XXL Nutrition

Bouwvakkerke's freestyle

bedankt bullshark & marina! feel free to follow :) welkom

back daarstraks:

BW chinups 50 reps:
-13, 9, 8, 7, 5, 3, 5
vrij snel achter mekaar allemaal, doel is om aan de 50 reps te komen in 4 sets

tbar row:
-10x50
-10x50
-10x50
-12x50 laatste 2 beetje lelijker maar binnen de perken

cable row:
-10x54.5
-10x54.5
-10x54.5
-10x54.5

barbell incline facepull:
-5 sets met 20kg bar, reps?? 8-12 denk ik

30min incline wandelen

done

Wel jammer dat je 4 sets doet met zelfde reps en gewicht.
Dan zijn je reps in reserve heel hoog de 1e sets. Beter is 2 heavy sets en 1 back off, met ~10% minder gewicht amrap

Wel jammer dat je 4 sets doet met zelfde reps en gewicht.
Dan zijn je reps in reserve heel hoog de 1e sets. Beter is 2 heavy sets en 1 back off, met ~10% minder gewicht amrap

de laatste 4 jaar hebben er 2 zaken mij het meest tegengehouden om voldoende progressie te maken

absoluut op nummer 1: permacutting: constant proberen vet verliezen, bang om bij te komen, crashdiets, yoyo diets... duidelijk denk ik. Bedoeling is nu om op maintenance te blijven en traag vet te verliezen en spiermassa bij te komen, zonder grote veranderingen in kcal.

nummer 2: switch naar Hight intensity training templates. In de laatste 4 jaar heb ik 90 procent van de tijd mike mentzer/dorian yates style getraind of toch proberen trainen omdat dit voor mij de meest logische manier van trainen leek om aan te komen. Niet dus. Heel slechte ervaring mee eigenlijk. De korte periodes dat ik met meer volume ging trainen met op ten minste een paar sets een paar reps in reserve merkte ik betere vooruitgang. Toch koppig vaak teruggegaan naar de "alles tot failure" en low volume training om dan weer vast te lopen, sneller kleine blessures te krijgen... Dat wil ik nu gaan vermijden door 3-4 sets te doen per oefening met wat reps in reserve, en dan een amrap op de laatste set.

Ben er me van bewust dat beperkt succes met die higher intensity methodes ook wel waarschijnlijk samenhangt met het eerste puntje wat ik aanhaalde.. Enfin, eerst maar een beetje volume maken met wat reps in reserve op de compounds alvorens naar die failure training terug te gaan.

Toch bedankt voor de feedback :thumbs:. Ik sluit die manier van trainen zeker niet uit in de toekomst. Maar voorlopig een beetje op veilig spelen om er weer in te komen.

een paar jaar terug bijvoorbeeld maandenlang vastgelopen op de bench press met elke set tot failure te trainen. Dan een soort van smolov jr programma gevolgd voor 3 weken met eigenlijk belachelijk licht gewicht in het begin, nooit of zelden tot failure, en belachelijk veel volume, en een 10kg PR gezet na die periode (100kg->110kg). Ook met chinup-plateaus gelijkaardige dingen meegemaakt. Beetje confirmation bias dus.

een paar jaar terug bijvoorbeeld maandenlang vastgelopen op de bench press met elke set tot failure te trainen. Dan een soort van smolov jr programma gevolgd voor 3 weken met eigenlijk belachelijk licht gewicht in het begin, nooit of zelden tot failure, en belachelijk veel volume, en een 10kg PR gezet na die periode (100kg->110kg). Ook met chinup-plateaus gelijkaardige dingen meegemaakt. Beetje confirmation bias dus.
Heb zelf ook te lang met amrap topsets getraind en nu akelige blessures terwijl mijn kracht bij bankdrukken eerst al was afgenomen. Doe nu ook weer 3x12reps en heb vergelijkbare pomp en DOMS, maar minder mentale en fysieke stress dan bij 15, 12, 10 amrap.

Heb zelf ook te lang met amrap topsets getraind en nu akelige blessures terwijl mijn kracht bij bankdrukken eerst al was afgenomen. Doe nu ook weer 3x12reps en heb vergelijkbare pomp en DOMS, maar minder mentale en pysieke stress dan bij 15, 12, 10 amrap.

leuk je te zien man! nostalgisch!
btw exact hetzelfde gevoel (mentaal en fysiek) bij dat constant failure trainen, op den duur begon het gewoon tegen me te werken. Vaak gaat "beating the logbook" tot slechtere uitvoering etc leiden zonder dat je je er echt van bewust bent waardoor het meer blessuregevoelig is...

De crux zit hem in optijd een deload invoegen, maar week of 6-8 anders trainen kan ook helpen

Arms vandaag

vbar pushdown 3 sets met 60kg 8-12 reps
db hammer curl 15, 17.5kg, 17.5kg 3 sets 8-12 reps
straight bar pushdown 3x50kg 8-15 reps
ez barbell curl 3 sets met 26kg (zonder bar meegerekend) 6-8 reps
overhead cable extension 3 sets met 41-45kg 8-12 reps
cable curl 3 sets x??

cardio: 30min incline wandelen

done

cardio vooraf toch ?

Na KT begint je herstel, dus eten en herstellen van je KT.

Akkoord. Maar de negatieve impact van 30min incline wandelen op een productieve training is onbestaande of verwaarloosbaar. Gewoon voor de gezondheid wat stappen maken en een klein beetje extra kcal verbranden. Niks mis mee. Geen zin in voor de training, erna wel.

Akkoord. Maar de negatieve impact van 30min incline wandelen op een productieve training is onbestaande of verwaarloosbaar. Gewoon voor de gezondheid wat stappen maken en een klein beetje extra kcal verbranden. Niks mis mee. Geen zin in voor de training, erna wel.
Ik denk dat er wel een (erg) negatief effect is, het heeft zelf een naam: interference effect. De biochemische en fysiologische processen werken elkaar tegen. Op grotere schaal (jaren) doe ik daarom zelf nooit tegelijkertijd aan intensieve cardio zoals mountainbiken (of 10km straatatletiek of marathonschaatsen) en krachtsport.

Doe het dan op dag dat je geen kt doet

Maat van me ging daarnet nog trainen, nog mee geweest voor wat meer steps op de loopband

50min incline

morgen rust

Terug
Naar boven