Fitness Seller

Op naar de 70 kg met Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tip Mike. Volgende keer dan zonder straps trainen. En een belt voor tijdens de squats en deadlifts. Ook maar best laten of deze toch gebruiken? Zag dat jij hem ook gebruikt maar jouw gewichten liggen natuurlijk een heel pak hoger dan die van mij.

Die belt zou ik zeker gebruiken. Geen overbodige luxe en als je omhoog gaat met je gewichten dan gebruik je hem uiteindelijk toch, dus kan je er nu al mee trainen.
Stats vallen mee hoor. Ben nu pas een half jaar bezig.

Je hebt echt nog geen belt e.d. nodig hoor..

Lijkt me dat je zelf moet aanvoelen wanneer je deze nodig hebt. Iemand anders kan dat slecht voor je bepalen.

Ja als je het anders ziet hoor ik het graag. Ben zelf ook nog zo groen als gras op dit gebied.:o

Nee hoor, en je hebt gelijk, je zal het zelf wel het best aanvoelen. Maar ik denk gewoon dat je zo'n belt niet zo snel nodig hebt. Maar anders moet Heljen dit maar aan meer ervaren mensen vragen.

Uiteindelijk wel. Dus als je gewichten al best goed omhoog gaan, waarom niet gebruiken? Maar goed misschien dat iemand die meer ervaren is er wat over kan roepen.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar die hulpmiddelen die je nu (wilt) gebruiken zijn wat mij betreft wat nutteloos. Je bent nog hard aan het groeien enzo dus laat je lichaam er ff aan wennen. Vooral de straps en belt zou ik even laten voor wat het is. Neem anders wat magnesium (kost niks) wanneer je handen te vochtig of glad zijn. Je komt vanzelf wel erachter wat je echt niet kan tillen.

Ik gebruik de straps alleen bij BOR wanneer ik echt niet meer kan vasthouden. Je voelt het verschil goed wanneer je bijvoorbeeld zonder straps deadlift.

Het is een beetje zinloos om alle bovengaande posts te citeren. Maar allemaal bedankt voor jullie tips.

Momenteel gebruik ik de straps en de belt ook enkel tijdens de werkset. Maar de squats kan ik ook goed zonder belt. Dit ga ik dan ook doen. Bij de deadlift ga ik ook testen zonder hulpmiddelen.

Handschoenen is denk ik niks op tegen zeker? Heb zeer fel last van zweethanden dus anders glijdt de halter gewoon los uit mijn handen. :p.

Handschoenen is denk ik niks op tegen zeker? Heb zeer fel last van zweethanden dus anders glijdt de halter gewoon los uit mijn handen. :p.

Af doen en je handen eerst goed afdrogen of anders magnesium. Voel het ijzer :wl:. Probeer het eens zonder handschoenen, die zijn ook niet altijd even gripvast. Doe je mixed grip?

Af doen en je handen eerst goed afdrogen of anders magnesium. Voel het ijzer :wl:. Probeer het eens zonder handschoenen, die zijn ook niet altijd even gripvast. Doe je mixed grip?

Met mixed grip gaat het beter ja. Deze doe ik dan ook. En het magnesium heb ik ook maar dit wordt een echte kleefboel door het zweet. :p

Heljen misschien leuk idee om wat fotos toe te voegen, vooral als je straks over een paar maanden zichtbaar verschil ziet!

Goed bezig man! :D

Handschoenen zeker niet doen. Handen drogen en magnesium gebruiken. Heb het nog voor je nagevraagd, maar die belt is niet zo'n groot probleem. Als je voelt dat je hem nodig hebt (bijv. alleen bij werksets) dan gewoon gebruiken.

Handschoenen zeker niet doen. Handen drogen en magnesium gebruiken. Heb het nog voor je nagevraagd, maar die belt is niet zo'n groot probleem. Als je voelt dat je hem nodig hebt (bijv. alleen bij werksets) dan gewoon gebruiken.

Ok thanks Mike.:thumbs: Morgen dus squatten zonder belt, denk alleen bij de Deadlifts deze te gebruiken. :p

Eerst heb ik Zercher squats gedaan omdat ik geen rack had. Nu heb ik al een rack gekocht en doe ik losse squats. PR staat op 85 kg. Maar achteraf gezien niet tevreden over de uitvoering van deze squats. Nu dus terug op 76 kg en ben ik dit wel. Ga nu rustig terug de gewichten omhoog werken en zorgen dat ik een goede uitvoering blijf behouden. :p

Oke, heb het zelfde is moeilijk om goed onder parralel te komen als je echt zwaar gaat. Maar je gaat zeker sterk met je squat, succes met je training morgen!

Training 4:

Squat:

Warm up:

2x5 20
1x5 30
1x3 45
1x2 60

Werk set:

3x5 78

Benchpress:

Warm up:

2x5 20
1x5 25
1x3 35
1x2 50

Werk set:

3x5 56

Deadlift:

Warm up:

2x5 35
1x3 55
1x2 80

Werk set:

1x5 96

Dips:

3x10

Lekker bezig man! Deadlift gaat goed zo te zien!

Terug
Naar boven