XXL Nutrition

Oorlogswinter - De shit is aan!!!

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: , ****ing exen ook altijd, katabole shit.

Succes in 2010, let's show some ****ing effort!

Baas, je wil niet eens weten. Als er 1 ding is wat ik afgelopen jaar heb geleerd is het dat ik mijn gut feeling moet volgen. Ooit voel je dat het gewoon niet goed zit, maar herinneringen, hoop, dat soort shit maakt je een afc die toch maar denkt dat het weer goed komt. Dat in combo met een chick die de ene week met je wil trouwen en de volgende week niet weet wat ze wil, en dat week in week uit. Pfff, wat een ****ing waste of time. Maarja, ik zie het als een wijze les.

Ok, **** vroeg slapen, toch tijd gevonden om te trainen. En gewoon begonnen aan mijn WSB schema. Here goes:

ME LB:

Deadlift:
8 x 70
8 x 70
5 x 100
3 x 120
2 x 140
1 x 160
1 x 170
1 x 180
1 x 190

Full Front Squat:
8 x 50
6 x 60
6 x 60
4 x 70
4 x 70
4 x 80

Wide grip Chinnen
8 x bw
8 x bw
8 x bw
8 x bw

Kneeling Leg Curl (apparaat, 1 been)
10 x 30
10 x 35
10 x 40

Leg Raise:
3 x 15

Nice dat je met WSB ben begonnen!
Ga je logje volgen! Die frontsquat vielen zeker zwaar na het deadliften;)

Nice dat je met WSB ben begonnen!
Ga je logje volgen! Die frontsquat vielen zeker zwaar na het deadliften;)

Nou op zich ging het aardig. Ben nog niet zo lang bezig met de frontsquat en alle andere keren deed ik ze na de normale squat. Dus nu ging dat wel lekker.

Moet zeggen dat deze WSB training wel lekker was. Omdat je toch wat meer van alles wat doet. Ben wel benieuwd hoe zaterdag die DE dag gaat bevallen.

ME UB

Bench press:
8 x 50
8 x 50
5 x 60
3 x 70
2 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 105
1 x 110
1 x 115 FAIL (spotter was ook wel erg enthousiast en trok hem meteen omhoog, maar was denk ik sowieso een fail geworden).

Skull crusher
10 x 30
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Front raise
15 x 14
15 x 14

Side raise
15 x 14
15 x 14

BOR
8 x 50
8 x 70
8 x 80
8 x 80

Row machine
3 sets met 6-10 reps

Op zich wel lekkere training, moet zeggen dat die BOR's echt tegen vielen, had ik niet verwacht, maar mijn lats waren toch al wat moe van het benchen blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Yo Rob!

Ziet er top uit het schema heb hem opgeslagen voor als ik in de toekomst ook met WSB ga beginnen!

Heb een aantal vragen aan je:
Met die ME hoofdoefening start je dan altijd met squat variant en daarna een deadlift variant? Of wissel je dat af?
Met de assistance op DE dagen mag je dan gewoon voluit gaan of moet je altijd zorgen dat je goede speed heb?
Waarom werk je niet met bands op speeddagen?

Leuk schema om eens uit te proberen.

Yo Rob!

Ziet er top uit het schema heb hem opgeslagen voor als ik in de toekomst ook met WSB ga beginnen!

Heb een aantal vragen aan je:
Met die ME hoofdoefening start je dan altijd met squat variant en daarna een deadlift variant? Of wissel je dat af?
Met de assistance op DE dagen mag je dan gewoon voluit gaan of moet je altijd zorgen dat je goede speed heb?
Waarom werk je niet met bands op speeddagen?

Ik wissel af. Week 1 squat, week 2 deadlift, week 3 squat, week 4 deadlift, etc.

Het speedwerk op de DE dag zit hem in de box squats en de speed bench. De rest is gewoon het 'normale' werk.

Ik hoop dat dit systeem beetje klopt, misschien dat er iemand met WSB verstand nog opmerkingen heeft.

De assistance 2 oefening (quads) bij de LB dagen is niet wat ik zag in een swb template, maar mijn quads kunnen wel wat extra's gebruiken vandaar dat ik die er bij neem.

ME UB:
1- Misschien dat je ook wat 2-3 reppers met 85-95% kunt proberen. Werkt voor mij vaak beter. Vooral voor m'n bench tot nu toe.
2- Misschien kun je na je ME en of DE oefening nog een compoundoefening medium zwaar doen (70-85%). Bijv. Close grip of incline benchpress? Zeker op je DE dag kun je best wel een medium zware compound oefening doen.

ME LB:
- Zie opmerking 1 bij ME UB
- Zie opmerking 2 bij ME UB. Ik zou op je ME squat dag, nog een semi zware Goodmorning of als je het aankan een medium zware deadlift (bijv. 3x5x70-80%). En na je ME DL een squat doen (full (front) squat bijv.).
- Assistance 3 lower back: cable pullthroughs! Is even wennen, maar ****ing goed voor je hipdrive en lower back. De oefening ook zo explosief mogelijk doen. En misschien kun je eens kijken of je niet liever Romanian deadlifts wilt doen ipv stiff legged. Je pakt er nog steeds goed je hams mee, alleen zit er geen overdreven dikke spanning op de aanhechtingen in je knieholtes.

algemeen:
Waarom doe je biceps op je DE LB? Is dat een foutje? Zou t gewoon bij je UB houden..met vermoeide biceps rug oefening doen een dag later is geen pretje.

verder gewoon zelf even uitproberen wat lekker voelt. Ben niet bang om fouten te maken...deadlift gewoon maar eens elke week en test maar uit dat werkt voor je. Voor mij werkt het niet, maar er zijn mensne die 2-3x per week deadliften en er goed op gainen..kortom: Wees niet bang, experimenteer met jezelf ;)

Box laag houden ! Maximaal 34-35 cm zou ik doen voor jou. Je moet onder parallel komen. Je zou Matthieu eens kunnen vragen, die heeft op de TU van die boxsquat blokken liggen op de TU.

Laatst bewerkt:
Thnx voor de feedback Frenk, even wat knutselen.

Mijn WSB:
- Wat meer BB invloeden
- Extra aandacht voor quads
- Underrug lichtelijk ontzien

------------------------------------
ME LB
Hoofdoefening

- Squat
- Box Squat
- Front Squat

- Deadlift
- Rackpull
- Platform deadlift

Opwarmen
5 x 50%
3 x 60%
3 x 70%
2-3 x 80%
1-3 x 90%
1-3 x 95%
1-2 x 95%
1 x 95%/100%/100+%

Assistance 1

Medium zware variant Squat/deadlit (tegenovergestelde van hoofdoefening)
- Goodmornings
- Deadlifts
- Squat
- Full front squat

3 x 5 @ 70-80%
Assistance 2

Hamstrings
- Glute/ham raise
- Leg curl

2-3 sets van 8-10 reps @ 60-80%
Assistance 3

Quads
- Leg Extension
- Hack squat

2-3 sets van 8-10 reps @ 60-80%
Assistance 4

Lower back
-Hyper extensions

3-4 sets van 10-20 reps
Assistance 5

Abs
- Side bends
- Lig/hip raise
- Weighted crunches

3-4 sets van 6-12 reps

ME UB
Hoofdoefening

- Bench press
- Incline bench press
- Close grip bench press

Opwarmen
5 x 50%
3 x 60%
3 x 70%
2-3 x 80%
1-3 x 90%
1-3 x 95%
1-2 x 95%
1 x 95%/100%/100+%

Assistance 1

Medium zware variant Borst/triceps
- Dumbbell press
- Close grip bench press
- Dippen

3 x 5 @ 70-80%
Assistance 2

Schouders
- Front Raise
- Side Raise
- Lateral Raise

Low intensity, high volume: 3-4 sets van 10-15 reps
Assistance 3

Triceps
- Skull crusher
- Pull down
- Extensions

Low intensity, high volume: 3-4 sets van 10-15 reps
Assistance 4

Lats / upper body
- Chinnen
- BOR
- Dumbbell row
- Pull-over

3-4 sets van 8-10 reps
Assistance 5

Traps
- Barbell shrugs
- Dumbbell shrugs

3-4 sets van 8-12 reps

DE LB
Squat/deadlift variant

- Speed box squats
- Speed deadlifts

10 setjes van 2 reps, intensity up over de weken, speed consistent
Assistance 1

Hamstrings
- Stiff legged deadlift
- Glute/ham raise
- Leg curl

3-4 sets van 8-12 reps
Assistance 2

Quads
- Front squat
- Leg Extension
- Hack squat

3-4 sets van 8-12 reps
Assistance 3

Lower back
- Cable Pull-through

3-4 sets van 8-12 reps

Assistance 4

Kuiten

3-4 sets van 10-20 reps
Assistance 5

Abs
- Side bends
- Lig/hip raise
- Weighted crunches

3-4 sets van 6-12 reps

DE UB

- Speed bench press

8 setjes van 3 reps, intensity up over de weken, speed consistent
Assistance 1

Chest/triceps:
- Dumbbell press
- Incline press
- Close grip bench press

3-4 sets van 8-12 reps (70-85%)
Assistance 2

Tricpes
- Rack lockouts

high intensity, low volume: 4 of 5 harde reps
Assistance 3

Schouders
- Dumbbell press
- Military press
- One arm dumbbell press

high intensity, low volume: 3-4 sets van 6-8 reps
Assistance 4

Lats / upper body
- Chinnen
- BOR
- Dumbbell row
- Pull-over

3-4 sets van 8-10 reps
Assistance 5
Biceps
- Barbell curl
- Dumbbell curl
- Hammer curl

3-4 sets van 8-10 reps

Tips of opmerkingen zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Heb niet alles weer helemaal doorgelezen, maar wel een opmerking:
1-3 x 90%
1-3 x 95%
1-2 x 95%
1 x 95%/100%/100+%

Als jij nog een 1RM pr wil zetten, kun je dat beter direct na die 80% set doen. Als je dat pas doet na 3 90-95% sets, verwaarloos je de kans op een PR natuurlijk totaal omdat je al vrij vermoeid bent na 3 zware sets. Ik zou dus dan eerder zoiets doen als ik een 1RM pr zou willen zetten:

80%
1x90%
1x100+%
1-3x95%
1-3x95%

Maar goed..wederom zijn dit natuurlijk maar richtlijnen. ik denk dat, zeker in het begin met bijv je rackpull je flinke gains kunt maken omdat je het voorheen vrijwel niet deed...ik zelf ging ook van 200 kg rackpull naar 250 rackpull na 3 trainingen.. Dus je ME training kan ook dus zo verlopen:
1x90%
1x100%
1x105%
1x110%
1x115%

Laatst bewerkt:
Goede tip Frenk!

Ik had vandaag als assistance ook 1 oefening met 30 reps gedaan. Sprak een gast in de gym en die had het daar over. Is dat iets wat ik op vaste basis kan verwerken, zou dit nuttig zijn?

Anyways, vandaag:

DE LB

Speed box squat:
- opwarmen
- 7 x 2 x 70kg
- 3 x 2 x 80kg

Snelheid zat er goed in. Weinig rust tussen de sets. Leuk om te doen. Wel iets te hoge box.

Stiff legged deadlift:
10 x 70
10 x 100
8 x 110
8 x 110

Leg extensions
30 x 40 kg

Cable Pull Through (1e keer dat ik dit deed, ff wennen)
10 x 26
10 x 31
10 x 36

Standing calve raise:
15 x 90
15 x 110
15 x 110

Ab machine
12 x 45
10 x 55
10 x 55

Denk dat mijn lage squat ook voor een groot deel aan mijn zwakke abs ligt, dus daar ga ik komende tijd ook wat kracht op proberen te gainen!

Mijn WSB:
- Wat meer BB invloeden
- Extra aandacht voor quads
- Underrug lichtelijk ontzien

ME LB
Hoofdoefening

- Squat
- Box Squat
- Front Squat

- Deadlift
- Rackpull
- Platform deadlift

???

Yo succes met je nieuwe schema. Voor die kracht in je abs zou je barbell rollouts of plank op een Swissbal kunnen proberen. Pak je wel low back mee

Laatst bewerkt:
Mja kijk ik ga sowieso natuurlijk wel deadliften enzo. Maar ik heb het idee dat binnen een normaal WSB schema je onderrug flink op zijn lazer krijgt. Ik probeer dat een beetje in te perken door op mijn DE LB dag geen hyperextensions te doen. Maarja, vandaag toch cable pull through gedaan dus ja. Ik ga even kijken hoe het verloopt, mocht mijn onderrug gaan zeuren dan skip ik wat belasting daar.

---------- Toegevoegd om 17:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Yo succes met je nieuwe schema. Voor die kracht in je abs zou je barbell rollouts of plank op een Swissbal kunnen proberen

Thnx voor de tip. Kan ik verwachten daarbij kapot te gaan onder de 10 a 12 reps? Nooit gedaan eigenlijk, zal het eens proberen.

Goede tip Frenk!

Ik had vandaag als assistance ook 1 oefening met 30 reps gedaan. Sprak een gast in de gym en die had het daar over. Is dat iets wat ik op vaste basis kan verwerken, zou dit nuttig zijn?

Tja, een 30 repper op leg extensions.. sowieso heeft leg extension vrijwel geen carry over naar je main lifts en tja, een 30 repper is miss wel goed voor je quad spierconditie en om je mental toughness te trainen, maar dan prefeer ik altijd nog een breathing squat met 50-60% van je 1RM :D

kortom: gezien je doelen imo, nutteloos.

Verder over je lower back:
gewoon het volume en intensiteit langzaam verhogen, G. Probeer een beetje te kijken met welke volume en frequentie jij voldoende hersteld voor de volgende training. Ik train nu ook 2x per week onderrug/hams/glutes, maar dan meestal 1x heavy assistance (Goodmorning) en andere keer gewoon lekker 4x10-12x met pullthroughs of hyper extensions.

Verder prima training, maar zoals ik al zei je kan best op deze DE LB dag een medium zware 3-4x3-6 repper (full) (front) squat erbij doen. Is het een bewuste keuze om geen speed deadlifts te doen op je DE dagen?

Nou in 1e instantie wou ik ook de speeddeadlifts doen, maar ik las weer op een andere site waar ze eigenlijk alleen speed squats deden.

Toch maar eens die deadlifts op snelheid er bij pakken dan.

Neem jij een speedsquat op de DE dag NA je ME dag, of VOOR je ME dag?

meestal na. maar ik had ook gelezen dat het beste is om eerst speedbox squats/deads te doen en dan 3 dagen later je ME LB. Maar imo niet echt heel erg relevant.. gewoon goed beuken en zelf wat dingen uittesten. Iedereen is anders

Cool. Dadelijk even DE UB doen. Die rack lockouts, is het gangbaar dat je daar alleen singles doet, of ook wat in lage setjes werken?

Terug
Naar boven