XXL Nutrition

onderrug pijn na squatten

• Topic Starter Topic Starter
@carth

ja precies maarja ik moet dus sws tot woensdag wachten tot ik mag langskomen en tot die tijd probeer ik gewoon die paracetamol en ik moet morgen even kijken of de buurman tijd heeft..
werd vanochtend wakker en het was echt heel stijf in de onderrug.
met een beetje geluk zijn het dus toch de spieren ;p

sinds gister heb ik tijdens trainen of iets waardoor me lichaam goed warm is, niet tot nauwelijks last.
alleen sochtends ontzettend stijf en dan moet het even loskomen en in de loop van de dag gaat het wel weer.

nu naar de sportschool beentjes trainen. misschien buik als dat lukt.

Het zit dus waarschijnlijk wel degelijk in de spieren , iets verrekt of wat dan ook. de dokter er volgende maar even naar laten kijken.

na vandaag nemen we even 2 a 3 daagjes totale rust.

De meeste dingen in de lage rug gaan altijd beter als je warm bent. Spier, discus, facetgewrichten,... Zegt dus niets over wat het probleem nu net is in je rug. Al wordt een facetblokkage al wat minder waarschijnlijk...

@gymz Naja de pijn word nu anders dan in het begin.
als ik gewoon loop of zit en of niks geks doe voel ik hem niet eens.
zo snel ik even wat moet oppakken van de grond pas.

en s ochtends is het het ergst. met broek aan trekken en sokken aandoen ;p dan is trouwens gewoon heel de onderrug nogal stijf en word minder naarmate de dag vordert. kan pas na pinksteren naar de dokter of fysio dus nu gewoon even 2 a 3 daagjes rustig aan doen.

pinkster rust kan sws geen kwaad, probeer wel wat te strekken elke dag,

klinkt een beetje als wat ik had gehad. Bleek dat er niet genoeg ruimte was in het s1 gewricht of in die richting.

Ik moest 's ochtends en 's avonds deze oefeningen doen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alleen je plaatst de voet van het bovenste been op je knie en dan druk je zachtjes terwijl je uitademt de knie van de bovenste been naar de grond, dit hou je 10 tellen vast en dan de andere kant. 4x totaal.

Zoek gewoon een goede manueel therapeut op in je omgeving. Het domste wat je bij een blessure kunt doen is om internetfora een antwoord zoeken. Gewoon een expert opzoeken in het echt.

P.S. Squat alleen met een belt als je écht zwaar gaat (1RM oid) en niet bij elk setje omdat je dan denkt meer gewicht te kunnen verzetten. Hetzelfde geldt voor wristwraps et cetera. Juist als je deze vaak gebruikt zullen vanzelf andere spierengroepen (die je extra ondersteunt) niet evenredig sterk worden met de rest waardoor je juist risico loopt op blessures vanwege imbalans tussen bepaalde spieren/spiergroepen.

Zoek gewoon een goede manueel therapeut op in je omgeving. Het domste wat je bij een blessure kunt doen is om internetfora een antwoord zoeken. Gewoon een expert opzoeken in het echt.

Het voor 100% navolgen is dom:rolleyes:

Aardig wat mensen hier kunnen uit eigen ervaring advies geven aan TS. Hou dus wel in je achterhoofd dat wat bij jou aan de hand is totaal niet hoeft te zijn wat hier verteld wordt, maar het KAN dus wel zo zijn. Informatie uitwisselen is nooit erg toch?

Kan het een probleem zijn van gekantelde heupen? Of weet je zeker dat je houding goed is?

@Rox92.

thanks die oefening had ik nog niet! doe al wel andere oefeningen die ik toen al had gekregen van de houding therapeut.

@Ano_91225.

dat doe ik pas nadat ik de fysio en huisarts heb gehad deze week. die hebben namelijk nu ook gewoon pinksteren..

@Steensteen.

Nee precies daarom startte ik het topic ook om even beetje info en ervaringen te krijgen en misschien tips. en die heb ik nu dus ik kan wel verder en voor de rest is zoals elke blessure, het de tijd gunnen..

gekantelde heupen heb ik naar mijn idee niet heb alleen een wat voorover gebogen boven rug voor zover ik weet.
maar als ik het wel heb zal de dokter of fysio het wel zien van de week.

Momenteel heb ik met lopen en alles wat rechtop is geen last dus kan het wel een paar daagjes uithouden tot ik de dokter zie ;p

Het voor 100% navolgen is dom:rolleyes:

Aardig wat mensen hier kunnen uit eigen ervaring advies geven aan TS. Hou dus wel in je achterhoofd dat wat bij jou aan de hand is totaal niet hoeft te zijn wat hier verteld wordt, maar het KAN dus wel zo zijn. Informatie uitwisselen is nooit erg toch?

Kan het een probleem zijn van gekantelde heupen? Of weet je zeker dat je houding goed is?
Misschien als hij uitgebereid video en foto materiaal van zijn squat en postuur had meegestuurd. Alles is van belang. Met een verhaaltje bestaande uit louter letters kan niemand een zinnig advies geven imo.

Misschien als hij uitgebereid video en foto materiaal van zijn squat en postuur had meegestuurd. Alles is van belang. Met een verhaaltje bestaande uit louter letters kan niemand een zinnig advies geven imo.

Ik hoef je geen filmpje te sturen om je te vertellen dat aangereden worden door een bus zeer doet :rolleyes:

Ervan uitgaande dat wat TS verteld juist is en hij dat juist geconstateerd heeft, kan er prima advies gegeven worden uit eigen ervaring. Met een filmpje is het altijd beter, en naar een professional gaan al helemaal natuurlijk.

Daar zijn we dan ook een forum voor hé :)

Ik hoef je geen filmpje te sturen om je te vertellen dat aangereden worden door een bus zeer doet :rolleyes:

Ervan uitgaande dat wat TS verteld juist is en hij dat juist geconstateerd heeft, kan er prima advies gegeven worden uit eigen ervaring. Met een filmpje is het altijd beter, en naar een professional gaan al helemaal natuurlijk.

Daar zijn we dan ook een forum voor hé :)

Goede vergelijking man. Succes ermee.

heb nu verder geen echte pijn meer met het gevoel van er zit iets enorm fout zoals in het begin.

ben dinsdag weer begonnen met deadlift. weliswaar maar 10 aan beide kanten gehangen maar het voelde goed. geen pijn niks. volgende keer weer een tikkeltje zwaarder en weer rustig opbouwen.

door de oefening die @Rox92 stuurde weet ik men rug een aantal keer per dag los te maken. dan hoor ik 3 soms 4 knakken en dan is die weer los.
hoe ik hier van af ga komen dat hij steeds vastzit geen idee maargoed.

Terug
Naar boven