XXL Nutrition

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Dat gewicht is niet zo belangrijk als je weer een 'nieuwe' groep spieren kan aanpakken.

en de 100 is weer terug :thumb:

Klopt misschien wel Neet, maar ik ben daarin wat autistisch aangelegd, en ik wil zo graag mijn excelleke volgen waar elke week de gewichten voor geschreven worden :o

En na de 100 gaan we gewoon door :p

precies....en super sacherijnig als het verzwaren volgens schema niet lukt:-)

:exactly:

Toch mooi compliment van mijn vrouw deze ochtend gekregen: amaai, gij zijt nog aan het verbreden :heart:

En klopt ook, deze namiddag bij het shoppen (het zijn solden :D) geen maat L meer maar XL en zelfs een Xxl voor mijn t-shirts en truien :flexbiceps:

Prima weer die 100 kg squats Pieter. Nu lekker weer verder doorbouwen.:thumbs:
Ook lekker die complimentjes en dan ook nog grotere kleding moeten kopen is nog een extra bevestiging.:yes:

Training maandag 28/01

Opwarmen aan het squatrek...

Squat 5 x 80
5 x 85
5 x 90
5 x 95
5 x 100
BP 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
5 x 75
T-bar Row 5 x 55
5 x 60
5 x 62,5
5 x 67,5
5 x 70
Hopla, squats gingen heel goed ! Kreeg de bar steeds vlot omhoog, wel tussen de laatste 2 sets de rusttijd langer genomen (ipv 1,5 min nu 2min) :)
Bench daarentegen... real struggle... 72,5 was al moeilijk en 75 ging maar net op het nippertje goed, met bad form :o
Hoe ga ik dat kunnen verbeteren ? Wil die zo graag naar minstens mijn BW brengen...
T-bar row vlotjes, ni problemo !

Dat was het dan weer, voelde me goed leeg op het einde...

:wave:

Squats zagen er goed uit.
Ben je wel voldaan na maar 3 oefeningen?

Pieter, hoe vaak train je op dit moment chest en met hoeveel oefeningen?

Squats zagen er goed uit.
Ben je wel voldaan na maar 3 oefeningen?

Ja hoor, de squats vragen toch wel veel energie, en het beetje energie die ik nog had heb ik er uitgepompt bij het benchen... De rows gingen nog vlot, maar dan was het op...
Meestal doe ik dan nog 20min uitstappen op de loopband, maar net gisteren ben ik vroeger naar huis gegaan.

Pieter, hoe vaak train je op dit moment chest en met hoeveel oefeningen?

Op maandag 5 sets met 5 herhalingen, en op vrijdag 4 sets 5 herh, 1 set 3 herh, en 1 set 8 herhalingen:

deze week bvb:
maandag
Bench 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
5 x 75
Vrijdag
Bench 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
3 x 77,5
8 x 67,5

Hierbij nog mijn squat filmpje:

Op maandag 5 sets met 5 herhalingen, en op vrijdag 4 sets 5 herh, 1 set 3 herh, en 1 set 8 herhalingen:

deze week bvb:
maandag
Bench 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
5 x 75
Vrijdag
Bench 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
3 x 77,5
8 x 67,5

Wat ik jou zou aanraden is drie oefeningen per week, verdeeld over 2 trainingen.

Training 1:
Bench press
+eventueel Flyes

Training 2:
Incline bench press
+ eventueel Flyes als je deze de vorige training niet deed

Bovendien zou ik bij je triceps oefeningen zeker weighted dips aanraden. Krijg je sterke triceps van en deze oefening activeert ook je chest gedeeltelijk :)

Ik ben zeker dat je dan binnen een paar maanden een sterkere bench hebt!

Wat ik jou zou aanraden is drie oefeningen per week, verdeeld over 2 trainingen.

Training 1:
Bench press
+eventueel Flyes

Training 2:
Incline bench press
+ eventueel Flyes als je deze de vorige training niet deed

Bovendien zou ik bij je triceps oefeningen zeker weighted dips aanraden. Krijg je sterke triceps van en deze oefening activeert ook je chest gedeeltelijk :)

Ik ben zeker dat je dan binnen een paar maanden een sterkere bench hebt!

Tx voor de info, maar dips zijn een no go momenteel omwille van mijn linkerelleboog... die speelt nog regelmatig op, en wil hem niet over belasten. Zelfs met de huidige oefeningen moet ik opletten.
Daarom dat ik ook geen aparte biceps/triceps momenteel doe, zou dat wel kunnen als bijkomende oefeningen maar vrees dus voor de ontsteking op de elleboog dan.

Denk dat ik naar een soort van voorladen van de borst moet gaan en dan pas het benchen doen...

Tx voor de info, maar dips zijn een no go momenteel omwille van mijn linkerelleboog... die speelt nog regelmatig op, en wil hem niet over belasten. Zelfs met de huidige oefeningen moet ik opletten.
Daarom dat ik ook geen aparte biceps/triceps momenteel doe, zou dat wel kunnen als bijkomende oefeningen maar vrees dus voor de ontsteking op de elleboog dan.

Denk dat ik naar een soort van voorladen van de borst moet gaan en dan pas het benchen doen...

Je kan dan wel flyes, incline bench en flat bench doen he? Denk dat je daar ook al een eind mee op zal schieten...

Je prikkelt dan je borstspier op verschillende manieren.

Je kan dan wel flyes, incline bench en flat bench doen he? Denk dat je daar ook al een eind mee op zal schieten...

Je prikkelt dan je borstspier op verschillende manieren.

Ik ga eens moeten kijken hoe switchen van flat naa incline bench kan ingepast worden in Madcow's routine...
Eventueel de cable flyes gebruiken om de spieren op te warmen.
En echt eens uitkijken naar micro-plates, dan kan ik kleinere stappen nemen bij het verhogen van de gewichten....

Terug
Naar boven