MuscleMeat

Pappa is thuis… (trainen met 1 arm)

• Topic Starter Topic Starter
Bij deze ons NK gefilmd (Dank aan Mc Chick and his Chick):

http://www.youtube.com/watch?v=ySAx1nJIqAg

Die harnas is afschuwelijk om te zien, je ziet duidelijk dat ik bijna elke stap met mijn schoenpunten wegglij en als een corky verder loop te slingeren op zoek naar balans. Jij ging echt beter daar Omega. Nice.

Hand over hand vind ik mezelf wel weer leuk om naar te kijken...

EDIT: Owja, wiens oma dat ook moge zijn, ouwe tang, ik schreeuw wanneer IK dat wil

Vandaag, ondanks niet zo lekker voelen naar de gym gegaan.

Lat Pull:
8x60
8x70
8x80
8x90
8xbw *PATS* GAME OVER...

Lang heb ik lopen k*tten met die pees op deze oefening en nu dus dit. Alles wat hierop volgde was geen trainen meer, alsof mijn biceps voortdurend een zweepslag kregen... PIJN...

Iemand in de gym zag mijn vertrokken en boze gelaat toen ik ergens tegenaan trapte... Hij zou de fysio gaan halen???

Hier had ik nog nooit van gehoord, even later zat ik in het kamertje van meneer de fysio *die wij dus blijkbaar hebben daar!*

Deed uit de doeken wat ik deed, wie ik was en waar ik last van had. Had verwacht een preek te krijgen over de zware gewichten waar hij naar vroeg. Maar neen, deze man keek niet raar op van de sport. Integendeel hij begon met advies terwijl hij mij overal keihard kneep vragende of het zeer deed:

Duidelijk kleine scheurtjes in beide biceps, microscopisch doch aanwezig. Overbelast. Geen paniek, trainen @ 60/70% gedurende een week luidde het advies en goed eten. Train je wel eens een weekje iets minder? (Moest spontaan denken aan de term deload).

Dit klonk mooi, dus stelde gelijk een algehele keuring voor. Daar stond ik dan in mijn boxer bij de keurslager...

Alles was prima in orde, goed gestel, geen afwijkingen. Duidelijke spiervorming vooral duidend op zware onderrugtraining. Nice:D

Kreeg flink op mijn lazer toen hij mijn sportschoeisel zag. Dat ik daarop squatte en deadlifte vond hij onbegrijpelijk. Voor topbeurten moest ik eveneens een belt en kneewraps aanschaffen ter behoud van mijn gezondheid. Ook gaf hij als tip je altijd na deadlifts en squatten te strekken, je lengte bijhouden is een goede indicatie voor de gezonde rug. Wordt je kleiner, dan weet je dat je teveel vraagt.

VANAF NU MOET HET ANDERS, IK BEN TE EIGENWIJS--------------------------------------------------------------------------

Kijk, ik neem niet alles aan voor zoete koek, maar deze man heeft goede punten. Het is k*t dat ik dit weer meemaak, maar ook op tijd gezien het niet heel ernstig is. Ik kom nu op gewichten die serieus worden en moet dus goed voor mezelf gaan zorgen. Niet meer uitstellen en weglopen van goed plannen.

1. Nieuwe schoenen scoren
2. Belt
3. Knee wraps
4. En nu eens een ECHT schema!

Maandag wil ik hiermee starten, morgen ga ik nog even gymen op gevoel. Dit weekend heb ik daar dus de tijd voor. Iemand suggesties voor goede schoenen? Adresje belt en kneewraps? Schema massa/kracht?

DIT MOET EEN EYE-OPENER ZIJN, DEZE POST. VOOR MEZELF VOORAL EN AANKOMENDE EIGENWIJZE DROLLEN DIE NU MEELEZEN.

Mooie filmpje en jammer van het incident! Maar goed nu je nog jong bent kan je snel hierop aanpassen eenmaal ouder is het te laat.

Hahaha sorry dat ik lach maar zo herkenbaar. Zwaar balen van je blessure, dit moet je hebben voelen aankomen, goed luisteren naar je lichaam voortaan. Daarnaast moet je wat slimmer gaan trainen. Net wat je zegt de gewichten gaan nu echt het uiterste van je vergen en steeds op je max trainen is dan vragen om problemen. Goed gaan plannen en periodiseren is het devies.

Op wat voor schoenen doe jij die compound oefeningen dan?
Zelf train ik daarbij het liefst op blote voeten. Hiermee heb ik goed contact met de grond, voel het allemaal veel beter. Daarnaast ook een sterke stabiliteit. Pl-schoenen kun je aanschaffen als je problemen hebt met je evenwicht. Deze heb je alleen nodig als je minder flexibel in je hams bent en daardoor niet stabiel kunt squatten. Heb je dit probleem niet dan heb je imo geen schoenen nodig.

Zelf squat en deadlift ik op dunne surf schoentjes. Puur uit hygiënisch oogpunt en omdat het dunne rubber wat meer grip geeft. Dingen zien er niet uit maar daar heb ik schijt aan en kosten hier maar 10 euro.

Die fysio klinkt goed zeg. Mooi dat jullie dat zo in huis hebben en zo te lezen heeft hij er idd verstand van.

Ben benieuwd naar je nieuwe schema. Veel sterkte met je herstel kerel.

Hahaha sorry dat ik lach maar zo herkenbaar. Zwaar balen van je blessure, dit moet je hebben voelen aankomen, goed luisteren naar je lichaam voortaan. Daarnaast moet je wat slimmer gaan trainen. Net wat je zegt de gewichten gaan nu echt het uiterste van je vergen en steeds op je max trainen is dan vragen om problemen. Goed gaan plannen en periodiseren is het devies.

Op wat voor schoenen doe jij die compound oefeningen dan?
Zelf train ik daarbij het liefst op blote voeten. Hiermee heb ik goed contact met de grond, voel het allemaal veel beter. Daarnaast ook een sterke stabiliteit. Pl-schoenen kun je aanschaffen als je problemen hebt met je evenwicht. Deze heb je alleen nodig als je minder flexibel in je hams bent en daardoor niet stabiel kunt squatten. Heb je dit probleem niet dan heb je imo geen schoenen nodig.

Zelf squat en deadlift ik op dunne surf schoentjes. Puur uit hygiënisch oogpunt en omdat het dunne rubber wat meer grip geeft. Dingen zien er niet uit maar daar heb ik schijt aan en kosten hier maar 10 euro.

Die fysio klinkt goed zeg. Mooi dat jullie dat zo in huis hebben en zo te lezen heeft hij er idd verstand van.

Ben benieuwd naar je nieuwe schema. Veel sterkte met je herstel kerel.

Slimmer trainen inderdaad, jammer dat de weg door het bos vol bomen is. Ik heb bij god nog geen idee wat ik ga doen. Sowieso moet er een aanloop komen, top en actieve rust.

Ik train op afgetrapte poema's en soms lichte sportschoentjes. Tja... Weten deed ik al, doen is bij deze luie hond altijd anders... Die surfschoentjes heb ik ook, traint dat? Het lijkt me lekker stevige stappers te hebben.

Zelf was ik ook verbaasd over die fysio, mooi dat hij er is inderdaad!

Zit nu met ingesmeerde biceps te typen, hopen dat het met een sisser afloopt zoals de beste man beloofde.

Vandaag, ondanks niet zo lekker voelen naar de gym gegaan.

Lat Pull:
8x60
8x70
8x80
8x90
8xbw *PATS* GAME OVER...

Lang heb ik lopen k*tten met die pees op deze oefening en nu dus dit. Alles wat hierop volgde was geen trainen meer, alsof mijn biceps voortdurend een zweepslag kregen... PIJN...

Iemand in de gym zag mijn vertrokken en boze gelaat toen ik ergens tegenaan trapte... Hij zou de fysio gaan halen???

Hier had ik nog nooit van gehoord, even later zat ik in het kamertje van meneer de fysio *die wij dus blijkbaar hebben daar!*

Deed uit de doeken wat ik deed, wie ik was en waar ik last van had. Had verwacht een preek te krijgen over de zware gewichten waar hij naar vroeg. Maar neen, deze man keek niet raar op van de sport. Integendeel hij begon met advies terwijl hij mij overal keihard kneep vragende of het zeer deed:

Duidelijk kleine scheurtjes in beide biceps, microscopisch doch aanwezig. Overbelast. Geen paniek, trainen @ 60/70% gedurende een week luidde het advies en goed eten. Train je wel eens een weekje iets minder? (Moest spontaan denken aan de term deload).

Dit klonk mooi, dus stelde gelijk een algehele keuring voor. Daar stond ik dan in mijn boxer bij de keurslager...

Alles was prima in orde, goed gestel, geen afwijkingen. Duidelijke spiervorming vooral duidend op zware onderrugtraining. Nice:D

Kreeg flink op mijn lazer toen hij mijn sportschoeisel zag. Dat ik daarop squatte en deadlifte vond hij onbegrijpelijk. Voor topbeurten moest ik eveneens een belt en kneewraps aanschaffen ter behoud van mijn gezondheid. Ook gaf hij als tip je altijd na deadlifts en squatten te strekken, je lengte bijhouden is een goede indicatie voor de gezonde rug. Wordt je kleiner, dan weet je dat je teveel vraagt.

VANAF NU MOET HET ANDERS, IK BEN TE EIGENWIJS--------------------------------------------------------------------------

Kijk, ik neem niet alles aan voor zoete koek, maar deze man heeft goede punten. Het is k*t dat ik dit weer meemaak, maar ook op tijd gezien het niet heel ernstig is. Ik kom nu op gewichten die serieus worden en moet dus goed voor mezelf gaan zorgen. Niet meer uitstellen en weglopen van goed plannen.

1. Nieuwe schoenen scoren
2. Belt
3. Knee wraps
4. En nu eens een ECHT schema!

Maandag wil ik hiermee starten, morgen ga ik nog even gymen op gevoel. Dit weekend heb ik daar dus de tijd voor. Iemand suggesties voor goede schoenen? Adresje belt en kneewraps? Schema massa/kracht?

DIT MOET EEN EYE-OPENER ZIJN, DEZE POST. VOOR MEZELF VOORAL EN AANKOMENDE EIGENWIJZE DROLLEN DIE NU MEELEZEN.

Ik schrok man, toen ik game over las dacht ik dat je minstens een gescheurde bicep had. Zie dit nou in ieder geval ook echt als een waarschuwing. En doe er iets mee. Hoewel ik niet in fysiotherapeuten geloof heeft deze man echt een goed punt.

Waarom ga je niet gewoon een tradiotioneel split-schema volgen? waarin je lekker gaat periodiseren?

Hoe voelt de bicep trouwens nu?

Ik schrok man, toen ik game over las dacht ik dat je minstens een gescheurde bicep had. Zie dit nou in ieder geval ook echt als een waarschuwing. En doe er iets mee. Hoewel ik niet in fysiotherapeuten geloof heeft deze man echt een goed punt.

Waarom ga je niet gewoon een tradiotioneel split-schema volgen? waarin je lekker gaat periodiseren?

Hoe voelt de bicep trouwens nu?

Ik was ook erg geschrokken en dacht daar meteen aan, thank God dat dit niet het geval is. Ik ga er zeker iets mee doen. Hoop je vanavond te zien in de gym, als je niet te vroeg gaat. Dan hebben we het er nog even over. Split is niet echt mijn ding, periodiseren zal wel moeten nu...

Biceps trainen wordt het niet vandaag, ze voelen aan als blauwe plekken. Toch is de pijn in ontspannen toestand bijna weg nu:thumbs:, heb het alleen met rekken en aanspannen.

Gisteren de boel flink lopen douchen met warm water en ingesmeerd met tijgerbalsem. Geen idee of dit zo heeft geholpen maar ik heb vertrouwen dat ik maandag weer rustig kan beginnen. Volgens die kerel was het bloed bij de scheurtjes dat niet goed weg kon.

Vanaaf even banken, squatten en wat assistence. Neem je shirt wel mee.

Let wel op met de synergie van spieren bij je nieuwe schema. Zelf heb ik een tijdje terug een biceps blessure bij de squat opgelopen. Ongelofelijk maar het is waar, zat te kloten met mijn grip en tijdens een reps kwam er teveel spanning op te staan. Heeft weken geduurd eerdat het probleem over was. Had er met name last van tijdens de latpull down. Banken ook trouwens. Deadlift helemaal niet, maar dan moet je techniek wel goed zijn en niet de fout maken een buiging in je arm te forceren tijdens de lift.

Je hoeft zeker geen split toe te passen maar verdiep je in de werking van je biceps en stel even een schema samen die de komende tijd zo min mogelijk grote belastingen op je biceps zet. Ik raad je dus sterk de bench af in dat geval.

Thnx Chick, ga het ook heel erg rustig houden vanaaf. Gewoon meer voor de fun dan voor the win zeg maar. Ben nu even searchen naar goeie gear.

K*t voor je die biceps! Maar komt wel goed toch? Tijgerbalsem helpt mijn schouder wel, maar je hele huis gaat er naar stinken:D

Warme douches deed mij vrij weinig:)

Thnx gab! Raak per ongeluk net mijn zak aan, heel m'n zak in de fik:roflol:...

Vandaag: Een rustige training voor mijn doen. Zal het niet posten anders worden er mensen gek. Laat ik het zo zeggen dat ik het erg knap vond dat ik me zo heb kunnen inhouden (voor mijn doen). Biceps heb ik pijnvrij kunnen krijgen, hoop dat ze nu lekker doorbloed genezen. Het leed lijkt erg te gaan meevallen!

JA:D Ga helemaal stuk van het lachen hier, brand als de hel (zat een flinke klodder aan mijn vinger nog, ik van mijn zak proberen te halen, strijk je het natuurlijk uit):roflol:... Handen wassen VOOR het pissen met dit spul.

JA:D Ga helemaal stuk van het lachen hier, brand als de hel (zat een flinke klodder aan mijn vinger nog, ik van mijn zak proberen te halen, strijk je het natuurlijk uit):roflol:... Handen wassen VOOR het pissen met dit spul.

:roflol:

Goed gedaan! Dikke pomp in je piem0l? :D

yo denk je dat we dinsdag kunnen trainen? (ik moet dan lichte squats, pullups, raises + oh)

Ga je maandag nog onderdelen doen?

yo denk je dat we dinsdag kunnen trainen? (ik moet dan lichte squats, pullups, raises + oh)

Dinsdag squats is prima. Pullups sla ik over...

Ga je maandag nog onderdelen doen?

Sorry Chick, nog helemaal niet gereageerd. Ik heb er erg veel zin in, maar ik ken mezelf een beetje nu. Wil mijn aanhechtingen en biceps even ietwat ontzien voor nieuwe onderdelen/bewegingen. Voorlopig even dit antwoord terwijl ik eigenlijk gewoon ja wil zeggen.

Prima:thumbs:

Hey maandag onderdelen trainen he? De fysio zei immers dat het allemaal wel meeviel? En als het niog niet stuk is moet je het stuk trainen:yes:

Terug
Naar boven