Fitness Seller

Poisoned Tongues' Buffel Log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag de laatste stronglifts-sessie gedaan en vooraf een huidplooimeting laten doen.

SQUAT
2x5 80kg
1x5 100kg
2x3 110kg
2x3 120kg
2x5 100kg

OHP
1x5 20kg
1x5 30kg
1x4 40kg
2x5 50kg
1x4 50kg meer zat er helaas niet in
2x5 40kg

DEADLIFT
1x5 80kg
1x5 100kg
1x3 120kg
1x3 140kg

De meting viel mij wat tegen, daarnaast heb ik ook lichte twijfels over de resultaten en aanbevelingen. Misschien geheel onterecht, maar wellicht dat hier iemand wat zinnigs er over zou kunnen zeggen? Zou iig zeer gewaardeerd worden!

Ik heb 3 metingen laten doen.
27/07 14,7% gewicht 87,8kg
30/09 16,1% gewicht 91,5kg
30/12 20,5% gewicht 96,0kg

De huidplooi op de biceps is in drie maanden tijd van 6 naar 15 gegaan, wat ten opzichte van de andere toenames redelijk buitensporig is(ten hoogste met een waarde van 3 toegenomen). Qua omvang zijn de biceps slechts 1,5cm toegenomen.

Ik ben op alle lifts sterker geworden maar mijn vetvrije massa is op de laatste twee metingen gelijk.

Tot slot heb ik een voedingsadvies erbij gekregen waarbij ik 400(!) gram eiwit zou moeten eten en respectievelijk 300 en 53 gram koolhydraten en vet. Afgelopen tijd kom ik op uitzonderlijke dagen wel eens over de 200 gram, maar 400 lijkt mij redelijk bizar.

Mijn vraag is of het aannemelijk is dat er een rekenfoutje gemaakt is of iets dergelijks en of die macro's een beetje reëel zijn?
Of ben ik misschien zoveel vadsiger geworden? :p

Aardig wat aangekomen kwa massa maar ook kwa VP.

Hoeveel kcal moet je inemen volgens je voedings advies, 400E is best veel inderdaad, En wat je je doel nu verder Zwarder worden (doorgaan met bulk) of vet verliezen (cutten).

Aardig wat aangekomen kwa massa maar ook kwa VP.

Hoeveel kcal moet je inemen volgens je voedings advies, 400E is best veel inderdaad, En wat je je doel nu verder Zwarder worden (doorgaan met bulk) of vet verliezen (cutten).

Calorien zouden op 3150 komen, waarbij werd geadviseerd om de koolhydraten terug te brengen van 300 gram naar 50-100 gram.

De bedoeling is idd om nu te gaan cutten.

Ja dan kom je wel aan de 400gr eiwit in die verhoudingen, 3150kcal lijkt mij nog wel iets hoog weet niet op hoeveel je onderhoud zit natuurlijk.

Het berekende onderhoud is 3223,50 cal.

Ik wil ongeveer op onderhoud gaan eten en meer cardio gaan doen.

Okeej iedere dat half uurtje cardio ofzo? Komt vast goed mooie tijd nu

34xhqpv.jpg

Niet superveel cardio, maar veel meer dan nu.

Inmiddels drie trainingsdagen achter de rug, ik heb mij in tijden niet zo in het zweet gewerkt.
Kort samengevat:
Deadlifts goed te doen al merk ik bij de laatste 2 a 3 sets dat mn grip al minder wordt.
Chin-ups lukken niet, close grip pull downs wel.
Front Squats te hoog ingezet, 70 begonnen nu verder met 75.
Decline BP te laag ingezet 75 was een eitje, 80 vandaag prima te doen.
Squats gaan goed, ik vermoed dat de korte rust icm 100kg wel pittig gaat worden.
BOR even wat anders dan de pendlay row, gaat niet makkelijk worden.
Rom.deadlifts ging wel, maar aardig afzien na al die setjes squats en bor's.
DB Military Press 32kg was te eenvoudig, volgende keer 2x20kg.
Cardio noodzakelijk kwaad, touwtjespringen aka stukgaan, fietsen is nog het meest relaxed en loopband is helemaal niks met Vans, voortaan extra paar schoenen mee om te rennen.

goed bezig geweest dus.

Studies tonen aan dat meer dan 2.2 gram eitwit per kg lichaamsgewicht geen extra voordeel heeft. http://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day.html
Examine is wel een goede site.. Veel onderzoek, links naar studies en onderbouwing voor dit soort onderwerpen.

In algemene zin bepaald de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt of je dikker wordt of niet. Je onderhoud op 3200 is vrij hoog voor 96kg.. Volgens http://iifym.com/iifym-calculator/ kom ik met jouw gegevens uit op 2880... Je intake is dus aan de hoge kant. Ik zou een stuk lager gaan zitten en kijken hoe het gaat. 500kcal per dag eraf cardio-en is geen doen.. Succes!

Edit: tenzij je heel zwaar lichamelijk werk doet natuurlijk, dan zou 3200 best kunnen.

ah new years resolutions ;)

mooie train
ben benieuwd wat verlaagde kh-inname voor je doet

Studies tonen aan dat meer dan 2.2 gram eitwit per kg lichaamsgewicht geen extra voordeel heeft. http://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day.html
Examine is wel een goede site.. Veel onderzoek, links naar studies en onderbouwing voor dit soort onderwerpen.

In algemene zin bepaald de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt of je dikker wordt of niet. Je onderhoud op 3200 is vrij hoog voor 96kg.. Volgens http://iifym.com/iifym-calculator/ kom ik met jouw gegevens uit op 2880... Je intake is dus aan de hoge kant. Ik zou een stuk lager gaan zitten en kijken hoe het gaat. 500kcal per dag eraf cardio-en is geen doen.. Succes!

Edit: tenzij je heel zwaar lichamelijk werk doet natuurlijk, dan zou 3200 best kunnen.

Thanks!

Ik sport 4 keer per week, werk is enkel mentaal zwaar. Het volgende probeer ik zoveel mogelijk aan te houden op de doordeweekse dagen, in het weekend wil ik wel gewoon brood eten.

Ochtend
Doctor's Carbrite Diet** - Frosted Cinnamon Bun Bar, 57 g KVE 23/3/21
Optimum Nutrition - Serious Mass, 167 g 126/2/27
banaan 34/1/2

Middag
Hak zon en fruit 13/0/1
AH magere kwark 500gr 15/1/50
Ei gekookt 3x 0/15/23

Avond
AH hollandse wokgroenten 7/0/3
Lassie Quinoa+Zilvervlies 34/5/5
John West tonijn in water 0/1/35
Conimex woksaus 10/0/1

Tussendoor
gemengde noten 3/17/5
halfvolle melk 15/5/11
Optimum Nutrition - Serious Mass, 167 g 126/2/27

Totaal komt dit op 2975 kilocalorien in de verhouding KVE 406/73/209
Koolhydraten 59%
Vetten 11%
Eiwitten 30%

Als ik 1 serious mass shake voor een normale whey shake omwissel kom ik qua calorien rond de 2500 uit en een verhouding van:
Koolhydraten 50% 282gram
Vetten 13% 72 gram
Eiwitten 37% 206 gram

Ik zou het een tijdje op 2500 proberen en kijken wat er met je vetpercentage gebeurt. Als je trainingen er onder gaan lijden gewoon opschroeven. Je kan ook op 2900 beginnen en als je dan reductie in je % ziet mooi, zo niet ga je dan naar 2500..
Enige opmerking is dat ik de vet intake aan de lage kant vind. Ik lees dat ze in je advies nog lager gaan zitten maar dat zou ik zeker niet aanraden. Op zich is je huidige intake geen probleem (mits je genoeg essentiële vetten binnen krijgt). Maar je zou ook wat koolhydraat kunnen vervangen door vet, soms maak dat het leven wat makkelijker.

Terug
Naar boven