AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Ja, dat wilde ik ook voorstellen, heb jij al weleens een (basic) fullbody schema gedraaid?

• Topic Starter Topic Starter
Fullbody nog niet gedaan, heb geen idee qua schema...
alleen, misschien is dat maar een gedacht, vrees ik dat ik dan geen "goed" gevoel overhou aan de training door te weinig oefeningen voor de verschillende spiergroepen gedaan te hebben...

zou ook 3x FB doen pieter, goede afwisseling in intensiteit en reps erin verwerken, en een goede keuze van (compound) oefeningen, zou bv geen 3 keer per week gaan squatten en deadliften.
zoek andy baker eens op you tube, heeft wel goede ideeen over hou je een schema in elkaar steekt voor lifters die wat ''ouder zijn''
het aantal oefeningen kan je natuurlijk zelf invullen, hoeft niet allemaal sq-dl en bp te zijn.

Daar zit het hem nou, ik vind mezelf nog niet onderlegd genoeg om zelf een schema ineen te steken
Ga dus gemakkelijker op zoek op het net om iets te vinden en te proberen...
Ik vind de eenvoud van bvb 5x5SL zo lekker simpel, duidelijk, en elke keer zonder veel nadenken knallen...
en mijn ocd laat mij niet toe zelf te experimenteren, twijfel dan zeker of ik wel genoeg doe, en of het wel de juiste oefeningen zijn etc...

Nou, dan stap je toch gewoon over op SL5x5 (of liever GSLP).

SL 5x5 in het begin bijna 1,5jaar gedaan, zat op plateau's en was er wel op uitgekeken dan...

GSLP was ik begonnen met inlezen, maar moet er nog verder eens wat opzoeken...

Dan zou ik het HLM filmpje van Andy Baker bekijken.

Jullie hebben mijn training van vrijdag nog tegoed:

Opwarmen 6min fietsen... direct in het zweet...

Pull-ups 3x4x BW
ss push-ups 3x15 als bijkomende opwarming

DB Press 3x10x 20

Seated cable row 3x10x 54,5

Incl DBP 3x10x 20
ss 1 arm row 3x10x 22

Arnold Press 3x12x 16
ss Face pull 3x12x 36

Pulld Lats breed 3x12x 54,5

EZ-Bar curl 3x15x EZ+20
ss Triceps pushd V-handle 3x15x 54,5

en was goed genoeg geweest, wou nog abs doen, maar energie was op...
door de drukkende warmte was er ook weinig zuurstof in de lucht, en trainen was zwaar daardoor...

Opwarmen? Met dit weer? :eek::p........

Prima training, al heb ik ergens niet het idee dat je maximaal alles geeft wanneer je zowel DBP als incline DBP 3x10x20kg doet..???

Prima training, al heb ik ergens niet het idee dat je maximaal alles geeft wanneer je zowel DBP als incline DBP 3x10x20kg doet..???

Ja, ik weet het, dit was mijn eerste UB training na een weekje niet trainen (wel feesten) en wist niet goed wat er zo ging lukken aan gewichten, dus het was wat trial & error...
en de warmte speelde ook mee...

Training maandag 28/5 het was warm, héél warm...

Opwarming 6min fietsen

SQ: 15x75
12x80
10x82,5
8x85
RDL: 15x100
10x110
8x115
LP Incline 45°: 15x100
12x120
10x140
Lcurl + stretch: 12x50
11x55
10x59
Lext slow reps: 12x50
10x55
8x59
Standing Calf raise (smith): 3x15x140

Seated calf: 4x10x60

Abs: 25 Knee ups
15 Crunches
25 Lying leg raises
2x5 L&R Double tap twist crunch​

Hat was warm, héél warm... onmiddelijk zweten als een otter (tiens, doen die dat in het water ?)
Maar, al bij al is de training goed gegaan !
Heb dezelfde oefeningen als mijn andere LB trainigen tot nu gedaan, alleen eens de reps aangepast (uit het documentje P/P/L) en dit is toch wel weer andere koek !
Die eerste 15 reps (zowelSq als RDL's) hakken er echt wel in :eek!:... om daarna voort te doen, oef... Kreeg redelijk wat melkzuur in de benen :fire:... dus op de tanden bijten, en toch wel wat langere rustpauzes tussen in nemen heeft geholpen.
Dat de dochter hare trein meer dan 25min vertraging had, en ik dus echt wel langzaam aan mocht doen om de tijd door te komen, heeft ook wel geholpen: geen stress om op tijd gedaan te hebben... en dus de kans om nog eens wat abs te doen ook :thumb:

Ga dit proberen te blijven doen, en verbetering zal moeten komen in kortere rustpauzes, en eventueel hier en daar wat gewicht omhoog, maar heel veel op korte termijn zit er niet in, dit is echt wel zwaar zo...

Wel was ik eigenlijk heel blij... op het einde... bij de standing calf's... ik keek omlaag, en jawel, mijn kuiten lijken te zijn gegroeid/verdikt... O happy day's :heart:
Dus op de ingeslagen weg blijven voortgaan :p

Ga dit proberen te blijven doen, en verbetering zal moeten komen in kortere rustpauzes, en eventueel hier en daar wat gewicht omhoog, maar heel veel op korte termijn zit er niet in, dit is echt wel zwaar zo...
Er zit natuurlijk een relatie tussen die twee, als je voor wat langere rustpauzes gaat kan je de gewichten wat opschroeven en de kracht meer trainen.

Netjes gedaan btw met die warmte :thumb:

woensdag 30/05
UB Tren op een zomers warme dag... man man man, zweten, puffen hijgen en naar lucht happen als een vis op het droge...
maar ik heb door gezet, en de training toch afgewerkt, best blij mee !

Opwarming 6min fietsen

Als WU:
Pull-ups 3x4x BW
ss push-ups 3x15

Dan:
DB Press 3x10x 20

Seated cable row 3x10x 54,5

Incl DBP 3x10x 22
ss 1 arm row 3x10x 24

Arnold Press 3x12x 16
ss Face pull 3x12x 40

Pulld Lats breed 3x12x 54,5

EZ-Bar curl 3x15x EZ+22,5
ss Triceps pushd V-handle 3x15x 59

En done ! ge kon mij uitwringen als een vaatdoek... de armen stonden keihard, wat een pomp :fire:
geen energie meer om nog abs te doen... zal voor een volgende keer zijn...
Wel gewogen en stond 's morgens op 86,7 kg...
Wel iets meer gegeten dan de afgelopen dagen (zat net boven de vooropgestelde 3000 kcal) en deze ochtend woog ik net 87 kg terug.
Plan de komende dagen effectief net meer dan die 3000 kcal te eten, want het vermageren mag gaan stoppen vind ik zelf...
In de spiegel zijn de abs nog net niet te zien, enkel als ik wat opspan... Maar ik vind dat ik teveel aan kracht begin in te boeten en wil terug wat opbouwen nu...

Terug
Naar boven