AndroidHealthClinic

Optrekken/Dippen

Hangt ervan af wanneer ik optrek:D Na me hele rugschema lukt het maar 3x8 ofzo mss iets meer, maar ik doe pull's chin ups nooit als eerste oefening meestal als laatste oefening.

Klopt ja, maar ook gasten van 70-80 kilo hebben er moeite mee.

Mijn record is overigens: 2x20 optrekken
Dippen doe ik 20,10

En ik ben 63kg op 1.69

mensen die 70-80 kilo wegen trainen ook nog niet lang

chin ups doe ik 12-10-8 (en dat terwijl mijn lats erg sterk zijn verder)

dips geen idee...3x6 met bw+25 kilo de laatste keer dat ik ze gedaan heb

mensen die 70-80 kilo wegen trainen ook nog niet lang

chin ups doe ik 12-10-8 (en dat terwijl mijn lats erg sterk zijn verder)

dips geen idee...3x6 met bw+25 kilo de laatste keer dat ik ze gedaan heb

Hoezo trainen mensen van 70 - 80 kilo niet lang??? Je kan toch niet aan iemands gewicht zien hoelang die persoon traint???

Op de sportschool zie ik dat sommige mensen die al tijden trainen, maar een keer of 10 kunnen optrekken.

Wat is jou record met optrekken en/of dippen.

hehe dat vind ik bij mezelf ook spijtig....toen ik begon met 62.5 kg kon ik dit veel ..telde het niet (weeg momenteel 85)

nu kan ik mijn eigen lichaamsgewicht minder als 10 x als ik breed pak (rug)

werk er toevallig sins van de week een beetje aan weer.

dippen gaat nog best goed maar daar heb ik dan ook wat hulp van mijn redelijke borst

Chinnen:
BW 15 reps onafgebroken moet wel lukken
Kracht PR: 6x BW + 25 kg

Dippen:
BW ook 15 reps, misschien wel meer
Kracht PR: 4x BW + 50 kg

0 :( vanaf volgend week een apart pull up / chin schemaatje. Wordt eens tijd dat ik kracht ervoor ga winnen.

Optrekken max 17x gedaan, red ik nu ook niet meer. Als ik schema heb waarin ik veel optrek kom ik er wel weer aan denk :D

optrekken zo'n 12 keer, dippen zonder gewicht 30 keer ofzo?

Ik zou graag eens filmpjes zien van al die 20x-optrekkers. Zeker super-ROM. En veel leg-swing uiteraard.

rond de 16 zal het liggen...

8~10 keer per set

http://strongerman.com/guests/the_fighter_pullup.pdf

Yakov Zobnin from Siberia, the Heavyweight World Champion in Kyokushinkai, “the world’s strongest karate”, stands over 6’6” and tops the scale at 220 pounds. In spite of his basketball height and exhausting full contact training, the karateka maxes out at twentyfive strict pullups. What is your excuse?
Power to you!
:eek:

Chins:
@90kg BW: 20x optrekken redelijk easy. Vol uithangen en weer omhoog. 5xBW+50 en met 2 armen optrekken tot bovenaan en daar jezelf met 1 arm vasthouden.

Nu @ong. 98kg BW: 10-12xBW en 5xBW+20, BW+30x2

Dips: Ooit BW+50 voor meer dan 5 reps. Nu BW+50x2. Alleen BW geen idee, ergens in de 15-20.

Nooit een repout met BW gedaan.

Nog niet geprobeerd

Terug
Naar boven