MuscleMeat

Own Sculpturer's Log

• Topic Starter Topic Starter
Thx guyz,ging lekker.Ben ook pas begonnen met deadstop in te voeren en de eerste keer viel het me wel tegen maar nu....nu lijkt het alsof ik nooit anders gedaan heb!!!Nice feeling....

Vandaag getraind; Benen,Kuiten

1.Quadriceps

5 min. fietsen (opwarming knieen)

Smith squat (voeten naar voren,billen tot aan bankje zakken)
16x50kg
12x80kg
10x110kg
8x140kg (niet verder gegaan ivm linker knie/volgende keer weer knallen;))

Legpress mach.(losse schijven)
12x100kg
12x150kg
12x200kg
12x240kg(meer gewicht gaat er jammer genoeg niet op)

2.Hamstrings

Leg curl liggend
12x30kg
10x40kg
8x50kg

Stif legged deadlifts
12x50kg
10x70kg
10x90kg
8x110kg
6x130kg(tijdje geleden dat ik deze gedaan had,ging opzicht wel lekker)

3.Kuiten

Staand (8x vol,8xpomp)
16x100kg
16x130kg
16x150kg

Kuiten op legpress
20x100kg
20x125kg
20x150kg

Training ging lekker al heb ik wel voorzichtig gedaan ivm mn knie.

Ik moet zeggen dat ik de spanning op m'n knietjes altijd wel zwaar voel als ik m'n kuiten op de legpress doe, heb je daar geen last van?

Ik moet zeggen dat ik de spanning op m'n knietjes altijd wel zwaar voel als ik m'n kuiten op de legpress doe, heb je daar geen last van?

Nee niet met legpress,wel met zittende machine.Normaal doe ik altijd 3 oefeningen voor kuiten maar nu dus nog maar 2(ivm knieen). Zal kuiten nu wel 2x per week gaan trainen.

Nette training, maar waarom smith squat?
Dit lijkt me toch niet al te goed voor de knieen te zijn aangezien de smith je in een bepaalde positie dwingt!

Nette training, maar waarom smith squat?
Dit lijkt me toch niet al te goed voor de knieen te zijn aangezien de smith je in een bepaalde positie dwingt!

Normaal doe ik squat altijd met barbell,heb smith nu eens gepakt omdat ik toch wat ondersteuning zocht en ben daarom ook niet al te zwaar met gewicht gegaan.Qua houding stond ik niet kaarsrecht onder de bar,maar met mn voeten een stuk naar voren toe en een bankje onder me geplaatst.Voeten naar voren plaatsen zal denk ik ook wel wat meer belasting voor de knieen zijn,maar had er minder last van in deze stand(bij warming-up stond ik recht onder de bar).

klopt smith is daarvoor juist geschikt bro vandaar dat je minder last heb
bij fysio heb je ook van die smith machines

Vandaag getraind: Borst (triceps morgen samen met biceps)

1.schuin drukken (smith)
12x40kg
10x70kg
8x100kg
6x110kg(met hulp)

2.plat drukken (smith)
10x50kg
10x70kg
8x100kg
6x130kg(met hulp)

3.DB flyess
10x24kg
8x26kg
8x28kg

4.Pullover+smal bankdrukken in 1 oefening.
10x40kg
8x50kg
8x40kg(omlaag gegaan in gewicht ivm tricep-aanhechting die een opdonder kreeg)

Korte maar stevige training kerel ! lekkere gewichten gebruik je ! vooral die incline is erg vet !

pullover met barbell ???
heftige borst training bro

pullover met barbell ???
heftige borst training bro

Pullover en smaldrukken in 1 oefening bro.

Begin in smalbankdruk positie(hoofd aan voeteneind van bankje)
Barbell laten zakken tot net boven de borst en vlak over het gezicht doorhalen in pullover beweging tot achter je hoofd,dan weer terug tot net bovenaan de borst en weer uitstoten naar boven.;)

heb het wel eens gezien jah zeer effectief voor bijde groepen zowel borst als tricep

je hebt ook een fariant skullcrucher+close grip

heb het wel eens gezien jah zeer effectief voor bijde groepen zowel borst als tricep

je hebt ook een fariant skullcrucher+close grip

Wij pakken hem als laatste borstoefening en opwarming van de triceps.(alhoewel opwarmen...Als we de BB niet meer helemaal uitgestoten krijgen pompen we nog een paar keer na tot de helft ongeveer,en dan met een al verzuurde triceps aan de triceps-oefeningen starten,nice:D)

Die variant ken ik ook maar is meer een combinatie voor je triceps only,maar wel een goede oefening.;)

Wij pakken hem als laatste borstoefening en opwarming van de triceps.(alhoewel opwarmen...Als we de BB niet meer helemaal uitgestoten krijgen pompen we nog een paar keer na tot de helft ongeveer,en dan met een al verzuurde triceps aan de triceps-oefeningen starten,nice:D)

Die variant ken ik ook maar is meer een combinatie voor je triceps only,maar wel een goede oefening.;)

Klinkt goed

Vandaag getraind:Biceps,Triceps

1.Biceps

Preachercurl mach.
12x20kg
10x30kg
8x40kg
8x50kg
8x55kg

BB curls
10x40kg
8x50kg
8x60kg

Zittede mach. curl (L/R apart)
10x45kg
8x55kg
8x65kg

Liggende cable curl
(3x)12x30kg

2.Triceps

Smal bankdrukken (smith)
12x40kg
10x70kg
8x90kg
8x120kg

Cable press down
12x35kg
10x55kg
8x65kg

Behind the neck (mach)
12x35kg
12x40kg
10x45kg

Opmerking:Triceps lag helemaal aan gort,gisteren borst getraind en had behoorlijk wat spierpijn!!!

Laatst bewerkt:
nette training,maar waarom train je dan triceps dag na borst?

Damn ... is weer heerlijke training ... ik HAAT onze preacher curl machine ook .. je hoeft er maar weinig gewicht aan te doen en het is direct schompes zwaar ! Wat wel lekker is dat je flink kunt door spannen op het top contractie moment !

KEEP Building Bro !

Laatst bewerkt:
Lekkere trainingen! Vind alleen dat je wel weer veel naar machines neigt. Waarom bijv. niet close grip met losse barbell?

Lekkere trainingen! Vind alleen dat je wel weer veel naar machines neigt. Waarom bijv. niet close grip met losse barbell?

Zaten toch al BB curls in de training,maar je hebt gelijk dat ik de laatste tijd wat meer de machine's gebruik.Toch nog wat voorzichtig na die kl**te blessureperiode maar komt snel weer goed.;)

@Hiekie: Die machine ramd er behoorlijk hard in man,vorige keer hebben we hem close grip gedaan...Heavy!!!!

@Masallah: Thx:cool:

@Flexx: Ideetje van mn begeleider,mss is ie net als mij nog lang niet tevreden over mn armen en wil ie me gewoon afbeulen!!!!:D

Terug
Naar boven