Fitness Seller

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Straps..of minder opwarm volume..

Verder mooie training, maar zou inderdaad wat warming up sets doen als je niet het 1 en ander wil af of inscheuren..

Denk net iets beter opwarmen nog, niet zozeer het voume dat de boosdoener was, maar te snel te hoog in gewicht gegaan...
En ja, straps beginnen gebruiken, iemand deed het me nog eens voor vrijdag...

En verder wil ik zeker blessures vermijden...

Lekker bezig Pieter!

Ik zie je nog DL en SQ in mijn tuinhuis.. Vanaf dan zijn de techniek en gewichten aardig opgeschoten. Doortrekken!

Lekker bezig Pieter!

Ik zie je nog DL en SQ in mijn tuinhuis.. Vanaf dan zijn de techniek en gewichten aardig opgeschoten. Doortrekken!

Hé Mouss, ja sinds dan heb ik goede vorderingen gemaakt hé :thumb:

Nu is het lekker doorbuffelen, wel met de vakantie in aantocht zal het misschien wat minder regelmatig zijn, maar daarna terug on track !

Bon, ik sta wat achter met loggen, maar ben in vakantie modus :)

Morgen eens festival in de koningin der badsteden doen, ben benieuwd...
@mouss you ready bro ?

Eeeeeen, we zijn terug...

Al even hoor... nog teveel vakantie-gevoel, té warm, en dus onregelmatig getraind...

Terug van vakantie komen na 10 dagen Frankrijk, toch goed gegeten daar, meer wijn dan voor mijn doen gedronken... en toch vermagerd !!!
Tja, dit najaar is de opdracht om te eten, eten en eten !

Maar eerst nu in augustus eens carb-cycling doen, gewoon omdat het kan, maar vooral om te testen wat het met mijn lichaam doet. Dus op trainigsdagen ma-wo-vr is wel rijst eten, en op di-do geen rijst :D automatisch is dat ook low-cal...
wknds zijn moeilijker, is met het gezin, doch zal me moeten inhouden niet te graaien naar de nacho's, chips, het ijs...

Nu dus terug trainingen loggen... ben heel rustig gestart want vorige week ook eens 1 training gedaan, en dat ging verre van goed...

En o ja, ik ga eens wat meer abs-oefeningen inplannen... als er dan nog wat buikvet wegtrekt, er tenminste iets gaat te zien zijn :o

Maandag 30/07:

SQ 4x32 (10,8,8,6) x 75

BP 3x25 (10,8,7) x 55

Cable Row D-handle 3x25 (10,8,7) x 54,5

Leg curl 3x30 (10,10,10) x 54,5

Ab intermezzo:
Leg raises 2x10
ss Crunches 2x10
ss Seated twists 2x20

Arnold DB Press 2x20 (10,10) x 14

Lat Pulld breed 3x 30 (10,10,10) x 50

Seated Leg press calves 3x 40 (15,15,10) x 100

Ab closing:
Supported elbow knee ups 2x10
ss sit-ups 45° 2x10
ss Seated twists 2x20

Warmte viel mee, gewichten eigenlijk nu ook, vooral omdat ik echt laag gestart ben, nu stilletjes terug omhoog gaan :)
Nu nog de motivatie krijgen om terug regelmatig te komen, en we zijn vertrokken voor het najaar...

Hey Pieter, jij dus ook lekker vakantie gehad? Wel herkenbaar jouw verhaal. Ik maar licht iets aangekomen tijdens 4 weken niet trainen en 3 weken vakantie. Vanavond de eerste training weer en ook ik wil vanaf nu meer ab-work gaan doen.....ik blijf je volgen man!

Hej Koppie, ja hoor, heel goede vakantie, het mooie weer heeft er wel bij geholpen ;)
In gewicht dus inderdaad wat gezakt, maar het is vooral de hardheid van de spieren die weg is, en mindere aftekening in de spiegel... en het buikje terug hé :o
Nu terug lekker trainen en doelen stellen :thumb:

Warmte viel mee, gewichten eigenlijk nu ook, vooral omdat ik echt laag gestart ben, nu stilletjes terug omhoog gaan :)
Welkom terug :) Dat zijn niet eens zulke lage gewichten toch?
Om dat buikje te laten wegtrekken kan je beter fietsen of hardlopen dan die abs oefeningen doen....

Wat @neet61 zegt + ik zou weighted ab-oefeningen introduceren.

Welkom terug :) Dat zijn niet eens zulke lage gewichten toch?
Om dat buikje te laten wegtrekken kan je beter fietsen of hardlopen dan die abs oefeningen doen....

Tx Neet :)
Bwa, laag, in mijn ogen wel als je weet dat ik voor mijn vakantie de 95-100kg op Sq haalde, en net de 70kg op BP... Dan voel ik mij nu maar slapjes ;)
En het buikje zal door de voeding moeten wegtrekken, dat is de nr1 daarvoor... Fietsen of hardlopen is CardiNO voor mij :D
De abs-oefeningen is niet zozeer voor het vet weg te krijgen, maar eerder om daar wat spieren te krijgen, zodat er wie weet ooit een 4-, 6- of 8-pack te zien zal zijn, nu is dat gewoon plat...

Wat @neet61 zegt + ik zou weighted ab-oefeningen introduceren.

Wooh, het lukt me nu maar net die buikoefeningen te doen en juist geen kramp te krijgen :(
Als ik weighted zou doen :eek:
Misschien binnen een paar maanden ofzo...
Deze oefeningen heb ik van Frank Zane, ik zou tot 4x25 reps van elke oefening moeten geraken + telkens 100 twists.... ik "hoop" dat ik dat ooit haal.... :o

Ziet eruit als een lekkere salade :)

Er werd toch nog getraind vrijdag...

Opwarming: 30sec fietsen

RDL: 3x30 (10,10,10) x 100

LP 45*: 3x30 (10,10,10) x 100

Incl BP: 3x30 (10,10,10) x 16

T-bar Row: 3x30 (10,10,10) x 60

Abs intermezzo:
Leg raises 2x10
Ss crunches 2x10
Ss Seated twists 2x20

Lateral raise: 3x30 (10,10,10) x 8
Ss Shrugs: 3x30 (10,10,10) x HEX-bar+40

Straight arm pulldown: 3x40 (15,15,10) x 41
Ss Facepulls: 3x40 (15,15,10) x 41

EZ-bar curl: 3x30 (10,10,10) x EZ-bar+20
Ss V-handle pushdown: 3x30 (10,10,10) x 50

Abs closing:
Elbow supported knee ups: 2x10
Ss incline sit-ups: 2x10
Ss Seated twists: 2x20

Fijne training, heb er van genoten ! Eindelijk...
Was wel warm en zweten, net zwaar genoeg, maar doenbaar na de vakantie :p
1 ding wel, de knee ups zou ik al hangend moeten doen maar als ik met mijn volle gewicht ga hangen dan krijg ik een pijnscheut in de linkerschouder, zeg maar halverwege erin :( had dit vorige week ook al gevoeld... verder kan ik eigenlijk alles doen met de schouder: heffen, drukken, iets omhoog steken of houden... behalve aan gaan hangen... iemand een idee ?
Smalle greep hangen zou enigszins nog wel gaan, maar breed dus niet...

Dat gaat weer de goede kant op!
Voor de knee raises maakt het niet veel uit of je nu smal of breed hangt. Maar ik zou wel even goed inventariseren of het geen beginnende schouderblessure is.

Ja Neet, ik wil zeker voorzichtig zijn...
Als het niet betert laat ik er wel naar zien

Terug
Naar boven