XXL Nutrition

Pijn tijdens squaten

royvdh65

Cool Novice
Waardering
3
Gisterenavond heb ik 3 setjes van 5 reps gesquat, ik kreeg hierna een knijpend verzurend gevoel in mijn ellebogen dat gevoel trok verder door heel mijn armen (waarschijnlijk omdat ik tijdens het squaten onbewust wat aan de barbell trek met mijn armen). Hierna ben ik wel verder gegaan met deadliften, na de training heb ik nog zo'n 1,5 uur last gehad van dat gruwelijk irritante gevoel.
Kan iemand verklaren wat de oorzaak is van dit gevoel. Misschien klinkt het nogal vaag maar dat gevoel is moeilijk te omschrijven, mijn armen trilden gedurende 1,5 uur na de training ook.

Zeker voor het eerst gesquat :roflol:

Gruwelijk irritante gevoel en dan toch nog gaan deadliften ???

Je lichaam gaf aan dat er iets niet goed ging :o

OT: Had je je ellebogen wel juist staan met de squat?

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik train al 'n jaartje of 2, en ik volg het rippetoe schema sinds een maandje of 3 (deze training was het dus 5x3 squat, 5x3 bankdrukken en 5x1 deadliften) deze training heb ik dan toch even afgemaakt ook al had ik dat gevoel na het squaten al. Dit gevoel heb ik nog nooit gehad, verder weet ik zeker dat de uitvoering goed is.

Aha, ik zat ook maar een beetje te geinen ;)

Gisteravond heb je dus getraind, maar heb je nu geen last van je ellebogen en armen?

Een raar soort spierpijn ofzo?

Nee spierpijn kun je het niet noemen, het gevoel is moeilijk uit te leggen, ik kan het op dit moment het best omschrijven als een knijpend verzurende pijn wat echt een tijdje aanhield.

Ik had het ook in m'n eerste weken Rippetoe.

Heb je de stang wel op de juiste positie liggen... of zo een beetje in je nek zoals ik het ook ooit deed? :P

Bij mij kwam het iig door slechte vorm, ik zou je squat nog eens onder de loep nemen en vooral de positie van de bar en hoe je deze vasthoudt.

Laatst bewerkt:
-Te veel trekken aan de stang
-lagere reps = meer gewicht = meer tegenhouden armen = grotere belasting op de pezen
-low bar gaan squatten?

je kunt in ieder geval de stang iets breder vastpakken.

Oke ik zal moren eens beter op de ligging van de bar letten en de stang wat wijder vast pakken, alvast bedankt voor het advies

Ik heb zelf last gekregen ook van een verzurende pijn zoals jij zegt maar dan ter hoogte van het midden van de bovenarmen zo bij het bot. Het zou misschien kunnen komen doordat er iets op je rug wordt afgekneld.
Ik denk dat je het best kan proberen idd om de bar anders op je rug te leggen (ik weet niet of je nu lowbar of highbar doet).

Ik heb zelf last gekregen ook van een verzurende pijn zoals jij zegt maar dan ter hoogte van het midden van de bovenarmen zo bij het bot. Het zou misschien kunnen komen doordat er iets op je rug wordt afgekneld.
Ik denk dat je het best kan proberen idd om de bar anders op je rug te leggen (ik weet niet of je nu lowbar of highbar doet).

Ik kom erachter dat ik toch altijd high bar heb gedaan, ik merk wel de de low bar wat minder comfortabel is, maar volgens Rippetoe wel effectiever en je kunt meer gewicht pakken. Dit zal in het begin wel even wennen zijn maar ik zal voortaan wel de lowbar toepassen i.p.v de bar op mijn schouders te laten rusten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven