XXL Nutrition

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter

Mijn beste wensen allemaal, een happy 2018, en heel veel, gezond, lift-plezier :D

Hetzelfde voor jou! Veel gainz toegewenst!

Voor mij vanavond ook de eerste training van het jaar! Heb er zin in!

Eerste training van het jaar, woensdag 3/1/18
Om de 3x Gourmet met raclette kaas afgelopen week af te werken...

Opwarming 6min fietsen

SQ: 10x40, 10x50, 10x60

BP: 10x40, 10x50, 2x10x60

V-handle row: 10x36, 10x41, 10x45,5, 10x50

Incl DP: 10x18, 10x20, 10x22

Lat Pulld: 10x41, 10x45,5, 10x50

Biceps EZ-bar: 2x12xbar+20

Triceps V-handle pushd: 2x12x50

Kneeling rope crunch: 3x16x36

Fijne training om er terug in te komen :)
Fat gainz zijn een feit, komende weken weer meer opletten qua food, en dat komt dan wel goed :P

Training vrijdag 5/1

Opwarming 6min fietsen
Foamrollen en mobilitietsoef enkel

SQ: enkele opwarmsets, werksets: 4x8x75

RDL: 4x8x100

LP: 2x15x80, 2x15x86

Lext: 3x10x45, 2x10x50

Lcurl: 3x12x59

Calf raise (smith): 4x8x130

Seated calf: 3x10x60

Kneeling rope crunch: 3x16x41

No bullshit training, qua niveau, gevoel en gewichten zit ik terug ongeveer aan hetzelfde als voor de feestdagen, nu terug beetje bij beetje verhogen !
Vooral de feels van genoeg energie en kracht hebben blijft voor mij belangrijk, snel in gewichten omhoog gaan is nu beetje bijzaak. Correcte uitvoering met genoeg kracht is top :thumb:
En hopelijk groeien de benen nu eindelijk wat in omvang...

Jullie hebben nog mijn training van maandag 8/1 tegoed:

opwarmen 6min fietsen

SQ: 4x10x60

BP: 1x8x60, 2x8x65, 1x6x70

BOR: 4x8x60

MP: 2x12x40, 1x10x40

LatPulld: 3x10x54,5

Triceps V-pushdown: 2x15x54,5
ss Biceps EZ-bae: 2x15xbar+20

Triceps touw pushdown: 2x10x50
ss Biceps Standins altern dumb curl: 2x10x14

Goede training, borst komt stilletjes aan terug wat op niveau. Terug eens de MP gedaan, viel eigenlijk wel mee.

Training gisteren woensdag 10/1

opwarming 6min fietsen

geen foamrollen, wel enkel stretch en mobiliteit gedaan

SQ: enkele opwarmsets, dan werksets: 4x8x77,5

RDL: 4x8x105

Leg Press: 2x15x86, 2x15x93

Leg ext: 3x10x50, 2x10x55

Leg curls: 3x12x59

Calf Raises (smith): 4x8x135

Seated calf: 3x10x65

Fijne training, benen gaan goed, squats voelen wel zwaar, maar ik heb duidelijk nog kracht over ! dus volgende keer weer wat verhogen :)
RDL ging ook goed, al voelt het zwaar in mijn armen.... en volgende keer doe ik mijn riem aan...

Het enige rare is dat de Leg press moeizaam gaat, daar moet ik altijd even hard duwen om het in gang te zetten, en toch ben ik nog niet aan het maximale gewicht (+100) dat ik daar ooit al op genomen heb...

De leg Extensions daarentegen voelden te licht aan, daar kan ik zeker nog goed op vooruit gaan :p

Vrijdag terug UB knallen :D

Training gisteren woensdag 10/1

opwarming 6min fietsen

geen foamrollen, wel enkel stretch en mobiliteit gedaan

SQ: enkele opwarmsets, dan werksets: 4x8x77,5

RDL: 4x8x105

Leg Press: 2x15x86, 2x15x93

Leg ext: 3x10x50, 2x10x55

Leg curls: 3x12x59

Calf Raises (smith): 4x8x135

Fijne training, benen gaan goed, squats voelen wel zwaar, maar ik heb duidelijk nog kracht over ! dus volgende keer weer wat verhogen :)
RDL ging ook goed, al voelt het zwaar in mijn armen.... en volgende keer doe ik mijn riem aan...

Het enige rare is dat de Leg press moeizaam gaat, daar moet ik altijd even hard duwen om het in gang te zetten, en toch ben ik nog niet aan het maximale gewicht (+100) dat ik daar ooit al op genomen heb...

De leg Extensions daarentegen voelden te licht aan, daar kan ik zeker nog goed op vooruit gaan :p

Vrijdag terug UB knallen :D
Klinkt alsof er progressie gemaakt wordt!

Lekker bezig en ga zo door.

Ik moest toch ook maar eens kijken in de log van iemand die dit jaar ook bij de club van 50-ers hoort :)
Goeie been training, die RDL zijn nogal wat reps zeg :thumb:

Ik moest toch ook maar eens kijken in de log van iemand die dit jaar ook bij de club van 50-ers hoort :)
Goeie been training, die RDL zijn nogal wat reps zeg :thumb:

hehe welkom :) jaja, dit jaar vinden we de mosterd hé....

yep, is zwaar, maar het gaat goed, en ik voel het lekker in de rug, die ik sowieso wil versterken, zonder dat het té wordt. Ik recupereer goed, dus blijf ik nog effe zo voort doen. Als ik nog zwaarder kan gaan, zal het misschien wel naar 3x8 zakken ipv 4x.

Training afgelopen vrijdag 12/1

Opwarming 6min fietsen

BP: eerst opwarmsets, dan 2x8x70, 2x8x65, 2x8x60

SQ: 3x10x70

BOR: 1x8x65, over gegaan op D-handle cable row: 3x8x59

Incl BP: 3x12x45

Lat Pulld: 2x10x59

Triceps/Biceps: niets....

Bon, training goed gestart, vol goede moed, wou starten met Sq, en dan de UB training afwerken, maar squat rek was bezet, dus maar eerst begonnen met de BP, ging redeleijk,borst goed vermoeid zo.
SQ no problemo !
Maar dan, bij de BOR opeens brandende pols en onderarm pees en spier van de elleboog naar de duim toe van de rechterarm + stekende pijn.. heb ik soms nog wel eens last van maar niet zo erg als dit...
(ben vroeger geopereerd aan Carpaal Tunnel-syndroom aan de pees naar de duim toe... muis-pols... en heb donderdag inderdaad nogal veel scroll- en klick-werk gehad :()
Tja, dan maar over gegaan naar een cable-row waar ik geen last had van die onderarm.
En dan bij de Lat Pulld. kreeg ik het weer, heb dus niet willen forceren, en ben dan maar gestopt, triceps/biceps training had echt geen zin meer.
Thuis gekomen en heb al hele wknd ontstekingsremmer genomen, en zalf gesmeerd, pijn en brandend gevoel was al snel weg, maar ik voel dat ik ga moeten opletten !
Komende trainingen ga ik geen BOR meer doen, maar eerder cable-rows en eventueel DB rows
Tja, ouder worden hé...

Laatst bewerkt:
BOR en T-bar rows voelen bij mij ook niet goed, ik houd het ook gewoon bij cable rows en meadows rows, misschien ook eens die laatste opzoeken.

BOR en T-bar rows voelen bij mij ook niet goed, ik houd het ook gewoon bij cable rows en meadows rows, misschien ook eens die laatste opzoeken.

De one arm landmine row :thumb:

Zal hem eens proberen, ik voel het vooral als ik mijn onderarm een "draai" moet geven in de beweging, als ik hem recht kan houden, dan valt het allemaal goed mee...

BOR/t-bar row vind ik ook niks. Doe zelf alleen pendlays wat betreft barbell rows, anders db/cable rows.

Mmh, mijn BOR is soms wel een pendlay dus....

Training gisteren maandag 15/1

Opwarming 6min fietsen

Benen extra opwarmen, enkel mobiliteit oefeningen gedaan...

SQ: enkele opwarmsets dan 4x8x80

RDL: 3x8x110

LP: 2x15x86, 2x15x93

Lext: 3x10x59, 2x10x64

Lcurl: 3x12x59

Calf raise (smith mach): 4x8x135

Héhé, fijne training, benen stonden keihard op het einde, ook vandaag voelen ze nog "vol" aan, trappen op/af zal ik nog wel efkes voelen :D
qua gevoel kan ik op de Sq nog steeds omhoog gaan, de RDL ga ik vrijdag proberen 4x8 te doen met zelfde gewicht.
Ook de bijkomende oefeningen ga ik nog wat in gewicht verhogen...

Aah, en eindelijk begint de slow bulk ook op te leveren, sinds weken op 89-90 blijven hangen, nu dit wknd naar 91, en deze ochtend naar 92 gegaan :p
Kan ook wat vocht zijn door de ontstekingsremmers, maar ik hou het in het oog...

Dat is zuur van die pees.... rustig aan maar even daar mee. Benen gingen gelukkig wel lekker!

Dat is zuur van die pees.... rustig aan maar even daar mee. Benen gingen gelukkig wel lekker!

Ja, heel vervelend, ik denk ook omdat ik progressie maak en weer zwaardere gewichten gebruik, dat ik dan de zwakkere plekken begin te "over"-belasten, en dat die reageren natuurlijk. Maar hier zit zeker het muis-gebruik voor iets tussen. Sinds gisteren weer over geschakeld naar tablet en pen ipv met de muis op het werk, dat helpt om het brandende gevoel weg te nemen.

En ja, benen gaan goed :)

Terug
Naar boven