MuscleMeat

'Pepijn sloeg niet eens zo hard'

bullshit
op de verkeerde plaats mijn kloten.
ik heb in de ring al kanjers uitgedeeld en ontvangen maar om iemand dood te kloppen moet het er toch wel serieus opzitten hoor.
rotten in de cel KRAPUUL

per ongeluk iemand doodgeslagen pfffff moet eens iemand proberen ko te slaan
allemaal niet zo simpel hoor

Mss dat dit een beetje een overtuigend bericht is voor al die mietjes op dbb en in de maatschappij die wel van 'klappen geven' houden.

Wat wilde hij dan eigenlijk bereiken met z'n klappen? Hem een lesje leren? Waarom sla je uberhaupt iemand? Om die persoon uit te schakelen of slechts pijn te doen?

Zou de televisie een invloed hebben op het grovere geweld? Misschien dat mensen er geen benul van hebben hoe gemakkelijk je iemand dood kan slaan of schoppen. In films is het niet normaal wat er zogenaamd "geincasseerd" kan worden aan fysiek geweld.

Normaal gesproken sla je niet zomaar iemand dood hoor. Een mens kan heel veel hebben. Deze kerel heeft met het uitdelen van twee klappen gewoon pech gehad. De kerel die ze ontving trouwens ook. Als jij een zwakke ader bijvoorbeeld in je hoofd hebt zitten en die krijgt ff een dreun dan is het zo afgelopen met je.

Als het zou gaan om iemand die echt nooit een vlieg kwaad doet kan je het als een ongeluk zien. Die Pepijn komt echter niet over als iemand die nooit een vlieg kwaad doet, maar een behoorlijk lastig persoon. Dat spreekt gewoon in zijn nadeel. .

sorry, maar dat zijn toch gewoon vooroordelen??
bedoel je omdat hij leerling-schipper is of zo?

Volgens mij moeten we de oorzaak zoeken bij een aandoening bij het slachtoffer...

Ik hoop voor de "dader" dat het zo is, dan komt hij er veel beter vanaf. Een potje vechten op school heeft iedereen wel eens gedaan, de kans dat dit gebeurt is marginaal klein, maar bestaat wel. Het bereikt dan natuurlijk ook direct de kranten.

Dus als je vriendin verkracht word, dan ga jij ff liggen wachten tot hij haar anaal wilt verkracht om dan een babbeltje te slaan met de vriendelijke meneer met te hoog testosteron gehalte...

Komop seg, jij zou ook slaan en de kans hebben dat je heb doodslaat en dan ben jij de klos, want voor justitie is verkrachten VEEL minder erg dan vermoorden...
ik heb nog nooit iemand geslagen ofzo, als iemand mij naait naai ik em wel terug, maar daarvoor heb ik niet perse m'n vuisten nodig...

edit* als iemand mij slaat kan ie natuurlijk de nodige klappen terugverwachten, maar dan ben je niet echt strafbaar als je kunt aantonen dat je het doet uit zelfverdediging.

Laatst bewerkt:
Pepijn heeft net zoals vele andere wel eens een klap uitgedeeld, zonder reden van verdediging, aan een leeftijdgenoot en daarbij ook zonder de consequenties van te voren bepaald te hebben. Natuurlijk zal het bij de meeste niet opkomen dat het een dodelijke afloop zal kunnen gaan hebben.
Daarbij wel vind ik dat hij zwaar gestraft moet worden. De straf niet wegens de dodelijke afloop, maar voor zeer ongecontroleerd gedrag.

Een mens kan heel wat incasseren hoor, je slaat ECHT niet zomaar iemand dood, of diegene moet een aandoening hebben aan z'n schedel, zodat de schedel op bepaalde plaatsen erg fragiel is. Iedereen die wel is in zo'n situatie geweest is, weet dat wel. Dus of die ecto had een boksbeugel of wat anders of het slachtoffer had een erg fragiele schedel denk ik.

Die gast zal flink gestraft worden, wat er ook gebeurt, hij zal altijd de kerel blijven die iemand heeft doodgeslagen. Het zal hem altijd blijven achtervolgen en aan hem knagen. Mensen vergeten zoiets niet.

Bepaalde jongens voelen zich dan juist stoer. Ze krijgen dan 'respect'.

Artikel 287

Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

omg, in wat voor k*tland leven we ook.

Ik maak iemand opzettelijk dood, wat kan ik verwachten: een geldboete van de vijfde categorie ???

of maximaal 15 jaar cel.. paar jaar eraf wegens goedgedrag, en dan kan ik weer iemand dood maken.

Als je sowieso iemand al kan meppen zonder een reden om hem pijn te doen, dan zit er sowieso al een schroefje los in je hoofd.

Een mens kan heel wat incasseren hoor, je slaat ECHT niet zomaar iemand dood, of diegene moet een aandoening hebben aan z'n schedel, zodat de schedel op bepaalde plaatsen erg fragiel is. Iedereen die wel is in zo'n situatie geweest is, weet dat wel. Dus of die ecto had een boksbeugel of wat anders of het slachtoffer had een erg fragiele schedel denk ik.

je slaap is wel een gevaarlijk plek, als je presies goed raakt hoef je echt niet hard te slaan

ik heb nog nooit iemand geslagen ofzo, als iemand mij naait naai ik em wel terug, maar daarvoor heb ik niet perse m'n vuisten nodig...

edit* als iemand mij slaat kan ie natuurlijk de nodige klappen terugverwachten, maar dan ben je niet echt strafbaar als je kunt aantonen dat je het doet uit zelfverdediging.

Als jij het doet om je vriendin te beschermen oid dan telt het niet als zelfverdediging. Verder als ze kunnen aantonen dat je ooit ook maar één lesje van vechtsport gehad hebt, telt dat ook in je nadeel. In BE worden de slachtoffers nou eenmaal harder gestrafd dan de daders imo.

het hoeft niet door die klappen te komen heah het kan net zo goed zijn gebeurd toen hij op de grond viel.
en raar met ze nek viel of hard op ze hoofd.

De meesten hier vinden het dus pech.

Ga je dit ookvinden als iemand bijvoorbeeld je broer per ongeluk doodslaat? Hebben slachtoffer en dader dan ook pech?

de dader heeft dan ook pech ja want dan ga ik em persoonlijk een bezoekje afleggen samen met chuck

Terug
Naar boven