Fitness Seller

Peter's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
thanx sanca!

Vandaag LB training, wat ging dit weer goed.

Squat 80kg =+10kg heel tevreden
SLDL 75kg =+17kg voelde meer dan super aan, 'k was wel kapot
Standing calf raise 35kg =+3kg
Shrugs 90kg =+10kg

een zalige training dus. 'k ben er tevreden van.

En vandaag terug UB training.
Niets veranderd in gewichten, die zijn zo goed als allemaal 't zelfde gebleven, 't is vorige week ook nogal hard omhoog gegaan dus zal het nog ff moeten wennen. Maar 'k hou er wel van. Behalve triceps, daar heb ik dan weer 5kg bij kunnen hangen, maar dit was ook de enige oefeningen waar ik vorige week maandag niets bij had kunnen steken.
Zo zie je maar hoe je lichaam hersteld.

Pomp was trouwens enorm vandaag, biceps staan op springen, en men rug heeft er ook nog nooit zo bij gestaan. :D

Gaat nog altijd lekker zo te zien :D

goede trainingen tot nog toe ... vooruitgang is altijd nice ;)

LB training ging weer goed, +5kg voor de kuiten oefening, en 'k heb ze eens tot failure gedaan, doe ik normaal nooit maar 'k wou het eens probeer en het voelde goed :D

SL Deadlift 90KG = +15 !!
Ik doe deze de afgelopen 2weken slechts 1x per week ipv 2x omdat ik het gevoel heb dat 2x teveel was en ik er meer rust voor nodig moest hebben. Mss heb ik hier gelijk in? Op naar de 100kg..

'k zeg het trouwens, de bedoeling was oorspronkelijk voor massa te trainen maar de krachtgains voelen wel lekker. Dat deze ook zo maar door blijven gaan. ;)

Voila 'k heb een kleine wijziging in men schema toegepast. Sldl wordt volledig uit men schema gebanned en na wat opzoekwerk vervangen door de romain deadlift. Dit omdat ik deze vooral deed voor men ham's en men onderrug dit niet zo'n toffe oefening vondt. Uit men opzoekwerk bleek dan ook waarom. 'k Ging er goed op en 'k vondt het een zalige oefening maar liever op tijd veranderen dan blessures op lopen.

Wat dan ook nog toegevoegd wordt is de normale Deadlift, deze deed ik tot nog toe nog steeds niet, deze wordt dus vanaf deze week ook bij het schema toegevoegd, 'k kijk er al naar uit.

Oke vandaag was de eerste Deadlift een feit! :D
Wat sukkelen met de uitvoering maar 'k denk dat hij al bij al gelukt is. Toch wordt het begin nog wat oefenen en zal ik de eerste keren met lichte gewichten proberen te trainen tot ik er zeker van ben dat ik de techniek goed onder de knie heb. Wil niet gelijk de eerste trainingen met deadlift iets mis doen en plots een paar weken niet meer kunnen trainen..
't Was toch wat raar de eerste keer, denken van doe ik het juist enzo.

Het voelde wel heel goed aan. Men rug hield er van :D
'k Ben begonnen voor de eerste keer met 60kg, maar daar kan zeker nog een pak bij.
Maar zoals ik hier boven zei, eerst de techniek 100% onder de knie krijgen.

Oke vandaag was de eerste Deadlift een feit! :D
Wat sukkelen met de uitvoering maar 'k denk dat hij al bij al gelukt is. Toch wordt het begin nog wat oefenen en zal ik de eerste keren met lichte gewichten proberen te trainen tot ik er zeker van ben dat ik de techniek goed onder de knie heb. Wil niet gelijk de eerste trainingen met deadlift iets mis doen en plots een paar weken niet meer kunnen trainen..
't Was toch wat raar de eerste keer, denken van doe ik het juist enzo.

Het voelde wel heel goed aan. Men rug hield er van :D
'k Ben begonnen voor de eerste keer met 60kg, maar daar kan zeker nog een pak bij.
Maar zoals ik hier boven zei, eerst de techniek 100% onder de knie krijgen.

Gaat lekker, die Deadlift komt ook helemaal goed.:D

Deadlift is en blijft een lastige oefening vind ik. Gewoon lekker aan die techniek werken! SUCCES!

't Valt wat tegen afgelopen dagen. 't Zal dus een klein weekje rust worden.
'k Heb al een 4dagen zware bonkende hoofdpijn, op en af maar vandaag was het weer eens wat erger. Toch maar eens naar de dokter geweest en 'k zit met een te hoge bloeddruk.
Na een dagje rusten en niets doen was hij nog 18. Wss was hij in de loop van de dag nog net wat hoger.
Ach ja medicatie voorgeschreven gekregen en hopelijk daalt het snel terug.

't Was nu net wel men weekje deloaden maar dat ziet er naar uit dat dit een weekje rust wordt.. : (

Bovenste post is dus blijkbaar wat uitgelopen :s 'k ga het hier allemaal wel niet uit leggen (en nee t is zeker niets erg)

Maar ik heb dus een dikke 3-4weken niet getrained. :(
En dat heeft dus zijn nadelen gehad, ik ben wel veel blijven eten en ik zet nogal vlug vet aan als ik niets doe en voila dat is hier dus ook gebeurd.
Ook men voedingsschema was niet aan te houden, veel slecht eten gegeten, cola gedronken,... :S
Met gevolg dat men gewicht zelfs hoger is geworden dan een maad geleden, er moet toch iets van spier weg zijn in die tijd en nog weeg ik meer, ik denk dat ik een dikke 3kg vet ben bijgekomen op die maand.

En nu weet ik het ff niet meer, moet ik nu verder bulken of eens een 6-8weken max gaan cutten om toch maar wat overtollige kg's eraf te krijgen?!
Ik ston zeker niet op 10% een maand geleden want anders was het allemaal geen probleem als je snapt wat ik bedoel, 'k had nog een buikje wat nu dus nog erger is geworden, 'k zie het toch duidelijk en ook een beetje aan men gezicht.

Hoeveel % ik stond weet ik niet, naar schattig een 15 en daar zal nu wel een paar procent bij zitten. Dus ja een klein dilemma.

Wat denken jullie?

Fijn dat je weer bezig bent! ;)

Misschien nu nog even een paar weken afwachten hoe je lichaam op de trainingen reageert, die paar % train je er misschien zo weer af als je weer fantsoenlijk eet (en die cola dropt :P)

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Als je je niet goed voelt bij je fysiek lijkt het mij beter van eerst wat te cutten. :)

Hier ben ik weer.
Ik lijk wel in herhaling te vallen maar het was me wat de laatste tijd en ff volledige rust leek me wel gepast, moest ik iets opgebouwd hebben dan was ik het toch al lang terug kwijt.
'k Heb dus weer een tijdje niet getrained.

Nu alles terug in zijn plooi is gevallen ben ik weer volledig opnieuw begonnen en ga ik er voor de volle 100% voor. En dat al een 6tal weken en het beste van al, alles gaat beter dan ervoor. Progressie gaat echt goed in men ogen.

Stats 6weken geleden, 1.89m en 83kg
Schema : 3dagen split
maandag : borst en biceps
woensdag : rug en triceps
vrijdag : benen en schouders

Ondertussen zit mijn eerste deload er ook weer op, 5weken echt hard getrained en 6de week was deload. Of het al echt nodig was weet ik niet maar 'k heb me ingesteld van om de 4 a 5 weken een deload week in te lassen. 't Voelde trouwens super vandaag, week 7, 1ste terug hard gaan na de deload week.

Doel is gewoon zoveel mogelijk massa te kweken momenteel. Daarom maakt de kracht ook niet echt uit, maar je hebt het toch nodig voor verder te gaan vindt ik.

Hier dan ook hoe het er voorlopig voor staat van week 1 tot week 5

OPGELET, de gewichten zijn hier allemaal 3*8 (nergens 1rm's dus), nooit tot volledige faillure, ALTIJD gecontrolleerd uitgevoerd want anders verhoog ik niet.

Borst
Bench press 65kg naar 75kg
Ic bench press 55kg naar 65kg
Ic Fly's 14kg naar 20kg

Biceps
Barbell curl 27.5kg naar 32.5kg
Contentration curl 12kg naar 14kg

Rug
Bent over row 60kg naar 70kg
Deadlift 80kg naar 100kg
Db row 20kg naar 24kg

Triceps
Scull crusher 35kg naar 40kg
Dips tussen bankje +12kg naar +16kg op de benen

Benen
Squat 60kg naar 90kg
Romain deadlift 70kg naar 100kg
Standing calf raises 85kg naar 100kg

Schouders
Military Press 45kg naar 50kg
Upright row 20kg naar 22kg
Side raise 8kg naar 12kg

Voor de benen zit ik nog met wat weinig oefeningen. Maar hier komt heel binnenkort verandering in.

Laatst bewerkt:
En zoals hierboven staat was het dus vandaag de eerste dag na het deload week.
't Leek men eerste training wel, wat een gevoel in men borst, biceps scheurde ook persies uit elkaar, de pomp was een beetje TE. 'k Ben echt benieuwd wat het deze week met men rug en benen gaat doen.

Alles is 3*8 gebleven, 'k ga zo nog verder doen voor een 4 a 5 weken. Hoe het daarna wordt moet ik nog beslissen. Wss men schema eens omgooien dan met andere rep's en sets.

Bij de Bench press heb ik er 5kg kunnen bij smijten dus nu 80kg
Ic Bench bleef 65kg maar ik voel dat dit volgende week gaat veranderen :)
Ic Fly's is 22kg geworden = +2kg

Barbell curl 35kg = +2.5kg
Contentration curl bleef 14kg

Het trainen ging super vandaag, 'k had wel graag wat meer gewicht op de deadlift gepakt maar het was niet voor vandaag. Enige waar het gewicht omhoog ging was de skull crusher, +5kg = 40kg

't is weer 2weekjes verder, alles gaat goed.

update van de belangrijkste oefeningen.

Bench : 80kg
Squat : 100kg = +10kg
Deadlift : 110kg = +10kg

Zo gaat stilletjesaan toch alles omhoog.

Voor mijn home gym had ik ook nog wat spul besteld een tijdje geleden en het is eindelijk binnen.

*Seated Calf raise
*Cable cross
*Nieuw bankje + Leg extention en curl optie voor 50mm schijven
*Een paar rekjes voor schijven op te bergen
*Xtra steunen voor men power rack
*2x 50mm dumbbells
*Wat xtra gewicht, vooral kleine schijven voor dus de dumbbells, van de grote schijven heb ik al 300kg liggen
*50mm curl baar
*Wat accesoires voor de cable cross

En dat zal het ongeveer zijn denk ik.

Leuk dat je je spullen eindelijk binnen hebt bro'

Tijd om keihard te knallen nu!!! :hedbang:

Leuk dat je je spullen eindelijk binnen hebt bro'

Tijd om keihard te knallen nu!!! :hedbang:

Yep eindelijk, 'k heb er lang op moeten wachten, nu ja de cable cross maakte weinig uit. Deze wordt toch pas binnen enkele maanden in elkaar gezet, ivm verhuis en dat ik daar dus men eigen trainingsplek heb.

Terug
Naar boven