AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan wel vrij lang mijn adem inhouden, heb vroeger nog aan duiken gedaan, en in het zwembad oefenden we daar wel veel op...

Ook tijdens de Tai Chi vroeger nog veel ademhalingsoefeningen gedaan...

Weer goede training ! Wat me wel opviel, na elke set SQ & RDL moest ik echt op adem komen, alsof ik sprintje getrokken had...
Dat is niet zooo gek, na 8 reps DL of SQ heb je aandig wat melkzuur aangemaakt :)
Daarom denk ik ook dat @Pieter68 alleen zijn navel intrekt, als ik echt hard mijn buikspieren aanspan lukt het me denk ik nog geen eens 30 seconden.
Ja, valt niet mee die spieren aan te spannen als je ze nooit (bewust) gebruikt. Zou het ook nog eens moeten doen.

Wat ik me eigenlijk ook afvraag...

Naar mijn "gevoel" maar dat is dan weer subjectief natuurlijk, heb ik nu meer moeite om het "gewicht" te torsen tijdens mijn squat: bvb de 85k nu voelt zwaarder aan dan toen ik vorig jaar SL 5x5 deed, en toen ik vrij vlot door de 80k naar 90, en zelfs 100k gegaan ben...

Ik weet dat ik nu meer herhalingen maak: 4x8x maar het gaat hem meer om het gewicht dat op de schouders ligt dat precies zwaarder aanvoelt, hebben jullie dat ook soms ?

Op de trein al zittend was de eerste enkel intrekken van de navel, en rustig proberen door ademen

Je weet dat je niet op een trein mag zitten hè? Is ook nog eens heel gevaarlijk. En moeilijk focussen met het aanspannen van je spieren, als je steeds moet bukken voor bruggen enzo...

Naar mijn "gevoel" maar dat is dan weer subjectief natuurlijk, heb ik nu meer moeite om het "gewicht" te torsen tijdens mijn squat: bvb de 85k nu voelt zwaarder aan dan toen ik vorig jaar SL 5x5 deed, en toen ik vrij vlot door de 80k naar 90, en zelfs 100k gegaan ben...

Ik weet dat ik nu meer herhalingen maak: 4x8x maar het gaat hem meer om het gewicht dat op de schouders ligt dat precies zwaarder aanvoelt, hebben jullie dat ook soms ?
Ik weet wel dat je geest zich instelt op de te verwachten inspanning. Prof Noakes in Kaapstad heeft daar wel onderzoek naar gedaan. Zo ga je niet in een sprint tempo van start als je weet dat je nog 5 km moet lopen. Dat lijkt voor de hand te liggen, maar schijnt best subtiel te werken.
Ed.
What Is Fatigue?

Ik weet wel dat je geest zich instelt op de te verwachten inspanning. Prof Noakes in Kaapstad heeft daar wel onderzoek naar gedaan. Zo ga je niet in een sprint tempo van start als je weet dat je nog 5 km moet lopen. Dat lijkt voor de hand te liggen, maar schijnt best subtiel te werken.
Ed.
What Is Fatigue?

Hm, ik probeer me nu soms ook al voor de geest te halen dat ik 10 herhalingen moet doen, ipv de 8, en doe dan de 8 met meer intensiteit, dus dat helpt wel, maar doet nog niets af aan het "gevoel" dat ik iets zwaar op men schouders liggen heb...

Als het psychologisch te moeilijk wordt, kan je na je sets nog een walkout doen met zwaardere gewichten.

Squats gaan toch wel lekker hoor......op naar de 100!

Ok, volgende keren maar eens proberen...

Zou 1rep’s proberen met hogere gewichten ook kunnen helpen ?

Ok, volgende keren maar eens proberen...

Zou 1rep’s proberen met hogere gewichten ook kunnen helpen ?

Niet echt voorstander van.. Ik zou beginnen met voor/tijdens de walkout eens wat meer spanning op je lichaam te zetten.
Voor iemand met jouw gewicht zou een 100kg squat niet zwaar mogen aanvoelen op je rug.

En anders eventueel die zwaardere walkouts proberen.

Niet echt voorstander van.. Ik zou beginnen met voor/tijdens de walkout eens wat meer spanning op je lichaam te zetten.
Voor iemand met jouw gewicht zou een 100kg squat niet zwaar mogen aanvoelen op je rug.

En anders eventueel die zwaardere walkouts proberen.

Zal dat maandag al eens toepassen zie :thumb:

Training gisteren vrijdag 26/1

Opwarming 6min fietsen

Enkele opwarmsets

BP: 1x6x70, 2x8x67,5, 1x10x60

D-handle row: 4x8x59
T-bar row: 4x8x50

Incl BP: 3x10x50

Arnold press: 3x12x16

Pulld V-handle: 3x12x54,5

Overh rope ext: 2x15x36
Ss barb curl: 2x15x22

Woodchopper: 2x10
Tussendoor rechtstaand vacuum 2x30sec

Not so happy... dacht BP 4x8x70 te kunnen doen, maar voelde al bij de eerste set dat ik het helemaal niet ging halen. :(
Dus maar gewicht afgesmeten, en na de 2sets nog eens verminderd. Het was vooral de rechterschouder die niet mee wou, en geen kracht in mijn armen...
Na de rows echter ging de incl BP makkelijk!
Alsook de Arnold press... no problemo...
Oh ja, en vandaag krampjes in de buikspieren :o

Gewoon een keertje een off-day met de bench. Kan gebeuren, volgende keer pak je hem wel op de 70!
Verdere een lekkere training toch?!

traiing gisteren maandag 29/1:

opwarming 6min fietsen

enkel mobiliteitsdinges, foamrollen (sommigen bekijken mij raar...) en enkele opwarmsets

SQ: 4x8x87,5 + walkouts 100, 110 en 120

Sumo DL: 3x8x120

LP: 3x15x100

LExt: 2x10x68, 2x10x73

LCurl: 3x12x68

Calf raise (smith): 4x8x150

Whoeha, op Sq en Dl weer wat omhoog :thumb: Sq gaat goed en de walkouts vielen al bij al ook mee, is inderdaad gewoon worden aan zwaarder gewicht !
DL was de limiet... heb alles kunnen doen, laatste set was een paused (4,2 en 2), maar ik was daarna compleet leeg, hart ging als zot te keer, en beetje draaielings zelfs erna... Gelukkig tot rust gekomen op stoeltje LP vooraleer ik door gedaan heb.

En het vat was op na de Calf raise, heb geen seated meer gedaan, en geen abs oef ook niet... blij dat ik thuis was erna, om iets te kunnen eten :p

Deze nacht ook minder goed kunnen slapen (vorige nacht was trouwens ook niet echt dat), doch lichaam voelt wel goed aan, recuperatie is ok !
Vandaag enkele meetings, ik moet gewoon zien dat ik voldoende kan eten :emo:

Terug
Naar boven