Vandaag, ondanks niet zo lekker voelen naar de gym gegaan.
Lat Pull:
8x60
8x70
8x80
8x90
8xbw
*PATS* GAME OVER...
Lang heb ik lopen k*tten met die pees op deze oefening en nu dus dit. Alles wat hierop volgde was geen trainen meer, alsof mijn biceps voortdurend een zweepslag kregen... PIJN...
Iemand in de gym zag mijn vertrokken en boze gelaat toen ik ergens tegenaan trapte... Hij zou de fysio gaan halen
Hier had ik nog nooit van gehoord, even later zat ik in het kamertje van meneer de fysio *die wij dus blijkbaar hebben daar!*
Deed uit de doeken wat ik deed, wie ik was en waar ik last van had. Had verwacht een preek te krijgen over de zware gewichten waar hij naar vroeg. Maar neen, deze man keek niet raar op van de sport. Integendeel hij begon met advies terwijl hij mij overal keihard kneep vragende of het zeer deed:
Duidelijk kleine scheurtjes in beide biceps, microscopisch doch aanwezig. Overbelast. Geen paniek, trainen @ 60/70% gedurende een week luidde het advies en goed eten. Train je wel eens een weekje iets minder? (Moest spontaan denken aan de term deload).
Dit klonk mooi, dus stelde gelijk een algehele keuring voor. Daar stond ik dan in mijn boxer bij de keurslager...
Alles was prima in orde, goed gestel, geen afwijkingen. Duidelijke spiervorming vooral duidend op zware onderrugtraining. Nice
Kreeg flink op mijn lazer toen hij mijn sportschoeisel zag. Dat ik daarop squatte en deadlifte vond hij onbegrijpelijk. Voor topbeurten moest ik eveneens een belt en kneewraps aanschaffen ter behoud van mijn gezondheid. Ook gaf hij als tip je altijd na deadlifts en squatten te strekken, je lengte bijhouden is een goede indicatie voor de gezonde rug. Wordt je kleiner, dan weet je dat je teveel vraagt.
VANAF NU MOET HET ANDERS, IK BEN TE EIGENWIJS--------------------------------------------------------------------------
Kijk, ik neem niet alles aan voor zoete koek, maar deze man heeft goede punten. Het is k*t dat ik dit weer meemaak, maar ook op tijd gezien het niet heel ernstig is. Ik kom nu op gewichten die serieus worden en moet dus goed voor mezelf gaan zorgen. Niet meer uitstellen en weglopen van goed plannen.
1. Nieuwe schoenen scoren
2. Belt
3. Knee wraps
4. En nu eens een ECHT schema!
Maandag wil ik hiermee starten, morgen ga ik nog even gymen op gevoel. Dit weekend heb ik daar dus de tijd voor. Iemand suggesties voor goede schoenen? Adresje belt en kneewraps? Schema massa/kracht?
DIT MOET EEN EYE-OPENER ZIJN, DEZE POST. VOOR MEZELF VOORAL EN AANKOMENDE EIGENWIJZE DROLLEN DIE NU MEELEZEN.