MuscleMeat

Pieter68' s log

Stevige armen trouwens, echt wel op de goeie weg! Dikke aders vind ik zelf niet mooi en er zelfs ongezond uitzien, dus dat hoeft van mij niet eens.
En mooie plannen voor volgend jaar :)

• Topic Starter Topic Starter
Stevige armen trouwens, echt wel op de goeie weg! Dikke aders vind ik zelf niet mooi en er zelfs ongezond uitzien, dus dat hoeft van mij niet eens.
En mooie plannen voor volgend jaar :)

En zeggen dat ik eigenlijk maar 1 spedifieke superset doe voor de armen.
Wel is het zo dat die natuurlijk op alle andere borst/rug sets meewerken...

Och, die aders, hele dikke bovenop liggen vind ikzelf ook niet je dat, maar vind het wel grappig dat er nu bij mij zichtbaar worden, denk gewoon dat mijn vel dunner aan het worden is (en ik eet wél zuivel :roflol:), én ik dus nog steeds onderhuids vet aan het kwijtraken ben, that's all :)

Ga je dat hardlopen er nu ook inhouden? Of ben je er nu meteen weer klaar mee?
Voordeel is natuurlijk wel dat je nu geen benen meer hoeft te trainen :trollface:

Ga je dat hardlopen er nu ook inhouden? Of ben je er nu meteen weer klaar mee?
Voordeel is natuurlijk wel dat je nu geen benen meer hoeft te trainen :trollface:

:roflol: de benen voel ik wel vandaag, maar meer nog de onderrug... was dus niet bevorderlijk :bang:
Tja, gewoon toch benen trainen vanavond hoor !

En blijven doen... ik twijfel... waarschijnlijk eerder wat meer proberen met de fiets eerst wat de "uithouding" omhoog te schroeven... als ik er de tijd voor vind...
Thuis & werk laten het eigenlijk weinig toe...
Het vervelende eraan is wel dat je het echt heel regelmatig moet doen om er goed profijt van te hebben hé, en ik weet niet of ik die regelmaat er in ga krijgen...

Ja regelmaat is wel echt key als je je conditie omhoog wilt krijgen. Het is dus belangrijk dat je iets doet wat je leuk vindt, want dan maak je er wel tijd voor. Ikzelf fiets alleen maar naar mijn werk voor de rest heb ik er niks mee en hardlopen vind ik niet leuk genoeg. Gebruik mijn spaarzame tijd liever in de gym. Toch is het niet verkeerd om wat aan de conditie te doen...............zet me zelf ook aan het denken.........

Ja regelmaat is wel echt key als je je conditie omhoog wilt krijgen. Het is dus belangrijk dat je iets doet wat je leuk vindt, want dan maak je er wel tijd voor. Ikzelf fiets alleen maar naar mijn werk voor de rest heb ik er niks mee en hardlopen vind ik niet leuk genoeg. Gebruik mijn spaarzame tijd liever in de gym. Toch is het niet verkeerd om wat aan de conditie te doen...............zet me zelf ook aan het denken.........

Ik ga met de trein naar het werk, 1u onderweg, dus dat fietsen wordt het niet.
Vroeger nog veel gelopen, deed de 20km van Brussel mee bvb, daarom dat ik weet dat het echt regelmaat vraagt en tijd, tijd die ik inderdaad liever spendeer aan trainen, en dan natuurlijk tuin onderhouden :D
Wat ik ook een tijd gedaan heb, en dat vond ik wel heel leuk, is zwemmen. Zelfs met maar 1 keer in de week deed dat echt wel deugd + is nog goed voor je lichaam omdat je in het water ligt en er geen overbelasting is van gewrichten enzo, of pijn in de rug zoals ik nu heb van het lopen...
Misschien dat ik dat wel terug wat meer ga doen...

Just do it :D

Training vrijdag 22/06

Opwarming 6min fietsen

samen met een jonge knul de opwarmsets gedaan voor het squatten

SQ: 15x75
12x80
10x85
10x90
8x92,5
6x95
RDL: 15x100
10x110
8x120
6x130
LP Incline 45°: 15x130
12x150
10x170​
Lcurl + stretch: 12x59
11x64
10x68
Lext slow reps: 12x59
10x64
8x68
Fijne training, er was niet veel volk aanwezig, waarschijnlijk door einde examens, goed weer, de voetbal, whatever... Kon rustig de tijd nemen tussen alle sets
Voelde wel dat mijn benen niet zo fris waren door het lopen van donderdagavond... daardoor maar 6 reps kunnen doen op de laatste sets van Sq & Rdl
Dan wel wat meer rust genomen en de LP ging wél goed !
Na de Leg extensions was het vat af... en tijd om iemand op te halen aan het station, dus was de training over...
Nog in dubio of ik vanavond nog deze training doe, ofwel al de full body probeer...

Nee, zelfde training is saai :)

bwa, valt wel mee, en ergens heb je ook wel gelijk... Benen reageren er wel goed op precies... maar sowieso komt dit type training terug bij mijn bulk dit najaar, hopelijk gaan de benen dan er eindelijk van groeien...

En ja, voor de zomer FB... heb er wel zin in...

Nog een uurtje twijfelen... :D

Training maandag 26/06

Opwarming 6min fietsen

Enkele opwarmsets

SQ 4x 32 (10,8,8,6) x 90

BP 3x 25 (10,8,7) x 60

Row 3x 25 (10,8,7) x 50

Leg curl 3x 30 (10,10,10) x 64

Seated DB Press 2x 20 (10,10) x 18

Lat Pulld breed 3x 30 (10,10,10) x 54,5

Abs rope pulldown 3x 40 (15,15,10) x 36
ss Standing calves 3x 40 (15,15,10) x 150

Mja, goeie training denk ik... Heb de gewichten zo gekozen dat ik dacht alle reps te kunnen doen + dat er nog wat progressie inzit de komende dagen/weken...
Volgens het princiepe mag ik nu de gewichten verhogen gezien ik alle reps gehaald heb.
Alleen, ik heb geen gevoel alsof ik hard getraind heb...

Dat is toch vaak bij een nieuw programma, maar als je een paar weken verhoogt ga je het plotseling wel voelen :o

Toch mooie gewichten hoor Pieter! Zitten er lange rustpauzes tussen waardoor je geen voldaan gevoel had?

Toch mooie gewichten hoor Pieter! Zitten er lange rustpauzes tussen waardoor je geen voldaan gevoel had?

Bwa nee, niet meer dan anders ttz 1m30 als het goed gaat en soms 2min als ik wat meer op adem moet komen...

Als de gewichten overal wat omhoog gaan zal denk ik het intensiteitsgevoel wel hoger worden en hopelijk dan een meer voldaan gevoel...

Training woensdag 27/6

opwarmen 6min fietsen
enkele opwarmsets

RDL 3x 30 (10,10,6 f4) x 130

LP 45° incline 3x 30 (10,10,10) x 140

T-bar Row 3x 30 (10,10,10) x 60

Lateral raise 3x 30 (10,10,10) x 8
ss Barbell shrugs 3x 30 (10,10,10) x BB+40

Straight-arm Pulldown 3x 40 (15,15,10) x 36
ss Facepulls 3x 40 (15,15,10) x 36

EZ-Barbell Curl 3x 30 (10,10,10) x EZ+20
ss Skullcrushers 3x 30 (10,10,10) x EZ+20

Ok, betere training al... moet toch iets beter de opwarmsets voor DL doen, want bij mijn laatste set heb ik 4 reps gefailed, kon het niet meer houden...
Ook de incline LP heb ik zonder opwarmset gedaan, direct de 140 dus, en bij de laatste set schoot er een pijnscheut in mijn linkerbeen/lies... gelukkig is dit vandaag helemaal weg, maar gisterenavond trok de aanhechting en de pees wel serieus tegen bij het stappen... Beetje stretchen gisteren in de zetel heeft wel geholpen

Voor de rest vielen de oefeningen heel goed mee, en deze ochtend bij het opstaan had ik in bovenlichaam wel goed gevoel van getraind te hebben
Maar met mijne domme kop gisteren vergeten in mijn boekje in te schrijven dat ik ook incline BP moest doen, en dus helemaal vergeten van die uit te voeren... spijtig gezien mijn borst het extra werk wel nodig heeft... volgende week beter hé !

Verder... goed gelachen met de Duitsers en hunnen dikke fail met die 2de tegengoal.... Man man man toch...

moet toch iets beter de opwarmsets voor DL doen, want bij mijn laatste set heb ik 4 reps gefailed, kon het niet meer houden...
Straps..of minder opwarm volume..

Verder mooie training, maar zou inderdaad wat warming up sets doen als je niet het 1 en ander wil af of inscheuren..

Terug
Naar boven