Panharing
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Ik ben begonnen met fitness omdat ik het zat was een magere lat te zijn met vrijwel geen grammetje spiermassa. In juli 2005 ben ik begonnen, woog krap 70 kg bij 188 cm. Het begin is vallen en opstaan geweest. Vier maanden helemaal niet getraind vanwege motivatie gebrek, omdat ik geen vooruitgang boekte, wat dus kwam door te vroeg op splitschema en altijd tot failure trainen. Nu sinds twee maanden bij een nieuwe sportschool en ik merk dat ik nu beter train, eet en goed vooruit ga. Momenteel geeft de weegschaal 89 kg aan. Ik wil hier een beetje m'n progressie bijhouden en kijken hoe ik het over een langere termijn er van af breng.
Ik train momenteel 3 keer per week fullbody met compounds. Ik ga over een week beginnen met een hogere intensiteit bij hetzelfde volume. Voor compounds komt er een werkset bij. Ik voel gewoon dat de intensiteit een tikje hoger kan. Deadliften zit momenteel (nog) niet in het schema. Dankzij overmoedigheid bij squaten er nog een laatste rep willen uitpersen wat niet goed ging. Gevolg kwam niet meer omhoog en lichte pijn in m'n onderrug door het schuin weg laten zakken van de barbell. Squats doe ik momenteel nog wel, maar lagere loads. Ik train dinsdag, donderdag en zaterdag. Schema ziet er uit als volgt.
Full squats
4 sets
Calf press
3 sets
Flat bench press
4 sets
Chins (smal en wijd)
2 sets
Row variant
2 sets
OH press variant
2 sets
Lateral raises of upright rows
2 sets
Dips of small bench
2 sets
BB curl of DB incline curl
2 sets
Weighted crunches
3 sets
Ik train volgens het HST principe. Qua herhalingen zit ik tussen de 5 en 12 Cycles gaan van 5, 8 naar 12
Dippen moet ik eigenlijk met extra gewicht gaan doen omdat het niet helemaal binnen het HST principe past wat ik nu doe. Moet ik nog een riem voor op de kop tikken.
Ik denk er over om buik training te splitsen in twee sets weighted crunches en twee sets dragonflags. Vooralsnog werkt alleen crunches goed. Qua oefeningen houd ik de variatie er ook een beetje in per training. Momenteel heb ik eigenlijk alleen flat bench gedaan. Misschien toch verstandig om het af te wisselen met incline? Ik ga er van uit dat met flat benchen, je aan de hand van de positie t.o.v. je borst ook boven- of onderkant kunt accentueren.
M'n pr's zijn niet goed, maar wordt hard aan gewerkt. M'n 1 RM heb ik nog nooit zelf getilt of gedrukt maar gewoon berekend. Ik heb als enige doel, groter, sterker, meer en meer!
Huidige pr's:
Full squat 5 x 90 kg
Flat bench press 3 x 80 kg
Chins 6 x BW
Dips 10 x BW
BB curl 5 x 40 kg
Incline DB curl 5 x 18 kg
Small grip bench press 5 x 75 kg
Militairy press 5 x 50 kg
Suggesties, tips etc. zijn welkom
Ik train momenteel 3 keer per week fullbody met compounds. Ik ga over een week beginnen met een hogere intensiteit bij hetzelfde volume. Voor compounds komt er een werkset bij. Ik voel gewoon dat de intensiteit een tikje hoger kan. Deadliften zit momenteel (nog) niet in het schema. Dankzij overmoedigheid bij squaten er nog een laatste rep willen uitpersen wat niet goed ging. Gevolg kwam niet meer omhoog en lichte pijn in m'n onderrug door het schuin weg laten zakken van de barbell. Squats doe ik momenteel nog wel, maar lagere loads. Ik train dinsdag, donderdag en zaterdag. Schema ziet er uit als volgt.
Full squats
4 sets
Calf press
3 sets
Flat bench press
4 sets
Chins (smal en wijd)
2 sets
Row variant
2 sets
OH press variant
2 sets
Lateral raises of upright rows
2 sets
Dips of small bench
2 sets
BB curl of DB incline curl
2 sets
Weighted crunches
3 sets
Ik train volgens het HST principe. Qua herhalingen zit ik tussen de 5 en 12 Cycles gaan van 5, 8 naar 12
Dippen moet ik eigenlijk met extra gewicht gaan doen omdat het niet helemaal binnen het HST principe past wat ik nu doe. Moet ik nog een riem voor op de kop tikken.
Ik denk er over om buik training te splitsen in twee sets weighted crunches en twee sets dragonflags. Vooralsnog werkt alleen crunches goed. Qua oefeningen houd ik de variatie er ook een beetje in per training. Momenteel heb ik eigenlijk alleen flat bench gedaan. Misschien toch verstandig om het af te wisselen met incline? Ik ga er van uit dat met flat benchen, je aan de hand van de positie t.o.v. je borst ook boven- of onderkant kunt accentueren.
M'n pr's zijn niet goed, maar wordt hard aan gewerkt. M'n 1 RM heb ik nog nooit zelf getilt of gedrukt maar gewoon berekend. Ik heb als enige doel, groter, sterker, meer en meer!
Huidige pr's:
Full squat 5 x 90 kg
Flat bench press 3 x 80 kg
Chins 6 x BW
Dips 10 x BW
BB curl 5 x 40 kg
Incline DB curl 5 x 18 kg
Small grip bench press 5 x 75 kg
Militairy press 5 x 50 kg
Suggesties, tips etc. zijn welkom

Laatst bewerkt:

)