AndroidHealthClinic

pijn na deadlift

Pammiespower

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
61kg
Hoi,

Ik heb afgelopen zondag gedeadlift en daarbij is het in m'n onderrug geschoten, precies boven m'n heup. De pijn concentreert zich net links van het midden en ik heb met name last als ik een beweging begin dus als ik ga staan na het zitten, als ik me omdraai in bed. Maar ook kan ik niet goed bukken; het is net alsof m'n onderrug heel erg stijf is en niet mee wil bewegen.

Wat is nu het beste om te doen? Ik heb de neiging om een week ofzo rust te hoduen en helemaal niets te doen maar ik ben bang dat het dan helemaal erg stijf wordt. Is het daarom beter om gewoon te gaan trainen en de oefeningen waarmee ik de onderrug te veel belast te vermijden? Hoe denken jullie erover?

Zou even langs de fysio gaan. En je DL techniek flink onder de loep nemen, daar gaat iets niet helemaal goed...

Beetje rekken en doen voor je onderrug/hamstrings. Stil gaan zitten maakt t bij mij altijd erger. En indd je dl even opnieuw aanleren

Ik heb precies hetzelfde gehad maar dan rechtsonder. Ben na een paar maanden langs de fysiomanuele therapeut gegaan en die is nu al een paar weken bezig met los maken. Had voorkomen kunnen worden als ik er eerder langs gegaan was!

Ik heb oefeningen meegekregen.

Je gaat languit op je rug liggen. Trek je rechterknie naar je rechterborst en hou dit 5 sec. vast. Doe hetzelfde met je linkerknie; trek deze naar je linkerborst en hou dit 5 seconden vast. Doe dit voor elk been 5 keer.

Pak daarna je rechterknie en trek deze naar je linkerborst. Hou weer 5 seconden vast. Pak je linkerknie en trek deze naar je rechterborst, ook dit hou je 5 seconden vast. Wederom beide kanten 5 keer herhalen.

Doe deze oefeningen zowel 's ochtends als 's avonds voor het slapen gaan, 2 keer per dag dus.

Mocht het hierdoor niet weg gaan, zul je toch ergens langs moeten gaan om het los te laten maken, maar misschien komt het wel vanzelf goed omdat je er snel bij bent.

Succes!

Idd, stilzitten wordt het alleen maar erger van. In principe mag je de dag na het deadliften wel pijn hebben in je onderrug maar dat is een heel andere pijn dan jij omschrijft (gewoon zeer flinke spierpijn mag).

Probeer je rug niet TE hol te maken bij je deadlift ik kreeg hierdoor last van mijn rug.

Hoi,

Ik heb afgelopen zondag gedeadlift en daarbij is het in m'n onderrug geschoten, precies boven m'n heup. De pijn concentreert zich net links van het midden en ik heb met name last als ik een beweging begin dus als ik ga staan na het zitten, als ik me omdraai in bed. Maar ook kan ik niet goed bukken; het is net alsof m'n onderrug heel erg stijf is en niet mee wil bewegen.

Wat is nu het beste om te doen? Ik heb de neiging om een week ofzo rust te hoduen en helemaal niets te doen maar ik ben bang dat het dan helemaal erg stijf wordt. Is het daarom beter om gewoon te gaan trainen en de oefeningen waarmee ik de onderrug te veel belast te vermijden? Hoe denken jullie erover?

Je hebt waarschijnlijk een probleem aan de overgang van lage rug naar je sacrum (facetgewrichtje L5-S1) of aan je ilium links. Kan proberen met automobilisatie oefeningen: bekkenkantelingen in zit, 1 been langer maken dan ander in ruglig, eventueel lichte draaibewegingen in ruglig met je benen geplooid. Verschillende keren per dag. Verder houding verzorgen, niet onderuitgezakt zitten en regelmatig wisselen van houding.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties! Als het met een paar dagen niet over is, ga ik inderdaad even langs de fysio. Deadliften doe ik niet meer... Tis al de 2e keer dat dit gebeurt namelijk... En iedere keer als ik de oefening een tijdje niet heb gedaan.

Terug
Naar boven