XXL Nutrition

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

Bezoekers in dit topic

Succes man! Ben benieuwd wat dit je gaat opleveren.
 
Hierbij mijn 1e update:

Nadat Robby zijn check heb gehad was het mijn beurt om m'n shirt uit te doen.
Het was over het algemeen goed. Ik moet net als Robby meer massa winnen.
Daarnaast moet ik van 19,9% vet (WTF!!! :o) naar 12%.
Dat word dus flink cardio doen :D:(:D. Gister al gelijk mee begonnen, 30 minuten lopen op 6 km per uur met helling.
Hartslag moet tussen de 140 en 150 zitten.

En vraag me niet waarom, maar ondanks mijn laagje vet heeft ze toch kunnen opmerken dat ik geen buikspieren train, dus dat gaat er ook bij komen.
Alleen is er 1 probleem, namelijk dat ik (volgens mij) vorige maand mijn buikspieren heb verrekt bij 't deadliften. Ik voelde er niets van, alleen sinds dien heb ik er wel enorme kramp als ik mijn buikspieren te intensief gebruik bij 'n oefening. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of is het gewoon een kwestie van rustig aan doen voor de aankomende paar dagen?

Kortom, mijn subdoelen / taken die ik heb gekregen:
-cardio. (19.9% naar 12%)
-buikspieren trainen.
-2 oefeningen gekregen voor bovenkant rug / traps die ik ook de aankomende weken moet doen.
 
===
 
Laatst bewerkt:
Update 19-03-2013

Na zoveel maandjes wel weer eens tijd voor een update in mijn eigen log.

Ondertussen van 79 naar 86kg gegaan in 3 maanden tijd, ik kan dit echt niet terug vinden op de foto's. Wat ik eerder zie is een beetje extra vasthouden van vocht en wat meer vet, maar meer spiermassa? (Definitie is weg :()

Maargoed, we doen het voor een doel en dat is de Flexcup 2013. Ik probeer zoveel mogelijk VVM op te bouwen onder begeleiding en dieetvoorschriften van Marjolein voordat ik 3 maanden zwaar op dieet ga en het podium opstap.


Hier dus de foto's van 2-3 maanden tijd:

20tmbfm.jpg

29uocxu.jpg



Zoals ik al zei merk ik zelf weinig aan het uiterlijk. Het enige wat ik zie is dat er zo'n 5kg bij is gekomen sinds de linker foto in die 2 maanden tijd. Wat ik wel merk is dat ik nu met veel zwaardere gewichten werk bij hogere reps (6-15 reps), maar dat is ook logisch aangezien ik altijd met maximaal 6 reps trainde.


Tevens besloten om weer in mijn home-gym te gaan trainen. Voor dit doel ook de IronMaster Dumbbells gekocht die tot 54kg p/s gaan. Het is te druk op de sportschool en ik erger mij hier aardig aan. Wil je benchen is dat onmogelijk omdat er een of andere retard dumbbell curls op de benchbank zit te doen, vraag je netjes of je mag bankdrukken, krijg je een grote bek terug (Waarschijnlijk omdat hij zich ook ergert aan de drukte? :P) Nee, voor mij voorlopig weer lekker thuis trainen! :D
 
Laatst bewerkt:
Je rug en benen zijn toch zichtbaar gegroeid or. Alleen nu je rug zou is gegroeid begint het op te vallen dat je schouders iets wat achter lopen of het moet bedrog zijn door de foto's. Je definitie komt straks wel weer terug als je op je dieet moet voor de wedstrijd.

Kan me goed voor stellen dat je terug in je homegym wil trainen. Hier lopen ook alleen maar van die slimmeriken in de gym die oefeningen gaan doen op plekken die er niet voor zijn. Succes verder komende tijd!
 
Je rug en benen zijn toch zichtbaar gegroeid or. Alleen nu je rug zou is gegroeid begint het op te vallen dat je schouders iets wat achter lopen of het moet bedrog zijn door de foto's. Je definitie komt straks wel weer terug als je op je dieet moet voor de wedstrijd.

Kan me goed voor stellen dat je terug in je homegym wil trainen. Hier lopen ook alleen maar van die slimmeriken in de gym die oefeningen gaan doen op plekken die er niet voor zijn. Succes verder komende tijd!

Zou heel goed kunnen! Toen ik voor het eerst bij Marjolein binnen stapte viel haar gelijk op dat ik mijn schouders nooit heb getraind, daar heb ik dus flink wat werk aan voorhanden.
Ik volg nu een 4 dagen split met een dag speciaal gericht op schouders om daar meer uit te kunnen halen.

Trainingsdag
1: Rug en biceps
2: Borst en triceps
3: Benen
4: Schouders

Overigens zijn deze dagen bijna altijd achter elkaar (ma t/m donderdag, dan vrijdag en weekend rust)
 
Benen zie ik toch zeker wel verschil hoor. Maar wrm heb je nooit je schouders getraind dan? Als je beetje schouders hebt oog je meteen een stuk groter.
Succes met je doel behalen.
 
Benen zie ik toch zeker wel verschil hoor. Maar wrm heb je nooit je schouders getraind dan? Als je beetje schouders hebt oog je meteen een stuk groter.
Succes met je doel behalen.

Omdat ik hiervoor nooit voor het doel "groot worden" trainde. Ik trainde altijd voor kracht, meer de powerlifting kant op. Ik heb 2 jaar lang mij gehouden aan maximaal 6 oefeningen: Optrekken, deadlifts, squats, bankdrukken, incline bankdrukken en dips die ik verdeelde over 3 trainingen per week. Op pagina 1 in dit log staan verwijzingen naar de pagina nummers van mijn gevolgde schema's. Hoe mijn ervaring is geweest na de wedstrijd met bodybuilding zal bepalend worden wat mijn volgende stap zal worden, doorgaan met bodybuilding of juist mij weer richten op krachttraining/powerlifting.
 
Tijd voor een maandelijkse foto update

Het is weer tijd, de hoogste tijd, voor een update!

Ging wel lekker deze maand, ondanks het krijgen van griep en een paar dagen koorts (ik krijg dan amper wat naar binnen).

Ik zit er wel aan te denken om bij mijn compounds oefeningen (die ik altijd als eerste in een training doe), de rep range te verlagen van 8-12 naar 1-5. Dit omdat ik veel kracht begin te missen in vergelijking met mijn vroegere manier van trainen (6x6). Ook heb ik een beetje het gevoel op een soort drempel te zitten waar ik moeilijk overheen kom bij het aanhouden van 8-12 rep range. Aangezien ik genoeg andere oefeningen heb bij mijn trainingen zie ik geen verminderde progressie opkomen. De compounds die ik op de 1-5 rep range ga trainen zijn: Deadlift, Squat, Bench Press, Chin-Ups en waarschijnlijk ook militairy press/overhead press. Ik moet nog even kijken hoe ik deze in ga voeren thuis, aangezien het plafond geen staande militairy press toelaat.


FOTO'S:

Robby_progressie_front.jpg


Robby_progressie_back.jpg


Robby.jpg
 
Ziet er goed uit dit blijf ik volgen ben benieuwd naar de volgende updates!
 
Bedankt voor de motivatie boosters hierzo! Ik zal wat vaker dingen posten om een beetje up-to-date te blijven.

Vandaag nieuwe PR kunnen zetten na zoveel maanden alleen maar op de 8-12 reps gezeten te hebben!

Squats: Van 1x 145kg naar 3x 150kg! Ben hier best wel blij mee. Moet betekenen dat ik straks, als ik weer een beetje gewend ben aan de low rep range, vast wel de 1x de 180kg moet halen. 8-12 reps gaat dus zeker wel je kracht mee vooruit, alleen merk je dat niet omdat je gewoon gebroken bent na een paar sets op hoog volume. Ik zet door met mijn 1-5 rep range trainingen op de grote 3 (en nr. 4, chin-ups). Militairy press/shoulder press laat ik even voor wat het is.

Mijn huidig schema:


w7bn07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto-update 01-05-2013

Tijd voor een foto-update! Van 1x per week squatbenen naar ...?

29ublt.jpg


2iaxt9l.jpg
 
benen zijn echt een duidelijk verschil! top!
 
benen gaan echt goed duidelijk verschil, maanden verschil tussen deze 2 foto's?
 
Goeie vooruitgang man benen zijn hard gegaan!:thumbup:
 
Mirin' dat gezwel op je benen
 
Back
Naar boven