Fitness Seller

Panharing's trainingslog

Ik heb er weinig verstand van; maar is dit niet wat weinig volume?

Nette PR's! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er weinig verstand van; maar is dit niet wat weinig volume?

Nette PR's! :thumbs:

2 a 3 sets per oefening.
Ik train ook iets minder intensief de laatste weken. Ik kom niet altijd aan de 48 uur rust tussen trainingen omdat ik nu samen train met een collega. Daarom ligt het iets lager. Ik ga er verder niet op achteruit iig. ;)

Deadlift van mij schijnt klote te zijn omdat er gezegd wordt dat een ongetraind persoon 120 kg moet kunnen pakken.

:yes: sir!

2 a 3 sets per oefening.
Ik train ook iets minder intensief de laatste weken. Ik kom niet altijd aan de 48 uur rust tussen trainingen omdat ik nu samen train met een collega. Daarom ligt het iets lager. Ik ga er verder niet op achteruit iig. ;)

Deadlift van mij schijnt klote te zijn omdat er gezegd wordt dat een ongetraind persoon 120 kg moet kunnen pakken.

Aah; oké.:)

vind ik onzin maargoed

nette training :)

vind ik onzin maargoed

nette training :)

Thx!

Dat werd trouwens gezegd door Adema en KaLe in D. zijn log. Ik weet niet waarmee hun zijn begonnen als ongetraind persoon, maar zal wel stuk hoger liggen dan. Als je een normale bouw hebt, moet dat wel kunnen denk ik. Als je een stokje bent met wat elastiek er aan, zal het een ander verhaal zijn ja.

120 kilo mee beginnen als je nooit hebt gedaan lijkt me nou eigenlijk ook niet echt goed voor je rug. ik heb zoiets van gewoon rustig opbouwen en dan komt het allemaal wel goed.

Precies; voorkomen is beter dan genezen.

Vanochtend getraind, aan 't eind wat weinig energie en oefeningen gingen niet zo lekker. Ik vermeld alleen werksets

Full squat
8 x 90
8 x 90
10 x 90
****ing giraf poten :mad:

Flat Bench Press
7 x 80
6 x 80
4 x 80
****ing chimpansee armen. :mad:

BOR
12 x 60
6 x 70 (geen energie :o )

Seated DB MP
7 x 24 kg
6 x 24 kg

Wijde chins
7 x BW - 5
5 x BW - 5 (pff, wtf?)

Lying Triceps extension
7 x 37
5 x 37

Seated DB curl
7 x 18
5 x 18

De squat en bench gaan maar moeizaam vooruit. Ik bank wel drie keer per week. Deadlift en squat wissel ik af tussen twee trainingen. Misschien toch maar een schema gaan opstellen waar ik de grote drie, drie keer per week pak. Volume waarin ik nu squat en deadlift lijkt me gewoon niet genoeg.

volgens mij ging het niet helemaal lekker maar, kom op he;) . verder vind ik die full squat wel goed hoor 10x90

volgens mij ging het niet helemaal lekker maar, kom op he;) . verder vind ik die full squat wel goed hoor 10x90

Ik weet niet. Ik boek gewoon te weinig vooruitgang de laatste tijd. Ik denk dat ik gewoon met meer volume moet gaan squatten, deadliften, banken. Trainingen korter houden. Minder oefeningen, stuk of zes, en alleen compounds. Biceps en triceps werk er maar uit gooien.

Ik wil het volgende schema gaan proberen, 3x per week. Alles 2 sets of toch 3 sets en dan na paar maand deloaden?

Squat

Bench

Deadlift

OH press

Chins/Rows

Vijf compounds per training en zorgen dat ik binnen het uur klaar ben.

Misschien dit schema 2 keer per week; en 1 keer wat meer isolatie?

Maar 3 keer squat én 3 keer deadlift is redelijk intensief, te doen; maar dan kan je bijvoorbeeld maandag als eerste oefening squaten en woensdag als eerste oefening deadliften oid.

Maar 10*90 is netjes! :thumbup:

Misschien dit schema 2 keer per week; en 1 keer wat meer isolatie?

Maar 3 keer squat én 3 keer deadlift is redelijk intensief, te doen; maar dan kan je bijvoorbeeld maandag als eerste oefening squaten en woensdag als eerste oefening deadliften oid.

Maar 10*90 is netjes! :thumbup:

Deadliften en squatten gaan wel goed samen denk ik. Quadriceps kunnen echt veel hebben. Bij deadliften voel ik ze vrijwel niet. Die squat moet omhoog. Ik heb lange armen en benen en om daar goeie massa op te krijgen is een taak op zich. Het werkt niet in je voordeel, maar door die barriere moet ik gewoon heen. De compounds moeten omhoog. Zwakke punten zijn bij mij echt de armen en benen. Hoger volume draaien dus. Misschien moet ik zelfs de grote 3 compounds 4 sets doen en de andere 3 sets.

Aparte isolatie training doe ik niet. Ik heb geen massa om te shapen, dus dat heeft op dit moment echt geen zin imo.

10 x 90 is voor een jaar trainen erg weinig. Die laatste twee reps moet ik er toch echt uitpersen na even op adem komen, gemakkelijk gaat het iig niet.

Ik wil het volgende schema gaan proberen, 3x per week. Alles 2 sets of toch 3 sets en dan na paar maand deloaden?

Squat

Bench

Deadlift

OH press

Chins/Rows

Vijf compounds per training en zorgen dat ik binnen het uur klaar ben.

Heerlijkschema!!!! geen isolatie voorlopig??

Vanavond voor 't eerst getraind volgens nieuwe schema. Ik heb intensiteit laag gehouden. Bij full squat merk ik dat ik laatste reps cheat door teveel gewicht met onderrug naar boven te helpen i.p.v met quads, sucks dus.

Full Squat
2 x 10 x 90

Deadlift
11 x 100
8 x 100

Flat Bench
7 x 80
5 x 80

DB MP
8 x 24
6 x 24

Wijde chins
2 x 7 x BW - 5

Toch nog even biceps gepakt
DB curl
8 x 18
5 x 18

Heerlijkschema!!!! geen isolatie voorlopig??

Ik moet nog even zien hoe het gaat werken voor me. Ik ga voor geen meter vooruit op compounds. Isolatie heeft voor mij echt totaal geen zin. Ik zet liever zoveel mogelijk massa aan in zo kort mogelijke tijd.

Waarom eigenlijk die curls? Ga dan nog even rowen als je nog energie hebt; stukje nuttiger.

Lekkere training, maar die squats; wat is er dan? Buig je te ver naar voren of zo?

Terug
Naar boven