AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Lange armen :(

ik weet dat bench niet zo denderend is... is ook mijn frustratie... weinig of geen borstspier vorming ook niet...
Waarschijnlijk moet je eens goed werken aan de bench techniek. Als je plat op de bench ligt en vanuit de schouders omhoog drukt gaat het nooit wat worden. Heb je al eens een goede tutorial erbij gepakt?

• Topic Starter Topic Starter
Ja hoor: https://www.strongerbyscience.com/how-to-bench/

In grote lijnen: voeten goed zetten, arch'en, schouderbladen bijeen, spanning op de bar, duwen vanuit de borst-spieren...
tja... op een bepaald moment is het gewoon té zwaar en krijg ik ze niet meer omhoog...
het komt wel hoor :p

In grote lijnen: voeten goed zetten, arch'en, schouderbladen bijeen, spanning op de bar, duwen vanuit de borst-spieren...
tja... op een bepaald moment is het gewoon té zwaar en krijg ik ze niet meer omhoog...
Ik heb dat hele verhaal niet gelezen, maar Greg Nuckols is zeker een bekende en goede coach :thumb:
Voor mij is het probleem nog altijd al die verschillende cues tegelijk toe te passen, en er niet 1 of 2 laten verslappen :o
En lange armen maken het idd zwaarder ....

Ik heb dat hele verhaal niet gelezen, maar Greg Nuckols is zeker een bekende en goede coach :thumb:
Voor mij is het probleem nog altijd al die verschillende cues tegelijk toe te passen, en er niet 1 of 2 laten verslappen :o
En lange armen maken het idd zwaarder ....
Ed.
je vergeet nog een belangrijke cue: schouderbladen ook naar beneden trekken (depressie)!

Heb je iemand die kan helpen om nog 2-3 reps extra te doen? Kwestie van je grens wat te verleggen.

Tip die ik je kan geven: goed knijpen in de bar wanneer je omhoog duwt.

Ed.
je vergeet nog een belangrijke cue: schouderbladen ook naar beneden trekken (depressie)!

Ja, ik schreef schouderbladen bijeen trekken, maar het is dat wat ik bedoel ;)

Heb je iemand die kan helpen om nog 2-3 reps extra te doen? Kwestie van je grens wat te verleggen.

Tip die ik je kan geven: goed knijpen in de bar wanneer je omhoog duwt.

Ik train alleen, soms loopt er wel iemand rond die even kan spotten, maar dat is niet altijd het geval...

En je tip ga ik zeker uitproberen :thumb:

Ja, ik schreef schouderbladen bijeen trekken, maar het is dat wat ik bedoel ;)

Ik train alleen, soms loopt er wel iemand rond die even kan spotten, maar dat is niet altijd het geval...

En je tip ga ik zeker uitproberen :thumb:

Doe dat vooral in je 'zware' setje he. Dat je handen/voorarmen niet verzuurd zijn :P

Zware setje is de laatste van de 5x5 momenteel, en gisteren kon ik die nog wel vlot aan...
Denk dat het pas in een week of 2 écht zwaar gaat worden...
(als ik tenminste vanavond bij de dokter groen licht krijg om voort te trainen met de elleboog...)

Misschien eens andere tactiek toepassen voor je borst?

Meer volume, lagere intensiteit. Je kan waarschijnlijk toch niet meer doen met die blessure?

Voilà, het is een tennis elleboog, en ik moet asap een afspraak maken voor een infiltratie :(

Mag ook geen druk uitoefenen op het gewricht en de ontstoken pees/pezen, dus voorlopig geen UB trainingen

Dus.... ga ik de beentjes eens goed onder handen nemen :D

Gelukkig kan ik naast het squatten, ook nog leg press, curls en extensions doen, evenals buik en kuiten...
Daarnaast af en toe misschien wel eens wat good mornings of hypers ertussen en wie weet een glute bridge ofzo...
Alles wat ik zonder belasting van de armen kan doen :p
Beetje creatief zijn en ook kijken wat er allemaal vrij is in de gym de momenten dat ik daar ben...

Het gaat veel, en zwaar voor de benen zijn, maar het is wat het is, voor die paar weken zal dat geen kwaad kunnen...

Veel beterschap alvast! En neem de rust voor je elleboog, hoe moeilijk het ook zal zijn.
Met mijn blessure merkte ik ook dat het snelst beter werd als ik éindelijk eens gewoon luisterde en rust nam :roflol:

Tx :thumb:

Volgende week woensdag is de infiltratie, dan daar ook bespreken hoe lang ik moet "rusten"

En ik heb er geen probleem mee, met dat rusten, kan dat geweldig goed :D Netflix incoming !!!

• Like
Waarderingen: Bubs
Tx Koppie ;)

Zuur makker, ik weet hoe het voelt om aan de kant te staan met een blessure.
Je komt er wel bovenop! Gaan we dan nog naar de meet?

Smolov squat routine incoming! :D

:roflol:

Terug
Naar boven