MuscleMeat

onderrug

toenlytje

Advanced Bodybuilder
Waardering
718
Lengte
1m89
Massa
40kg
ben er dus achtergekomen dat ik een butwink heb, zelf er nooit last van gehad maar sinds dat ik vorige week een zware squat en deadlift training heb gedaan heb ik er last van. ben met de squat iets voorover gegaan omdat de laatste rep net iets te zwaar was
de dag erna kon ik mijn benen niet omhoog doen terwijl ik zat (de beweging die je met een leg extension maakt).

heb wat gekeken op youtube voor wat stretches om dit probleem met die butwink tegen te gaan, de stretches tot nu toe nog elke dag gedaan en voel wel dat ik iets flexibeler word. enigste nadeel is de pijn in de onderrug. het is wel heel erg afgezwakt, ik kan gewoon weer bukken, benen strekken etc.

een bent over row of iets dergelijks gaat prima, maar als ik een deadlift of een squat wil doen krijg ik toch weer die pijn in mijn onderrug (zonder belasting van gewicht is het wel goed uittevoeren alleen ik voel het wel lichtelijk, zeker bij de lockout van de deadlift. doe ik dit met gewicht van bijvoorbeeld 50kg dan voel ik het de hele rom door.
met de dagelijkse activiteiten heb ik geen last van mijn onderrug ik voel alleen wel dat hij niet zoals eerst is.

verder nog nooit een blessure gehad die iets te maken heeft met de onderrug, squat en deadlift altijd goed gegaan.
iets wat misschien wel adequaat is om te vertellen is dat mijn bekken scheefstaat, ik heb dan ook een beenlengte verschill van zo'n 1-1,25 cm. ik weet niet of deze informatie er iets tot doet maar het kan evt van toepassing zijn
tot nu toe wel gewoon normale trainingen aangehouden, met de rug training toch de bor eruitgehaald en benen 1x overgeslagen sinds vorige week omdat dit mij verstandig leek

kan iemand mij hierbij helpen d.m.v oefeningen of iets dergelijks?

Ben je hiervoor wel is naar de fysio geweest? (niet dat dat altijd heb ben voor me eigen problemen naar 3 verschillende geweest)
Het kan heel goed zijn dan je bekken inderdaad scheef staat alleen zal dit het gevolg zijn van verkeerde verhoudingen tussen je spieren in je benen en romp. Fysio zou je kunnen helpen kijken welke spieren je juist moet versterken en welke juist rekken. Zoek op internet voor anterior pelvic tilt en quad dominatie, wellicht dat je hier wat wijzer van wordt!

• Topic Starter Topic Starter
Ben je hiervoor wel is naar de fysio geweest? (niet dat dat altijd heb ben voor me eigen problemen naar 3 verschillende geweest)
Het kan heel goed zijn dan je bekken inderdaad scheef staat alleen zal dit het gevolg zijn van verkeerde verhoudingen tussen je spieren in je benen en romp. Fysio zou je kunnen helpen kijken welke spieren je juist moet versterken en welke juist rekken. Zoek op internet voor anterior pelvic tilt en quad dominatie, wellicht dat je hier wat wijzer van wordt!

bedankt zal er eens naar kijken, nee fysio nooit gehad heb wel heel lang bij een orthopeet gelopen, heb zelf van die zooltjes om het vershill in lengte te compenseren. mijn bekken staat voor hoever ik weet al mijn hele leven scheef en mijn linker been is darom ook korter.

• Topic Starter Topic Starter

heb even gekeken naar de anterior pelvic tilt dit is niet het geval bij mij ik bedoel niet dat het scheef staat van de zijkant, maar juist van de voorkant.

wat ik bedoel lijkt zegmaar op de bijlage

skelet.jpg

Terug
Naar boven