MuscleMeat

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achteraf gezien helemaal eens. De reactie was emotie. Maar dat is helaas achteraf.:cool:
Ja jullie vielen ook lekker tegen mij uit.

Sinds wanneer weten jullie nou echt dat er extra glycine en alanine is toegevoegd?
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig B&F, beetje poeslief opstellen op het moment. In aanvang dreigen met juridische stappen en nu er teveel nattigheid wordt gevoeld damage control gooien en in de toekomst misschien compensatie. Wat daar dan ook onder mag vallen. Feit blijft natuurlijk wel dat je een huismerk verkoopt waar je instaat voor waarborg van de kwaliteit en controle, de afwijkingen die hier gepubliceerd zijn laten wel zien dat het daar aan heeft geschort... In hoeverre dit niet juridisch voor verdere problemen kan zorgen vraag ik mij af, maar dit heeft toch wel de schijn van oplichting... Want stellen dat je je er niet van op de hoogte bent doet niet af aan jullie onderzoeksplicht... Ik ben benieuwd!

Ik heb geprobeerd elke vraag zo goed als mogelijk / in mijn vermogen te beantwoorden. We wisten het niet maar het is duidelijk dat ik eindverantwoordelijk ben. Door het toevoegen van amino's zijn eiwitgehaltes in smaak lager geweest. Heel simpel. Dat we niet hadden moeten vertrouwen maar beter controleren is ook gewoon waar.

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:12 ----------

en mijn eerdere bericht negeren gewoon b&f

Ik probeer elke vraag zo goed mogelijk te beantwoorden waar ik kan. Kijk nu wat ik gemist heb:cool:
 
kansloos gebeuren dit....hele volkstammen zijn zowat met de grond gelijk gemaakt. gedreigd met rechtzaken etc. berichten van FB laten verwijderen en dan uiteindelijk met wat halfbakken excuses komen en 50% slikt dat ook gewoon... sorry bf maar ik vind het echt een hele kansloze situatie en de excuses die jullie naar de mensen maken die persoonlijk hierdoor geraakt zijn komen over van "oh maar ik zeg toch sorry"

Zegt toch niemand ? Cijfers zijn er, vallen niet te betwisten en worden ook niet betwist. Verontwaardiging is luid en terecht, en zou dan inderdaad ook ook stom zijn om huismerk-eiwitten van B&F te kopen op dit moment. Ik vind ook dat deze data best verder mag gedeeld worden (maar ook het antwoord van B&F), en dat mensen dit moeten weten.

Maar moeten we er daarom over blijven lullen als je al weet dat het ze een eind zal kosten om hier een antwoord op te formuleren ? B&F is terecht verbrand door de cijfers, maar wil toch niet zeggen dat ze zich later niet mogen herpakken en met een schone lei beginnen, weliswaar met de nodige tests ?

En in dat kader vind ik frequentere onafhankelijke testen van alle merken een heel nuttig voorstel. Omdat het de enige manier is om de concurrentie eerlijk te houden. Anders duikt er toch iemand met gesjoemel onderdoor, biedt goedkoper prijzen aan, vallen er weer massaal mensen voor (die dan weer gaan klagen ondanks feit dat ze zich nooit vragen stellen bij de lagere prijs) wat dan de eerlijkere firma's pijn doet, tenzij je er snel genoeg bij bent om op het gebrek aan kwaliteit te wijzen.

B&F moet zich herpakken, heeft geen keuze, want zal in het oog van de belangstelling blijven. prijzen zullen dus ook iets hoger moeten met de kwaliteit, en lijkt me dan ook logisch dat ze een even eerlijke kans willen om de rest om eerlijk spul aan eerlijke prijzen te verkopen als ze zover zijn. En niet direct de markt uitgeprezen worden door firma's die wel nog sjoemelen.

Ik denk dat elk kwaliteitsmerk daar baat bij heeft ...
 
Ik heb geprobeerd elke vraag zo goed als mogelijk / in mijn vermogen te beantwoorden. We wisten het niet maar het is duidelijk dat ik eindverantwoordelijk ben. Door het toevoegen van amino's zijn eiwitgehaltes in smaak lager geweest. Heel simpel. Dat we niet hadden moeten vertrouwen maar beter controleren is ook gewoon waar.

Wisten jullie uberhaupt dat er aminozuren in het "smaakaroma" voorkwamen? Dus nog even los van het gegeven dat deze ook een vals-positief hoger resultaat gaven voor eiwitgehalte. Bij de ingrediëntenlijst staat er namelijk niets van.
 
Vraag me af hoe het zit met andere bodyenfit producten, of hoeven we hier niet bang voor te zijn?
*staart naar doosje mass en perfection repen*
 
ik zou hier wel meer analyses op willen zien, en dan heb ik het niet op aminolabs of B&F, maar op iedereen die beweert beef protein te verkopen. Als je weet wat een steak (want beef is koeievlees, dus spiermassa) kost, de hoeveelheid eiwit die je er uit haalt, en de kosten voor extractie, dan is er geen enkele manier waarop dit product kan aangeboden worden aan de prijzen waar het aan aangeboden wordt. Het grote vermoeden is dat veel van het "eiwit" eigenlijk gelatine is. Toeval wil nu dat dat wel overeenkomt met een 21% glycine.

terwijl eigenlijk vleeseiwit, slechts tussen de 6 en 8% glycine zou bevatten ...

Ik wijs er maar op voor jullie je weer laten in de zak zetten door een leverancier, maar dit komt mss uit een koe, maar "beef" is het allerminst.
Dat begrijp ik. Ik ga het Ilco (die de hele dag gereageerd heeft) voorleggen. Een ezel hoort zich niet twee keer tegen dezelfde steen te stoten ;)
Ik zie dat whey perfection nog steeds te bestellen is op jullie site. Zouden jullie niet wat openheid over zaken geven op jullie site dat mensen ook weten dat er minder eiwitten in zitten? En misschien kan je dat met de prijs zakken voor de mensen die het alsnog willen bestellen.
Je kan er maar beter eerlijk over zijn denk ik ipv te denken och de helft weet er toch niks van we verkopen dit product lekker door. (het product waar jullie niet meer achter staan neem ik aan)

Mocht dit al gevraagd zijn excuses maar heb niet alle 42 paginas doorgelezen.

Succes met alles in ieder geval.
De WHey Perfection die we nu aanbieden is de nieuwe formule. We hebben nu met de nieuwe formule de prijs (ook als oudjaarsactie) alvast extra scherp gezet. Morgen en vrijdag komen er nog 4 smaken bij (totaal 12). We zijn heel open over en willen je vragen gerust beantwoorden. Mocht je specifieke dingen hebben, mag je me ook altijd een privébericht sturen.
Is verder ook wel te begrijpen. Deze community staat er ook om bekend om iets of iemand totaal af te branden als hier de kans wordt gegeven. Achteraf zal je hier dan zelf wel om kunnen lachen na een tijdje. Feit is dat je dingen hier nooit te persoonlijk kan nemen. Bende kleine kinderen. Maar het erge is, ondanks al dat getroll, er al die tijd wel een kern van waarheid is geweest :roflol: En dat kan je beter waarderen dan kwalijk nemen.
Hier is alles wat mij betreft wel mee gezegd.
Als community, ben je kritisch. Dat mag en is goed een goed recht om hier vrij te reageren. Daar willen we nooit tussen staan. We hebben hier zeker van geleerd en willen als bedrijf er alles aan doen onze goede reputatie te herstellen.
kansloos gebeuren dit....hele volkstammen zijn zowat met de grond gelijk gemaakt. gedreigd met rechtzaken etc. berichten van FB laten verwijderen en dan uiteindelijk met wat halfbakken excuses komen en 50% slikt dat ook gewoon... sorry bf maar ik vind het echt een hele kansloze situatie en de excuses die jullie naar de mensen maken die persoonlijk hierdoor geraakt zijn komen over van "oh maar ik zeg toch sorry"

maar wat ik ook stuitend vind is dat jullie gewoon ook niet duidelijk zijn over het feit dat er sowieso minder whey in sommige smaken zit. iemand die daar geen verstand van heeft zoals ik die koopt gewoon de smaak die hij lekker vind en gaat er automatisch van uit dat er overal het zelfde kwa % inzit...
We begrijpen dat heel goed en hebben hier en daar fouten gemaakt. Excuses. Had niet mogen gebeuren, maar we waren in een hoek gedreven, waarvan we het echt niet wilden. We waren altijd 100% overtuigd van ons product, kwaliteit en zuiverheid. Dan voel je je op zo'n moment erg aangevallen en wil je niet dat je merk op zo'n manier met de grond gemaakt word. Je hebt helemaal gelijk. Excuses!
Je eerste reactie op die andere test vond ik niet zo'n probleem, was niet handig, maar iedereen doet wel eens minder handige dingen. Wat mij stoorde was dat jullie enige actie was (leek) dat jullie de test in diskrediet probeerden te brengen en iedereen die jullie uitleg vroeg weg hebben gezet als stemmingmakers en werknemers van de concurrent.
Dat is niet goed geweest en had niet gemoeten. Daar heb je gelijk in. Als je 100% overtuigd bent van je kwaliteit van het product en heel vaak aangevallen wordt (veelal onnodig) reageer je zo. Daarmee kan ik het niet goed praten wat gebeurd is, daarom zetten we ons helemaal in alles te herstellen. Hoe dat, weet ik nog niet exact, maar zijn we druk mee bezig.
de volgende keer even tot 66 tellen ralf.
;) True that!

Ralf

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Wisten jullie uberhaupt dat er aminozuren in het "smaakaroma" voorkwamen? Dus nog even los van het gegeven dat deze ook een vals-positief hoger resultaat gaven voor eiwitgehalte. Bij de ingrediëntenlijst staat er namelijk niets van.

Heel kort: nee
 
uhm b&f nu antwoorden jullie weer niet op een belangrijk deel vind ik in mijn tekst! de excuses praatjes heb ik nu wel gehoord maar het gaat mij nu ook om het volgende

/maar wat ik ook stuitend vind is dat jullie gewoon ook niet duidelijk zijn over het feit dat er sowieso minder whey in sommige smaken zit. iemand die daar geen verstand van heeft zoals ik die koopt gewoon de smaak die hij lekker vind en gaat er automatisch van uit dat er overal het zelfde kwa % inzit...
 
Vraag me af hoe het zit met andere bodyenfit producten, of hoeven we hier niet bang voor te zijn? *staart naar doosje mass en perfection repen*

Dat dit is gebeurt met Aminolabs wil niet zeggen dat andere producten niet goed meer zijn. Ik geef eerlijk toe dit had ik nooit voor mogelijk gehouden. Ik sta juist altijd voor de beste grondstoffen en kwaliteit. dat blijf ik doen. Neemt niet weg dat we hier een hele harde les hebben.
 
Dat begrijp ik. Ik ga het Ilco (die de hele dag gereageerd heeft) voorleggen. Een ezel hoort zich niet twee keer tegen dezelfde steen te stoten ;)

Ik kan je de nodige referenties bezorgen (of gelijk wie het nog wil uitpluizen) waar ik dit op baseer als dat helpt. Het is iets wat ik me al afvraag sinds die carnivor beef protein uitkwam.
 
Wisten jullie uberhaupt dat er aminozuren in het "smaakaroma" voorkwamen? Dus nog even los van het gegeven dat deze ook een vals-positief hoger resultaat gaven voor eiwitgehalte. Bij de ingrediëntenlijst staat er namelijk niets van.
Hier wisten we absoluut niets van af en hebben we ons enorm over verbaast. Dit wil je als bedrijf nooit in je product hebben, zeker niet als je jaren probeert te bouwen aan het beste prijs/kwaliteit product.
Vraag me af hoe het zit met andere bodyenfit producten, of hoeven we hier niet bang voor te zijn?
*staart naar doosje mass en perfection repen*
De producten hebben we allemaal specificaties van en werken daarbij altijd met grote leveranciers. Zoals de Perfection Bars, Smart Bars etc. We willen alleen het beste. Niet alle producten komen weg bij AminoLabs, waardoor we zeker de kwaliteit kunnen garanderen. We gaan op de Whey Perfection voorlopig strakke analyses draaien, dit om de controle optimaal te houden.

Ralf

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

uhm b&f nu antwoorden jullie weer niet op een belangrijk deel vind ik in mijn tekst! de excuses praatjes heb ik nu wel gehoord maar het gaat mij nu ook om het volgende
/maar wat ik ook stuitend vind is dat jullie gewoon ook niet duidelijk zijn over het feit dat er sowieso minder whey in sommige smaken zit. iemand die daar geen verstand van heeft zoals ik die koopt gewoon de smaak die hij lekker vind en gaat er automatisch van uit dat er overal het zelfde kwa % inzit...

Er worden mmestal gemiddeldes aangegeven. En het is waar dat choco minder kan bevatten als bv aardbei. We gaan ook elke smaak in de toekomst apart aangeven. Daar hebben we even tijd voor nodig
 
Ja jullie vielen ook lekker tegen mij uit. Sinds wanneer weten jullie nou echt dat er extra glycine en alanine is toegevoegd?
Sinds maandag, deze test in duidelijk! En ja, we vielen uit. Dat was vooral ik. B&F is mijn levenswerk en ik ging er echt vanuit dat het niet kon. Dat is niet goed te praten. Ik moet niet jou maar onze leverancier aanspreken zoveel is wel duidelijk.
 
sinds maandag, deze test in duidelijk! En ja, we vielen uit. Dat was vooral ik.
Wat raar, iemand wist het bij jullie vorige maand al:

Voor de duidelijkheid. Glycine wordt niet meegenomen in het eiwitgehalte wat wij claimen. Het komt voor in het smaakaroma maar wordt dus ook als flavour gedeclareerd. Het eiwitgehalte is dus zonder flavour/glycine. Puur de eiwitten aanwezig in de pot om het simpel aan te geven.
 
Hier wisten we absoluut niets van af en hebben we ons enorm over verbaast. Dit wil je als bedrijf nooit in je product hebben, zeker niet als je jaren probeert te bouwen aan het beste prijs/kwaliteit product.

Dan hoop ik dat jullie genoeg juridische handvatten hebben om Aminolabs kapot te procederen. Blijft natuurlijk staan dat jullie zelf ook op z'n minst erg nalatig zijn geweest, maar dat is nu wel duidelijk.

Overigens wil ik geen extra olie op het vuur gooien, maar de reactie impliceert ook dat het wel eens bij meer producten kan voorkomen?
 
En Jw van het forum die bijna al zijn eiwitten uit whey haalt? Het spreekt niet voor zich dat whey maar een klein deel van je voeding is, zie reactie van steensteen bovenaan ^^

ik voel me bedrogen :(
 
Dan hoop ik dat jullie genoeg juridische handvatten hebben om Aminolabs kapot te procederen. Blijft natuurlijk staan dat jullie zelf ook op z'n minst erg nalatig zijn geweest, maar dat is nu wel duidelijk. Overigens wil ik geen extra olie op het vuur gooien, maar de reactie impliceert ook dat het wel eens bij meer producten kan voorkomen?

Dat kan, durf ik nu nog geen antwoord op te geven. Amino geeft aan vat niet maar we vertrouwen voorlopig alleen maar op papier. Ik hoop dat jullie de kans geven om het vertrouwen te herstellen
 
We hebben standaard preventieve tests gedaan. Die zijn altijd goed geweest. Punt is dat je toevoegen van amino's alleen ziet als je per amino test. Dat is heel duur en dat doe je niet snel. Vanaf nu dus wel. Wij hebben nooit gedacht dat het uberhaupt mogelijk was. Ik heb altijd gekeken naar de beste grondstoffen en daar komt dan smaak bij. Dat ze amino's konden toevoegen voor smaak wist ik niet. En ook dat is eerlijk en echt hoe het is van mijn kant.

Wat raar, iemand wist het bij jullie vorige maand al:

Hey wat grappig, op pagina 27 post Ilco nog dat hij het echt eerlijk niet wist.

En dat heeft hij de hele dag volgehouden.

Mss beter stoppen met posten Ralf voordat je morgen weer dingen aan de CEO kan uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven