XXL Nutrition

Overcome

Bezoekers in dit topic

Dat is wel ff andere koek dan Sheiko :p

Ja inderdaad. Ik ga komende tijd zo push, legs, pull draaien. Zo heb ik het afgelopen jaar ook getraind. Wanneer ik merk dat het to much is en ik te weinig kracht gain, kan ik altijd nog van de main oefening wendler draaien. Komende tijd in ieder geval zo...
 
Ja inderdaad. Ik ga komende tijd zo push, legs, pull draaien. Zo heb ik het afgelopen jaar ook getraind. Wanneer ik merk dat het to much is en ik te weinig kracht gain, kan ik altijd nog van de main oefening wendler draaien. Komende tijd in ieder geval zo...
Gisteren dag 2 van push legs pul maar tijdens opwarmen highbar squat heb ik de training ivm privé omstandigheden moeten afbreken. Zoals het eruit ziet komende tijd minder mogelijkheden om te trainen. In ieder geval niet 6x per week.Spiergroepen 2x in de week wil trainen is dan niet haalbaar terwijl ik dit wel wil/noodzakelijk goed vind.

Gezien bovenstaande moet ik schema aanpassen naar upper/lower. Tis wat het is. Aan de andere kant is upper lower ook niet verkeerd
 
En anders wellicht af en toe een fullbody-training erbij
 
ik heb het log een beetje laten versloffen de laatste tijd. Excuses. In de tussentijd heb ik gefreestyled qua trainen.
In de tussentijd ook nagedacht over doelen en wat ik in de tussentijd gedaan heb. Tot de conclusie gekomen dat ik een zak hooi ben, dat ik sheiko zo snel los heb gelaten na 2 weken. Achteraf gezien heb ik het schema geen eerlijke kans gegeven. Mij teveel laten leiden door wat ik leuk vind, twijfels over het schema omdat ik er te weinig direct rug werk in vindt zitten, alsook bang om opnieuw forse blessure's te krijgen tzt.
Terwijl mijn fysio helder is: voor 20 % de behandelingen en 80% het trainen > submax en veel reps maken om de bewegingen weer in het lijf te slijpen. Volgens hem is sheiko ideaal daarvoor. Hiermee op termijn disbalans tussen diverse spiergroepen op te lossen en weer volledig los te komen. Kortom vertrouwen op zijn expertise en gewoon doen ipv overdenken.
Vorige week licht last van mijn rug op een rust dag. Terwijl ik de dag ervoor een upperbody getraind had wat lekker ging. Bleek vastzittende QL, die ik vervolgens kapot gemarteld heb met pvc buis rollen en poor man theragun massage. Uiteindelijk kwam het zaterdag losser en zondag voelde het goed.

Lang verhaal kort. Afgelopen zondag opnieuw gestart met Sheiko, intermediate template, medium load. Start 2.0 zullen we maar zeggen.
Zal zo de training posten.
Gisteravond toch behandeling bij fysio gehad. Zag een lichte scheefstand bij onderste wervels, door spierspanning aan een kant. Gecuppt. Vandaag van hem groen licht gekregen om vanavond 2e training te doen: deads , heb er zin an!

Ps. probeer de komende tijd consequenter te loggen , schema vast te houden.
 
Sheiko Intermediate, medium load > #37
Week 1 , training 1
Zondag 13-09-2020

Benchpress Paused paired bodyweight pullups
54 kg x 5 P bw (96 kg) - 5x
64 kg x 4 P bw - 5x
75 kg x 3 P bw - 5 x
5 x 3 x 80 kg P 5 x 5 x bw

Low bar squat beltless
60 kg x 5
71 kg x 5
5 x 5 x 83 kg

Benchpress paused paired seated cable row
54 kg x 6 P 6 sets x 10 reps x 65 kg
64 kg x 6
4 x 6 x 70 kg

cable crossover Paired lying facepull
4 x 6 x 45 kg P 4 x 12 x 45 kg

Safety squat bar goodmorning paired kneeling abwheel
5 x 5 x 52,5 kg P 5 x 10 x bodyweight

6 > Neckharnas superset neck extension superset cable preacher curl
15 kg x 15 15 kg x 12 50 kg x 15
15 kg x 15 15 kg x 12 50 kg x 12
15 kg x 12 15 kg x 12 50 kg x 12

lekkere training maar wel een lange training
 
Blijft toch vallen en opstaan deze sport. Ik hoop dat sheiko je dit maal wel wat langer kan boeien, ik vind het persoonlijk echt heerlijke programma's
 
Blijft toch vallen en opstaan deze sport. Ik hoop dat sheiko je dit maal wel wat langer kan boeien, ik vind het persoonlijk echt heerlijke programma's
Snap wat je bedoelt maat. We gaan ervoor. Zoals ik eerder schreef, ik heb het schema de 1e keer geen echte kans heb gegeven. Dat wordt deze keer anders.
 
Sheiko, intermediate template, medium load #37
Week 1 , training 2
15-9-2020

Vaste opwarmroutine elke training: 100 reps speedrope, limber 11 + golfbal massage bovenrug, band indo en exo rotatie’s, enkele reps shoulder dislocations met bezemsteel


1) Conventional Deadlift overhand hookgrip > beltless
75 kg x 3
90 kg x 3
105 kg x 3
4 x 3 x 113 kg

2) Low incline benchpress paused Paired Bodyweight chin ups
50 kg x 3 P bw (96 kg) x 5
60 kg x 3 P bw x 5
4 x 3 x 70 kg P 4 x 5 x bw

3) Conventional Blok Deadlift hookgrip > beltless, hoogte blok 10,5 cm / mid shin)
90 kg x 3
105 kg x 3
4 x 3 x 120 kg

4) Plate loaded Legextension
40 kg x 12
40 kg x 12
40 kg x 10
40 kg x 10
40 kg x 10

5) Standing ab latpully rope crunch Paired Plate loaded Seated calf raise
30 kg x 10 P 50 kg x 10
30 kg x 8 P 50 kg x 10
30 kg x 8 P 50 kg x 8
30 kg x 8 P 50 kg x 8

Comments:
Goede training. Geen pijntjes etc. gewichten van de deads zijn nog laag. Alsook voor squat. Bewuste aanpak in samenspraak met fysio. Kwaliteit reps staan voorop om de beweging weer in het systeem te laten slijten. Hierdoor het lichaam de prikkel te geven om disbalans van sommige spieren los te laten en op te heffen. Gezien lage gewichten werk ik nog beltless. De presses doe ik nog paused. Zwaardere gewichten komen tzt vanzelf wel. Zeker als mijn herstel door huidige aanpak verbeterd. Eerst #37 doorlopen en deze opvolgen met #31. Hierna ga ik niet #32 (pieken en nieuwe 1 rm) doen. In plaats daarvan is het voornemen om de 1 rm’s die ik nu heb ingevuld licht te verhogen en opnieuw #37 en #31 te doen. Enz enz. In hoop dat lichaam hier goed op reageert.

Vandaag rust en herstel. Morgen 3e traning. Hoewel het schema eigenlijk 3 x per week is; ben ik voornemens om eod te gaan trainen.
 
Laatst bewerkt:
Weekend!Yeah Yeah :banana::banana:

Niks beter dan het weekend beginnen met een goede training! Zo maar eens beginnen dan!
 
Moet mn log nog bijwerken. Afgelopen donderdagavond lekkere training gehad. Was de laatste training van week 1 dus de kop is eraf! Goede reps en belangrijker geen pijntjes. Probeer em straks te loggen. Was gister druk met belangrijkere zaken...met de jongste in een binnenspeelplaats vertoeft....Was nice! Zometeen begin ik aan de eerste training van week 2. Bench en squats o.a. heb er zin an!
Vanavond effe de boel losfietsen met lichtjes route in Eindje.....altijd leuk voor de kleintjes! Tegelijk actief herstel voor papa😉
 
Update:

training van afgelopen donderdag
Sheiko, intermediate template, medium load #37
Week 1 , training 3
17-9-2020

Vaste opwarmroutine elke training: 100 reps speedrope, limber 11 + golfbal massage bovenrug, band indo en exo rotatie’s, enkele reps shoulder dislocations met bezemsteel

1) Benchpress of death paused Paired Hammergrip pull ups of death @ bodyweight.
54 kg x 7 P bw x 7
59 kg x 6 P bw x 6
64 kg x 5 P bw x 5
70 kg x 4 P bw x 5
75 kg x 3 P bw x 5
75 kg x 3 P bw x 5
80 kg x 2 P bw x 5
80 kg x 2 P bw x 5
75 kg x 3 P bw x 5
75 kg x 3 P bw x 5
70 kg x 4 P bw x 5
64 kg x 6 P bw x 6
59 kg x 8 P bw x 8
54 kg x 10 P bw x 10

2) Low bar squat beltles
60 kg x 5
71 kg x 4
83 kg x 3
5 x 3 x 89 kg

3) ez bar overhead press Paired ez bar curl
5 x 8 x 27,5 kg P 5 x 8 x 27,5 kg

4) DB row
5 x 8 x 25,4 kg

Klokov hyper extension
5 x 5 x 25 kg

Comments: lekkere training en belangrijk: pijnvrij. Reps easy.
 
Training van gistermiddag
Sheiko, intermediate template, medium load #37
Week 2 , training 1
19-9-2020

Vaste opwarmroutine elke training: 100 reps speedrope, limber 11 + golfbal massage bovenrug, band indo en exo rotatie’s, enkele reps shoulder dislocations met bezemsteel

1) lowbar squat beltles
60 kg x 5
71 kg x 4
83 kg x 3
4 x 2 x 95

2) Benchpress paused Paired met seated cable row
5 x 54 kg P 40 kg x 7 reps (te hoog rpe)
4 x 64 kg P 35 kg x 8
3 x 75 kg P 35 kg x 8
5 x 2 x 86 kg P 5 x 8 x 35 kg

3) Lowbar squat beltless
65 kg x 3
77 kg x 3
4 x 3 x 89 kg

4) Cable crossover Paired Lying cable facepull
5 x 8 x 45 kg P 5 x 15 x 45 kg

5) ATX Safety squat bar goodmorning beltles Paired met ab wheel bodyweight on knees
5 x 5 x 57 kg (totaal )

6) weighted pushups feet elevated
4 x 8 x bw + weight vest 20 kg

7) bonus giantset
neck harnas superset nek plate extension superset cable preacher curl
15 kg x 20 ss 15 kg x 15 ss 50 kg x 15
15 kg x 15 ss 15 kg x 12 ss 50 kg x 15
15 kg x 12 ss 15 kg x 12 ss 50 kg x 12
15 kg x 12 ss 15 kg x 12 ss 50 kg x 12

Comments: goede training , reps netjes en wederom geen pijntjes.
wel vind ik de trainingen erg lang. waardoor ik op termijn op lijk te branden. met andere schema's trainde ik 1 uur a 1,5 uur.
 
In man, erg goede gewichten!
 
In man, erg goede gewichten!
de oude 1 rm's bedoel je?
huidig is nog niet veel maar langzaam bouwen.....gewichten komen vanzelf weer. Zorgen dat ik niet meer ga grinden en reps zuiver proberen te houden.
Therapeut zei, elke rep als een wedstrijdbeurt benaderen....
 
  • Like
Waarderingen: Apw
de oude 1 rm's bedoel je?
huidig is nog niet veel maar langzaam bouwen.....gewichten komen vanzelf weer. Zorgen dat ik niet meer ga grinden en reps zuiver proberen te houden.
Therapeut zei, elke rep als een wedstrijdbeurt benaderen....
Jep idd je all time pr's. Gewichten komen idd wel weer. Moet goedkomen
 
Hoelang doe je gemiddeld over de Sheiko trainingen? Vond lange trainingsduurnhet nadeel, het idee erachter is wel goed
 
volgens mij de laatste training zeker 2,5 uur ...als niet 3 is....
maargoed moest de kleine tussendoor ook 1 of 2x verschonen haha.....pit stop:)
 
volgens mij de laatste training zeker 2,5 uur ...als niet 3 is....
maargoed moest de kleine tussendoor ook 1 of 2x verschonen haha.....pit stop:)
Achteraf 3 uur.
Sheiko is zeker goed doordacht en voor powerlifting top!
 
Vandaag relax dagje thuiswerken....iets langer kunnen blijven liggen ,voel me uitgerust. Zometeen wel even naar kantoor voor overleg maar dan de rest van de middag weer thuis werken. Vanavond staat deads op het programma!

Nu effe snel maatijdje erin en dan de auto in
 
Back
Naar boven