Fitness Seller

Powerlifter worden

Bezoekers in dit topic

Op Harpep's manier ga je dikkere PR'n zetten dan met zo'n ingewikkeld schema als dit. Daarnaast heb je echt wel houvast. Je weet elke week wat je doen moet. Gewoon het schema aanhouden en wekelijks 2,5kg erbij. Makkelijker kan niet toch..?

Als je wilt plan ik het twee maanden voor je uit. Dan heb je ook houvast! :p
 
Als je hem post volg ik hem na 22 november
 
Hehe, het is toch wel duidelijk dat hij dit gewoon wilt volgen. Laat hem dan toch doen. Als hij er goede progressie mee haalt is alles toch ok?
 
precies, thanks Willem :)

full squat

5*40
5*50
3*60
3*70
3*78
3*78
3*78
3*78
3*78

Zwaar. Best ernstige spierpijn van de deadlifts en rows. Onderrug vooral.

Bench

5*40
3*50
2*58
2*58
2*58
2*58
2*58

Easy. Ik deed ze met een goede stop op de borst.

Reverse hyper

3*8

sloeg nergens op, onderrug helemaal stijf en afgebeuld.

triceps

paar sets

*****

Goed. Voortaan beter opletten met wat ik doe. De 116 van laatst moest eigenlijk 110 zijn. Wel positief in die zin dat ik al wat voorloop op het schema ;)
 
Deadlift

5*60
5*90
5*104
5*104
5*104
5*104
5*104

Easy natuurlijk.

Bent Row

3*50 powerclean, 3*50 row
3*60 powerclean (duizelig :)), 3*60 row
5*3*60 row

Goed strict. nice

Military press

10*30
8*40
5*45

Gare armen.

MiI BuIkIe

3*10

Triceps // Biceps

Twee gruwelijke pompsets
 
Bench

4*5*60

full squat

5*2*74

pinsquat

tot 3*160 (pr' etje?)

*****

te zwaar, heb ook spierpijn van basketball.
 
Deadlift 5*4*111 (vrij easy)

Bent Row // Powerclean + pushpress: 3*row, 1*press, 3*row, 1*press *50 kg (en dat drie keer)

Bent Row 5*50
Powerclean 5*50
Pushpress 5*50 (pr denk ik)

Triceps, twee enorme sets
 
Full Squat

8*stang
5*40
4*50
4*60
4*70
4*4*80

Laatste set van 4 niet gedaan. De 4e was namelijk niet mooi en m'n onderrug is helemaal gaar. Ik herstel te traag van deadlifts.

Bench

5*stang
5*40
3*54
5*2*64

Easy. Wist niet wat ik moest doen, gokte dat het zoiets zou zijn. Slordig weer.

Seated row

12
10
8
6 met oplopend gewicht

Abs en leg-curl

3 supersetjes

***

Nice. De moeizame squat zal wel door ontwenning zijn. Allerlei setjes met 2*74 en dat soort ongein en dan dit :)
 
Wat ziekjes en blessure aan vinger, waardoor ik een dag later ben gegaan en deadliften wat pijnlijk was.

Deadlift

5*5*105

Qua gewicht easy, vinger is wat klote dus grip was problematisch.

Bankje-squat

Heb ze maar eens gefilmd en de ROM stelt niet veel voor, maar toch :P

5*100
3*120
3*140
1*150
1*160 (PR +5)
1*170 (Nice, easy!)

Filmpje volgt. Denk dat 180 ook wel gelukt was. Ik bleef geen 3 seconden zitten zoals ik normaal doe, dat scheelt wel. Maar die 170 voelde echt goed!

Abs

3 sets
 
Programma loopt vertraging op. Ik ben ziekjes en zwakjes, licht geblesseerd en haal vandaag voor de tweede maal m'n sets niet die ik normaal makkelijk moet 0wnen. Ik ga gewoon de cyclus van vorige week overnieuw doen.

Bench

5*40
5*55
5*61 (all out :S)
4/1*61
4/1*61

Dat dus. Schouder knelde wat, totaal geen puf, moeilijke ademhaling, keelpijn.

Full squat

Had m'n besluit al gemaakt, besloot eens lowbar te squaten. En potverdomme, dat was me wat :)

5*40
4*50
3*65
5*2*75

Met een episch gebrek aan kracht en energie voelde dit schrikbarend licht. Het enige dat k*t was, was het unracken van de stang en hoe hij verder ligt. Zal wel een kwestie van wennen zijn maar de reps op zich waren peanuts. Techniek was ook veel beter dan normaal!

Pinsquat

ging voor geen meter. Deze deed ik normaal, high bar dus, en het voelde alsof ik kracht probeerde te zetten in de foute richting. Fail op 130 kg waar 155 pr is, niet goed dus.

tricpes

twee enorme sets

abs

3*8

*******

K*ttraining maar wel een revelatie met die squat. Volgende keer ook, kijken of ik dan die 5*4*80 gewoon haal. Zou wel moeten.
 
Voorlopig een laatste post:

Ik ben weg tot ik minstens 120 kg squat.
 
Log gewoon door homo, je log stopzetten na 2 pagina's is echt te lame. Beetje doorzetten :rolleyes:
 
squat 1*100



hihi
 
Mensen,

ik ga (nu echt!) opnieuw leren squaten. Op zich zijn de resultaten de laatste tijd goed, maar het moet technisch gewoon beter. Vanaf nu ultra wide boxsquats, tweemaal in de week, en af en toe een max effort deadlift, gewone squat of pinsquat. Maar vooral boxsquats onder parallel dus, en we beginnen met 50 brutale kg's.
 
sjammer dat je geen doorzettingsvermogen/karakter hebt .. Misschien wordt het eens tijd dat je dit aanleerd en 'powerlifting' kan hier een goede manier voor zijn. Je moet gewoon de juiste motivatie hebben en niet constant laten vallen. Als je dit later in RL ook zult doen zal je er niet veel van maken.

Dit is niet als negatieve kritiek bedoeld maar wel als opbouwend ;)
 
Ik wil niet lullig doen, maar met jouw stats en trainingservaring zou ik nog lang niet aan zo'n schema denken.... Gewoon trainen en veel goed eten eerst.

....

Nogmaals.. Hou je ook gewoon eens bezig met de basis ipv met allerlei oefeningen die je nog lang niet zou moeten doen op jouw niveau.
Je maakt het je zelf heel moeilijk met oefeningen en schema's, terwijl je het waarschijnlijk veel beter vol zou kunnen houden als je gewoon bij de basis zou blijven en veel meer zou eten. Ik bedoel het ook niet negatief, maar slechts opbouwend.


Verder ben ik het roerend eens met salieri
 
....

Nogmaals.. Hou je ook gewoon eens bezig met de basis ipv met allerlei oefeningen die je nog lang niet zou moeten doen op jouw niveau.
Je maakt het je zelf heel moeilijk met oefeningen en schema's, terwijl je het waarschijnlijk veel beter vol zou kunnen houden als je gewoon bij de basis zou blijven en veel meer zou eten. Ik bedoel het ook niet negatief, maar slechts opbouwend.


Verder ben ik het roerend eens met salieri

opnieuw leren squatten lijkt mij vrij basis eigelijk
 
Back
Naar boven