Fitness Seller

Pijn in rechterbeen vanuit bil naar enkel

• Topic Starter Topic Starter
Dokter zei idd als je niet meer op tenen/hielen kan staan, moeite met plassen hebt gelijk bellen.

Ga morgen zelf is informeren naar manueel therapeut

Probeer ook in je omgeving te informeren naar mensen met een hernia verleden en hoe zij eraf zijn gekomen. Er zijn meer mensen dan je denkt die het hebben gehad en zo kun je de juiste hulp vinden. Dit had ik ook moeten doen namelijk.

Ik had dit ook, twee keer fysio/manueel therapeut en het was over..

Even een update

Gister vrij drukke dag gehad veel gelopen en gefiets en eigenlijk vanaf toen gaat het echt heel veel beter. Het was bijna weg.

Vandaag weer pijn gehad maar aanzienlijk minder dan voorheen, had me vader toch gelijk toen die zei je moet gewoon meer gaan lopen.

Hoop dat het nu zo blijft want slik nog wel 2/3 ibuproven en weet nog niet of ik dat al wil/kan afbouwen.

Als je met lopen hardlopen bedoelt zou ik toch voorzichtig zijn. Wandelen daarentegen is zeer goed voor dit soort problemen.

Nee absoluut geen hardlopen.

Jammer dat het gisteravond/vandaag echt weer drama is, heb veel pijn in me kuit maar de pijn in bil is wel echt minder tot bijna niet.

Nee absoluut geen hardlopen.

Jammer dat het gisteravond/vandaag echt weer drama is, heb veel pijn in me kuit maar de pijn in bil is wel echt minder tot bijna niet.

En zo zal het nog enkele weken/maanden duren. Hoe meer perifeer de pijn hoe slechter. Je kan dus beter gigantisch veel rug en/of bilpijn hebben dan pijn in de kuit. Ben je al in behandeling bij een therapeut?

Weer een k*tdag heb staand avondeten gegeten omdat om de paar minuten opstaan een ramp word.

Ik ga morgen naar gezondheidszorg om te informeren ik liep eerst onder behandeling bij een fysio maar gestopt, dus nu kijken naar wat de opties zijn, wat raden jullie aan?

Weer een k*tdag heb staand avondeten gegeten omdat om de paar minuten opstaan een ramp word.

Ik ga morgen naar gezondheidszorg om te informeren ik liep eerst onder behandeling bij een fysio maar gestopt, dus nu kijken naar wat de opties zijn, wat raden jullie aan?

Waarom gestopt bij fysio?

Ik moest gaan werken aan me houding onder begeleiding en ging naar een ander soort begeleiding met gesprekken erbij, daar eigenlijk niet veel aan gehad.

Veel zul je al bij de fysio gehoort hebben en lees ook aardig goeie dingen hier als reacties, maar op deze site nog wat tips:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/11513-misvattingen-over-hernia-en-rugpijn.html

Fietsen (mits je een goede fiets hebt) kan ook goed helpen. Dit ook omdat je bij lopen toch schokken in je rug ervaart.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Om terug te komen op het fietsen, hier blijken de meningen toch nogal over verdeeld. De ene zegt het voelt goed om te fietsen, de ander ervaart hier toch last van. Zolang het pijn vrij blijft lijkt mij het iig geen probleem. Mijn ouders hebben beiden een hernia gehad en ervaren fietsen in ieder geval als erg prettig.

Veel zul je al bij de fysio gehoort hebben en lees ook aardig goeie dingen hier als reacties, maar op deze site nog wat tips:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/11513-misvattingen-over-hernia-en-rugpijn.html

Fietsen (mits je een goede fiets hebt) kan ook goed helpen. Dit ook omdat je bij lopen toch schokken in je rug ervaart.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Om terug te komen op het fietsen, hier blijken de meningen toch nogal over verdeeld. De ene zegt het voelt goed om te fietsen, de ander ervaart hier toch last van. Zolang het pijn vrij blijft lijkt mij het iig geen probleem. Mijn ouders hebben beiden een hernia gehad en ervaren fietsen in ieder geval als erg prettig.

Beter wandelen dan fietsen. De minieme impact in de lage rug bij wandelen stimuleert de hydratatie van de discus en versnelt het herstel. Fietsen is opnieuw zitten. Meeste mensen ontwikkelen net hernia door te lang en te vaak (in een slechte houding) te zitten. Als je dan toch wil fietsen zorg voor een goede verhouding zadel/stuur dat je mooi rechtop zit en niet doorgezakt voorovergebogen (zoals bij wielrenners).

De laatste zin is precies wat ik bedoelde met een goede fiets, in ieder geval geen race fiets ;-)

Heb zelf 3 jaar de opleiding fysiotherapie gedaan en meende me te herinneren dat je door fietsen (het bewegen van de heupen, moet je zadel wel goed hoog staan) je onderrug iets mobiliseert.
Maar wat je zegt over de minieme impact van het wandelen kan ik me ook zeker in vinden. Thanks iig voor de aanvulling ;-)

De laatste zin is precies wat ik bedoelde met een goede fiets, in ieder geval geen race fiets ;-)

Heb zelf 3 jaar de opleiding fysiotherapie gedaan en meende me te herinneren dat je door fietsen (het bewegen van de heupen, moet je zadel wel goed hoog staan) je onderrug iets mobiliseert.
Maar wat je zegt over de minieme impact van het wandelen kan ik me ook zeker in vinden. Thanks iig voor de aanvulling ;-)

Bij wandelen heb je ook subtiele mobilisatie bewegingen in de lage rug. Het is echter niet daarvoor dat je het doet. Het gaat over de lichte axiale compressie die je hebt in je wervelzuil. De lichte schokjes zorgen voor een pompende beweging in je tussenwervelschijf waardoor je hem soepel houdt en hydrateert. Zeer belangrijk voor discus gezondheid en herstel. Hardlopen is dan weer van het goede teveel.

Update

Gaat stuk beter en heeft idd rond de 2 weken geduurd zoals de dokter al zei.

Wil echt weer graag weer beginnen met trainen maar het niet forceren.

Hebben jullie wat info over wat ik eventueel weer kan doen

Iemand?

Ik loop al 2 jaar met rugklachten. Vooral met zitten blijf ik een irriterend gevoel hebben maar kan gelukkig nog heel veel dingen doen (squat, deadlift). Ik gebruik geen medicatie. Onlangs nog naar de fysio geweest maar die kon er niets aan doen omdat de standaard testjes niet aantonen dat ik uitval heb. Ik vroeg een doorverwijzing naar manueel therapeut maar ook die zegt niets te kunnen doen.... Op de tanden bijten en doorlopen dus (ik kwam van het niet meer aan kunnen trekken van mijn sokken en niet meer fatsoenlijk kunnen lopen). Na 10 kg te zijn afgevallen, inmiddels weer op 70 kg squat met lichaamsgewicht 65 kg). Succes!

Ik loop al 2 jaar met rugklachten. Vooral met zitten blijf ik een irriterend gevoel hebben maar kan gelukkig nog heel veel dingen doen (squat, deadlift). Ik gebruik geen medicatie. Onlangs nog naar de fysio geweest maar die kon er niets aan doen omdat de standaard testjes niet aantonen dat ik uitval heb. Ik vroeg een doorverwijzing naar manueel therapeut maar ook die zegt niets te kunnen doen.... Op de tanden bijten en doorlopen dus (ik kwam van het niet meer aan kunnen trekken van mijn sokken en niet meer fatsoenlijk kunnen lopen). Na 10 kg te zijn afgevallen, inmiddels weer op 70 kg squat met lichaamsgewicht 65 kg). Succes!

Lopen precies een paar rotte therapeuten rond in Nederland. Dus als de standaard testjes niet aantonen dat je perifere uitval hebt kunnen ze niets voor je doen? Ok...

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

Update

Gaat stuk beter en heeft idd rond de 2 weken geduurd zoals de dokter al zei.

Wil echt weer graag weer beginnen met trainen maar het niet forceren.

Hebben jullie wat info over wat ik eventueel weer kan doen

Stabilisatie oefeningen voor transversus abdominis en multifidus. Uitbreiden naar control of range en direction. Nadien statische corestability progressief opbouwen met betrekken van extremiteiten. Met andere woorden ga naar de fysio.

Als je deze dingen pijnvrij kan uitvoeren mag je terug beginnen deadliften en die dingen.

Update

Helaas is mijn slechtste eigenschap dat ik heel lui kan zijn en zelfs met mijn gezondheid

Ik heb donderdag een afspraak bij de fysio, gister en vandaag drukke dagen gehad, gelopen, gefietst en gezwommen en het gaat lichamelijk wel beter.

De afgelopen weken kreeg ik minder pijn in me been maar meer pijn in me rug en zelfs in me andere been. Daarnaast had ik ook tintelingen soms in me rechterbeen, weet niet of dit een teken is van dat het beter of juist slechter gaat??

Terug
Naar boven