MuscleMeat

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

ik ga die cake maken en meenemen op wintersport
happen op de piste!

OT: nice fysiek!

• Topic Starter Topic Starter
No homo uiteraard.

En ja, het is de moeite waard. Was er een uurtje mee bezig inclusief de 40 het wachten op de oven. 1 uur voor 10x 700 kcal hoogwaardige bulkmeals. Profit!

Ja dit! Je bent nog geen 20 minuten bezig als je alle ingrediënten bij elkaar hebt gespaard en de cake zit al in de oven voor je het weet. Daarna is het wachten en gaat heel het huis heerlijk geuren.

Wil je de cake echt echt lekker? Dan moet je zorgen dat je gewoon 200gram gedroogde vijgen in stukjes toevoegt. Een paar extra lepels pindakaas maakt de cake nog smeuïger zonder dat de smaak van pindakaas overheerst.

Ik ga zo ook weer de proteïne cake maken, ik ga proberen er vandaag een 8000 kcal cake van te maken! :D (Daar doe ik dan wel 2 weken mee...)

Robby, ik wil na de flexcup zo'n cake als cadeau! Dan kan je zeggen dat jij verantwoordelijk bent voor alle gains in mijn rebound :D

Ik heb gekauft voor de cake:

250gr vijgen
250gr verse dadels
5 bananen
80gr pijnboonpitten
500gr oats
10 eieren
pot pindakaas (AH eigen merk)
200gr zonnebloempitten
100gr notenmelange (amandelen, etc.)

Kosten: 12.50 euro, excl de scheppen proteïne poeder.
Kom wel een stuk duurder uit deze keer, dat heeft een aantal oorzaken:
1: Alles gekocht bij de Albert Heijn
2: Pijnboonpitten doen erg pijn in de portemonnee. (2,20 euro voor 80 gram...)
3: Zonnebloempitten en de dadels waren niet goedkoop! (2.20 euro en 2.00)

Als je de ingredienten (zonder de pijnboonpitten) bij de Lidl of de Aldi koopt dan kom je denk ik zo op circa 8 euro uit.

Na het avondeten ga ik hem maken, zal kcal tellen en pindakaas toevoegen tot de 8000 kcal behaald zijn!

Zo! Daar is die dan, nu alleen nog de oven in!

Wat een immens ding is het geworden, zo zwaar.

Ik heb wel de 250gr verse dadels met rust gelaten, want ik vond de 250gr vijgen wel genoeg. Ik denk dat de cake anders te zoet wordt.

Om de 8750 kcal te halen moest ik uiteindelijk wel 2700 daarvan halen uit pindakaas! Ik hoop niet dat de smaak hierdoor flink beïnvloed wordt (was even vergeten dat er ook 500kcal proteïne poeder doorheenzat). Ook denk ik dat het woord "Notencake" meer gepast wordt, toch best veel noten zitten erin!

Ik ben benieuwd! In de tussentijd ga ik trainen nu het monster in de oven staat. Als het niet werkt dan blijf ik bij mijn oud recept, welk goed genoeg is voor 4000-5000 kcal.

photo(2).jpg

The ****, das een berg kcal. Welke smaak whey gebruik je? Ook eens geprobeerd met brinta ipv ultra fine oats btw?

It's under 9000!!!

Tadaaa! Daar is die dan en DAMN wat is deze lekker!!!! Ondanks de grote hoeveelheid lepels pindakaas is dit de lekkerste die ik tot nu toe gemaakt heb. De pindakaas is nog steeds niet overheersend. Voortaan ga ik ze zo maken.

Deze keer 10 eieren met eigeel gebruikt.

8750 kcal.

De waardes van deze cake liggen ongeveer op (beetje slordig uitgerekend):
600gr carbs
500gr protein
450gr fat

Helaas niet de waardes van de 4500 kcal cake, die hoog in protein en carbs was en laag in fat. Maar dit is een ideale bulk snack om mee te nemen naar werk, school en op vakantie.
Volgende keer ga ik voor de 10.000 kcal protein cake en ik zal dan het nieuwe recept posten.

DSCN1755.jpg

DSCN1757.jpg

Laatst bewerkt:
Er schuilt toch wel een keukenprinsesje in jou met al je cakes :rolleyes:

The ****, das een berg kcal. Welke smaak whey gebruik je? Ook eens geprobeerd met brinta ipv ultra fine oats btw?

Brinta lijkt mij niet lekker, zou het niet aanraden. Ik gebruik gewoon oats van appie heijn huismerk en die doe ik in de blender, dan heb je eigelijk ultra fine oats. Ik gebruik cookies & cream smaak van body&fit.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Oct 2012 om 22:02 ----------

Er schuilt toch wel een keukenprinsesje in jou met al je cakes :rolleyes:

Zal me plaatje dan maar moeten veranderen in chef :p

Op naar de 100.000kcal cake :-)

Ik bel wel alvast het programma Epic Meal Time.

Pater, ik heb gezondigd.

2kg zwaarder geworden in 1 maand tijd!
Van 22mm MetaCal body fat opmeting naar 31mm, dus van 6% naar 8%....

Heb aardig genoten van het leven afgelopen maand en niet bepaald clean meer gegeten, zo zie je hoe snel het kan gaan. Onbeperkt spare-ribs, onbeperkt english breakfast, McDonalds, biertjes doen en verjaardagen zijn allemaal langsgewipt.
Zelfs mijn vriendin merkte op van: Ey... Jij bent wel wat aangezet ofniet? :sukkeltje:

Wel 1 verbeterpunt gemerkt, deadlift nu zit weer op hetzelfde niveau als toen ik 83kg woog (170kg x5).

Plan:
- Weer eens wat cardio oppakken, in 1 maand tijd geloof ik 1x een uurtje gerend...
- Voorlopig geen alcohol meer.
- Op rustdagen wat meer letten op kcal inname dan op trainingsdagen.
- Clean eten, wel genoeg om langzaam wat aan te komen.

Vanavond nog een avondje genieten (onbeperkt spare-ribs met me pa) en daarna is het tijd om dit plan uit te voeren.

Wut u think? Nog iets vergeten op te nemen in het plan?

Photo on 2012-11-06 at 10.19.jpg

Met maarten een Epic pre contest workout filmen

ik zou nog niet te hard gaan klagen hoor met zo'n fysiek.. ;) :D

ik ga die cake binnenkort maken, ik heb enkel whey isolaat naturel
gaat het sowieso met isolaat? is toch een wat fijnere structuur.
en dan extra ingredienten voor de smaak toevoegen?
wil noten toevoegen, ook gewoon (basterd)suiker, meer?
tis voor op de piste dus er gaan zat cal's verbrandt worden!

Met maarten een Epic pre contest workout filmen

Is pas in december he! Het is pas november :D

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 10:26 ----------

ik zou nog niet te hard gaan klagen hoor met zo'n fysiek.. ;) :D

ik ga die cake binnenkort maken, ik heb enkel whey isolaat naturel
gaat het sowieso met isolaat? is toch een wat fijnere structuur.
en dan extra ingredienten voor de smaak toevoegen?
wil noten toevoegen, ook gewoon (basterd)suiker, meer?
tis voor op de piste dus er gaan zat cal's verbrandt worden!

Het nadeel is dat het vet als eerst op mijn buik gaat zitten, dat is ook goed te zien aan de opmetingen in millimeters.

Of je nou isolaat of whey gebruikt, maakt geen bal uit, de cake wordt toch wel dik en massive.
Noten toevoegen zeker een aanrader, suiker toevoegen is niet aan te raden, gebruik gewoon pindakaas en gedroogde vijgen, zoet genoeg.
En ja, het is zeker handig om mee te nemen op de piste!

Laatst bewerkt:
Is pas in december he! Het is pas november :D

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 10:26 ----------

Het nadeel is dat het vet als eerst op mijn buik gaat zitten, dat is ook goed te zien aan de opmetingen in millimeters.

Of je nou isolaat of whey gebruikt, maakt geen bal uit, de cake wordt toch wel dik en massive.
Noten toevoegen zeker een aanrader, suiker toevoegen is niet aan te raden, gebruik gewoon pindakaas en gedroogde vijgen, zoet genoeg.
En ja, het is zeker handig om mee te nemen op de piste!

ok thanks gozer, we gaan bakkuh!
en dat buikverhaal is bekend, meeste van mijn procenten zit ook daar..
toch behoorlijk jaloers op je haha

Terug
Naar boven