XXL Nutrition

Own Sculpturer's Log

Ownage! :cool:

Echt gruwelijk lichaam jy :D

Thx guyz:hedbang:

Ghehe,behoorlijk ja....maar goed,traag is beter...kost je tenminste geen massa als je zowat carb-loos dieet.;)

Haha is waar, maar het lijkt me gewoon grappig:D, maar het is het beste wat je kan doen idd. Eye on the prize :wl:.

De eerste prijs welteverstaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.266
Goed dat ik dat weet. Dan hoef ik me niet meer uit te beulen op de loopband. Gewoon wandelen is goed genoeg om vet te verbranden?

True,er zit toch nog een groot verschil of je voor vetverbranding of conditie traind.Alle conditionele inspanningen kosten je massa,dat is nu eenmaal zo bij duursporten.

Lees dit eens.

Natuurlijke vetverbranding kan alleen bereikt worden door lange en frequente trainingssessies te doorlopen. Het wordt dan ook aangeraden om 4 dagen per week trainen voor het behalen van vetverlies. Hierbij dient nog gezegd te worden dat meer spiermassa ervoor zorgt dat meer calorieën verbrand worden, wat het afvalproces vergemakkelijkt (de verbrandingsmotor wordt groter). Het verkrijgen van meer spiermassa is dus een belangrijk wapen tegen vet. Het effect hiervan is groter bij mannen dan bij vrouwen, omdat vrouwen minder gemakkelijk spieren kunnen aanmaken. Dit komt doordat bij vrouwen het hormoon testosteron verminderd aanwezig is in het lichaam.

Behoud van vetpercentage (als het lichaam neigt naar het opslaan van energie in vet) kan bereikt worden door 3 keer per week te trainen. Als je echt vet kwijt wilt raken, dan moet je meer dan 3 keer per week trainen op een lage intensiteit. Vetverbranding vindt vooral plaats door te trainen op lage intensiteit. Dit kan door trainingen met gewichten maar ook door cardiovasculaire trainingen. Een laatste opmerking is nog dat de trainingssessies (de kern van de training, niet de warming up en cooling down) niet langer dan 1 uur behoren te duren (voor optimale resultaten).

Heb je daar ook een bron van Own? Ik dacht eens ergens te lezen dat die theorie een beetje achterhaald is, maar ik ben het niet zeker. Matige intensiteit is zeker ok, maar ik denk dat je beter op hartslag loopt, in het begin verbrand je toch eerst de aanwezige suikers/alcohol en daarna stapt je lichaam pas over op vetverbranding? Het hangt natuurlijk ook allemaal af van je voeding en lichaamstype etc...
Ik kan ook mis zijn hoor, ik moet me er nog eens in verdiepen.

True,er zit toch nog een groot verschil of je voor vetverbranding of conditie traind.Alle conditionele inspanningen kosten je massa,dat is nu eenmaal zo bij duursporten.

Lees dit eens.

Natuurlijke vetverbranding kan alleen bereikt worden door lange en frequente trainingssessies te doorlopen. Het wordt dan ook aangeraden om 4 dagen per week trainen voor het behalen van vetverlies. Hierbij dient nog gezegd te worden dat meer spiermassa ervoor zorgt dat meer calorieën verbrand worden, wat het afvalproces vergemakkelijkt (de verbrandingsmotor wordt groter). Het verkrijgen van meer spiermassa is dus een belangrijk wapen tegen vet. Het effect hiervan is groter bij mannen dan bij vrouwen, omdat vrouwen minder gemakkelijk spieren kunnen aanmaken. Dit komt doordat bij vrouwen het hormoon testosteron verminderd aanwezig is in het lichaam.

Behoud van vetpercentage (als het lichaam neigt naar het opslaan van energie in vet) kan bereikt worden door 3 keer per week te trainen. Als je echt vet kwijt wilt raken, dan moet je meer dan 3 keer per week trainen op een lage intensiteit. Vetverbranding vindt vooral plaats door te trainen op lage intensiteit. Dit kan door trainingen met gewichten maar ook door cardiovasculaire trainingen. Een laatste opmerking is nog dat de trainingssessies (de kern van de training, niet de warming up en cooling down) niet langer dan 1 uur behoren te duren (voor optimale resultaten).

Hier heb je nog eens iets aan!! Thnx Robin!

• #4.269
Heb je daar ook een bron van Own? Ik dacht eens ergens te lezen dat die theorie een beetje achterhaald is, maar ik ben het niet zeker. Matige intensiteit is zeker ok, maar ik denk dat je beter op hartslag loopt, in het begin verbrand je toch eerst de aanwezige suikers/alcohol en daarna stapt je lichaam pas over op vetverbranding? Het hangt natuurlijk ook allemaal af van je voeding en lichaamstype etc...
Ik kan ook mis zijn hoor, ik moet me er nog eens in verdiepen.

Het staat op een informatieve site,kan er niet achterhalen wie de auteur is.Maar het is ook de wijze die ik in de afgelopen 14jr heb geleerd van de toch wel serieuzere bodybuilders.Er zullen nog wel meerdere manieren zijn om vet te verliezen maar in onze tak van sport moet dat niet ten koste van spiermassa gaan.;)

TRAINING:BICEPS/TRICEPS/SCHOUDERS.

1.Biceps

Preachercurl
20x20kg
12x40kg
(2x)10x50kg

DB curl (+Extra piek contractie)
10x16kg
10x18kg
10x20kg

Superset
-One arm cable curl
-Rope cable curl

15x25kg/15x35kg
15x30kg/15x45kg (f/s)
15x35kg/15x45kg

2.Triceps

Superset
-French press
-French press (omgekeerde grip)

12x40kg/10x20kg
12x50kg/10x30kg
10x60kg/10x30kg

Superset
-One arm pressdown
-One arm reverse pressdown

15x30kg/15x20kg
15x35kg/15x25kg
15x40kg/12x25kg

Machine dips
20x40kg
16x55kg
14x65kg (f/s)

3.Schouders

Smith press
40x30kg
(8x)25x40kg

Reverse pec deck flyes
20x40kg
20x50kg
20x60kg

One arm cable front raises
25x10kg
20x15kg
16x15kg

Opmerkingen: Smith press heeft me gesloopt,wou perse 200reps vol maken.:cool:

hehe lekkere pomp zeker! Komt steeds dichterbij he :p

• #4.271
hehe lekkere pomp zeker! Komt steeds dichterbij he :p

True:cool:Als ik eenmaal pumped up ben @the gym schrik ik af en toe van mezelf!!!!Maar die schouders waren vandaag toch wel ziekelijk opgepompt en de lijnen worden steeds dieper.Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als next week het vocht word afgedreven.:rolleyes:

Nog een paar weekjes kerel.;)

• #4.272
TRAINING:QUADS/HAMS/CALVES.

1.Quads/Hams

Leg curl zittend
(2x)20x20kg
(2x)15x25kg
(2x)15x30kg
(2x)15x35kg

One leg extensions
21x10kg
21x15kg
21x20kg
21x25kg

Leg curl liggend
15x20kg
(3x)12x40kg

Hack squat
12x80kg
10x100kg (f/s)
10x120kg
10x140kg

Roman chair squat
10xBW
10x15kg
10x20kg

Smith lunges
(3x)10x60kg

2.Calves

Seated calve raises
20x40kg
20x55kg
20x65kg

Seated calve raises (one leg)
20x20kg
20x25kg
20x30kg

Opmerkingen:Training ging wat stroef vandaag,had er eerlijk gezegd vrij weinig zin in omdat ik helemaal futloos ben van het dieet,maar goed....Zin hoef je niet te hebben he,dan maak je het maar.;)

netjes own dat gaat echt goed komen

hehe van die zin zeg ik ook altijd tegen Annuska

kijk uit naar de fotos, zullen bruut zijn!!! :)

Nog een week of 2 zeker? Succes!

Hoe ga jij precies dat vocht eruit halen?

Je blijft maar knallen eh:fire:

• #4.280
Zo'n insulinespuitje in zijn lichaam en dan heel langzaam het vocht onttrekken:D

Waarschijnlijk middels zout en/of koolhydraatconsumptie;)

:roflol:Kan het eens proberen.

We got a winner.:D;)

TRAINING:CARDIO/CHEST/BACK.

1.Cardio

30min.Fietsen @75rpm

2.Chest

Incline smith press
50x30kg
(2x)25x60kg
(2x)20x70kg
(2x)15x80kg

Decline machine press
12x60kg
12x75kg
12x90kg

Cable crossover
15x30kg
15x35kg
15x40kg

3.Back

Superset
-Iso front lat pulldown
-Reverse rows

20x30kg/20x40kg
12x60kg/15x80kg
10x90kg/15x120kg
8x110kg/12x140kg

Superset
-Iso rowing
-Low row

21x40kg/12x80kg
21x40kg/12x120kg
21x40kg/12x140kg

Opmerkingen:Vandaag veel last van kramp gehad,ben ook 1x bijna flauwgevallen tijdens het trainen.Voel me echt k*t...:(

Terug
Naar boven