Fitness Seller

Op naar de 70 kg met Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Goedzo. Onder parallel?

Nu zit ik weer onder parallel denk als ik terugblik dat ik zelfs geen parallel haalde met de 85. Dus nu ga ik wijselijk meer letten op de uitvoering zodat ik onder parallel blijf, denk ook om 2 kg per keer te gaan toevoegen in plaats van de 5 van eerder. Zo blijf ik toch gewicht toevoegen en blijf ik hopelijk ook een goede techniek behouden.

Goed idee. Iedere training gewicht toevoegen is het belangrijkste. Lineaire progressie zolang je maar elke keer die 2 kg kan toevoegen. Probeer is wat filmpjes te maken anders, altijd goed om te zien hoe anderen het er vanaf brengen.

Het is belangrijk om iedere training gewicht bij te blijven voegen, al is het maar 2kg, en voor de motivatie..

Je gaat lekker man..

Goed idee. Iedere training gewicht toevoegen is het belangrijkste. Lineaire progressie zolang je maar elke keer die 2 kg kan toevoegen. Probeer is wat filmpjes te maken anders, altijd goed om te zien hoe anderen het er vanaf brengen.

Het is belangrijk om iedere training gewicht bij te blijven voegen, al is het maar 2kg, en voor de motivatie..

Je gaat lekker man..

Thanks allebei. :thumbs:
Filmpjes zal ik eens voor kijken. :p.

Training 2:

Squat:

Warm up:

2x5 20
1x5 30
1x3 45
1x2 60

Werk set:

3x5 76

Benchpress:

Warm up:

2x5 20
1x5 25
1x3 35
1x2 50

Werk set:

3x5 56

Deadlift:

Warm up:

2x5 35
1x3 55
1x2 80

Werk set:

1x5 96

Dips:

3x10

De gewichten voelen nu zeer goed aan. :D. Goed diep gegaan bij het squatten en ook zeer diep en explosief bij het bankdrukken. Zeer tevreden dus. :D

Vandaag door ziek zijn niet kunnen trainen. :(. De training van vandaag gaat ook pas woensdag kunnen doorgaan aangezien ik morgen de ganse dag weg ben.

Helaas. Dubbel zo hard dan woensdag! En sterkte.

Zo vandaag weer mijn wekelijkse weging. Stond vandaag op 67,1. :D. Blijf dus in stijgende lijn gaan. Zelfs ondanks maandag ziek te zijn. :p

Nog even een vraagje aan de volgers hier. Ik zou tot ik aan 70 kg zit door willen gaan op Rippetoe. En dan even overschakelen op iets anders.
Ik heb zitten zoeken en kwam een soort van 5x5 schema tegen op bodybuilding.com. En deze leek me zeer leuk en effectief te zijn.

Wat vinden jullie van dit schema?

Monday:

Squat - 5X5 - Ramping up the weight to a top set of 5 - Equal to Friday's Heavy Triple
Bench - 5X5 - Ramping up the weight to a top set of 5 - Equal to Friday's Heavy Triple
Barbell Row - 5X5 - Ramping up the weight to a top set of 5 - Equal to Friday's Heavy Triple

Wednesday:

Squat - 4X5 - First 3 sets the same as Monday, and the 4th set is the same as the 3rd.
Military Press - 5X5 - Ramping up the weight to a top set of 5
Deadlift - 5X5 - Ramping up the weight to a top set of 5

Friday:

Squat - 4x5, 1x3, 1x8 - The first 4 sets are the same as Monday. The 5th set - Heavy Triple is 2.5% more than Monday's final set of five. The 6th set uses the weight from the 3rd set for 8 reps.

Bench - 4x5, 1x3, 1x8 - The first 4 sets are the same as Monday. The 5th set - Heavy Triple is 2.5% more than Monday's final set of five. The 6th set uses the weight from the 3rd set for 8 reps.

Barbell Row - 4x5, 1x3, 1x8 - The first 4 sets are the same as Monday. The 5th set - Heavy Triple is 2.5% more than Monday's final set of five. The 6th set uses the weight from the 3rd set for 8 reps.

Er staat nu wel veel uitleg bij maar ik zal het kort samenvatten.
Maandag doe je dus alles 5x5 en werk je de gewichten omhoog. De laatste set is dan gelijk aan gewicht dan de zwaarste set van vrijdag. (3 reps)

Vrijdag doe je dus voor de oefeningen 1 zware set. Die ligt 2,5 % hoger dan je laatste set van maandag.

Vb. Vrijdag squat je 1x3 met 100 kg (zware set)
Dan doe je maandag je laatste set met 102,5 kg.

Verder doe je nog een paar extra oefeningen.
Op maandag 2 sets hyperextensions en 4 sets sit-ups met extra gewicht

Op woensdag 3 sets gewone sit ups

Op vrijdag 3 sets dips, 3 sets barbell curls en 3 sets triceps extensions.

In bijlage ook een schema in excel ervan.

Bijlagen

Je doet te moeilijk, met eten,supps en trainen. (IMO)

Ik zou pas stoppen met rippetoe als je niet meer in gewicht omhoog gaat ;)

Gewoon blijven volhouden! Waarom zou je er mee stoppen als het goed gaat?

Training 3:

Squat:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x45
1x2x60

Werk set:

3x5 76

MP:

Warm up:

2x5x20
1x5x25
1x3x30

Werkset:
3x5x37 (PR)

BOR:

Warm up:

2x5x20
1x5x30
1x3x40
1x2x45

Werkset:

3x5x58

Pull ups:

3x5

Vandaag geen goed gevoel bij de training. Nog altijd erg veel last van mijn maag en weinig kracht. Hopelijk vrijdag weer helemaal in orde. :p

Jij trekt wel zo 3x5x58kg naar je toe:D Netjes..
Denk dat ik nog 1 keer 2kg kan toevoegen aan mp en dan ook met 1kg elke keer moet verhogen. Wil niet te snel vastlopen.

Jij trekt wel zo 3x5x58kg naar je toe:D Netjes..
Denk dat ik nog 1 keer 2kg kan toevoegen aan mp en dan ook met 1kg elke keer moet verhogen. Wil niet te snel vastlopen.

Ja mijn rug ben ik erg tevreden over. :p. Maar ik gebruik ook wel straps en dit helpt ook zeer goed. Heb er veel meer grip door en kan je toch al wat meer gewicht mee nemen.

Dit gaat zeker lekker, heel goed bezig! Squat je los of niet? Heb even snel door je log heen gelezen dus ben hier misschien overheen gelezen. Gewichten gaan zeker hard omhoog.

Dit gaat zeker lekker, heel goed bezig! Squat je los of niet? Heb even snel door je log heen gelezen dus ben hier misschien overheen gelezen. Gewichten gaan zeker hard omhoog.

Eerst heb ik Zercher squats gedaan omdat ik geen rack had. Nu heb ik al een rack gekocht en doe ik losse squats. PR staat op 85 kg. Maar achteraf gezien niet tevreden over de uitvoering van deze squats. Nu dus terug op 76 kg en ben ik dit wel. Ga nu rustig terug de gewichten omhoog werken en zorgen dat ik een goede uitvoering blijf behouden. :p

Goed bezig. Jezelf blijven opladen om goede trainingen neer te zetten. En vol blijven houden. Mocht je vast lopen is een complete week rust nog te proberen om hierna weer verder te gaan. En geen straps gebruiken! Je grip moet ook sterker worden.

Terug
Naar boven