AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Neem volgende keer schijf van 2.5kg voor Seated ham curl.
Stappen minder groot en kan je langer uitmelken

Die doe ik nu op de machine ....
 
ah, ja, zo, ik had het verkeerd begrepen :o:p
 
REAR DELT FLY 3* 12 10 @7
12 10 @8
12 10 @8Hiervoor ga ik op een bankje zitten en buig voorover... buik heeft de neiging dan naar buiten te puilen, vind ik lastig zo. Het gewicht is niet heel hoog vind ik, maar is toch lastig genoeg om te doen, voel dit heel goed achteraan de bovenkant van de schouders/rug, die voelen vandaag ook nog stijf aan...
Gewicht is 10 kg toch, als ik het goed lees?
Vind ik best zwaar, 7-8 kg is al een hoop om netjes te doen met rear delt raises.
 
Ja, is 10 kg, valt op zich wel mee, enkel dat voorover gebogen zitten vind ik minder...
edit: als ik nog zwaarder neemis het meer zwaaien en minder gecontroleerd...
 
Ja, is 10 kg, valt op zich wel mee, enkel dat voorover gebogen zitten vind ik minder...
edit: als ik nog zwaarder neemis het meer zwaaien en minder gecontroleerd...
Huh?! Ik was out in je log..

Back in:marvin:
 
Het is hier ook nog bulking season, dus vreten MAG DAN !
 
Nog de training van vrijdag 8/03

Opwarmen aan het squatrek

DL 4* 8 95 @8
8 95 @8
8 95 @8
8 95 @8​

LEG EXT 3* 12 59 @8
12 59 @8
12 59 @8​

INCL DB PRESS 15°: 4* 10 22 @8
10 22 @8
10 22 @8
10 22 @9​

LAT PULLDOWN 4* 10 55 @7
10 55 @7
10 55 @8
10 55 @8​

LAT SIDE RAISES 3* 12 8 @7
12 8 @8
12 8 @8​

BICEPS CURL 3* 12 12 @8
12 12 @8
12 12 @9​

SEATED CALF RAISE 3* 12 60 @8
12 60 @8
12 60 @9​

Training ging goed & vlot. De lat pulld gedaan met een supinated grip, op schouderbreedte. Verder geen last gehad bij de elleboog, enkel bij de laatste reps van de biceps curl trok het een beetje.
Maar verder geen last meer gedurende het wknd, dus dat is al dat.

Komende week alle gewichten naar omhoog :thumb:

:wave:
 
Training maandag 12/03

Opwarmen aan het squatrek

SQ 4* 8 82,5 @8
8 82,5 @8
8 82,5 @8
8 82,5 @9​

T-BAR ROW 4* 8 62,5 @8
8 62,5 @8
8 62,5 @8
8 62,5 @8​

SLDL 3* 10 90 @8
10 90 @8
10 90 @9​

Arnold Press 3* 10 18 @8
10 18 @8
10 18 @8​

DB FLYES 4* 12 12 @8
12 12 @8
12 12 @8
12 12 @8​

Incl CGBP 3*8 50 @8
8 50 @8
8 50 @8​

EZ-bar CURL 3*8 32,5 @8
8 32,5 @8
8 32,5 @9​

Alweer goede training ! Ondanks het vele jonge volk en geweld dat terug aanwezig was... gelukkig vrij snel steeds plaats gevonden, enkel de CGBP op de incline moeten doen want BP-bank was bezet

Om te beginnen met de squats, benen voelden nog wat zwaar aan na feestje zaterdag, en ondanks zondag lazy day...
Ook de onderrug zat heel snel vol en voelde hard aan, toch is het nog gelukt om alle reps & sets goed te doen...

De onderrug protesteerde wel bij de T-bar rows, doch de bovenrug kon het wel aan...

Bij de SLDL enkele stretches bij gedaan om het vol te houden, qua kracht echter geen probleem, het was meer de rug die op het einde voor de @9 zorgde...

Arnold Press, DB Flyes en CGBP zonder problemen gedaan...

EZ-bar curl voelde wel zwaar aan, de eerste 2 sets gingen nog, de laatste set was smijten...

En dan was de energie écht helemaal op...

:wave:
 
Begint het te wennen die RPE rating? En doe je er ook wat mee? Ik bedoel als een squat op een bepaalde dag niet lekker gaat zou je de reps of gewichten moeten aanpassen om toch op de geplande RPE 8 te komen toch? Misschien snap ik nog steeds de zin van de RPE niet hoor ..... :)
 
Mijn basis-begrip dat ik er van heb is:

- als ik nog 2 reps meer kan, zet ik een rpe8
- als het te gemakkelijk aanvoelt, een 6 of 7
- als ik die 2 reps niet meer zou kunnen, een 9 of zelfs 10 als het écht te zwaar was
-> dat wil dan zeggen dat ik de volgende keer ofwel minder herhalingen moet doen, bvb maar 6 ipv 8, ofwel het gewicht moet laten zakken...
Maar,
als ik al 3 sets van 8 reps gedaan heb met rpe8 en ik doe de laatste set opnieuw 8 reps, en met rpe9, is gewoon omdat het nét niet meer vlot ging...
 
- als ik nog 2 reps meer kan, zet ik een rpe8
Maar de hamvraag is natuurlijk: hoe weet je dat je nog 2 reps kan, als je dat niet probeert?
Ik doe iedere set met max reps, maar de laatste moet nog wel netjes zijn, dus geen enorme grinder. Ik zal dan 1.5-2 minuten moeten wachten voor ik weer dat aantal reps kan doen. Als ik 2 reps voor het einde zou stoppen (RPE8) dan kan je misschien na 30 sec al verder gaan.
als ik al 3 sets van 8 reps gedaan heb met rpe8 en ik doe de laatste set opnieuw 8 reps, en met rpe9, is gewoon omdat het nét niet meer vlot ging...
Dat laatste snap ik wel, de laatste set kickt de vermoeidheid in. En is zelfs 2-3 minuten rusten niet meer voldoende.
 
Maar de hamvraag is natuurlijk: hoe weet je dat je nog 2 reps kan, als je dat niet probeert?
Ik doe iedere set met max reps, maar de laatste moet nog wel netjes zijn, dus geen enorme grinder. Ik zal dan 1.5-2 minuten moeten wachten voor ik weer dat aantal reps kan doen. Als ik 2 reps voor het einde zou stoppen (RPE8) dan kan je misschien na 30 sec al verder gaan.

Dat laatste snap ik wel, de laatste set kickt de vermoeidheid in. En is zelfs 2-3 minuten rusten niet meer voldoende.

Tja, het gaat hem om he gevoel hé... In mijn testweek heb ik effectief verschillende gewichten getest, en proberen aanvoelen hoe "zwaar" het allemaal is...
En ik ken mezelf nu al goed genoeg om te weten wanneer het goed gaat, het net nog goed gaat of het helemaal niet meer gaat... Maar is helemaal persoonlijk natuurlijk !
 
Trainingen zien er goed uit Pieter!! Flink hoge RPE's!
 
Maar de hamvraag is natuurlijk: hoe weet je dat je nog 2 reps kan, als je dat niet probeert?
Ik doe iedere set met max reps, maar de laatste moet nog wel netjes zijn, dus geen enorme grinder. Ik zal dan 1.5-2 minuten moeten wachten voor ik weer dat aantal reps kan doen. Als ik 2 reps voor het einde zou stoppen (RPE8) dan kan je misschien na 30 sec al verder gaan.

Dat laatste snap ik wel, de laatste set kickt de vermoeidheid in. En is zelfs 2-3 minuten rusten niet meer voldoende.

Meestal voel je dit toch aan, niet? Hoewel ik eerlijk moet bekennen, ik bij benen op een mindere dag ook wat sneller denk van, nou dit is wel een rpe8.
 
Fijne treen gisteren met mouss !!
Tx mate, zeker voor de verbeteringen en tweeks ;)

Opwarming aan het benchbankje

BP 4* 8 60 @6
8 62,5 @6
8 65 @8
8 70 @8​

CABLE D-Handle ROW 4* 8 54,5 @6
8 54,5 @8
8 54,5 @8
8 54,5 @8​

INCL LEG PRESS - SMALL STANCE 4* 8 130 @6
8 140 @6
8 150 @8
8 160 @8​

SEATED HAM CURL 3*8 63,5 @8
8 63,5 @8
8 63,5 @8​

Face pulls 2* 15 36 @6
15 41 @8​
REAR DELT FLY Machine 2* 12 41 @8
12 41 @8​

V-PUSHDOWN 3* 12 59 @8
12 59 @8
10 72/59 @10​

STANDING CALVE RAISES 4* 10 100 @8
10 140 @10
8 140 @10
6 140 @10​

Bij de BP bleek al snel dat ik momenteel toch te licht gewicht neem, raar want het is daar dat ik enkele weken problemen mee had, en nu gaat dat vlot...
Beter stand van handen aangenomen (ik nam te smal) en oplopend gewicht dan gedaan, volgende week start ik direct met 65/70, en zie hoe dat gaat, intensiteit hoog houden dus !

D-handle row, verbetering van het naar achter trekken van de ellebogen, ipv wijd te gaan, strak tegen het lichaam (ellebogen recht naar achter duwen) om veel meer de onderkant lats aan te spreken.

Leg press: de small stance toch wat aangepast, verder gaat dat goed, ook hier sneller naar hoger gewicht gaan, dus met de 150/160kg starten en dan zien om te verhogen.

Ham curls: rustig aanspannen, gewicht mag omhoog.

Face pulls & Rear delt fly gecombineerd, want machine was in het begin bezet: door eerst enkele face pulls te doen, en dan gecontroleerd en niet te ver gaan op de Rear delt machine (continu spanning houden) stond de achterkant schouders/bovenkant rug goed in de fik :fire:

V-handle pushdown: hier uitvoering helemaal aangepast, stond te ver naar achter en liet de handle teveel naar omhoog komen... Na de nodige aanpassingen en een set opnieuw uitvoeren werd het wel héél zwaar.... want ik begon gewoon op de 72kg die Mich gedaan had ipv terug te steken naar de 59kg die ik moest doen :o doodgaan dus...

Standing calves op de smith machine, man man, weet niet wat er scheelde, want normaal gezien nemen we daar allebei zonder probleem de 140kg... maar wat wrong dat tegen... Kreeg de bar o p den duur bijna niet meer uit het rek... Beetje halfslachtige uitvoeringen eerst, teveel bounce, dus ook hier naar de wijze raad geluisterd, gecontroleerd kuiten strekken, onderaan stop, dan goed omhoog duwen, even houden en dan terug gecontroleerd zakken, en herhalen...

En dan zat het er op, nog de tijd genomen voor een foto, zie topic mouss
Moeten we nog eens doen hé Bro ! ;)

Benieuwd wat het programma en bulk mij nog gaan brengen, ga momenteel nog gestaag in gewicht omhoog.

:wave:
 
Back
Naar boven