XXL Nutrition

Pijn in rechterbeen vanuit bil naar enkel

Hij bedoelt lopen hoor, niet wandelen. En dan waarschijnlijk nog zonder loopschoenen op keiharde beton.

• Topic Starter Topic Starter
Na het lopen heb ik wel minder last van me been vooral bij het rechtop zitten.

Ik heb woensdag weer een afspraak bij de huisarts, hij heeft me toen ook doorgestuurd naar de fysio.

---------- Toegevoegd om 01:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:35 ----------

Het lopen doe ik trouwens omdat ik voor de rest totaal geen lichaams beweging heb en alleen maar in me bed lig omdat ik pijn heb bij lopen/zitten/staan en wilde graag meer beweging

Laatst bewerkt:
Maar je snapt niet dat hardlopen absoluut zeer slecht is bij hernia? Vorige pagina zei je trouwens dat je er een stuk meer been pijn van kreeg? Ik kan me niet inbeelden dat je therapeut je hiervoor toestemming geeft.

Ik bedoel wandelen gymz.

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Ik merk wel dat als ik wandel de pijn tijdens het wandelen vrij vervelend is maar na 10 minuten wel minder word en dat ik als ik thuis op een stoel zit of loop de pijn wel minder/anders is.

Ik weet dat ik een hernia heb maar probeer het zelf zo goed mogelijk op te lossen

Laatst bewerkt:
Over het algemeen lost een hernia zichzelf ook op. Zo wordt er ook pas aan opereren gedacht als het meer dan een jaar aanhoudt of wanneer het echt niet meer uit te houden is / je je controle over je ontlasting verliest enz.

Ja ik had het allemaal een beetje opgezocht omdat de pijn niet te harden was, maar hoor het morgen denk ook wel van dokter dat ze niet gaan opereren.

Ik moet gewoon meer gaan bewegen, maar me twijfel zit dus in de pijn die ik heb tijdens

Huisarts geweest, ik vroeg wat zijn de opties begon hij over opereren maar dat gebeurd meestal bij uitval etc.

Hij zei dat ik gerust kan blijven lopen en moet proberen niet niks te doen.

Heb tramedol voorgeschreven gekeken en dan aankijken en anders word het toch opereren

Ik zou toch niet te snel gaan denken aan opereren hoor. Nadat ik was geopereerd heb ik eerst maanden op bed gelegen om langzaam weer te beginnen met lopen enz. Een rugoperatie is niet niks natuurlijk en je herstel daarvan kan nogal lang duren.

Apart dat je tramedol voorgschreven krijgt trouwens, ik kreeg niks. Loop je nu niet het risico dat je gaat forceren aangezien je pijnstillers neemt en dus niet goed aanvoelt wanneer je te ver gaat of verkeerde dingen doet?

Ja daar heb je wel een punt marcel

Het gaat eigenlijk vrij goed nu ik 2 keer per dag loop.

Kon een paar dagen geleden niet eens in een stoel zitten voor langer dan 5 minuten dat hou ik nu gemakkelijk vol zonder pijn.

Ik kijk het zelf eerst nog ff een week aan hoe het gaat omdat ik de vorige keer ook duizelig werd van tramadol.

Een goede 90% van de hernia's gaan vanzelf over met de juiste begeleiding. Er zijn duidelijke operatie indicaties. Er wordt enkel geopereerd indien (1) duidelijk perifeer krachtsverlies en acute uitval (niet meer op tenen kunnen staan, voet niet meer kunnen heffen) (2) minstens 6 weken onuitstaanbare pijn (3) continentieproblemen.

je heb nog een indicatie vergeten: caudasyndroom.

Terug
Naar boven