MuscleMeat

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Training gisteren maandag 19/02

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmsets en enkel-mobiliteitsoefeningen

SQ: 4x8x 97,5

RDL: 3x8x 115

LP: 3x15x 93

Lext: 3x10x 68

Lcurl: 3x12x 63,5

Calf raise: 3x15x 140

Seated calf: 3x10x 65

Goeie training, sq & dl voelden wat zwaar aan maar gingen uiteindelijk toch nog wel. Al de rest vlotjes afgewerkt.

Denk eraan om vanaf volgende week enkel nog de compounds te doen, en geen bijkomende oefeningen meer maar cardio te doen...
Zou graag tegen begin april terug droger staan. Maar om de lifts goed te doen moet ik voldoende blijven eten (boven onderhoud) dus dat compenseren door cardio te doen, en eens zien in maart wat effect dat geeft...

Denk eraan om vanaf volgende week enkel nog de compounds te doen, en geen bijkomende oefeningen meer maar cardio te doen...
Zou graag tegen begin april terug droger staan. Maar om de lifts goed te doen moet ik voldoende blijven eten (boven onderhoud) dus dat compenseren door cardio te doen, en eens zien in maart wat effect dat geeft...

Zou trainingen blijven doen en extra cardio toevoegen.

Een kcal tekort is een kcal tekort. Door cardio of door cutten. Je herstel gaat sowieso slechter zijn. En met een zooi cardio, kan je je SQ power ook wel vergeten.
Beetje een gulden middenweg zoeken ;)

Ja, daar zat ik ook wel aan te denken, gulden middenweg zoeken...
Keuzes keuzes :(

Doe je bv dit:

SQ: 4x8x 97,5
RDL: 3x8x 115
LP: 3x15x 93
Calf raise: 3x15x 140

En dan wat HIIT cardio erachter. Of wat LISS. Wat je verkiest.

Hm, best wel te overwegen waard :thumbs:

Hm, best wel te overwegen waard :thumbs:

Zou in de week waar je 2x LB doet al niet te veel cardio doen ivm herstel.
Zou ook niet te veel aanpassen aan je schema. Iedereen doet altijd of het rocket science is, maar simpelweg (als je minder goed hersteld) de aantal sets droppen bij de iso-oefeningen.

Drop 200-300kcal en doe wat extra cardio en bekijk het voor een week of 2.

Training woensdag 21/2

opwarmen 6min fietsen

enkele schouderopwarm oefeningen en zwaaien met die armen...

BP: 4x8x 67,5

D-handle row: 4x8x 59

Incl BP: 3x10x 62,5

Face pull: 3x12x 36

Pulld V-handle: 3x12x 54,5

CGBP: 3x12x 52,5
ss EZ-Bar curl: 3x12x 22,5+EZ-bar

Scull crushers: 2x15x 10
ss Dumb curls/arm: 2x10x 14

Train ging gewoon goed, nergens moeite gehad (alleen wist ik niet meer of ik nu al aan de 4de set BP zat en heb er dus nog ene bij gedaan, kan dus ook 5 sets zijn :o)
De Scull crushes had ik heel vroeger nog wel gedaan, maar was niet zeker van gewicht, ben dus voorzichtig geweest. De eerste reps vond ik het nog heel goed gaan, en dacht misschien verzwaren, maar de 2de reeks stond alles toch goed in brand...

Gisterenavond nog wel pijnlijke last aan de binnenkant van de rechterelleboog, onderaan de biceps, aanhechting van de pees, en deze ochtend heb ik daar een begin van een blauwe plek, zal het moeten in het oog houden...

Oh ja, heb ook nog eens mijn hemd gescheurd...

Skullcrushers met je hemd?:D

wel geen ideale oefening als je je al pijn hebt aan je elleboog...

Skullcrushers met je hemd?:D

wel geen ideale oefening als je je al pijn hebt aan je elleboog...

Het is aan de binnenkant elleboog, dus eerder verwacht van last te hebben bij de dumbell curl, doch op de moment zelf voelde ik het niet. Ook bij de EZ-bar curls zou ik dat kunnen voelen...

Goed teken als je uit je hemd scheurt :)

Ik heb zelf ook last gehad aan mijn elleboog door skull crushers een paar jaar terug, wees maar voorzichtig!

Goed teken als je uit je hemd scheurt :)

Ik heb zelf ook last gehad aan mijn elleboog door skull crushers een paar jaar terug, wees maar voorzichtig!

Tx Neet :)

Ik apprecieer jullie bezorgdheid allemaal :thumb:

Maar het is echt niet aan de buitenkant van de elleboog, waar als je de skull crusher doet, en de triceps opspant, er dan druk op komt, of aan getrokken wordt.

Het is aan de binnenkant, wanneer je curlt en de onderarm omhoog komt, je dan de plooi van de arm bijeen drukt, en net daar, in de plooi en ietsepietsie erboven, aan het begin van de biceps, is de donkere, blauwe plek...

Ik voel het vooral bij een barbell row, en ik de arm omhoog trek, en dus plooi, om de barbell tot tegen mijn lichaam te trekken. Op dat moment, heb ik een pijnscheut, in de plooi, onderaan de biceps, bij de aanhechting :(

Jullie hebben nog de training van vrijdag tegoed:

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmsets en wat enkel mobiliteit

SQ: 4x6x 100 :)

RDL: 3x8x 117,5

LP: 3x15x 100

LExt: 3x10x 68

LCurl: 3x12x 68

Calf Raise (smith): 3x15x 145

Calf seated: 3x10x 65

Goede training, vlot gegaan, alleen luktde 8 herhalingen nog niet op de squats, maar dat is voor de komende week. Wel happy met de krachtopbouw van de laatste weken!
Nu nog op bench press vooruitgaan, en wat cardio inbouwen ;)

Edit:

Laatst bewerkt:
Gaat lekker met trainen!

Nog wat meer variatie met voeding geprobeerd? ;)

Gaat lekker met trainen!

Nog wat meer variatie met voeding geprobeerd? ;)

Ja hoor, afgelopen week was het runds/varkensgehakt, weer een deel met de gepureerde perzikken en een deel met gepureerde tomaten, deze keer zonder stukken, en beide waren weer lekker !
Mijn voorkeur gaat evenwel toch uit naar die met de perzikken, en deze week wordt het dus weer kippegehakt met de gepureerde perzikken :lick:

Verder heb ik ook wat nieuws van bij muscle meat en ga ik dat ook meenemen/uitproberen :eating:

Top :thumb:

Hier is de perzik variant ook de nummero uno :D

Ik kruid die ook vaak met Provençaalse kruiden.
Of Italiaanse bruschetta kruiden erdoor (potje van Xenos).

Zijn veel varianten op in ieder geval ;)

Training gisteren maandag 26/2

Opwarmen 6min fietsen
Opwarmen van de schouders, en enkele opwarmsets op de incl bp, gezien de gewone bp bezet was, daarna toch

BP: 4x8x 70

D-handle row: 4x8x 63,5

Incl BP: 3x10x 65 (laatste set 4 reps failed)

Pulld V-handle: 1x12x 59, 2x10x 59

Cardio: 30 min fietsen, opgestaan met zadelpijn...

Ha, BP ging goed ! enkel de laatste 2 reps bij de laatste 2 sets gingen eigenlijk iets moeizamer, dus vrijdag toch verhogen :p
Verder was er veel jeugd die veel toestellen bezette, en dus hier en daar wat moeten wachten, zat niet echt in de flow zo... waardoor ook de failed reps op het einde bij de incl bp.
Vond het niet erg, was sowieso blij met de gewone bp. Voel wel dat de row en pulld niet veel hoger meer in gewicht moet gaan.

En zoals gezegd, eerste keer wat cardio gedaan op de fiets, ging goed op weerstand 3, niet echt buiten adem geweest, wel goed gezweet, wat de bedoeling is. Vandaag geen last van de benen ofzo, dus valt goed mee.

Nu zien wat het woensdag gaat geven bij de LB train...

Training gisteren woensdag 28/02

Opwarmen 6min fietsen
enkele opwarmsets + enkel mobiliteit

SQ: 4x8x 100 VPR !

RDL: 3x8x 120

LP: 3x15x 100

Calf raise: 3x15x 150

Cardio 20 min fietsen

Yesss, blij dat de VPR gelukt is :emo:
Wel met wat moeite, dus nu te zien volgende week wat de 2,5k verhoging gaat geven...

RDL ging daarentegen heel goed. en de rest ook.

Er zijn nieuwe fietsen, met niet al te harde rubberen zadels; met leuke grote, nieuwe schermen. Had toch nog zadelpijn na die 20 min... bilspieren zijn nog altijd niet hard genoeg :roflol:

Terug
Naar boven