Fitness Seller

'Pepijn sloeg niet eens zo hard'

Ik vind het maar een vaag verhaal. Er zijn maar een paar klappen uitgedeeld en die zijn allemaal op zijn slaap gekomen?

Ik weet wel dat je beter niet op een hoofd kan slaan als je je hand niet wil breken...
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je overlijdt na zo`n drie klapjes(kan me niet voorstellen dat die jongen zo hard slaat op de foto te zien).
Misschien als je iemand met zijn hoofd op de stoeprand zou leggen en dan 3 flinke ellebogen...

Sommige vechtpartijtjes kunnen zo gruwelijk uit de hand lopen voor zowel dader als slachtoffer.

:rolleyes: Jullie leven allebei in een grot?

Iedereen heeft vast wel eens een vechtpartij meegemaakt, sommigen wat erger dan anderen maar oke. Ik vind dit echt uber domme naieve opmerkingen. Ik zeg niet dat ik de actie goedkeur,maar je moet je meteen met je oordeel klaar staan er zijn talloze situaties te bedenken waar zulke dingen ook kunnen gebeuren.

Voorbeeld.

Een nerd word elke vrijdag opgewacht en geslagen voor niets, op een begeven moment heeft hij er genoeg van,neemt HIJ het iniatief en stapt meteen naar zn straffer toe, geeft hem een tik, ook DAN kan iemand al dood gaan, komen jullie aan met de opmerking dat je van een ander af moet blijven>?;) get real, ga eens elk weekend stappen voor een jaarlang, je zult dan wellicht snappen dat je soms van je af moet bijten.

Ik zeg niet dat de situatie die ik net voorschetste vergelijkbaar was,maar ik wil duidelijk maken dat sommigen dingen zoals'je hoort van de ander af te blijven' makkelijker gezegd dan gedaan zijn;)

Ik leef niet in een grot en ga ook nog eens elk weekend stappen. En heb het al meerdere malen meegemaakt dat iemand diep bewusteloos werd geslagen omdat men denkt dat het niks uitmaakt als je meerdere malen tegen iemand zn kop gaat rammen of schoppen. :rolleyes:

Wat chunky al aangaf. Er is een risico dat iemand overlijdt als je iemand meerdere malen op zn kop ramt. Je zult dan ook de consequenties moeten dragen.

Die vader is overduidelijk een marginale idioot. Het is duidelijk dat zijn zoontje op het verkeerde pad zat en zo lopen er duizenden rond, deze had alleen de pech om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats toe te slaan.

Ik voel echter geen medeleven met die getroffen familie, ik zal mij haasten. Als je medeleven moet voelen voor iedereen die doodgeslagen, geschopt of geschoten wordt dan hou je er een fulltime job aan over.

Pepijn zal er wel vanaf komen met 120 uur schoffelen dan. Lullig voor hem dat hij iemand doodslaat, maar hoe lullig is het wel niet voor de familie van het slachtoffer. Doodslaan zonder noodweerexces is minimaal doodslag, daar hoort een gepaste straf bij.

Zou je idd denken, maar neem bijv daniel van cottehm een aantal jaren geleden, die kreeg ook een klap op zn kop -> hersenletsel.
Hij had het zelf niet eens gelijk door dat was het gevaarlijke. gaat slapen -> geen wekadvies -> bloeding tussen schedel en hersenen -> gevolg bewusteloosheid in je slaap en tenslotte uitval van de ademhaling en bloedomloop.

Zo, weer een jeugdcrimineel in de bak! Zo te zien heeft hij te weinig voeding en opvoeding gehad.

Dit is gewoon een geval van pech hebben.. Het kan met 1 klap over zijn, dat is iets wat je je moet realiseren, maar veel mensen niet doen.. Dan kan zoiets een keer gebeuren, maar moet je het relativeren vind ik

Als het zou gaan om iemand die echt nooit een vlieg kwaad doet kan je het als een ongeluk zien. Die Pepijn komt echter niet over als iemand die nooit een vlieg kwaad doet, maar een behoorlijk lastig persoon. Dat spreekt gewoon in zijn nadeel. Je moet er van geval tot geval naar kijken, in dit geval lijkt het er toch op dat een driftkikkertje net even te ver is gegaan.

Heeft die gast nou wel of niet een boksbeugel gebruikt?

Opzet of niet, ik vind dat het flink gestraft mag worden.
Anders wordt het nog een dolle boel, dan trap ik iemand dood en zeg ik gewoon van ach ja: ''het was niet de bedoeling''

edit: nee schijnt niet dat ie een boksbeugel gebruikt heeft.

Die gast zal flink gestraft worden, wat er ook gebeurt, hij zal altijd de kerel blijven die iemand heeft doodgeslagen. Het zal hem altijd blijven achtervolgen en aan hem knagen. Mensen vergeten zoiets niet.

Jullie vergeten dat hij een Boksbeugel had, dan weet je dat je klappen meer pijn doen als je iemand op zn kop slaat toch?

edit: oh geen boksbeugel ineens? :S nou even afwachten dan

de beste gozer lijkt van nederlandse afkomst! dus ik stem dat ze hem gewoon vrijlaten en de echte criminelen pakken.....
zoals die brommer gozer uit maassluis dat is tenminste een echte killer

Beetje belachelijk wat die vader loopt te verkondigen. Hij is er neem ik aan niet bij geweest, dus kan nooit weten hoe en waarom iets gebeurd is.

Verder vind ik wederom, dat er behoorlijk overdreven gereageerd wordt, maja zo zijn velen tegenwoordig geworden. Allemaal oordelen eb veroordelen op basis van verdenkingen en verdraaide verhalen, die de media naar buiten brengt.

Als je niet weet hoe de situatie precies is tijdens het incident en/of van de achtergronden, kun je alleen maar oordelen over het gegeven, dat er iemand is gestorven na een paar rake klappen op zijn hoofd.
Dat dat niet normaal is, begrijpen de meeste mensen ook wel, denk ik. Dat het iedereen kan gebeuren, die ruzie met iemand krijgt, kunnen we ons ook allemaal wel voorstellen, denk ik.

Al dat andere gelul er omheen, waar velen zich hier over opwinden, doen helemaal niet terzake, want niemand weet het fijne ervaan, maar worden alleen maar gebruikt om het verhaal zo groot mogelijk op te blazen.

Voor degenen, die het nu nog niet snappen; veel succes met nog meer zeuren.......

"Daarna is er nooit meer shit geweest"... lekkere uitleg van die vader.

Kansloze Harry. Bijkans net zo kansloos als z'n 15-jarige zoon :rolleyes:

Nou, mijn medeleven gaat ook uit naar deze jongen en zijn familie. Als je als doel hebt iemand op zijn bek te slaan, dan heb je dus niet als doel de persoon te doden. De klap komt bij hem natuurlijk net zo hard aan.
Hopelijk komt ie weer snel vrij op basis van feiten. Het is geen moord, het is doodslag. Iets heel anders dan van te voren bedenken dat je die gast af gaat maken.

alleen hij leeft nog wel :rolleyes:

eerst maar eens forensisch onderzoek afwachten, wellicht zal dat meer uitwijzen of er idd een stomp voorwerp (boksbeugel) gebruikt is. Had het slachtoffer een aandoening?

Nou, mijn medeleven gaat ook uit naar deze jongen en zijn familie. Als je als doel hebt iemand op zijn bek te slaan, dan heb je dus niet als doel de persoon te doden. De klap komt bij hem natuurlijk net zo hard aan.

Hopelijk komt ie weer snel vrij op basis van feiten. Het is geen moord, het is doodslag. Iets heel anders dan van te voren bedenken dat je die gast af gaat maken.
Als u broer was zou de dader ook medelijden krijgen van u? En na de door u gewenste korte straf zou u de jongen niet opwachten aan de gevangenpoort?

Terug
Naar boven