeld. Over onze reactie naar onze leverancier kan ik niet teveel in detail treden helaas. Wat ik kan aangeven is dat we per direct maatregelen genomen hebben. Dit zal niet meer voorkomen. We hebben niet voor niets 15 jaar keihard gevochten om een mooi bedrijf op de bouwen. We moeten en willen hiervan leren. We gaan er alles aan doen om het vertrouwen van de consument in ons te herstellen. Alle smaken (de hele voorraad) hebben we direct terug gestuurd. Hangende ons eigen onderzoek hebben we nu alleen 4 smaken beschikbaar die net zijn geproduceerd. Morgen en overmorgen volgen er dagelijks weer 4-6 smaken.

Damn. Thanks for the clarification, none the less.

als de volgende (onafhankelijke) testen goed zijn en de prijs is nog steeds het goedkoopst zal ik terug naar B&F gaan. Mij boeit hun reactie niet, waar ik het goedkoopste eiwit vindt met een degelijke smaak daar koop ik het. En momenteel is dat XXL. Indien B&F dus kunnen garanderen dat er in de volgende batches genoeg eiwit zit en met de prijs die zij er op kleven terug de goedkoopste wordt, zal ik terug overschakelen :)

Het enige wat mij nog een klein hekelpuntje is, is het nog steeds grote prijsverschil van andere dingen van hun huismerk tov de concurrenten. Kan B&F dit echt met deze lage prijs verkopen, of is er hier net hetzelfde probleem als bij de whey perfection? Dat is natuurlijk het vertrouwen dat bij veel mensen nu een serieuze deuk heeft gekregen en is niet gemakkelijk om te herstellen. Ik denk dat B&F dit wel doorheeft maar zolang het bij praten blijft en er niks concreet gebeurt, blijft het vertrouwen laag bij velen. Ik hoop dat ze met goede kwaliteit komen en dit kunnen blijven volhouden met de laagste prijs :)

EDIT: ik wacht op de eerste onafhankelijke testen door een forum member van een of meerdere van de 4 smaken WP die dit moment beschikbaar zijn. Als deze in orde zijn zal er al een deel klanten terug komen (indien ze per gram eiwit dan nog steeds de goedkoopste zijn :))

Laatst bewerkt:
Onzin argument?
Het is maar hoe je het bekijkt.
Ondergedoseerd verkopen onder eigen naam is oplichting,maar als er een ander merk opstaat niet meer dus.
Dan is het ineens de verantwoording van de producent.
Dat is pas een onzin argument imo.

Uiteraard doet iedereen daar aan mee en zou je jezelf buitenspel zetten als je daar niet meer aan mee doet.
Dan draai je jezelf de nek om,dat begrijp ik ook nog wel.
Maar er wordt hier continue over principes gesproken en in dat geval is principe dus niet meer belangrijk.
Ach,dat is mijn mening maar.:)
Nee dat is ook gewoon de verantwoording van de producent. Deze whey van eigen merk, daar zijn zij de "producent" van, dus zijn zij daarvoor wel verantwoordelijk.

Ik als beginneling haal nog zo veel mogelijk uit voeding en gebruik nog geen whey van welk merk dan ook, ik stel mij geheel belangeloos beschikbaar voor b&f als proefkonijn door het uitvoerig vrijwillig te testen in de praktijk hoe goed de whey van hun werkt! Bij intresse van jullie stuur maar een voorraad op en dan doe ik wel verslag!

Nu even serieus, ik sta als niet whey'er behoorlijk neutraal in deze discussie. wat is de bedoeling van deze testen? Volgens mij dat er dingen verbeteren! B&f geeft aan dit te gaan doen! De communicatie na de test van jordi was mijns inziens bedroevend! (Kan het niet netter omschrijven) nu wordt er de hand in eigen boezem gestoken en excuses gemaakt, waarvoor hulde! Ze hebben bij b&f een hele hoop werk te verzetten om vertrouwen terug te winnen!

Mocht je dus echt verbetering verwachten van b&f lijkt het me nu ook handig ze wat lucht te geven om actie te ondernemen (beter laat dan nooit) en ja hier kun je ook van roepen hadden ze maanden geleden al moeten doen! Is waar, maar je hebt er niks aan!

Dus in plaats van ze hier collectief te bashen, zou ze misschien de kans gegeven moeten worden om een echte goed doordachte handreiking te doen. Komt dit niet binnen afzienbare tijd van de grond, dan zijn de hooivorken en toortsen er weer rap bijgehaald!

En last but not least hulde aan andere leveranciers die zelf uitvoerig getest hebben en altijd geleverd hebben wat ze zeggen!

Dit was mijn visie hier op, nu pak ik weer mijn popcorn, want het blijft wel heeeeel vermakelijk om te lezen allemaal!

Nee dat is ook gewoon de verantwoording van de producent. Deze whey van eigen merk, daar zijn zij de "producent" van, dus zijn zij daarvoor wel verantwoordelijk.

Je bent niet bekend met de civielrechtelijke aansprakelijkheid in Nederland zie ik.

Als zakelijke partij heb je een veel uitgebreidere onderzoeksplicht, dit om de gewone consument te beschermen.

Ze zijn dus aansprakelijk ook al wisten ze het niet, omdat ze het als grote partij wel hadden moeten weten door eigen onderzoek.

Eens. Zodra ik tijd heb strak doe ik dit direct. Anders vraag ik zo wel even iemand

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

Kort maar duidelijk:

1. JA

2. NEE

duidelijker kan niet.

Ik vind het nog al wat dat je er vanuit gaat dat je 'concurrentie' zover gaat.

'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'

Goed ondernemerschap zou je moeten weerhouden van dergelijke uitspraken. Je richt je op een markt neemt daar een positie in bepaald hoe je daar je aandeel kan behouden en vergroten. Jullie sturen de markt qua prijs vaak.. de vraag is nu kan B&F wel een whey aanbieden zonder de prijs te verhogen. Als prijsvechter op de markt zonder duidelijke focus (XXL heeft bijvoorbeeld een duidelijkere focus op het marktaandeel dat ze aanboren) raak je klanten weer net zo snel kwijt als je prijzen gelijk zijn aan die van de concullega's (see what i did there... noem het geen concurrentie, je kijkt immers ook concepten bij elkaar af).

Succes met de nasleep

Het enige wat mij nog een klein hekelpuntje is, is het nog steeds grote prijsverschil van andere dingen van huismerk tov de concurrenten. Kan B&F dit echt met deze lage prijs verkopen, of is er hier net hetzelfde probleem als bij de whey perfection?

Mogelijk.

Blijkt ook veel gesjoemeld te worden met multivits, vitamine D en visolie bijvoorbeeld.

Zie: https://labdoor.com

Feit is dat wij geen extern testlab hebben in Europa die resultaten van supps bijhoud en hieruit een aanbeveling geeft, zoals in de US wel het geval is.

Als je een huismerk koopt wat niet onafhankelijk getest is, moet je dus altijd op je hoede zijn.

Als je dit risico niet wilt nemen kan je beter voor een erkend merk gaan met een hoge rating.

het wordt wel een beetje genant nu, B&F die gedwongen wordt om door het slijk te kruipen en individueel te reageren op alle gespuwde gal hier. paar maanden geleden staken een paar van de kwaaie tongen hier nog diep in de poeperd van aforementioned supp boer, en ik ken geen enkele prostituee die dat soort diensten aanbiedt voor wat samples bij haar bestelling whey.

Vooral dit :roflol: Al dat gebedel om gratis samples :roflol:

als de volgende (onafhankelijke) testen goed zijn en de prijs is nog steeds het goedkoopst zal ik terug naar B&F gaan. Mij boeit hun reactie niet, waar ik het goedkoopste eiwit vindt met een degelijke smaak daar koop ik het. En momenteel is dat XXL. Indien B&F dus kunnen garanderen dat er in de volgende batches genoeg eiwit zit en met de prijs die zij er op kleven terug de goedkoopste wordt, zal ik terug overschakelen :) Het enige wat mij nog een klein hekelpuntje is, is het nog steeds grote prijsverschil van andere dingen van huismerk tov de concurrenten. Kan B&F dit echt met deze lage prijs verkopen, of is er hier net hetzelfde probleem als bij de whey perfection? Dat is natuurlijk het vertrouwen dat bij veel mensen nu een serieuze deuk heeft gekregen en niet gemakkelijk om dit te herstellen. Ik denk dat B&F dit wel doorheeft maar zolang het bij praten blijft en er niks concreet gebeur, blijft het vertrouwen laag. Ik hoop dat ze met goede kwaliteit komen en dit kunnen blijven volhouden met de laagste prijs :)
Dit kunnen we echt door ons groot volume. Het is niet zo dat het beste product het duurst is. Ik probeer juist al jaren de beste producten voor de beste prijs neer te zetten. Dat is wat ons groot gemaakt heeft. En dat maakt dit des te treuriger. ---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------
Ik vind het nog al wat dat je er vanuit gaat dat je 'concurrentie' zover gaat. 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' Goed ondernemerschap zou je moeten weerhouden van dergelijke uitspraken. Je richt je op een markt neemt daar een positie in bepaald hoe je daar je aandeel kan behouden en vergroten. Jullie sturen de markt qua prijs vaak.. de vraag is nu kan B&F wel een whey aanbieden zonder de prijs te verhogen. Als prijsvechter op de markt zonder duidelijke focus (XXL heeft bijvoorbeeld een duidelijkere focus op het marktaandeel dat ze aanboren) raak je klanten weer net zo snel kwijt als je prijzen gelijk zijn aan die van de concullega's (see what i did there... noem het geen concurrentie, je kijkt immers ook concepten bij elkaar af). Succes met de nasleep
Nee, ik ging er vanuit dat het niet kon. Het was puur emotie. Maar als hiervoor ook aangegeven dat is geen excuus. Dank je.

Jammer dat het waar blijkt te zijn, maar dit had ik al wel verwacht nadat de 2e test hetzelfde resultaat oplevert. Ik heb desondanks altijd whey bij jullie besteld, vorige week nog een 4kg emmer vanille. Mijn vraag is nu natuurlijk of er al iets bekend is hoe dit gecompenseerd gaat worden, wellicht is daar al ergens iets over gezegd en heb ik daar overheen gelezen maar ik heb helaas niet de tijd om dit topic helemaal door te lezen.

Mogelijk. Blijkt ook veel gesjoemeld te worden met multivits, vitamine D en visolie bijvoorbeeld. Zie: http://labdoor.com Feit is dat wij geen extern testlab hebben in Europa die resultaten van supps bijhoud en hieruit een aanbeveling geeft, zoals in de US wel het geval is. Als je een huismerk koopt wat niet onafhankelijk getest is, moet je dus altijd op je hoede zijn. Als je dit risico niet wilt nemen kan je beter voor een erkend merk gaan met een hoge rating.
Daarvoor kiezen we bijvoorbeeld bij de vitamines voor een erkende NL producent die voor veel toonaagevende merken werkt. Bij producten als Clarinol CLA en Marinol visolie kiezen we ook bewust voor merken. Wij zijn best een voorstander van merk onafhankelijke tests. Willen zelfs wel mee financieren.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Jammer dat het waar blijkt te zijn, maar dit had ik al wel verwacht nadat de 2e test hetzelfde resultaat oplevert. Ik heb desondanks altijd whey bij jullie besteld, vorige week nog een 4kg emmer vanille. Mijn vraag is nu natuurlijk of er al iets bekend is hoe dit gecompenseerd gaat worden, wellicht is daar al ergens iets over gezegd en heb ik daar overheen gelezen maar ik heb helaas niet de tijd om dit topic helemaal door te lezen.

Aminlabs heeft amino's toegevoegd waardoor er minder eiwit in zit als we en jij hadden mogen verwachten. Ik moet hier nog over praten maar ik ga mijn uiterste best doen om dit te gaan compenseren. Dat dit in prijs of hoge korting moet snap ik. Ik heb nu nog geen helder antwoord omdat ik simpelweg nog geen tijd heb gehad om hier helder over na te denken helaas.

Voor de duidelijkheid. De producties die het kan betreffen zijn allemaal retour. (stond in mijn eerste post vandaag) Maar ik snap dat je dat nu niet meer ziet. We hebben daarom nu ook maar 4 smaken beschikbaar op het moment. Die zijn net vanmorgen binnen.

Morgen en overmorgen komen er nog 8 smaken bij denk ik.

Jullie sturen het retour, leuk voor jullie, ik heb hier nog zo'n 25 kilo eiwitten van je staan, kunnen die ook retour?

Oh, ik heb de 'normale' prijs betaald en nu kunnen jullie de prijzen ook nog is verlagen.

Daarvoor kiezen we bijvoorbeeld bij de vitamines voor een erkende NL producent die voor veel toonaagevende merken werkt. Bij producten als Clarinol CLA en Marinol visolie kiezen we ook bewust voor merken. Wij zijn best een voorstander van merk onafhankelijke tests. Willen zelfs wel mee financieren.

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Aminlabs heeft amino's toegevoegd waardoor er minder eiwit in zit als we en jij hadden mogen verwachten. Ik moet hier nog over praten maar ik ga mijn uiterste best doen om dit te gaan compenseren. Dat dit in prijs of hoge korting moet snap ik. Ik heb nu nog geen helder antwoord omdat ik simpelweg nog geen tijd heb gehad om hier helder over na te denken helaas.

ok, ik ga het even in de gaten houden

Daarvoor kiezen we bijvoorbeeld bij de vitamines voor een erkende NL producent die voor veel toonaagevende merken werkt. Bij producten als Clarinol CLA en Marinol visolie kiezen we ook bewust voor merken. Wij zijn best een voorstander van merk onafhankelijke tests. Willen zelfs wel mee financieren. ---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ---------- Aminlabs heeft amino's toegevoegd waardoor er minder eiwit in zit als we en jij hadden mogen verwachten. Ik moet hier nog over praten maar ik ga mijn uiterste best doen om dit te gaan compenseren. Dat dit in prijs of hoge korting moet snap ik. Ik heb nu nog geen helder antwoord omdat ik simpelweg nog geen tijd heb gehad om hier helder over na te denken helaas.

Zou deze ook geraakt kunnen zijn? http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-whey/body-fit-sportsnutrition/puur-whey/

Jullie sturen het retour, leuk voor jullie, ik heb hier nog zo'n 25 kilo eiwitten van je staan, kunnen die ook retour?
Ik heb nog niet een helder beeld. Je kunt in ieder geval even vast je ordernummer aangeven bij de klantenservice. Zodra ik meer weet nemen we dan contact met je op. Het is niet zo dat de werking minder is overigens wel is het zo dat het eiwitgehalte lager is en dat gaan we compenseren. ---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------
Nee zeker niet. Het betrof puur smaken. Puur Whey is zonder smaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven