Fitness Seller

Pas boete bij 139 km per uur op snelweg

ik ben wel 2 minuten eerder op men bestemming dan, tjokkiestemmer.

anyhowzers... ik vind het niet verkeerd, hoe harder hoe prettiger tot op zekere hoogte.

omdat ik je zo lief vind mag je deze lenen trouwens:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Good stuff.

2 minuten eerder op je bestemming is nog overdreven denk ik. Ik weet niet precies hoeveel km je over een autosnelweg rijdt waar je nu 120km/u mag maar er is al berekend dat het van maastricht tot groningen slechts 5 minuten gaat schelen. Bovendien, in de spits rijdt toch iedereen 100km/u waar je 120km/u mag etc. Waarom vraag ik mij elke ochtend weer opnieuw af, ik vermoed dat het te maken heeft met een collectieve, tijdelijke IQ-daling van mensen in grote groepen met in dit specifieke geval nog eens het gebrek aan een complexecommunicatievorm er bovenop.

Typisch geval van forumvervuiling? :D
Dat je de moeite nog neemt om zoiets te posten terwijl je weet dat het geen mens interesseert. :p
Jouw post lijkt mij meer een typisch geval van forumvervuiling dan zijn post. Niemand interesseert jouw mening over zijn post en zeker niet als je die ook nog eens gaat generaliseren. Net zoals ik nu doe dus.

omdat de brandstofprijs behoorlijk toeneemt.
laten we het natuurkundig aanpakken(ik sta gemiddeld een 4 voor natuurkunde maar dit kan ik zelf snappen).

de afsluitdijk is 30km lang,je rijdt 120km/u.
moet je even omrekenen naar m/s.
dus krijg je 30000/33(1/3)=900seconden

nu gaan we VVDen en rijden met 130km/u
30000/36,11=831seconden

we maken maar liefst 1minuut en 9seconden winst!

nu gaan we kijken wat het exta kost:

een liter benzine geeft een auto 33x10^6 Joules energie

de wrijving van een gemiddelde auto bij een snelheid van 120km/u is 900N
de wrijving van een dezelfde auto bij 130km/u is 975N.

laten we ervan uitgaan dat beide auto's onbelemmerd continue deze snelheid kunnen rijden. dan kunnen we het vermogen daaruit berekenen.

vermogen bij 120km/u is 900x30000=2.7x10^7 Joules
vermogen bij 130km/u is 975x30000=2.925x10^7 Joules

rendement moet je erbij oprekenen,het gemiddelde rendement van een auto is 30%.

2.7x10^7/30 x100=9x10^7joules
2.925x10^7/30 x100=9.75x10^7 joules

9x10^7/33x10^6(benzine) =2.73liter
9.75x10/33x10^6=2.96liter
je verbruikt dus 230ml meer om 1minuut sneller te zijn,als je een auto hebt met een effectief rendement. dan reken je het optrekken en afremmen nog niet mee en het feit dat 130km/u nauwelijks haalbaar is op de snelweg door de vrachtwagens.

want ik weet niet wat jij slikt,maar ik zie zelden mensen scheuren op de afsluitdijk en ik moet er toch eens in de 2weken overheen.

de enige mensen die uiteindelijk van deze regel profijt zullen hebben zijn mensen met een auto van de zaak,omdat deze toch de benzinekosten niet betalen en daarom in feite het geen reet kan schelen wat benzine kost.
en mij nog een keer wijs maken dat de VVD niet opkomt voor de rijken.

Mij intresseerd de benzine kosten ook niet?
Heb geen auto van de zaak?
Krijg geen KM vergoeding?
Milieu kan me reet kussen ?
Jou bull verhaaltje ook?

Srs 140 rijd gewoon chiller en is op lange afstand wel degelijk sneller, mensen zoals jou (zoals jij je nu hier neer zet, met 80 over de snel weg omdat het veilig is en zuinig) Moesten ze gelijk rijbewijs afpakken.. Zeur pietje

Edit: En paar boetes houd me ook niet tegen!
Doe is niet zo gierig en leef eens kerel, krijg echt de angst dat jij zon ventje bent die nergens en cent aan kwijt wil...

Ojah voor de record ik heb een G label auto... zwaar vervuilend dus :D U mirrin dat jij het milieu probeert te besparen en ik lekker als een idioot rond gas?

Laatst bewerkt:
......
de enige mensen die uiteindelijk van deze regel profijt zullen hebben zijn mensen met een auto van de zaak,omdat deze toch de benzinekosten niet betalen en daarom in feite het geen reet kan schelen wat benzine kost.
en mij nog een keer wijs maken dat de VVD niet opkomt voor de rijken.

Ik stem VVD juist omdat ze opkomen voor de rijken :D.
Gewoon GL blijven stemmen uwer geitenwollen oppersok. daar zal de brandstof een stuk goedkoper van worden :laugh:

Mij intresseerd de benzine kosten ook niet?
Heb geen auto van de zaak?
Krijg geen KM vergoeding?
Milieu kan me reet kussen ?
Jou bull verhaaltje ook?

Srs 140 rijd gewoon chiller en is op lange afstand wel degelijk sneller, mensen zoals jou (zoals jij je nu hier neer zet, met 80 over de snel weg omdat het veilig is en zuinig) Moesten ze gelijk rijbewijs afpakken.. Zeur pietje

Edit: En paar boetes houd me ook niet tegen!
Doe is niet zo gierig en leef eens kerel, krijg echt de angst dat jij zon ventje bent die nergens en cent aan kwijt wil...

Ojah voor de record ik heb een G label auto... zwaar vervuilend dus :D U mirrin dat jij het milieu probeert te besparen en ik lekker als een idioot rond gas?

Ik zou zeggen leef lekker door in dat egocentrische wereldje van je,het zou beangstigend moeten zijn die stap te maken naar The Real World.
sommige mensen leren de echte wereld op jonge leeftijd kennen,ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt voordat je je realiseert wat je hebt bijgedragen aan de wereld,en bovenal wat je ervan kapot hebt gemaakt.

maar ik begrijp je hoor,het kan beangstigend zijn om je ogen te openen voor een wereld waarin jij een grote verantwoordelijkheid hebt voor toekomstige generaties,milieu en kinderen die sterven van de honger.
terwijl je besluit je geld uit te geven aan benzine en een dikke bak om een nep-aphamale status op te bouwen.

Ik zou zeggen leef lekker door in dat egocentrische wereldje van je,het zou beangstigend moeten zijn die stap te maken naar The Real World.
sommige mensen leren de echte wereld op jonge leeftijd kennen,ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt voordat je je realiseert wat je hebt bijgedragen aan de wereld,en bovenal wat je ervan kapot hebt gemaakt.

maar ik begrijp je hoor,het kan beangstigend zijn om je ogen te openen voor een wereld waarin jij een grote verantwoordelijkheid hebt voor toekomstige generaties,milieu en kinderen die sterven van de honger.
terwijl je besluit je geld uit te geven aan benzine en een dikke bak om een nep-aphamale status op te bouwen.

Gozer wie leeft er nou niet in de realiteit, dat ben jij toch zeker. Kernonderzeeers liggen weg te roesten, grote stukken oceaan zijn zwaar vervuild of zelfs radioactief, in China worden nog steeds cokes gemaakt, en jij zit hier over fijnstof te zeveren. Komt dat fijnstof dan toevallig ook uit moderne benzine motoren en diesels? Ik kan je zeggen uit benzine motoren al helemaal niet.
Denk dat jij degene bent die alles is in het juiste perspectief moet gaan bekijken.

Gozer wie leeft er nou niet in de realiteit, dat ben jij toch zeker. Kernonderzeeers liggen weg te roesten, grote stukken oceaan zijn zwaar vervuild of zelfs radioactief, in China worden nog steeds cokes gemaakt, en jij zit hier over fijnstof te zeveren. Komt dat fijnstof dan toevallig ook uit moderne benzine motoren en diesels? Ik kan je zeggen uit benzine motoren al helemaal niet.
Denk dat jij degene bent die alles is in het juiste perspectief moet gaan bekijken.

ja je hebt totaal gelijk,ik leef niet in de realiteit.
tuurlijk is onder leiding van de mens de wereld behoorlijk naar de knoppen gegaan,dit deels bewust en deels door ontwetendheid. Maar inmiddels hebben we de kennis,de wetenschappers en het geld om de wereld te veranderen. Om arm afrika en azie wat wij in de ''gouden eeuw'' hebben leeggeroofd weer te helpen opbouwen,en om duurzamer met het milieu om te gaan met recycling en groene stroom en alle die snufjes. Natuurgebieden aan te leggen in plaats van de bomen en het kapitaal te gebruiken om winst te maken. Ik ben in zoveel landen ter wereld geweest en overal(zelfs in Azie,Afrika Z-A) merk je dat mensen zich beginnen te realiseren dat het zo niet verder kan en dat er veranderingen in de vernietigende wereldpropaganda van de mensen moet komen om in de toekomst een gelukkigere gezondere bewustere generatie op de wereld te zetten. Want geld maakt tenslotte niet gelukkig.

uit jou stuk probeer ik iets op te maken,en ik denk dat je bedoeld te sugereren dat de wereld al langzaam naar de knoppe gaat. Dus dat we net zo goed zo door kunnen gaan totdat deze stuk is. Opnieuw egocentrisch en pessimistisch maar dat is jouw mening en daar moet ik vanaf blijven.

Dat is mijn manier van leven, ik kan het betalen dus niemand houd mij daar in tegen.. Zie post hier onder waarom niet...
En ik betaal extra veel benzine dus meer naar de overheid die grote jongen kan spelen voor mij om met dat geld iets goed te doen voor het milieu...

Maar ga jij maar met je ouwelullen leeftijd het eco-nerdje-syndroom uithangen!

Dat is mijn manier van leven, ik kan het betalen dus niemand houd mij daar in tegen.. Zie post hier onder waarom niet...
En ik betaal extra veel benzine dus meer naar de overheid die grote jongen kan spelen voor mij om met dat geld iets goed te doen voor het milieu...

Maar ga jij maar met je ouwelullen leeftijd het eco-nerdje-syndroom uithangen!

Wat is er mis met het feit dat hij iets constructiefs wil doen terwijl het jou geen zak kan schelen?

Wat is er mis met het feit dat hij iets constructiefs wil doen terwijl het jou geen zak kan schelen?
Niks eigenlijk, maar de manier waarop hij dit iedereen door de strot wil drukken, en hij mensen die het niet interesseert afschildert, daar heb ik moeite mee!

Niks eigenlijk, maar de manier waarop hij dit iedereen door de strot wil drukken, en hij mensen die het niet interesseert afschildert, daar heb ik moeite mee!

Hij duwt het door niemands strot, hij stelde gewoon vast dat er buiten de lolligheid van wat sneller rijden geen enkel maatschappelijk voordeel is aan het opschroeven van de max snelheid en dat het dus cheap populisme van de VVD is.
Dat dit je persoonlijk geen reet kan boeien, doet nog altijd niets van het feit dat deftige politiek allereerst maatschappelijk constructief moet zijn.

Hij duwt het door niemands strot, hij stelde gewoon vast dat er buiten de lolligheid van wat sneller rijden geen enkel maatschappelijk voordeel is aan het opschroeven van de max snelheid en dat het dus cheap populisme van de VVD is.
Dat dit je persoonlijk geen reet kan boeien, doet nog altijd niets van het feit dat deftige politiek allereerst maatschappelijk constructief moet zijn.
Oke Eco freak :D

Het is cheap manier van populisme kweken eensch, meer rest mag zo de prullenbak in...

@Baas beer: welke landen ter wereld ben je dan geweest? Want in het meeste van die arme landen van je hebben ze behoorlijke lak aan de natuur. Denk je dat ze in India bezig zijn met fijnstoffen in de lucht? Daar sproeien ze het gazon met kerosine man. Druppel op een gloeiende plaat is waar we in NL mee bezig zijn. We hebben het hier over een verschil tussen 120 en 130 km/h, terwijl ze in de rest van de wereld generators aan hebben staan om de vrieskist te laten draaien.

Laatst bewerkt:
@Baas beer: welke landen ter wereld ben je dan geweest? Want in het meeste van die arme landen van je hebben ze behoorlijke lak aan de natuur. Denk je dat ze in India bezig zijn met fijnstoffen in de lucht? Daar sproeien ze het gazon met kerosine man. Druppel op een gloeiende plaat is waar we in NL mee bezig zijn. We hebben het hier over een verschil tussen 120 en 130 km/h, terwijl ze in de rest van de wereld generators aan hebben staan om de vrieskist te laten draaien.

Dat is waar ja. Toen ik in Venezuela aan kwam en daar de pestbende zag bijna direct toen ik het vliegveld verliet wist ik al gelijk dat in dat soort landen het millieu de komende tig jaar geen speerpunt zal zijn. Maar goed dat is dan wel Venezuela waar ze rijden in zwaar vervuilende oude Amerikaanse V6 en V8-barrels omdat de benzine toch bijna gratis is en waar afval niet naar de vuilstort gaat maar gewoon aan de andere kant van je helling wordt gedumpt. Mooi land.

In andere armere landen waar ik ben geweest is het niet veel beter gesteld op dat gebied.

Dat is waar ja. Toen ik in Venezuela aan kwam en daar de pestbende zag bijna direct toen ik het vliegveld verliet wist ik al gelijk dat in dat soort landen het millieu de komende tig jaar geen speerpunt zal zijn. Maar goed dat is dan wel Venezuela waar ze rijden in zwaar vervuilende oude Amerikaanse V6 en V8-barrels omdat de benzine toch bijna gratis is en waar afval niet naar de vuilstort gaat maar gewoon aan de andere kant van je helling wordt gedumpt. Mooi land.

In andere armere landen waar ik ben geweest is het niet veel beter gesteld op dat gebied.

Precies, het feit is dat een verschil tussen 120 km/h en 130 km/h met onze moderne auto's geen enkel significant verschil maakt op wereldniveau. Als je kijkt wat er in de rest van de wereld aan uitstootbeperking gedaan wordt kan je eigenlijk wel stellen dat wat wij doen geen enkel reeel effect heeft. Ik wil niet zeggen dat als iedereen een honkbalknuppel in zijn reet stopt wij dit ook moeten doen, maar het hele red het millieu door een juiste auto te rijden verhaal gaat bij mij iig niet op.

Ach, al die millieufreaks willen ons uit de auto hebben, en in de trein zetten....

Ze vergeten dan al snel dat een trein ook ergens door aangedreven dient te worden, en dat dat ook weer vervuiling oplevert e.d.

Of gaan al die millieufreaks altijd netjes met hun geitenwollen sokken op de fiets ergens naar toe?
Er word altijd maar geklaagd over de auto dit, de auto dat, maar wat als diegene een ambulance nodig heeft? Hoeft dat dan ook niet? Mag die ambulance dan ook niet harder rijden dan wettelijk toegestaan?

Leuk leuk dit allemaal. Maar voortaan dus 140 op de teller zonder boete:D? Kan niet beter!

Terug
Naar boven