XXL Nutrition

Own Sculpturer's Log

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me net alsof je dan net WEL blessure gevoeliger bent. Ok je houd zonder deadstop wel de volledige spanning maar het is net met het ''opnemen'' van het gewicht dat je blessures veroorzaakt.( verkeerde houding ) Ik stel me dan voor dat je zware lifts doet en dan bij je laatste rep het erg moeilijk hebt om die deadstops toe te passen ??? Je kan imo nietmeer zo zwaar gaan met deadstop als zonder deadstop.

Zo dacht ik ook in 1e instantie maar wat KaLe zegt klinkt wel heel logisch in mn oren,er is een moment van rust dus je hebt je onderrug niet continu aanspannen als je helemaal gebogen staat.Gezien met deadstop ook nog eens zwaarder is qua uitvoering heb ik het idee dat je je groei dan beter bevordert.Doen dus.;)

Net voor de 1e keer sinds tijden cardio gedaan,niet met de reden om droger te worden maar om het simpele feit dat mn conditie gewoon zwaarder gaat zuigen met elke kilo die ik gain.Ben 5km gaan rennen langs een kanaal met de hond en samen met het zonnetje was het gewoon heerlijk!!!Zal mn dieet wel wat gaan opschroeven met wat extra kcals voordat ik straks weer (in no time) op 7% sta.

Straks trainen....Schouders en Biceps,benieuwd of het rennen van vandaag effect heeft op mn kracht.

Laatst bewerkt:
Zo dacht ik ook in 1e instantie maar wat KaLe zegt klinkt wel heel logisch in mn oren,er is een moment van rust dus je hebt je onderrug niet continu aanspannen als je helemaal gebogen staat.Gezien met deadstop ook nog eens zwaarder is qua uitvoering heb ik het idee dat je je groei dan beter bevordert.Doen dus.;)

Net voor de 1e keer sinds tijden cardio gedaan,niet met de reden om droger te worden maar om het simpele feit dat mn conditie gewoon zwaarder gaat zuigen met elke kilo die ik gain.Ben 5km gaan rennen langs een kanaal met de hond en samen met het zonnetje was het gewoon heerlijk!!!Zal mn dieet wel wat gaan opschroeven met wat extra kcals voordat ik straks weer (in no time) op 7% sta.

Straks trainen....Schouders en Biceps,benieuwd of het rennen van vandaag effect heeft op mn kracht.

Ok dan makker ;) train maar lekker goed ! Je kan het gebruiken :D

Heb je men f*cking sms trouwens gehad ? Want kreeg geen reactie :mad: hahaha

Vandaag getraind; Schouders,Biceps

1.Schouders

Behind the neck press (mach.)
16x40kg
10x70kg
8x100kg
6x130kg

DB side raises zittend(met korte stop bovenin)
10x16kg
8x18kg
8x20kg(laatste paar reps zonder stop)

Omgekeerde pec-dec flyes(met stop)
12x40kg
12x50kg
10x60kg
8x70kg

2.Biceps

Preacher curls(mach.)
10x45kg
8x55kg
8x60kg

Liggende cable curl
10x30kg
8x40kg
8x50kg

Staande cable curl (achterover leunend) nooit eerder gedaan,veel concentratie nodig gehad om mn evenwicht te houden maar wel een super oefening.
8x25kg
8x40kg
8x50kg

Pull-ups omgekeerde grip
(2x)10x eigen gewicht

Curl mach. zittend L/R apart
8x45kg
8x55kg
8x60kg

Geen problemen gehad qua krachtafname door die cardio-sessie vanmiddag.Ga het wel doorzetten nu want er zit toch een groot verschil in fit uitzien of fit zijn.:D

Goede training man !!! ziet er zeer lekkertjes uit !

netjes netjes keep going!!!

Vandaag getraind: Benen en kuiten

Leg extensions
12x30kg
12x35kg
12x40kg

legpress(Warming-up voor het squatten)--->rek was ff bezet.
12x100kg
12x150kg
12x200kg

Squatten
12x60kg
10x100kg
8x130kg
6x160kg
4x180kg
1x200kg

Leg curl liggend 1 been
10x20kg
10x30kg
8x35kg

Staand kuitheffen in superset met zittend kuitheffen en legpress

staand(8x volledig,8x pomp)
16x100kg
16x130kg
16x160kg

Zittend
12x50kg
12x60kg
12x70kg

Legpress
12x100kg
12x140kg
12x160kg

Damn bro wat een kracht in die benen van je man, daar zou ik echt een moord voor doen :D
Heb echt zin om te knallen wanneer ik in je log lees, binnenkort eindelijk minder druk met school
en hopen dat ik weer van me schouderblessure af kom die ik sinds eergister weer terug heb :(.

Ga zo door man :thumbs:

Damn bro wat een kracht in die benen van je man, daar zou ik echt een moord voor doen :D
Heb echt zin om te knallen wanneer ik in je log lees, binnenkort eindelijk minder druk met school
en hopen dat ik weer van me schouderblessure af kom die ik sinds eergister weer terug heb :(.

Ga zo door man :thumbs:

Hehehe,thx mass.;)

Damn...wel jammer van weer van je schouder,mss moet je toch maar eens een ander schema overwegen ipv die overtrainings gevoelige 3x per week oefeningen te doen,zelf zou ik er zeker weten door overtraind raken maar voor een ander kan het ook weer goed uitpakken.Gewoon alle spiergroepen 1x per week,lekker tot aan je max en dan een volle week rust.:D

t*ring ... dat zijn lekkere gewichten man :) zou er bij mij dan soms ook 1 x 200 in moeten zitten ? ik ben gestopt met 6 x 160 ...

t*ring ... dat zijn lekkere gewichten man :) zou er bij mij dan soms ook 1 x 200 in moeten zitten ? ik ben gestopt met 6 x 160 ...

Tja,het is echt niet mn rep max dus denk niet dat het dan zomaar even gaat.Er zijn wel van die handige conversie tabellen waar je je geschatte 1RM mee kunt uitrekenen,weet alleen niet of die voor squatten/deadliften bestaan?Heb er hier wel ene liggen voor je bench 1RM te kunnen uitrekenen,handig voor als je zonder spotter traind en het gewoonweg niet weet.:D

6x160 is al veel maar ik denk niet dat je dan 1x200 doet ja mssn wel maar niet zo diep ik denk eerder aan 190kg dat zal wel lukken maar 6x160 is ook al SUPERGIGAtop :D

was de stang al krom??:D

Hehehe,behoorlijk ja:D

Vandaag getraind; Borst,Triceps

1.Borst

Benchpress
16x60kg
10x100kg
6x130kg
3x150kg(met hulp)---->160kg PR is nog maar een kwestie van weken.:D

Benchpress schuin
12x60kg
10x80kg
8x100kg
6x120kg(met hulp)

DB press schuin
12x34kg
10x36kg
8x38kg---.Had zwaarder gekund maar zat er na zware bench series niet meer in.

BB Pullover+smaldrukken in 1 oefening.(als laatste borst en eerste triceps"opwarm"oefening)
12x40kg
12x40kg
10x50kg

2.Triceps

Smal bankdrukken op smithmach.
8x40kg
8x60kg
8x80kg

Cable press down
12x40kg
10x50kg
8x60kg

Training ging lekker,heb ook weer alleen getraind,bij de hoge series was een spotter bij.

Laatst bewerkt:
Goeie krachtstats moet ik zeggen netjes hoor!

Hehehe,thx mass.;)

Damn...wel jammer van weer van je schouder,mss moet je toch maar eens een ander schema overwegen ipv die overtrainings gevoelige 3x per week oefeningen te doen,zelf zou ik er zeker weten door overtraind raken maar voor een ander kan het ook weer goed uitpakken.Gewoon alle spiergroepen 1x per week,lekker tot aan je max en dan een volle week rust.:D

Ja ik train nu sowieso weinig, gewoon ff een rust periode. Ben zeker van plan me schouder niet meer hard aan te pakken.
Las hier nog op het forum een stukje over schouderblessures, en ga daar een training vanuit over nemen, om bepaalde
spieren in de schouder aan te sterken voor betere stabilisatie in de schouder.

Testosterone Nation - Cracking the Rotator Cuff Conundrum

Best wel interessant stukje, nooit de schouder op deze manier aangepakt.

Die borst training van je ziet er weer ****ing zwaar uit, heerlijk man ben benieuwd hoelang het nog duurt
voordat je je pr van 160 kg verbreekt, succes bro.

Ja ik train nu sowieso weinig, gewoon ff een rust periode. Ben zeker van plan me schouder niet meer hard aan te pakken.
Las hier nog op het forum een stukje over schouderblessures, en ga daar een training vanuit over nemen, om bepaalde
spieren in de schouder aan te sterken voor betere stabilisatie in de schouder.

Testosterone Nation - Cracking the Rotator Cuff Conundrum

Best wel interessant stukje, nooit de schouder op deze manier aangepakt.

Die borst training van je ziet er weer ****ing zwaar uit, heerlijk man ben benieuwd hoelang het nog duurt
voordat je je pr van 160 kg verbreekt, succes bro.

Dat ziet er interessant genoeg uit allemaal,vooral die cuban press ga ik eens doen.;)

Met die borst PR zal het zeker niet lang meer duren,ik moet en zal die 160 gaan knallen!!!!Op die conversie tabel die ik hier heb liggen zou ik 10x120kg moeten duwen om aan 160kg 1RM te komen,zit nu op een keer of 8.Met 110kg krijg ik wel 10 herhalingen mee gemaakt en in de tabel staat dat dan je 1RM 150kg is....toevallig mn top nu.:D Die 155kg sla ik over,2x 2,5kg schijfje zoeken is zo gay!!!!!!:D

Dat ziet er interessant genoeg uit allemaal,vooral die cuban press ga ik eens doen.;)

Met die borst PR zal het zeker niet lang meer duren,ik moet en zal die 160 gaan knallen!!!!Op die conversie tabel die ik hier heb liggen zou ik 10x120kg moeten duwen om aan 160kg 1RM te komen,zit nu op een keer of 8.Met 110kg krijg ik wel 10 herhalingen mee gemaakt en in de tabel staat dat dan je 1RM 150kg is....toevallig mn top nu.:D Die 155kg sla ik over,2x 2,5kg schijfje zoeken is zo gay!!!!!!:D

Haha, die 2,5 schijfjes laat ik ook zoveel mogelijk liggen, in mijn top drukte ik
ook wel 10x110 kg maar kwam niet voorbij de 140 1rm en dat ging me al
super zwaar af. nu al moeite met 8 x 100, wel zullen zien wat de komende
tijd mij gaat brengen.

Haha, die 2,5 schijfjes laat ik ook zoveel mogelijk liggen, in mijn top drukte ik
ook wel 10x110 kg maar kwam niet voorbij de 140 1rm en dat ging me al
super zwaar af. nu al moeite met 8 x 100, wel zullen zien wat de komende
tijd mij gaat brengen.

Hehe,die 150kg was je zeker niet gelukt omdat je vantevoren weer mega reps was gaan maken:roflol:
Oeiii,8x100...Volgens het tabelletje druk je dan nog altijd 127kg!!!!!Dus 130kg met een beetje hulp gaat wel lukken,succes bro;)

goeie borsttraining bro :)

Terug
Naar boven