goestavo
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1.468
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 80kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had dit ook, twee keer fysio/manueel therapeut en het was over..

Nee absoluut geen hardlopen.
Jammer dat het gisteravond/vandaag echt weer drama is, heb veel pijn in me kuit maar de pijn in bil is wel echt minder tot bijna niet.
Weer een k*tdag heb staand avondeten gegeten omdat om de paar minuten opstaan een ramp word.
Ik ga morgen naar gezondheidszorg om te informeren ik liep eerst onder behandeling bij een fysio maar gestopt, dus nu kijken naar wat de opties zijn, wat raden jullie aan?
Veel zul je al bij de fysio gehoort hebben en lees ook aardig goeie dingen hier als reacties, maar op deze site nog wat tips:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/11513-misvattingen-over-hernia-en-rugpijn.html
Fietsen (mits je een goede fiets hebt) kan ook goed helpen. Dit ook omdat je bij lopen toch schokken in je rug ervaart.
---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------
Om terug te komen op het fietsen, hier blijken de meningen toch nogal over verdeeld. De ene zegt het voelt goed om te fietsen, de ander ervaart hier toch last van. Zolang het pijn vrij blijft lijkt mij het iig geen probleem. Mijn ouders hebben beiden een hernia gehad en ervaren fietsen in ieder geval als erg prettig.
De laatste zin is precies wat ik bedoelde met een goede fiets, in ieder geval geen race fiets ;-)
Heb zelf 3 jaar de opleiding fysiotherapie gedaan en meende me te herinneren dat je door fietsen (het bewegen van de heupen, moet je zadel wel goed hoog staan) je onderrug iets mobiliseert.
Maar wat je zegt over de minieme impact van het wandelen kan ik me ook zeker in vinden. Thanks iig voor de aanvulling ;-)
Ik loop al 2 jaar met rugklachten. Vooral met zitten blijf ik een irriterend gevoel hebben maar kan gelukkig nog heel veel dingen doen (squat, deadlift). Ik gebruik geen medicatie. Onlangs nog naar de fysio geweest maar die kon er niets aan doen omdat de standaard testjes niet aantonen dat ik uitval heb. Ik vroeg een doorverwijzing naar manueel therapeut maar ook die zegt niets te kunnen doen.... Op de tanden bijten en doorlopen dus (ik kwam van het niet meer aan kunnen trekken van mijn sokken en niet meer fatsoenlijk kunnen lopen). Na 10 kg te zijn afgevallen, inmiddels weer op 70 kg squat met lichaamsgewicht 65 kg). Succes!
Update
Gaat stuk beter en heeft idd rond de 2 weken geduurd zoals de dokter al zei.
Wil echt weer graag weer beginnen met trainen maar het niet forceren.
Hebben jullie wat info over wat ik eventueel weer kan doen