MuscleMeat

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Macro's nu?
Gebruik je het excel bestand of ga je zelf je gewichten bepalen?

Macro's gemiddeld vorige week: 2689 cal, 285 c, 199 p, 86 f
Mijn gewicht deze ochtend: 87.5 kg

En ik gebruik idd het excel bestand van Madcow (hier bij ingevoegd), het is een beetje een gok qua 5RM natuurlijk, maar de training gisterenavond viel reuze mee !
Heb het wel op veilig gespeeld, en niet onmiddelijk té hoog gegaan in de gewichten. De uitleg die ik erover gelezen heb, stelt dat ook, dat het beter laag genoeg starten is, en naar de 4de week te mikken om huidig PR te halen...

Wat denk je er van ?

Bijlagen

• Like
Waarderingen: Bubs
Training gisteren maandag 20/08:

opwarmen 6min fietsen

SQ 5x55
5x65
5x75
5x82,5
5x92,5
BP 5x40
5x45
5x52,5
5x60
5x65
Abs:
Leg raises 2x15
ss Crunches 2x15
ss Seated twists 2x30

ROW 5x35
5x42,5
5x50
5x55
5x60
Abs:
Supported elbow knee ups 2x15
ss kneeled rope pulldown 2x15x41
ss Seated twists 2x30

Cardio: stationary bike 15 min

Zoals gezegd, fijne training.
Het doet wel eens goed, niet zo te moeten heen en weer lopen naar allerlei toestellen :)
En geconcentreerd met enkel die lifts bezig te zijn. Natuurlijk, de meeste 3,4 sets zijn voor mij nu eerder opwarmsets, maar dat zal de komende trainingen/weken wel veranderen en zwaarder worden.
Mijn enige probleem: een stekende pijn in mijn linkerelleboog :( ik vrees dat ik daar met een ontsteking zit. Donderdagavond kan ik naar de dokter, ga er naar laten zien, en horen of ik voorlopig met medicatie er iets kan aan doen, of dat het een tijdje elleboog gewricht ontzien wordt en dus quasi alle push/pull oefeningen stoppen...

Dan worden alle trainingen been-trainingen :D

Volg het schema en doe minder abwerk.
Wat ik wel onlogisch vind, is de gewichtsprongen tussen de verscheidene sets.

3de - 4de set = 7.5kg
4de - 5de set = 10kg

Volg het schema en doe minder abwerk.
Wat ik wel onlogisch vind, is de gewichtsprongen tussen de verscheidene sets.

3de - 4de set = 7.5kg
4de - 5de set = 10kg

Schema geeft ook ab-werk, maar enkel op het einde, zal dat ook zo gaan doen dan.
En ja, de sprongen zijn idd raar, ik heb voor 10% gekozen in de excel, en dan kom je op 6,4 of 3 kilo uit, en dan ga ik naar de 5 of 2,5 kilo...

Schema geeft ook ab-werk, maar enkel op het einde, zal dat ook zo gaan doen dan.
En ja, de sprongen zijn idd raar, ik heb voor 10% gekozen in de excel, en dan kom je op 6,4 of 3 kilo uit, en dan ga ik naar de 5 of 2,5 kilo...
Schema volgen...is schema volgen..

En misschien setje micro plates aanschaffen.

Ben wel benieuwd wat dit je brengt!

Schema volgen...is schema volgen..
En misschien setje micro plates aanschaffen.
Ben wel benieuwd wat dit je brengt!

Micro-plates zijn niet nodig hoor...

Bill geeft zelf aan:

Ramping Weights:
This is basically increasing your weight set to set like warming up...
...Typically jumps can be somewhere between 10-15% per set based on your top set (or 12.5% and round up or down). An easy way to figure this is to find out what 10% and 15% are for your top set and then track backwards into the other sets using the variance to round or help it make sense...
...These are the minimum jumps of 10%, the math doesn't always look this neat but using 12.5% isn't as intuitively easy to see for explaining this.
...Make sure this makes sense and you aren't so strong as to make the jumps ridiculous at 10-15%.

Dus die halve kilo omhoog of omlaag gaan is ok ;)

Duidelijk:thumbs:

Nog altijd veel abs werk ja. Ik hoop dat het meevalt met de elleboog.
Micro-plates zijn niet nodig hoor...
Denk het ook, zelfs op een 7 kg dumbbell valt een 0.5 kg stap goed te doen, je moet hem dan iets naast het midden vasthouden voor het evenwicht :)

Ik vind die 2keer 2x15 & 2x30 nog goed meevallen hoor... als je weet dat het 2keer 4x25 & 1x100 moet worden :D

wat is dat toch met BB die geen abs-werk willen doen ? ...

Te veel abwerk gaat je progressie in de weg staan op mainlifts.

Uit PL standpunt heb ik altijd geleerd om te verhogen met kleinere stappen daarom dat ik het zo raar vond. Voor mij had het logischer geweest om tussen set 3-4 10kg te stijgen en 4-5 maar 7.5

Te veel abwerk gaat je progressie in de weg staan op mainlifts.

Uit PL standpunt heb ik altijd geleerd om te verhogen met kleinere stappen daarom dat ik het zo raar vond. Voor mij had het logischer geweest om tussen set 3-4 10kg te stijgen en 4-5 maar 7.5

Die abs blijf ik doen tot ik voel dat de lifts zwaarder worden,dan kan ik nog minderen/skippen

ik snap je redenering, ik zal nog eens naar de excel moeten kijken, maar dit is het probleem met automatische formules, heb me nog niet echt bezig gehouden met uitzoeken welke berekening er juist achter zit...

Geen idee eigenlijk of ik met conventionele DL's op termijn meer gewicht zou kunnen pakken dan met RDL's... ???

Training woensdag 22/08

Opwarmen 6min fietsen

SQ 5x55
5x65
5x75
5x75
MP 5x30
5x35
5x40
5x42,5
DL 5x85
5x100
5x110
5x120
Abs:
Supported elbow knee ups 3x10
ss kneeled rope pulldown 3x10x41
ss Seated twists 3x20

Cardio: wandelen op loopband 15 min

Goede training, Squat lekker rustig kunnen doen, focus op zo correct mogelijke uitvoering + diepte
DL als conventionele DL's gedaan, gewicht elke keer mooi neer gezet :) en niet als RDL's gedaan...
Vielen heel goed mee nog !

Op naar de gainz :wave:

Mooie training!

Vandaag nog naar de dokter voor je elleboog?

Prima training verder toch.

Terug
Naar boven