MuscleMeat

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ze ooit horen zeggen dat het niet zo netjes was om dat verschil niet aan te geven?
Nee, maar ze wisten wel dat wij er van uit gingen, en er van uit mochten gaan, dat het om ruw product gaat.

Feitelijk genomen is het overal in de voedingsmiddelenindustrie de norm om natuurlijk NIET op basis van droge stof te meten.

Daar word de hele tijd maar omheen geluld, maar het is natuurlijk de kern van de zaak: een onjuiste voorspiegeling van feiten.

Is inderdaad ook niet zo netjes om dit nu niet aan te geven. Maar zoals je zelf ziet is deze kant van het verhaal niet bekend bij de massa, ook de reden waarom jou post meermaals genegeerd werd. Ze willen niet nog meer gezichtverlies lijden, iets met eigen glazen ingooien enzo:rolleyes:

Daarbij vermelden concurrenten dit ook niet allemaal even goed.

XXL bijvoorbeeld rond hun eiwitwaarde naar boven af (ze nemen het gemiddelde van de waarde droge stof en eindstof) - Al is dat natuurlijk al een stuk schappelijker.

Uiteindelijk kun je wel stellen dat B&F ronduit onbeschoft en impulsief bezig is, maar gelukkig lijkt dat kwartje voor hun gevallen te zijn.

Choco is getest. Dit is bewust gedaan omdat die smaak altijd het laagst uitkomt. Dat heeft elk merk. het probleem is dat Aminolabs de amino's heeft toegevoegd. Die reken ik eraf. De losse amino's mag je niet meerekenen in het eiwit. En dan kom je zo laag. En dat is dat kwalijk.

Ik ga even mee in je argument dat je niet wist dat AMINOLABS geen amino's:rolleyes: zou toevoegen.

Dan blijkt nog steeds uit je eigen tests dat er 75% OP BASIS VAN DROGE STOF in je product zit.

Als je begrijpt wat het verschil is tussen droge stof en het product zoals B&F dat verkoopt, dan weet je dus dat daar nog zeker een flink % van af moet om de werkelijke waarde te krijgen en dan zit je dik onder de 80%.

Hoe zit het met de Isolaat Perfection? Moet dat ook niet eens getest worden?
Klopt als eerder aangegeven zijn we daar volop mee bezig. Aminolabs geeft aan dat het alleen Whey Perfection betreft maar we willen alles zelf zeker weten. We hopen dat jullie ons even de kans geven om alles in kaart te brengen. We werken keihard om te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren en om het vertrouwen van jullie in ons te gaan herstellen. ---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:50 ----------
Ik ga even mee in je argument dat je niet wist dat AMINOLABS geen amino's:rolleyes: zou toevoegen. Dan blijkt nog steeds uit je eigen tests dat er 75% OP BASIS VAN DROGE STOF in je product zit. Als je begrijpt wat het verschil is tussen droge stof en ruw product, dan weet je dus dat daar nog zeker een flink % van af moet om de werkelijke waarde te krijgen en dan zit je dik onder de 80%.
Ik hoop echt dat je dat van mij wilt aannemen. Het zal per smaak verschillen maar je komt altijd onder de 80% inderdaad. We hebben nu 78 op het label. Bij meer smaken als choco zal dat eronder zitten, dat zal bij nagenoeg alle merken overigens zo zijn. Waar nodig gaan we dit aanpassen. Hiervoor hebben we even tijd nodig. Ik hoop dat we dat krijgen. We blijven ook de aminoprofielen zorgvuldig in de gaten houden. In de toekomst zullen we veelvuldig zelf gaan testen.

Is inderdaad ook niet zo netjes om dit nu niet aan te geven. Maar zoals je zelf ziet is deze kant van het verhaal niet bekend bij de massa, ook de reden waarom jou post meermaals genegeerd werd. Ze willen niet nog meer gezichtverlies lijden, iets met eigen glazen ingooien enzo:rolleyes:

Daarbij vermelden concurrenten dit ook niet allemaal even goed.

XXL bijvoorbeeld rond hun eiwitwaarde naar boven af (ze nemen het gemiddelde van de waarde droge stof en eindstof) - Al is dat natuurlijk al een stuk schappelijker.

Uiteindelijk kun je wel stellen dat B&F ronduit onbeschoft en impulsief bezig is, maar gelukkig lijkt dat kwartje voor hun gevallen te zijn.

Nee klopt, de hele sector heeft een probleem. Het zal ook echt niet zomaar uitgeroeid zijn. De grote massa weet het niet, leest geen internetfora waarop dit soort dingen besproken worden en heeft bovendien een kort geheugen.

Het is zoals met de met water geinjecteerde kip. Een weekje later is de massa het weer vergeten en klikt die weer gewoon op basis van de laagste prijs zijn product in het digitale mandje.

Dan ben je wel gek als je daar niet aan mee doet zolang het niet strafbaar is.

geen vertrouwen meer in B&F.. wie nog wel eigenlijk ?

Kan iemand die "Je Eigen Coach?" uit de lucht schieten :stfu:

Klopt als eerder aangegeven zijn we daar volop mee bezig. Aminolabs geeft aan dat het alleen Whey Perfection betreft maar we willen alles zelf zeker weten. We hopen dat jullie ons even de kans geven om alles in kaart te brengen. We werken keihard om te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren en om het vertrouwen van jullie in ons te gaan herstellen.

Is er een timing? Over x-aantal weken moet dit toch uitgeklaard zijn?

Ben al jaren een trouwe klant, telkens dezelfde basisproducten.
Ben op zijn minst gezegd toch vrij ontzet.

Ik hoop dat jullie asap jullie producten aan grondige tests onderwerpen en open kaart spelen wat de resultaten betreft. Producten/producenten die niet aan de vooropgestelde cijfers voldoen, laat je het best vallen om terug wat geloofwaardigheid te krijgen. Beter een beperkter gamma, dan een gigantisch gamma met producten die hun "beloftes" niet nakomen.

geen vertrouwen meer in B&F.. wie nog wel eigenlijk ?

Pijnlijk om te lezen. Het enige wat ik je kan aangeven is dat ik er alles aan ga doen om je vertrouwen in ons te herstellen. Onze initiele reactie is niet goed geweest. Het enige wat we nu nog kunnen doen is keihard knokken om jullie vertrouwen in mij en B&F te herstellen. Van degene die ons niet die kans geven snap ik het ook nog wel. Voor degene die dat wel doen. Thanks!

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar hoe zit het met tests van andere producten, niet alleen whey en isolaat maar ook eiwitrepen, -pannenkoeken en weet ik wat? Bestelde altijd bij B&F en de service is super maar het lijkt me toch niet heel gek dat de massa nu vraagtekens bij alle huismerk (eiwit)producten zet.

Is er een timing? Over x-aantal weken moet dit toch uitgeklaard zijn? Ben al jaren een trouwe klant, telkens dezelfde basisproducten. Ben op zijn minst gezegd toch vrij ontzet. Ik hoop dat jullie asap jullie producten aan grondige tests onderwerpen en open kaart spelen wat de resultaten betreft. Producten/producenten die niet aan de vooropgestelde cijfers voldoen, laat je het best vallen om terug wat geloofwaardigheid te krijgen. Beter een beperkter gamma, dan een gigantisch gamma met producten die hun "beloftes" niet nakomen.

Ja, eerder al. Ik praat het ook niet goed en neem de volle verantwoording. Ook al had ik altijd het volste vertrouwen in mensen. Vanaf nu vertrouw ik alleen nog papier. Hoe triest ook. Het heeft overigens niets met het gamma te maken. Het is puur een producent amino's toevoegt om redenen die zowel financieel als qua smaak kunnen zijn waardoor wij als bedrijf en je als consument heel simpel minder eiwit krijgt.

Het zal aan mij liggen, maar een webshop met genoeg klanten, zoals B&F, zorgt dat zijn papieren, waaronder labgegevens, toch altijd up-to-date zijn om dergelijke beschuldigingen te ontkrachten? Je verstrekt je eigen "Merk" supplementen, dan zou ik persoonlijk er ook voor zorgen dat er elk half jaar steekproeven gedaan worden of het product nog wel voldoet aan de normen die gesteld worden op de verpakking. Een zaak tussen B&F en leverancier, waarbij B&F nu des te sterker uit had kunnen komen...

Ja, eerder al. Ik praat het ook niet goed en neem de volle verantwoording. Ook al had ik altijd het volste vertrouwen in mensen. Vanaf nu vertrouw ik alleen nog papier. Hoe triest ook. Het heeft overigens niets met het gamma te maken. Het is puur een producent amino's toevoegt om redenen die zowel financieel als qua smaak kunnen zijn waardoor wij als bedrijf en je als consument heel simpel minder eiwit krijgt.

Enerzijds schuif je de verantwoording wel af naar Aminolab's...

Les 1 in doing business ; vertrouw niemand! Als het gaat om geld en vrouwen... ;)

gaan jullie jordi nu dan ook vrijlaten? hij is nu al lang genoeg gegijzeld vind ik.

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar hoe zit het met tests van andere producten, niet alleen whey en isolaat maar ook eiwitrepen, -pannenkoeken en weet ik wat? Bestelde altijd bij B&F en de service is super maar het lijkt me toch niet heel gek dat de massa nu vraagtekens bij alle huismerk (eiwit)producten zet.
Een legitieme vraag gezien de situatie. Wat ik kan aangeven is dat ik juist altijd alleen met de allerbeste EU producenten, merken en leveranciers werk omdat juist zij altijd conform specificaties werken. De repen bijvoorbeeld komen bij de grootste leverancier in de EU vandaan en die controleren alles 10x voordat het op de verpakking komt. Daarom dacht ik als eerder aangegeven dat juist ons dit niet kon overkomen. Wij gaan alles haarscherp controleren. We gaan daar zelfs iemand extern voor aanstellen. Neemt niet weg dat ik dat vertrouwen absoluut heb.

You got no faans !

you wan sum? ill give it to ya !

Meisje meisje, wat heb je toch een raar beeld van de wereld. B&F moet hier wel reageren, omdat ze via dit board ook aktief nieuwe klanten werven. Dat een bedrijf door mensen gerund wordt prima, maar dan is de reactie zeer onprofessioneel geweest, onafhankelijk hoe de klanten naar je communiceren. Mocht je ooit zelf nog in de positie komen dat je zelf een eigen bedrijf zult hebben moet je deze reacties van je nog eens terug lezen.
Zo werkt het echt niet in de grote mensen wereld.

B&F zat fout in hun eerste reacties. Zoals ze nu reageren had het in het begin gemoeten. Het leer moment wat bedrijfsvoering aan gaat is dus niet alleen regelmatig laten testen (onafhankelijk), zoals XXL bijvoorbeeld al wel doet EN nooit uit emotie reageren naar klanten. Ze zijn de grootste in NL, daar adverteren ze mee en zijn ze trots op. Dan kan je niet reageren alsof je een klein kruideniertje op de hoek bent.

Waar zeg ik dat ze niet moeten reageren dan? En waar zeg ik dat het niet onprofessioneel was?

Volgens mij interpreteer je mijn posts anders dan ik ze bedoelde. Het was zeker onprofessioneel en ze moeten zeker hier reageren (op een professionele manier dus, wat niet is gebeurd).

Ik ga nu in overleg. Wou dat ik mezelf kon delen:rolleyes: Dank je! (en dat meen ik)

Het blijft een bedrijf en niet een persoon, alhoewel is de CEO toch een eind verantwoordelijke.
Jij bent wel iemand die idd hard heeft gewerkt, jaren lang met volle passie.
Was er altijd voor iedereen en gunde iedereen het beste.
Anderen hier op dbb kunnen dat ook bevestigen.

Ik snap de frustraties/emoties van zowel de klanten als jij.
Het grootste probleem hier was het blinde vertrouwen in eigen (in dit geval) leverancier en alleen sceptisch zijn tegen over de concurrenten. In deze tijd moet je zelfs sceptisch zijn tegen over jezelf! Hopelijk is deze les nu geleerd. Deze tijd is moordend, en een kleine foutje van het laagste werknemer kan fataal zijn voor ieder bedrijf. Het is een zware zaak die niet 1,2,3 opgelost kan worden, zeker niet in een tijd waar alles wat schaadt viraal kan gaan. Neem zeker de tijd, een communiceer het goed met je klanten.

Het beste wat nu gedaan kan worden is om van de fouten te leren, met de verantwoordelijke te rekenen en het vertrouwen terug te verdienen. Het laatste is het moeilijkste want dat vergt een kans. Een kans die je wellicht niet door iedereen zal worden gegund. Maar met tijd en begrip zal het zeker goed komen.

Loyale klanten hebben dezelfde pijn die jij heeft (Ilco), zorg ervoor dat jij het niet opgeeft. Zie dit als een wijze les waarvan we zeker moeten leren.

Mijn steun heb je!

N.B. Maak geen zorgen over opportunistische klanten/trolls, die komen vanzelf we als er kortingen vallen.

Voordat iedere vraag straks nog 100x langskomt is het misschien verstandig een apart topic aan te maken waarin jullie je eigen statement kenbaar maken en ook alvast antwoorden op vragen zoals bovenstaand. Houdt het wel zo overzichtelijk.

Het zal aan mij liggen, maar een webshop met genoeg klanten, zoals B&F, zorgt dat zijn papieren, waaronder labgegevens, toch altijd up-to-date zijn om dergelijke beschuldigingen te ontkrachten? Je verstrekt je eigen "Merk" supplementen, dan zou ik persoonlijk er ook voor zorgen dat er elk half jaar steekproeven gedaan worden of het product nog wel voldoet aan de normen die gesteld worden op de verpakking. Een zaak tussen B&F en leverancier, waarbij B&F nu des te sterker uit had kunnen komen...

Klopt. We hebben altijd getest en daar is nooit iets uit gekomen. Vandaar ook dat we dachten "kan niet" . We doen maandelijks minimaal 8-10 steekproeven op al onze B&F merk en andere merken. Daar is dit niet uitgekomen. We hadden nog uitgebreider en dieper moeten testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven