XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Jij hebt tenminste het echte Turkije bezocht en bent een echte kenner. Cappadocië geweest?
Yep. Mooi inderdaad om te zien. Maar als je echt wat aparts wil zien zou je naar Ani moeten gaan... wij waren toen de eerste groep die zonder militaire begeleiding bij de opgravingen mochten. En voor het eerst daar mochten fotograferen.
En een plaats dat we in een grot langs een rotswand zaten met uitzicht op de tigris. De mooiste reis ooit. Was ook wel 24 dagen toen...

Heb jij een goed Turks restaurant in Noord-Brabant dat je zou adviseren? (Echt Turks, dus geen fastfood of toeristenvoer)

Hmm... Heel eerlijk... ik kan zelf het e.e.a. maken dus dan moet een restaurant echt heel goed zijn wil ik daar van onder de indruk zijn. Het beste eet je gewoon in Turkije maar in Eindhoven zou ik Restaurant Turkoise of Restaurant Ege aanraden. Die komen enigszins een beetje in de buurt van wat je in Turkije zou kunnen krijgen.

We hebben ook ooit een zo een blue cruise gedaan... Maar dan lag je alleen in baaien ... aan land gaan was simpel... van de boot afspringen en zwemmen :D
Maar zo heette onze gids. Een echte Turkse jongen die prima Nederlands sprak. We hadden elke avond op de boot raki met witte kaas en watermeloen met het uurtje van Ege over de turkse cultuur. :)
Was ook een stuk over trouwen... en wij waren dus het niet getrouwde stel (10 mensen op de boot met de kapitein en zij broertje en onze gids... Dus klein groepje)... wat zaten ze te fokken. :roflol: Niet gevraagd dus... dag na thuiskomen wel :eek: totaal onverwachts :D
Leuke herinneringen :)

Wat denk je dat die lui in Drenthe denken bij het zien van een heli? Ze leven daar nog in het stenen tijdperk met hun hunebedden. :trollfacex:
-1 Voor de grote bek
Ik durf het bijna niet te posten, maar heb deze gekocht. Heb ik ooit jaren gelden eens op. Smaak goed. Nog wat kip en groenten bij geroerbakt en Italiaans gekruid.
IMG_20201213_201618.jpg
IMG_20201213_202851.jpg

IMG_20201213_203336.jpg

Hoeveel punten staan er op de pizza Hawaï? Bij deze incasseer ik nederig.
-10 Voor een kant en klare pizza mét ananas nota bene

Foei

In Griekenland noemde ze kleine gerechtjes (soort tapas) die vaak vooraf worden gegeten Meze of Mezedes volgens mij. Deze tapenade ken ik niet (althans, alle woorden zijn in het Turks), maar klinkt goed.
Muhammara (paprika salade met walnoten) en bana ganoush (humus met geroosterde aubergine) zijn iig heel lekker. Die laatste maak ik wel eens zelf.

Shakshuka is ook top trouwens.

de rest ken ik niet. Maar zal wel lekker zijn, gezien de gerechten die ik wel ken.
-1 Voor de grote bek

-10 Voor een kant en klare pizza mét ananas nota bene

Foei
Shots fired 🔥

Zier er goed uit!
Iemand suggesties voor een kerst menu? Moet een diner verzorgen :eating:
Dit had ik vorig jaar gemaakt met kerst, misschien kan je er inspiratie uit halen.
Als je wilt kan ik je de recepten geven.
Screenshot_20201214-080038_Word.jpg

Het meeste klinkt spannender dan het daadwerkelijk is om te maken ;). De meeste mensen kunnen dit maken. Voor het nagerecht heb je wel een ijsmachine nodig. Ik zou dan aanraden om iets simpelers te maken, zoals bijv. tiramisu met marsala wijn. Makkelijk en wordt meestal wel door iedereen gewaardeerd.

De diamandhaas in hoofdgerecht hoeft niet per se sous vide.

Het voordeel van dit menu is dat je het meeste een dag van te voren kan bereiden..de dag zelf hoef je alleen dingen op te warmen in de oven/pan. Zo doen ze het ook in restaurants.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven