XXL Nutrition

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

96683C85-5886-49FA-A231-180C7D732E47.png

@Eagleone
En ondanks veel kuren toch nog grotere ballen als jou :trollface:

maargoed dat moet jij wel weten, want jij heb ze niet meer

LOL!

Wolf in schaaps kleren instanties dus voor hun eigen hachje... Ach.. Hoe je zo'n slacht huis ook wilt noemen maakt niet uit.. die dieren leven gewoon in een hel.
Ik ben niet tegen vlees eten.. wij mensen doen dat nou eenmaal al voor duizenden jaren. Maar ik vind dieren in hokken proppen waar ze niet eens in kunnen bewegen en vetmesten en voltrappen met groeihormonen gewoon uitbuiterij.
Het is gewoon gericht op efficienty om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen en zo snel mogelijk.
Wij hebben deze planeet van de dieren.. Al duizenden jaren helpen ze ons aan onze kleding.. gereedschap.. voedsel..
Wij zijn hun heel wat verschuldigd.
Geef ze gewoon onderdak.. een vrij en leuk leven en een snelle vredige dood in eigen omgeving op goeie leeftijd.
En wat krijgen ze er voor terug ? Een kut leven. Uitgebuit worden.
Vooral varkens worden slecht gehouden in NL maar biologische kip en runderen (dacht ik ook?) kunnen best aardig leven. Meer dan een beetje in een veldje staan tot ze ergens door worden opgegeten doen ze anders ook niet toch.

Laatst bewerkt:
Vooral varkens worden slecht gehouden in NL maar biologische kip en runderen (dacht ik ook?) kunnen best aardig leven. Meer dan een beetje in een veldje staan tot ze ergens door worden opgegeten doen ze anders ook niet toch.
Kippen staan met 10.000 in een stal zonder daglicht of verluchting (enkel verluchting met ventilatiesystemen) waardoor veel dieren irritaties aan de ogen en ademhalingsproblemen hebben door de ammoniakdampen die daar hangen. Ze staan 42 dagen op een betonnen vloer met wat stro dat niet ververst wordt tijdens die 42 dagen. Daarna moeten ze naar het slachthuis, waar het vangen op zo'n snelle manier moet gebeuren dat vele kippen hun poten breken en ondersteboven in transportkooien worden gestoken tot ze gelektrocuteerd worden.

Om dan maar over de hel van het transport te zwijgen in de weeromstandigheden van de laatste tijd, dagen zonder water (en voedsel).

Voor de eierenindustrie worden alle haantjes levend verhakseld en zitten de hennen ook weer op een absurd klein oppervlakte.

Kippen zijn juist het meest mishandelde dier van heel de industrie.

https://www.animalrights.nl/stop-de-slacht/kippen

Kippen staan met 10.000 in een stal zonder daglicht of verluchting (enkel verluchting met ventilatiesystemen) waardoor veel dieren irritaties aan de ogen en ademhalingsproblemen hebben door de ammoniakdampen die daar hangen. Ze staan 42 dagen op een betonnen vloer met wat stro dat niet ververst wordt tijdens die 42 dagen. Daarna moeten ze naar het slachthuis, waar het vangen op zo'n snelle manier moet gebeuren dat vele kippen hun poten breken en ondersteboven in transportkooien worden gestoken tot ze gelektrocuteerd worden.

Om dan maar over de hel van het transport te zwijgen in de weeromstandigheden van de laatste tijd, dagen zonder water (en voedsel).

Voor de eierenindustrie worden alle haantjes levend verhakseld en zitten de hennen ook weer op een absurd klein oppervlakte.

GELD is het probleem. Productie gaat door totdat alle bomen weg zijn, de vissen weg zijn, de olie uit de aarde weg is. GELD/Productie gaat door totdat de mens zichzelf vernietigd heeft.

GELD is het probleem. Productie gaat door totdat alle bomen weg zijn, de vissen weg zijn, de olie uit de aarde weg is. GELD/Productie gaat door totdat de mens zichzelf vernietigd heeft.

Zelfs al zouden mensen meer geld voor de producten geven, dan betwijfel ik of dat geld ook écht zal gaan naar een beter dierenwelzijn in plaats van dat het verdwijnt in iemand zijn zakken. Daarbij wil een dier nog altijd niet dood na 1 à 3 maanden te leven, ookal heeft het een "goed" leven gehad.

Productie vermindert/stopt als er minder/geen mensen zijn die betalen voor deze praktijken.

Zelfs al zouden mensen meer geld voor de producten geven

eens ,

maar er zijn ook veel mensen die simpelweg geen geld te besteden hebben aan meer duurzaam eten ,die zijn al blij

dat ze de huur en elektra kunnen betalen,laat staan dat ze de luxe hebben om te kiezen voor een vegan of biologisch dieet

Ik heb wel veel beter gehouden biologische kippen gezien, die er net zo bij liepen alsof je ze zelf in je tuin/boerderijtje had, maar ik weet de prevalentie daarvan niet in NL of wat de standaard precies is. Wat daar staat over biologische kip gaat om BE?

Ik ga ervan uit dat alles in de supermarkt sowieso ellende is. Maar ik heb toch echt de voedingswaarde uit rood vlees nodig dus ik haal wel rund en hou het daarbij. Zou mooi zijn als er een aanbieder is zoals musclemeat die een prima leven garanderen al kost het me tig keer zoveel euro's.

Zelfs al zouden mensen meer geld voor de producten geven, dan betwijfel ik of dat geld ook écht zal gaan naar een beter dierenwelzijn in plaats van dat het verdwijnt in iemand zijn zakken. Daarbij wil een dier nog altijd niet dood na 1 à 3 maanden te leven, ookal heeft het een "goed" leven gehad.

Productie vermindert/stopt als er minder/geen mensen zijn die betalen voor deze praktijken.
Verbeteringen zijn altijd gekomen doordat genoeg mensen betere kwaliteit/leefomstandigheden eisten en de technologische ontwikkelingen kwamen om dat op schaal rendabel te maken. Als meer mensen zich daarvoor inzetten zou een hoop mogelijk zijn, maar ik denk dat veel van de georganiseerde actie stuk loopt op het geheel willen stoppen van alle vleesproductie.

Techniek is er wel hoewel we in NL beperkte ruimte hebben. Denk dat het vooral politiek bij wet geregeld zou moeten gaan worden dat er gewoon geen medicatie enzo meer gebruikt mag worden om ze onnatuurlijk te doen groeien/productief te maken. Zorgen dat de best gehouden kip/koe/varken de meest winstgevende worden.

eens ,

maar er zijn ook veel mensen die simpelweg geen geld te besteden hebben aan meer duurzaam eten ,die zijn al blij

dat ze de huur en elektra kunnen betalen,laat staan dat ze de luxe hebben om te kiezen voor een vegan of biologisch dieet
Vegan wilt toch niet per se zeggen duur? Denk dat vlees zowat het duurste product is dat de meesten kopen.

Heb even snel opgezocht:
Kipfilet kost 23.90 per kilo in vergelijking met tofu dat 7.40 per kilo kost. (Heb even tofu als voorbeeld genomen omdat ik dat toevallig veel eet, ieder zijn ding). Maar je hoeft niet eens "vleesvervangers" te kopen, dus mij lijkt het juist goedkoper om geen vlees te eten.

Vegan wilt toch niet per se zeggen duur? Denk dat vlees zowat het duurste product is dat de meesten kopen.

Heb even snel opgezocht:
Kipfilet kost 23.90 per kilo in vergelijking met tofu dat 7.40 per kilo kost. (Heb even tofu als voorbeeld genomen omdat ik dat toevallig veel eet, ieder zijn ding). Maar je hoeft niet eens "vleesvervangers" te kopen, dus mij lijkt het juist goedkoper om geen vlees te eten.

kiloknallers zijn bij ons in Nederland rond de 5-6 euro

(dat is inclusief 1 liter ingejecteerd water en een gegarandeerd kutleven voor de desbetreffende dieren)

eens ,

Lijkt me wel meer liggen aan de prijs van huur en elektra en hoe lonen al decennia achtergesteld worden op toegenomen productiviteit. Misschien is het wel zaak die zwendelpraktijken op te lossen zodat mensen makkelijk voor ethisch gehouden vlees kunnen kiezen.

Zit dan ook al met het probleem dat minimumloon/uitkering niet berekend is op de voedingsvereisten van gezonde mannen richting de 100kg en een bankzittende dame van 50 kg er dubbel zo luxe van kan leven. :o

Heb even snel opgezocht:
Per gram proteine kom ik met biologisch rund (geen steak) toch aardig gelijk met tofu uit. Gewoon vlees en natuurlijk zuivel is per gram proteine veel goedkoper.

Ik heb wel veel beter gehouden biologische kippen gezien, die er net zo bij liepen alsof je ze zelf in je tuin/boerderijtje had, maar ik weet de prevalentie daarvan niet in NL of wat de standaard precies is. Wat daar staat over biologische kip gaat om BE?
Denk dat je er toch vanuit mag gaan dat 9/10 kippen die op onze borden belanden uit zo'n megastal komen en geen gras of zon hebben gezien. Cijfers vind ik ook niet meteen.
Dat ging over NL.

Verbeteringen zijn altijd gekomen doordat genoeg mensen betere kwaliteit/leefomstandigheden eisten en de technologische ontwikkelingen kwamen om dat op schaal rendabel te maken. Als meer mensen zich daarvoor inzetten zou een hoop mogelijk zijn, maar ik denk dat veel van de georganiseerde actie stuk loopt op het geheel willen stoppen van alle vleesproductie.

Techniek is er wel hoewel we in NL beperkte ruimte hebben. Denk dat het vooral politiek bij wet geregeld zou moeten gaan worden dat er gewoon geen medicatie enzo meer gebruikt mag worden om ze onnatuurlijk te doen groeien/productief te maken. Zorgen dat de best gehouden kip/koe/varken de meest winstgevende worden.
Hoeveel mensen zijn er wel niet die nu nog steeds denken dat die dieren een goed leven hebben gehad. Als er weer zo'n filmpje van Animal Rights naar buiten komt van de wanpraktijken zijn ze weer allemaal aan het roepen dat dat niet kan en 's avonds hebben ze weer een stuk vlees op hun bord liggen, voor de beste prijs natuurlijk.

Er wordt nu ook geen medicatie gebruikt om dieren onnatuurlijk te doen groeien/productief te maken. Ze zijn zo gefokt juist door elke keer het meest winstgevende dier verder te laten fokken. Kippenrassen kruisen zodat ze een nieuwe soort krijgen dat nog meer vlees produceert, daar weer de dikste nakomelingen van gebruiken om verder te fokken tot dat je een ras hebt (zoals nu) dat niet meer op z'n eigen poten kan staan en allerlei gezondsheidsproblemen heeft.
Bij runderen net hetzelfde: Belgisch Witblauw bijvoorbeeld. Altijd het meest winstgevendste dier verder laten fokken zodat je uiteindelijk zo'n "dikke" runderen hebt nu die niet eens meer natuurlijk kunnen kalven. Komt geen medicatie aan de pas.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven