XXL Nutrition

Peiling Op welke van de drie onderdelen is jouw discipline het minste?

Waarin is jouw disciple het minst?


  • Totaal stemmers
    66

Bezoekers in dit topic

Buffster

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
2.795
Waardering
525
Ik doel in dit geval uiteraard op training, voeding en slaap. Als ik naar mezelf kijk is het absoluut het slaap. Ik heb enorm zoveel dingen die ik leuk vind en waar ik druk mee ben. Daarnaast heb ik een fulltime baan en een jonge dochter, dus de enige manier om voor alles tijd te hebben is door in te leveren op slaap.

Wat betreft training ben ik heel consequent. Sinds ik dit jaar begonnen heb ik ik nog geen training gemist. Ook wat betreft voeding ben ik heel gedisciplineerd en wijk ik zo goed als nooit af van m'n voedingsschema.

Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.
 
Vooral voeding op het moment, slaap is ook niet best trouwens
 
Easy, voeding :(
 
Slaap en voeding

Slaap is mn stress gerelateerd dus vrij weinig aan te doen imo. Behalve je ritme aan proberen te houden en dosis mela slikken. En proberen de oorzaak aan te pakken.

Voeding ben ik sowieso minder strict mee. Al eet ik nu wel te weinig en ook wel iets meer zooi. Kan dus beter.
Een schema volg ik alleen als ik een doel heb en dat is dan vaak gericht op cutten.
 
Bij mij vooral slaap, voeding wellicht nummer twee, alhoewel ik gewoon netjes aan mijn macro’s kom en prima vetpercentage zit. Het is voor mij juist lastig om meer te eten. Ik Heb zo hard gewerkt om een beetje lean te worden dat ik er echt moeite mee heb. Maar ik kom langzaam aan en geen vet, dus doe wel iets goed.

Slaap is lastig,vooral op tijd mijn bed in duiken is lastig. En dan is het snel vroeg de volgende ochtend.
 
Die drie hangen bij mij altijd samen. Als ik er lekker in zit met trainen, dan kost het mij minder moeite om gedisciplineerd met slaap en voeding te zijn. En als ik bijvoorbeeld te gemakkelijk word met voeding, kan ik erop wachten dat de andere twee volgen.
 
Inprincipe met niks , het hangt allemaal samen natuurlijk voor het beste resultaat . Enige moment waar ik keer op keer moeite mee heb is als ik het telefoonnummer/menu van de shoarmaturk zie 🥵.
 
Leuk topic en in. Ik scoor goed op discipline. 5 uur opstaan en training. Als er gezegd wordt dat 90% van je gains van voeding komt klopt dat wel want als ik niet dagelijks zou trainen zou ik niet meer door de deur heen passen...
Voeding blijft mijn gif...
Slaap is wisselend en lastig invloed op uit te oefenen. Alcohol beperken helpt maar de afgelopen 3 weken lig ik wakker van 4 tot 5. Geen stress, niks om me druk over te maken. Toch lig ik wakker en dan maar naar de gym. Thank god for 24h fitness.
Meest consistente in mijn leven. In de fitness weegt alles altijd precies 10 of 20 of 100 kilo. Elke dag deze vastigheid is voor mij het anker in mijn leven.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik op het topic klikte dat ik dat je doelde op Bench, DL, Squat.
Ik zou het niet weten. Alle 3 zijn wel goed, maar het kan uiteraard strikter.
 
Voeding. Hit altijd al mn standaard meals maar vaak ook hongergevoel en dan offschema. Trainen = fun en slaap komt vanzelf bij mij
 
Voeding. Hit altijd al mn standaard meals maar vaak ook hongergevoel en dan offschema. Trainen = fun en slaap komt vanzelf bij mij
Ik denk juist altijd dat jij supergedisciplineerd bent met voeding.

Trainen is inderdaad fun en niet moeilijk om gewoon te doen. En als je dat wel vindt zou ik zelf iets gaan zoeken dat ik wel leuk vind.
 
Voeding. Hit altijd al mn standaard meals maar vaak ook hongergevoel en dan offschema. Trainen = fun en slaap komt vanzelf bij mij
Zolang je bulkt is het toch geen probleem als je je voeding opvult met minder cleane voeding en wat extra neemt, zolang de basis maar goed is. Ik denk dat bij jou het zeker wel goed zit. Je bent erg gedisciplineerd en serieus met alle 3 volgens mij.
 
Ik schat zo in dat 95% van alle (persoonlijke en andere) problemen door discipline komt en 5% door gebrek aan discipline.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik schat zo in dat 95% van alle persoonlijke problemen door discipline komt en 5% door gebrek aan discipline.
Binnen de BB-wereld bedoel je? Buiten de sportwereld is het omgekeerd denk ik.
 
Binnen de BB-wereld bedoel je? Buiten de sportwereld is het omgekeerd denk ik.

Ik dacht er ook nog even over na en heb daarna ook alle andere problemen toegevoegd aan mijn stelling.
 
Ik dacht er ook nog even over na en heb daarna ook alle andere problemen toegevoegd aan mijn stelling.
Dan nog steeds. Meeste problemen komen bij de gemiddelde Nederlander toch niet door discipline? Op gebied van bodybuilding geef ik je wel gelijk. Althans, relatieproblemen, eetstoornissen, bigorexia etc.
95% lijkt me overigens wel erg hoog.
 
Ik denk juist altijd dat jij supergedisciplineerd bent met voeding.

Trainen is inderdaad fun en niet moeilijk om gewoon te doen. En als je dat wel vindt zou ik zelf iets gaan zoeken dat ik wel leuk vind.

basisvoeding is echt 100% clean zonder processed zooi ed (eieren, havermout, kip, rijst, groente, amandelen, pinda’s, witvis, skyr, fruit, groenten) maar daarnaast kan ik ook zo een zak chips/snoep in de avond wegwerken
 
Als er gezegd wordt dat 90% van je gains van voeding komt klopt dat wel want als ik niet dagelijks zou trainen zou ik niet meer door de deur heen passen...

 
Back
Naar boven