AndroidHealthClinic

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Per gram proteine kom ik met biologisch rund (geen steak) toch aardig gelijk met tofu uit. Gewoon vlees en natuurlijk zuivel is per gram proteine veel goedkoper.
Je kan het ook met andere dingen vergelijken.
Seitan is 5 euro per kilo en bevat 275 gram proteïnen in vergelijking met rundvlees (17 euro zoiets?) voor 260 gram proteïnen.

Sojamelk is 0.79 euro/liter en 3.5 gram proteïnen. Gewone melk is 0,99 euro/liter en ook 3,5 gram proteïnen.

Ik bedoel maar dat het niet per se duur hoeft te zijn, je maakt het zo duur als je wilt.

Laatst bewerkt:
Zelfs al zouden mensen meer geld voor de producten geven, dan betwijfel ik of dat geld ook écht zal gaan naar een beter dierenwelzijn in plaats van dat het verdwijnt in iemand zijn zakken. Daarbij wil een dier nog altijd niet dood na 1 à 3 maanden te leven, ookal heeft het een "goed" leven gehad.

Productie vermindert/stopt als er minder/geen mensen zijn die betalen voor deze praktijken.

Ik bedoel dat niet ik bedoel dat deze economie gebaseerd is op productie. Productie is gebaseerd op winst. Daarom heeft het dier zo weinig mogelijk plek en een zo kort mogelijk kut leven omdat de directeur van het het bedrijf lekker zo veel mogelijk winst wil halen.
Mensen proberen altijd weg te kijken en kijken niet naar de BRON van het probleem. Net zo als wie of wat heeft de economische crisis veroorzaakt.
Die economie is het fucking probleem.
Het is niks anders als gebaseerd op olie en macht.
Daarom maken landen ook allemaal ruzie want iedereen wil de meeste macht hebben.

Zo lang als geld de wereld domineerd zullen er dieren zijn die een kut leven hebben.

Denk dat je er toch vanuit mag gaan dat 9/10 kippen die op onze borden belanden uit zo'n megastal komen en geen gras of zon hebben gezien. Cijfers vind ik ook niet meteen.
Dat ging over NL.
Biologisch moet toch sowieso buiten kunnen komen? Als ik een beetje rondkijk en ook bij keuringsdienst van waarde zag ik filmpjes van gezonde kippen die elke dag op flink wat hectares buiten kunnen chillen. Zou er bijna jaloers op worden vanuit m'n tokkierijtjeshuis buurt.

Je kan het ook met andere dingen vergelijken.
Seitan is 5 euro per kilo en bevat 240 gram proteïnen in vergelijking met rundvlees (17 euro zoiets?) voor 260 gram proteïnen.

Ik bedoel maar dat het niet per se duur hoeft te zijn, je maakt het zo duur als je wilt.
Oh dat ken ik niet. Bevat geen vitamine b12 zie ik. Zuivel/whey is alsnog veel goedkoper en bevat dat wel. Is er een goede plantaardige bron voor b12?

Rundvlees producten zie ik biologisch van 10 euro, niet biologisch richting de helft voor 20gr/100 proteine. Maar dan heb je er ook heemijzer bij dat is in mijn ervaring niet iets wat waar je vrijwillig wel of geen geld aan kunt uitgeven.

Biologisch moet toch sowieso buiten kunnen komen? Als ik een beetje rondkijk en ook bij keuringsdienst van waarde zag ik filmpjes van gezonde kippen die elke dag op flink wat hectares buiten kunnen chillen. Zou er bijna jaloers op worden vanuit m'n tokkierijtjeshuis buurt.

Oh dat ken ik niet. Bevat geen vitamine b12 zie ik. Zuivel/whey is alsnog veel goedkoper en bevat dat wel. Is er een goede plantaardige bron voor b12?

Rundvlees producten zie ik biologisch van 10 euro, niet biologisch richting de helft voor 20gr/100 proteine. Maar dan heb je er ook heemijzer bij dat is in mijn ervaring niet iets wat waar je vrijwillig wel of geen geld aan kunt uitgeven.
Bij ons in de buurt is zn farm, grappig gezicht al die witte bolletjes op een groen veld

Biologisch wilt zeggen dat ze wat meer plaats krijgen, maar buiten komen is niet verplicht.
Dat is een programma? Weet niet in hoeverre dat representatief is want (bij ons althans) worden veel zenders gesponsord door de vleesindustrie. Ze gaan natuurlijk geen dingen tonen die de kijker gaat weerhouden van hun producten te kopen. Op veetransporten staan ook lachende varkens, I mean..
Zo'n "natuurlijke" (geen idee hoe je het moet noemen) vleesvervangers bevatten nooit vitamine B12 (zoals tempeh, seitan, tofu,.. ). B12 wordt meestal in plantaardige melk en yoghurt toegevoegd, maar in een heel kleine hoeveelheid. Als vegan moet je sowieso 1x/week een B12 supplement nemen, is zowat het enige dat je niet uit voeding kan halen. B12 is ook niets dierlijks, maar bacterieel (bacteriën in de bodem produceren B12). Veedieren krijgen dat ook als supplement in hun voeding omdat merendeel nooit meer buiten komt en dus geen B12 meer binnen krijgt door het grazen (van de bodem).
Als je enkel af en toe eens vlees vervangt is dat ook niet nodig want haal je wel nog uit eieren, yoghurt, de dagen dat je wel vlees eet,..

Biologisch wilt zeggen dat ze wat meer plaats krijgen, maar buiten komen is niet verplicht.
Dat is een programma? Weet niet in hoeverre dat representatief is want (bij ons althans) worden veel zenders gesponsord door de vleesindustrie. Ze gaan natuurlijk geen dingen tonen die de kijker gaat weerhouden van hun producten te kopen. Op veetransporten staan ook lachende varkens, I mean..
Ja een tv programma van de nationale omroep die wel goed kritisch is vind ik. In dit geval over de nieuwe standaard kip die een weekje ouder is dan de plofkip werd.

@13:30 en @19:05 ziet er toch aardig uit en zo zijn er wel meer biologische te vinden ook van wat ik bij mij in de buurt zie. Stuk beter dan die witte van de ellende half kale dieren. Maar dat is geen massaproductie en ik heb geen idee of dat dan uitzonderlijk is of standaard representatief is voor de biologische kip die in de supermarkt ligt.

Ja een tv programma van de nationale omroep die wel goed kritisch is vind ik. In dit geval over de nieuwe standaard kip die een weekje ouder is dan de plofkip werd.

@13:30 en @19:05 ziet er toch aardig uit en zo zijn er wel meer biologische te vinden ook van wat ik bij mij in de buurt zie. Stuk beter dan die witte van de ellende half kale dieren. Maar dat is geen massaproductie en ik heb geen idee of dat dan uitzonderlijk is of standaard representatief is voor de biologische kip die in de supermarkt ligt.

Ik vind deze kippen er gelukkiger uitzien

Die kippen hebben het al een stuk beter dan de meerderheid.
Maar hij zegt ook duidelijk dat kippen niet zo gehouden kunnen worden met de economie van nu en dat deze manier de wereld niet kan voeden, dat de "moderne" manier (aka megastallen) dat wel kan. Waar ik dan uit haal dat deze manier van kippen houden zeldzaam is.

Maar als je zeker weet dat jouw vlees van zo'n boerderij af komt is dat toch al een verbetering indeed.

Zeker,

De mensheid word geregeerd door liegende pedo's

Kun je nagaan hoe FUCKED de mensheid is .

giphy.gif

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk er niet over na.
Maar het kan wel.
Ja ik ben zelf ook 90 % meer plantaardig aan het eten. De dieren hebben het gewoon fucked up en dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn.
Vind alleen dat dat tofu je na een tijdje de strot uit komt. Dus wil gewoon 2 keer in de week wel een stukje vlees of vis erbij eten.
Voorderest probeer ik al mn eiwitten te halen uit noten, bonen, tofu etc.
Maar het lijkt me eigenlijk best mooi om volledig vegan te trainen .
Het moet zeker niet onmogelijk zijn .

Hi! Probeer tofu af te wisselen met tempeh, seitan, vleesvervangers van de vegetarische slager, die zijn heerlijk!

Wat is een vegetarische slager nu weer voor iets?
Wat heeft hij precies geslacht?
Was een boer die het niet meer kon aanzien dat zijn runderen werden geslacht en heeft toen "De Vegetarische Slager" opgericht. Hebben zowat de lekkerste veggie producten en streven tegen eind 2019 om heel hun assortiment vegan te maken.

Slacht planten indeed :').

veggie.jpg

Was een boer die het niet meer kon aanzien dat zijn runderen werden geslacht en heeft toen "De Vegetarische Slager" opgericht. Hebben zowat de lekkerste veggie producten en streven tegen eind 2019 om heel hun assortiment vegan te maken.

Slacht planten indeed :').

veggie.jpg
Zo, heb jij mijn trollen even verpest :(

Plantaardig eten is juist veel gezonder! Hoe lager het vetpercentage, hoe beter het is! Maar ook gedroogde vruchten zijn super goed voor je.

Terug
Naar boven