Pieter68
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.327
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dat is niet zooo gek, na 8 reps DL of SQ heb je aandig wat melkzuur aangemaaktWeer goede training ! Wat me wel opviel, na elke set SQ & RDL moest ik echt op adem komen, alsof ik sprintje getrokken had...

Ja, valt niet mee die spieren aan te spannen als je ze nooit (bewust) gebruikt. Zou het ook nog eens moeten doen.Daarom denk ik ook dat @Pieter68 alleen zijn navel intrekt, als ik echt hard mijn buikspieren aanspan lukt het me denk ik nog geen eens 30 seconden.
Op de trein al zittend was de eerste enkel intrekken van de navel, en rustig proberen door ademen
Je weet dat je niet op een trein mag zitten hè? Is ook nog eens heel gevaarlijk. En moeilijk focussen met het aanspannen van je spieren, als je steeds moet bukken voor bruggen enzo...

Ik weet wel dat je geest zich instelt op de te verwachten inspanning. Prof Noakes in Kaapstad heeft daar wel onderzoek naar gedaan. Zo ga je niet in een sprint tempo van start als je weet dat je nog 5 km moet lopen. Dat lijkt voor de hand te liggen, maar schijnt best subtiel te werken.Wat ik me eigenlijk ook afvraag...
Naar mijn "gevoel" maar dat is dan weer subjectief natuurlijk, heb ik nu meer moeite om het "gewicht" te torsen tijdens mijn squat: bvb de 85k nu voelt zwaarder aan dan toen ik vorig jaar SL 5x5 deed, en toen ik vrij vlot door de 80k naar 90, en zelfs 100k gegaan ben...
Ik weet dat ik nu meer herhalingen maak: 4x8x maar het gaat hem meer om het gewicht dat op de schouders ligt dat precies zwaarder aanvoelt, hebben jullie dat ook soms ?
Ik weet wel dat je geest zich instelt op de te verwachten inspanning. Prof Noakes in Kaapstad heeft daar wel onderzoek naar gedaan. Zo ga je niet in een sprint tempo van start als je weet dat je nog 5 km moet lopen. Dat lijkt voor de hand te liggen, maar schijnt best subtiel te werken.
Ed.
What Is Fatigue?
Wat ik me eigenlijk ook afvraag...
Naar mijn "gevoel" maar dat is dan weer subjectief natuurlijk, heb ik nu meer moeite om het "gewicht" te torsen tijdens mijn squat: bvb de 85k nu voelt zwaarder aan dan toen ik vorig jaar SL 5x5 deed, en toen ik vrij vlot door de 80k naar 90, en zelfs 100k gegaan ben...
Ik weet dat ik nu meer herhalingen maak: 4x8x maar het gaat hem meer om het gewicht dat op de schouders ligt dat precies zwaarder aanvoelt, hebben jullie dat ook soms ?
... kan je na je sets nog een walkout doen met zwaardere gewichten.
Hoe bedoel je ? meer gewicht nemen op de stang en ermee in/uit de cage stappen ?
Ok, volgende keren maar eens proberen...
Zou 1rep’s proberen met hogere gewichten ook kunnen helpen ?
Ok, volgende keren maar eens proberen...
Zou 1rep’s proberen met hogere gewichten ook kunnen helpen ?
Niet echt voorstander van.. Ik zou beginnen met voor/tijdens de walkout eens wat meer spanning op je lichaam te zetten.
Voor iemand met jouw gewicht zou een 100kg squat niet zwaar mogen aanvoelen op je rug.
En anders eventueel die zwaardere walkouts proberen.

Gewoon een keertje een off-day met de bench. Kan gebeuren, volgende keer pak je hem wel op de 70!
Verdere een lekkere training toch?!