MuscleMeat

Own Sculpturer's Log

Dat wordt spierpijn!:p

Maar hoe doe je lunges in de smith?

Normaal "val je bij lunges met 1 been naar voor uit", maar in de smith moet je door de rechte bewegingsbaan van de stang eigenlijk "naar achter uitvallen". Hoop dat je snapt wat ik bedoel, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :D

Nice deadlifts en blijven knallen!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.723
Thx guyz.:hedbang:

Voorbeeld van de smith lunges,chicky voert ze perfect uit,haar rug blijft helemaal recht tijdens de uitvoering.
http://www.youtube.com/watch?v=IL3gyLqiSd0

Training van gisteren verliep lekker,heb behoorlijk wat spierpijn aan mn hams,quads en calves.:cool:

Own!!!! :hedbang:

Trainen met de mannen die je net verslaan hebben moet inderdaad wel lekker motiverend werken.:D

Niet om te slijmen, maar echt dikke respect wat jij tot nu toe allemaal al bereikt hebt. Naar mijn mening is jouw fysiek echt enorm bruut. Mag dromen dat ik daar zelf ooit bij in de buurt kom vrees ik! :D

OWN...hoeveel cardio doe jij eigenlijk in de off-season?
In in de wedstrijdvoorbereiding?

• #4.728

Yeahhhh Buddy!!!!!!!!!:cool:

Trainen met de mannen die je net verslaan hebben moet inderdaad wel lekker motiverend werken.:D

hehe, idd kerel...Volgend jaar kom ik ze ook zeker weten weer on stage tegen.:cool:

Niet om te slijmen, maar echt dikke respect wat jij tot nu toe allemaal al bereikt hebt. Naar mijn mening is jouw fysiek echt enorm bruut. Mag dromen dat ik daar zelf ooit bij in de buurt kom vrees ik! :D

Thx kerel :cool:Respect

Gewoon geduld hebben, je ding blijven doen en nooit opgeven, wat er ook gebeurd, dan kom je er vanzelf wel.

OWN...hoeveel cardio doe jij eigenlijk in de off-season?
In in de wedstrijdvoorbereiding?

Momenteel doe ik elke ochtend 20 tot 40min. aan cardio, in de wedstrijd periode was dit stukken minder (3x 1u per week) Daarvoor was het zelfs maar 1uurtje per week, een van de voordelen als je een snelle stofwisseling hebt.Reden dat ik nu zowat dagelijk cardio doe is alleen voor mn algemene conditie op peil te houden, ik overdrijf ook absoluut niet met mn cardio, tis eerder een 65+ers programma :roflol:

Momenteel doe ik elke ochtend 20 tot 40min. aan cardio, in de wedstrijd periode was dit stukken minder (3x 1u per week) Daarvoor was het zelfs maar 1uurtje per week, een van de voordelen als je een snelle stofwisseling hebt.Reden dat ik nu zowat dagelijk cardio doe is alleen voor mn algemene conditie op peil te houden, ik overdrijf ook absoluut niet met mn cardio, tis eerder een 65+ers programma :roflol:

Dus smorgens op nuchtere maag lekker een beetje cardio.
Ik ben daar ook aan het denken om een ergometer te kopen.
Lekker muziekje erbij en huppe...rustig aan vetverbranden..

Keep it going bro!

• #4.730
Trainingen:

Borst/Triceps

Benchpress
(2x)16x60kg
10x100kg
10x120kg

Iso incline press
10x80kg
10x120kg
8x140kg

Cable crossover
10x30kg
10x40kg
10x45kg (f/s)

Frenchpress
(2x)16x30kg
10x40kg
(2x)10x50kg

Pressdown (meedraaiende polshandles)
10x35kg
10x40kg
10x45kg

One arm reverse pressdown
12x20kg
12x25kg
12x30kg

Benen/Kuiten

One leg extensions
21x15kg
21x20kg
21x25kg

One leg press
12x75kg
12x100kg
12x120kg

Seated leg curls
16x25kg
10x40kg
(2x)10x50kg

One leg curls liggend
10x10kg
10x15kg
10x20kg

Smith squats
16x60kg
10x100kg
10x140kg
10x170kg

Standing calve raises
16x100kg
16x140kg
16x180kg

Seated calve raises
10x40kg
10x50kg
10x60kg

Rug/Biceps

Pulldown (reverse grip)
(2x)16x40kg
12x60kg
(2x)12x80kg

Reverse rows
12x80kg
12x100kg
12x120kg

Pull ups
(3x)8xBW

Smith BOR
12x60kg
12x80kg
12x100kg
12x120kg

One arm preachercurls
10x15kg
10x20kg
10x25kg

Barbell curls
10x30kg
10x40kg
(2x)10x50kg

One arm (Low pulley) cable curls (oefening van siggy geleerd/ultra piekoefening!!!)
10x20kg
10x25kg
10x28kg

Opmerkingen:Trainingen verlopen goed, gooi ook weer veel negatieven en holds bij zowat alle oefeningen.Over een aantal weken begin ik weer met het schema van theo, goed nieuws ook van mn sponsor want die blijven me steunen.:cool:

Op naar het NK2009 guyz.:hedbang:

• #4.731
Dus smorgens op nuchtere maag lekker een beetje cardio.
Ik ben daar ook aan het denken om een ergometer te kopen.
Lekker muziekje erbij en huppe...rustig aan vetverbranden..

Keep it going bro!

Nee niet op de nuchtere maag hehe, dan val ik flauw met mijn stofwisseling hahaha, er gaat natuurlijk brinta/mageremelk en whey naar binnen voordat ik me kan gaan bewegen hahaha.

En ehh, niet te fanatiek met cardio he..dat kost je alleen maar massa hahaha.:cool:

Ziet er weer goed uit Own. Alleen begrijp ik niet waarom je zoveel in de smith doet, terwijl je altijd overal leest dat los beter is?

Gaat allemaal lekker Own, top!

• #4.734
Ziet er weer goed uit Own. Alleen begrijp ik niet waarom je zoveel in de smith doet, terwijl je altijd overal leest dat los beter is?

Thx kerel

Ik wissel dit altijd om kerel, ligt ook eraan welk gedeelte ik van mn quads wil aanspreken, op de smith sta ik altijd met mn voeten tegen elkaar aan, om zo de buitenkant (outsweep) beter aan te pakken.Met losse stang is dit onmogelijk, probeer het maar eens.;)

Thx reus, hoe ist verder met jou?

Kga maar eens ff in je logje spitten:cool:

Redelijk, naar omstandigheden!

- gym gewisseld (perfect trouwens)
- 3 highland games 1e geworden in de B-klasse (doel is kampioen B-klasse)
- Sterkste man van West-Nederland gedaan om te kijken hoe ver ik ben en wat ik moet doen voor volgend jaar. (wel laatste geworden, haha)
- Op het moment heb ik een gevalletje bronchitis maar verder gat het wel goed. :D

• #4.737
Redelijk, naar omstandigheden!

- gym gewisseld (perfect trouwens)
- 3 highland games 1e geworden in de B-klasse (doel is kampioen B-klasse)
- Sterkste man van West-Nederland gedaan om te kijken hoe ver ik ben en wat ik moet doen voor volgend jaar. (wel laatste geworden, haha)
- Op het moment heb ik een gevalletje bronchitis maar verder gat het wel goed. :D

Sowww netjes kerel, ach ja...die laatste plek gewoon omzetten in pure motivatie..net als sanca vorig jaar bij de weiland games hahaha (sorry sanca :p) ben benieuwd wat ie dit jaar zou gaan doen, ik wil iig weer van de partij zijn omdat ik dan toch geen BB wedstrijd heb.;)

Sowww netjes kerel, ach ja...die laatste plek gewoon omzetten in pure motivatie..net als sanca vorig jaar bij de weiland games hahaha (sorry sanca :p) ben benieuwd wat ie dit jaar zou gaan doen, ik wil iig weer van de partij zijn omdat ik dan toch geen BB wedstrijd heb.;)

dat is mooi want we zien je graag nog een keer terug daar. Sanca doet geloof ik mee aan het Vlaams Kampioenschap HG. Het is de eerste keer dat deze wedstrijd in deze vorm georganiseerd wordt en het is B-klasse.
Maar het lijkt mij dat hij ook wel weer aanwezig is bij de WG.

• #4.739
dat is mooi want we zien je graag nog een keer terug daar. Sanca doet geloof ik mee aan het Vlaams Kampioenschap HG. Het is de eerste keer dat deze wedstrijd in deze vorm georganiseerd wordt en het is B-klasse.
Maar het lijkt mij dat hij ook wel weer aanwezig is bij de WG.

Ben gewoon van de partij kerel, is me echt goed bevallen destijds.
Vlaams Kampioenschap???Kan die sanca de hollanders weer niet aan!!!!!!:p
Gaat iig weer een gezellige dag worden, zal zeker ook weer bij wout gehouden worden niet?

Anyway.........

Ben tijdje niet meer online geweest of iig niet actief.Vanaf maandag begint voor mij de serieuze voorbereiding weer, houd in dat we weer theo's schema gaan volgen en 2x per dag gaan trainen.Ga mn best doen om zoveel mogenlijk bij te houden in mn log (zal een nwe gaan aanmaken een dezer dagen) maar heb het behoorlijk druk de laatste tijd, ook stellen we het opstarten van de gym een jaartje uit, willen nu even genieten van alle tijd en rust en meer leuke dingen doen met het gezin, eind volgend jaar zal de gym er zijn.

Wat zijn mn stats nu....kan (nog) geen exacte stats geven maar dit wil ik wel ff kwijt....Ik heb nu ipv 6mnd zeker nog 10mnd voorbereidingstijd tot de volgende wedstrijd, ook woog ik toen (begin voorbereiding voor hercules) exact wat ik nu weeg, alleen is mn bf nu een procent of 14 minder.:hedbang:
Dus er gaat nog heel wat massa verdiend worden dit jaar, om toch net onder die 90kg te duiken @2,5/3%, en zo op het NK te verschijnen.

PS:Hebben mn Dbb-:spam:sletjes me niet een beetje gemist.....(zal geen namen noemen jongens, maar jullie weten wel wie :roflol:)

Welcome back Own, ben benieuwd naar je (nieuwe) trainingslogje :D

Terug
Naar boven