AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Tiens, iemand die supplement kan aanbevelen voor bescherming pezen/gewrichten ?

Tiens, iemand die supplement kan aanbevelen voor bescherming pezen/gewrichten ?
Daar geloof ik helemaal niet in bij iemand die redelijk of heel gezond eet. De oplossing zit toch echt in een beetje varieren met de hand en polspositie om het voor jouw bouw optimaal te maken, en voor nu rustig aan, maar wel langzaam gaan versterken van de zwakkere delen.

Daar geloof ik helemaal niet in bij iemand die redelijk of heel gezond eet. De oplossing zit toch echt in een beetje varieren met de hand en polspositie om het voor jouw bouw optimaal te maken, en voor nu rustig aan, maar wel langzaam gaan versterken van de zwakkere delen.

Hm, kan ik helemaal volgen... maar ontstekingsremmers ga ik ook niet blijven nemen. Vroeger heb ik wel Glucosamine genomen om kraakbeen te versterken, doch na een periode werkte dat niet echt meer.

Extra Collageen zou kunnen helpen.
En blijkbaar Kurkuma ook, dat is sowieso lekker om mijn eten te kruiden :p

Training gisteren woensdag 17/1

Opwarmen 6min fietsen

SQ: enkele opwarmsets, 3x10x70

BP: enkele opwarmsets, 3x8x70, 1x6x70

Cable Row: 4x8x54,5

Shoulder complex challenge: 20kg plate x1, 20kg plate x1

Lat Pulld: 3x10x54,5

Pushdown V-handle: 2x15x54,5
ss EZ-bar curl: 2x15xbar+20

Kneeling rope crunch: 3x16x41

Mijn eerste uitvoering van de challenge is dus niet gefilmd door misverstand met de film-hulp :( was nochtans goed gelukt, met goede uitvoering...
Dus na enkele minuten rust maar een 2de poging gedaan... was heavy... en dus crappy uitvoering :grumble:
Maar, volgende week probeer ik zeker opnieuw, en ik voel dat er nog enkele reps achter 1 ronde kunnen dus daar ga ik voor :thumb:
(en misschien dit als eerste oefening doen, en niet ergens na de BP en Rows....)

filmpje:

En nu??? Geen schouders meer over zeker? ..........wel zeker respect hoor :thumbs:

Valt eigenlijk goed mee...

Werk van thuis vandaag, en geen ideale houding aan de keukentafel, en heb meer last van de pols nu...

De uitvoering mag idd iets beter maar goed poging man !! :thumbs:

De uitvoering mag idd iets beter maar goed poging man !! :thumbs:

Ja, echt pissed dat de eerste poging niet gefilmd was, ging door de grond toen ik op de gsm keek, dat was echt een goede uitvoering :mad:

Maar.... het zit er in en dus lukt het volgende week zeker :D

Je hebt nog tijd genoeg, komt goed :D

Tip, doe 'em ook eens met bv. 10 of 15kg, om de beweging erin te rammen ;)

Training gisteren vrijdag 19/1

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmsets en enkel mobiliteitsoefeningen plus foamrollen

SQ: 4x8x82,5

RDL: 4x8x110 (met belt)

LP: 2x15x93, 2x15x100

LExt: 2x10x64, 2x10x68

LCurl: 3x12x63,5

Calf raise (smith) : 4x8x140

Seated calf: 3x10x65

Kneeling rope crunch: 3x16x45,5

Goede, zware training ! Van genoten, maar alles was zo net op het randje precies... misschien de vermoeidheid van einde week. Toch voel ik dat er nog ruimte is bij de squats, ook bij de DL maar daar begint nu de grip moeilijker te worden...
Bij de rest geen noemenswaardige problemen.
Volgende week maar 1LB training, dus meer kans om te laten rusten, hopelijk de week erna weer sterker gevoel dan !

Gaat precies wel goed e op dit schema? Mooie verhogingen altijd.

Gaat precies wel goed e op dit schema? Mooie verhogingen altijd.

Ja, inderdaad, krachtontwikkeling gaat goed zo. Minder snel vooruit naar de 100k squat dan bij 5x5 Stong lifts, maar ik vind het niet erg.
Ik hoop dat de spierontwikkeling nu beter begint te gaan, zo ziet het er toch naar uit... Nog enkele weken slow bulken, en dan terug cut ingaan naar de zomer toe he.
Wel blijven de abs nu mooi onder een laagje verstopt :o

Training maandag 22/01

Opwarming 6min fietsen

SQ: 1x10x40, 1x10x50, 1x10x60, 1x10x70

BP: 1x10x40, 1x10x50, 1x10x60 & 4x6x70

V-Row: 4x8x63,5

Incl BP: 1x10x40, 2x10x50

Shoulder complex: 1x20

Lat Pulld: 3x10x59

Pushd V-handle: 2x15x54,5
ss EZ-bar curl: 2x15x22,5

Kneeling rope crunch: 3x16x45,5

Mmh, had gehoopt op een BP 4x8x70, maar voelde dat dat niet lukte, dus er 4x6 van gemaakt. Hopelijk vrijdag beter, rechterarm is nog niet 100% pijn-vrij...
Verder niets speciaals, alleen liepen de armen direct vol en voelden hard aan na de Triceps/Biceps oefening !! Heerlijk, dat gevoel bleef tot na het douchen thuis :D

Training gisteren woensdag 24/1

Opwarming 6min fietsen

Enkel mobiliteit, foamrollen en opwarmsets

SQ: 4x8x85

RDL: 3x8x115

LP: 4x15x100

LExt: 2x10x64, 2x10x69

Calf raise (smith): 4x8x145

Seated Calf: 3x10x65

Liggend vacuum: 1x ±30sec
Woodchoppers 2x 10 L/R

Weer goede training ! Wat me wel opviel, na elke set SQ & RDL moest ik echt op adem komen, alsof ik sprintje getrokken had...

Kan ook aan de pwo liggen: heb een half blik Monster Groen op voor de training en na de RDL's de rest uitgedronken @Skatermarvin :D
Vond de smaak zoals andere energiedrankjes, die die je vleugels geeft of die van XXL Nutrition bvb...
Nu nog de 3 andere smaken proberen :)

Vacuum oefening had ik zittend in de trein al een keer of 4 -5 gedaan, telkens dik 30 à 45 sec...

Hoe voer je die stomach vacuüms uit? Trek je gewoon je navel naar binnen en iets omhoog, of span je daarna je al je buikspieren nog eens zo hard mogelijk aan? Persoonlijk heb ik meer profijt van de oefening als ik dat laatste doe.

Training gisteren woensdag 24/1

Opwarming 6min fietsen

Enkel mobiliteit, foamrollen en opwarmsets

SQ: 4x8x85

RDL: 3x8x115

LP: 4x15x100

LExt: 2x10x64, 2x10x69

Calf raise (smith): 4x8x145

Seated Calf: 3x10x65

Liggend vacuum: 1x ±30sec
Woodchoppers 2x 10 L/R

Weer goede training ! Wat me wel opviel, na elke set SQ & RDL moest ik echt op adem komen, alsof ik sprintje getrokken had...

Kan ook aan de pwo liggen: heb een half blik Monster Groen op voor de training en na de RDL's de rest uitgedronken @Skatermarvin :D
Vond de smaak zoals andere energiedrankjes, die die je vleugels geeft of die van XXL Nutrition bvb...
Nu nog de 3 andere smaken proberen :)

Vacuum oefening had ik zittend in de trein al een keer of 4 -5 gedaan, telkens dik 30 à 45 sec...

Goeie training Pieter! :flexbiceps:

Hoe voer je die stomach vacuüms uit? Trek je gewoon je navel naar binnen en iets omhoog, of span je daarna je al je buikspieren nog eens zo hard mogelijk aan? Persoonlijk heb ik meer profijt van de oefening als ik dat laatste doe.

Dat doe ik ook. Eerst naar binnen trekken en dan direct de buikspieren aanspannen...Ik hou het echter geen 45 seconden vast. Maximaal 30 en dan moet ik echt ademen :)

Daarom denk ik ook dat @Pieter68 alleen zijn navel intrekt, als ik echt hard mijn buikspieren aanspan lukt het me denk ik nog geen eens 30 seconden.

Op de trein al zittend was de eerste enkel intrekken van de navel, en rustig proberen door ademen. De andere waren meer geconcentreerd, adem inhouden, en na het intrekken van de navel de "rondom" spieren intern aanspannen, meer op gevoel natuurlijk. Kreeg wel beetje rood hoofd, ik denk dat er sommige mede passagiers wel raar keken, lol :rolleyes:

Die in de gym, liggend op de grond, was enkel proberen de navel in te trekken, en ik kreeg vrij snel kramp eigenlijk, daarom heb ik er niet mee door gedaan en ben dan gaan woodchoppen :D

Terug
Naar boven